th
door theeleut Aug 1, 2015 om 13:27
Computers & telefonie

Mail update niet in Windows 10

Van de week heb ik de upgrade van Windows 8 naar Windows 10 gedaan. Op zich lijkt het allemaal prima gelukt (het duurde wel een aantal uur) maar: mijn mail wordt niet ge-update. Niet automatisch en ook niet handmatig. Herkent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing hiervoor?

9998 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2015 om 14:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo theeleut,

Welk mailprogramma gebruik je? Outlook van Office2003?
Krijg je een foutmelding?

th
door theeleut - Aug 1, 2015 om 14:30
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik die ingebouwde App en heb daar twee accounts aan gekoppeld (Hotmail en Gmail). Ik gebruik dus geen Outlook.

reflecs
door reflecs - Aug 1, 2015 om 16:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Kunt u de accountinstellingen testen?
---------------------------------------------------

Het kan ook zijn dat in de mail-app een ander type mail b.v. IMAP is ingesteld dan op de website van de e-mail bv POP3?
Zie voor Gmail:
https://support.google.com/mail/troubleshooter/1668960?hl=nl
Bij Hotmail/Outlook.com is dat ook aan te passen.

reflecs
door reflecs - Aug 1, 2015 om 17:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Voor Outlook.com:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/outlook/send-receive-from-app
Windows 8 mail-app werkt hetzelfde als voor 10?

th
door theeleut - Aug 2, 2015 om 12:07
10 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor jullie suggesties! Uhm, ik ben wat instellingen betreft een halve digibeet maar ik ben verder gaan kijken: ja, volgens mij mail ik wél via Outlook maar niet van het Officepakket. Voor zover dat kan... Ik kan bij instellingen niet vinden waar ik POP, etc, kan instellen. Ik begrijp er niets van...

reflecs
door reflecs - Aug 2, 2015 om 15:48
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hotmail is opgegaan in Outlook.com, de mail app blijkt dus Outlook mail te heten en dan heb je inderdaad nog Outlook van het betaalde Office.Dat is dan helder....(niet!)

Misschien iets anders al u wel de mappen van Hotmail en Gmail heeft :
http://dottech.org/182673/how-to-manage-outlook-mail-accounts-in-windows-10-tip/ Engels. Zie gedeelte onder How to change sync settings of an account in Outlook Mail

Zit er geen helpfunctie in die app?
Overzicht van problemen/oplossingen van Gmail:https://support.google.com/mail/topic/3407353?hl=nl&ref_topic=3394215
Wat betreft Hotmail zou u kunnen proberen om nog een keer het account toe te voegen met Exchange ActiveSync. ( vorige Link) > apps die Exchange activesync ondersteunen.

Ik hoop eigenlijk dat er een forumlid langskomt die al Win10 heeft en die deze accounts al wel werkend heeft...

th
door theeleut - Aug 2, 2015 om 20:21
10 Antwoorden / 4 Vragen

Dank je wel, reflecs, helaas helpt dit allemaal niet. Ik had de instellingen uiteindelijk gevonden en het synchroniseren aangepast naar 'mail weergeven zodra 'ie binnenkomt' maar het haalt niets uit. Ja, het zou fijn zijn als er iemand reageert die zijn mail in windows 10 al wél werkend heeft!

gero
door gero - Aug 3, 2015 om 12:33
28 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben over op Win10. Lijkt allemaal goed te gaan, behalve het email verkeer. Met het oude Windows Live Mail kan ik niet meer aansluiten bij mijn provider (Telfort). Met het MAIL programma onder Win10 ben ik nu al drie dagen aan het stoeien maar het werkt nog steeds niet goed. Mails ontvangen gaat redelijk, maar verzenden lukt niet. Emails worden als CONCEPT gezien en dus niet verstuurd. Het hele nieuwe MAIL programma stikt nog van de fouten, b.v. na een "punt" begint het volgende woord automatisch met een hoofdletter. En geen opties om e.e.a. aan te passen.

Cookies
door Cookies - Aug 3, 2015 om 13:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gero schreef op maandag 3 aug 2015, 12:33]IHet hele nieuwe MAIL programma stikt nog van de fouten, b.v. na een "punt" begint het volgende woord automatisch met een hoofdletter. En geen opties om e.e.a. aan te passen.

Dit is natuurlijk geen fout, maar een spellingcorrectie. Spellingcorrectie kun je wijzigen. Ik heb zelf de nieuwste versie nog niet, maar in WLM 12 is spellingcorrectie te vinden bij Bestand - opties - mail - tabblad spellingcorrectie.

(Ik ga er van uit dat je met Windows Live Mail, niet Hotmail/Outlook.com gebruikt)

Cookies
door Cookies - Aug 3, 2015 om 13:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....(Ik ga er van uit dat je met Windows Live Mail, niet Hotmail/Outlook.com gebruikt)...... moet zijn bedoeld.

gero
door gero - Aug 3, 2015 om 13:15
28 Antwoorden / 1 Vragen

carola.83: Zoals boven al aangegeven zijn er onder het MAIL programma in Win10 bijna geen opties dus die spellingcorrectie kun je niet aanpassen. Inderdaad BEDOEL ik Windows Live Mail, die ik dus met Win10 niet meer kan GEBRUIKEN.

reflecs
door reflecs - Aug 3, 2015 om 13:41
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@ gero,
Op deze pagina:wordt vermeld dat het wel mogelijk is om WLM 2012 te installeren van Windows Essentials 2012 ?

@theeleut,
Misschien voor u ook een mogelijkheid? Weet niet welk programma u voorheen gebruikte.
Een andere optie is om uw vraag, eventueel in het Engelstalige gedeelte (meer gebruikers) op de Microsoft site te stellen.
Al zijn er op dit moment meer vragen dan antwoorden...

gero
door gero - Aug 3, 2015 om 14:03
28 Antwoorden / 1 Vragen

Dank reflecs, misschien het proberen waard. Ik heb inmiddels WE 2012 gedownload. Zal eerst alle data van Windows Live Mail 2011 veilig stellen (back-uppen/exporteren). Zal deze data to wel kunnen importeren in WE 2012? Nogmaals dank voor de tip.

reflecs
door reflecs - Aug 3, 2015 om 14:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@gero,
Graag gedaan.
Het lijkt me dat ze op dezelfde manier werken, ook omdat op de helppagina hier geen verschil in wordt gemaakt.
Succes ermee :)

th
door theeleut - Aug 3, 2015 om 17:57
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb op 'Feedback' geklikt in het mailprogramma, er staan diverse klachten over het niet kunnen synchroniseren van de mail. Ook ik heb inmiddels twee verzonden mails in de map Concepten staan (die ik niet kan niet verwijderen...). De standaardreactie op de feedback was dat ze mijn feedback 'meenemen'. Hm, zucht.