ge
door geeta21 Mar 19, 2015 om 09:47
Computers & telefonie

Malware?spam?

Ik krijg de laatste tijd veel ongewenst in mijn postvak welke ik niet open maar direct blokkeer.Het word wel vervelend.Het is nu al elke dag.Als ik mijn email adres wijzig wat zijn dan de consequenties voor mij? Moet ik dan alle instellingen, belastingen,verzekeringen enz. mijn nieuwe mailadres sturen of is er een andere manier?
Vriendelijk dank.

6659 32 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2015 om 10:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u uw mailadres wijzigt, moet u dat uiteraard aan diverse betrokkenen doorgeven.

Maar misschien kunt u een spamfilter installeren.

edrick3
door edrick3 - Mar 19, 2015 om 11:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo geeta21,

......Als ik mijn email adres wijzig wat zijn dan de consequenties voor mij? Moet ik dan alle instellingen, belastingen,verzekeringen enz. mijn nieuwe mailadres sturen.....
Ja, dat zou ik dus niet doen.

Blijkbaar heeft de provider geen spamfilter?

Je zou eens kunnen kijken of het helpt als je mailwasher installeert: klik hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Mar 19, 2015 om 11:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Welk mailprogramma gebruik je?

ge
door geeta21 - Mar 19, 2015 om 11:45
69 Antwoorden / 30 Vragen

ik heb outlook. windows essentieels . hij filtert ongewenst wel er uit en zet ze apart maar het word elke dag meer.

edrick3
door edrick3 - Mar 19, 2015 om 11:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@geeta21,

Outlook heeft een spamfilter.
..... hij filtert ongewenst wel er uit en zet ze apart ......
Klopt.
Worden in de map 'ongewenst' geplaatst
Daar hoef je je niet druk over te maken.
Na een aantal dagen worden ze automatisch verwijderd.
Of je klikt zelf op verwijderen/leegmaken.
Is dus geen probleem.

Met vr.gr.

ge
door geeta21 - Mar 19, 2015 om 11:54
69 Antwoorden / 30 Vragen

Bedankt.Dat wist ik niet. ik laat ze staan.

crewmember
door crewmember - Mar 19, 2015 om 12:13
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=geeta21 schreef op donderdag 19 mrt 2015, 11:45]ik heb outlook. windows essentieels . hij filtert ongewenst wel er uit en zet ze apart maar het word elke dag meer.

Zoals ederick al zij hoef je je hier niet druk om te maken.
Iedereen heeft dit, en als je een nieuw adress aanmaakt heb je het binnen de kortste keren weer.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 20, 2015 om 10:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[edit-red.]

Dan het advies voor TS om een Gmail-account te openen en (voorlopig) naast het Outlook adres te gebruiken. En zuinig op dit adres zijn.

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 20, 2015 om 11:08
229 Antwoorden / 6 Vragen

Je email provider heeft er ook mee te maken,dus niet alleen je email programma.

1paul
door 1paul - Mar 20, 2015 om 11:14
3143 Antwoorden / 0 Vragen

als je de mail aanvinkt kun je daarna op blokkeren drukken, krijg je ze helemaal nergens meer te zien...

ca
door campinggastje - Mar 20, 2015 om 11:52
10 Antwoorden / 2 Vragen

Bij de ongewenste mails ook niet klikken om je af te melden,de afzender weet dan dat jouw mailadres klopt wat je alleen nog maar meer spam oplevert.

toinq63
door toinq63 - Mar 20, 2015 om 13:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid MailWasherPro van? http://www.firetrust.com ? een bedrijf uit Nieuw Zeeland. Waar ik eerst de mail bij de Provider (WebMail) te zien krijg en zo een selectie kan maken of het goede of kwade mail (zwarte lijst) is. Dit wordt dan in een soort data-bank van het programma vastgelegd met een duidelijk overzicht en zo kan je je data-bank van het goede en kwade steeds blijven aanvullen. Als je de kwade mail dan eerst ziet bij de Provider (Webmail) in het programma van MailWasherPro, dat je als eerste opstart! Dan kan je de kwade mail deleten of zelfs bouncen (terug sturen), en als de lijst dan verder goede mail bevat, nadat je de rotzooi hebt verwijderd, dan kan je je goede mail binnenhalen naar je email internet account op je PC. Het kwade en het goede kan je met kleuren visueel zichtbaar maken, waardoor je snel overzicht hebt wat te doen. Persoonlijk vind ik dit het beste programma wat er nu is, en ik heb er een aantal geprobeerd. Er is een gratis versie en Pro probeerversie van. Zelf heb ik de Pro versie (lifetime) gekocht (voor twee PC`s) en ben er erg tevreden mee. Ik hoop dat dit een tip kan zijn voor velen onder U. toinq63

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bouncen is niet verstandig, dan weet de verstuurder dat het een origineel mailadres is.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 20, 2015 om 13:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik gebruik een e mail adres van AOL.
Nog nooit 1 spambericht ontvangen.
Is bovendien gemakkelijk.
Als je van provider verandert blijft alles hetzelfde.

toinq63
door toinq63 - Mar 20, 2015 om 14:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Even in antwoord op tijger1

Bouncen vanaf de provider, wil zeggen dat ( je email adres niet bestaat ) en dus niet kan aankomen!

Ik weet niet over een wat voor soort bouncen tijger1 het heeft, maar via je provider (want dan staat de mail nog bij de provider) terug sturen net zoals je ook een mail ontvangt als je een fout in een email adres hebt gemaakt of naar een niet bestaand email adres stuurt.

Dus ik heb het niet over bouncen van de email, als je die al op je PC hebt binnen gehaald, maar op de provider in je WebMail.

Succes tijger1

kloske
door kloske - Mar 20, 2015 om 15:55
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=campinggastje schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 11:52]Bij de ongewenste mails ook niet klikken om je af te melden,de afzender weet dan dat jouw mailadres klopt wat je alleen nog maar meer spam oplevert.

Welnee. Ik meld me steeds af en dat werkt dan prima. Tot ik er weer eens in een vlaag van verstandsverbijstering in trap en een enquete begin in te vullen. Ook al haak ik dan na de eerste vraag weer af omdat ik tot bezinning kom, dan volgen er een paar weken lang een flink aantal spammailtjes. Wederom uitschrijven of afmelden en t is weer opgelost.

au
door auris - Mar 20, 2015 om 17:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Afhankelijk van je provider kan je een IP adres blokkeren. Daarvoor is het noodzakelijk dat inlog op de website van jou provider, onder webmail. Een maal ingelogd gaat dan te rade bij instellingen en veelal kom je tegen dat een e-mailadres of IP adres kan blokkeren.

succes

gallito
door gallito - Mar 20, 2015 om 17:59
479 Antwoorden / 66 Vragen

Maak een gmail acount aan en stel in dat alle mail van je huidige adres binnenkomt op je gmailadres: " doorsturen naar..."w
Gmailheeft een ingebouwde spamfilter en werkt perfect. Je kunt je mail via Outlook blijven versturen vanuit je bestaande account via Outlook.

ge
door gerard1949_1 - Mar 20, 2015 om 19:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=geeta21 schreef op donderdag 19 mrt 2015, 09:47]Ik krijg de laatste tijd veel ongewenst in mijn postvak welke ik niet open maar direct blokkeer.Het word wel vervelend.Het is nu al elke dag.Als ik mijn email adres wijzig wat zijn dan de consequenties voor mij? Moet ik dan alle instellingen, belastingen,verzekeringen enz. mijn nieuwe mailadres sturen of is er een andere manier?
Vriendelijk dank.

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerard1949

U hieft niet te quoten, maar u kunt uw reactie meteen in het grijze vak tikken.

la
door lammieslam - Mar 20, 2015 om 20:37
3 Antwoorden / 0 Vragen

Afzender blokken heb ik ook al geprobeert, dan gebruiken ze gewoon een andere emailadres..

Maar hoe blok je een spam als ze jou eigen e-mail adres gebruiken om jezelf ermee te spammen??
Dit krijgt ik helaas veelvuldig mee te maken..
Dat kan je toch niet meer blokken.. want dan blokt jij je zelf, met andere woorden als ik een belangrijk mail CC naar mijzelf dan kan ik het niet meer ontvangen??

Weet iemand hoe je dit dan kan oplossen..

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 21, 2015 om 00:32
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=lammieslam schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 20:37]Maar hoe blok je een spam als ze jou eigen e-mail adres gebruiken om jezelf ermee te spammen?
Dit krijgt ik helaas veelvuldig mee te maken..
Dat kan je toch niet meer blokken.. want dan blokt jij je zelf, met andere woorden als ik een belangrijk mail CC naar mijzelf dan kan ik het niet meer ontvangen?

Weet iemand hoe je dit dan kan oplossen..
Filter 1. 'van' (jouw mailadres invullen) verwijderen.
Filter 2. 'cc' (jouw mailadres invullen) verplaatsten naar postvak in.

Let daarbij op de volgorde hoe dit wordt toegepast, logischerwijs eerst Filter 2 laten toepassen.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 21, 2015 om 00:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=toinq63 schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 14:02]maar via je provider (want dan staat de mail nog bij de provider) terug sturen net zoals je ook een mail ontvangt als je een fout in een email adres hebt gemaakt of naar een niet bestaand email adres stuurt.
Verstuur je naar een niet bestaand mailadres een mail, komt deze bijna altijd direct retour.
In jouw situatie, wanneer een provider dit daadwerkelijk zou toestaan (wat volgens mij niet het geval is) gaat daar een tijdje overheen en weten ze alsnog dat het adres wel bestaat.

ol
door oleander12 - Mar 21, 2015 om 09:44
22 Antwoorden / 6 Vragen

Je kunt je spammail melden bij www.spamklacht.nl Ik doe dat meteen zodra ik een spammail binnen krijg en dat helpt goed; ik krijg ze nauwelijks meer. Het lijkt even veel werk maar als je het vaker doet is het een klusje van 2 minuten. Je kunt je eigen gegevens laten bewaren zodat je die maar 1 keer in hoeft te vullen. Wel nog even de mail bevestigen die je vervolgens ontvangt.

bo
door boosje - Mar 21, 2015 om 11:26
80 Antwoorden / 2 Vragen

Mail van afzenders die ik niet ken gooi ik ongelezen weg, niet eens in de prullenbak, maar 'shift+delete', rats! Helemaal weg. De onvermijdelijke phishingmails stuur ik ongelezen door naar de Fraudehelpdesk en Kassa! Online, zodat die ermee aan de gang kunnen. Daarna gaan ze ook 'shift+delete'. Er zijn altijd van die afzenders die meteen door de mand vallen door hun namen die aan raamprostitutie doen denken of steenkolen-Nederlands in de onderwerplijn. De ene provider is beter dan de andere, niet om het één of ander, maar ik ben lid van de SP en gebruik hun e-mail service 'Tomaatnet'. Die is zó goed beveiligd, ik heb daar nooit last, ook niet van phishingmails. Lekker rustig, je moet wel partijlid zijn om het te kunnen gebruiken.

ba
door bassie16 - Mar 21, 2015 om 14:19
43 Antwoorden / 1 Vragen

Geeta21, zit je toevallig ook op LinkedIn? Dit is overigens ook een tip voor iedereen die een account op LinkedIn heeft: als je je vergeet af te melden na een bezoek op LinkedIn stroomt binnen no-time je spam box van je e-mail vol met spam mits je een goede spamfilter hebt uiteraard, dan beperkt het zich tot hooguit 4 of 5. Als je je namelijk niet elke keer afmeldt op LinkedIn en je kijkt een aantal dagen later pas weer sta je ondertussen zonder het te weten ingelogd in -tig locaties door het hele land ook al ben je op geen van die locaties ooit geweest en voila, de spam rolt je e-mail binnen. Hoe dat kan, geen idee, dingetje van LinkedIn, internet is nou eenmaal niet veilig. Dus vandaar mijn tip na elke bezoek aan LinkedIn jezelf af te melden.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2015 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bassie16

Niet mits, maar tenzij.

reflecs
door reflecs - Mar 21, 2015 om 15:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=oleander12 schreef op zaterdag 21 mrt 2015, 09:44]Je kunt je spammail melden bij www.spamklacht.nl.
Tip: bij mijn versie van Outlook kun je, anders dan op de site staat aangegeven, via Opties, berichtopties, de Internetheaders bekijken en kopieren.

ba
door bassie16 - Mar 21, 2015 om 20:18
43 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: zoek eens een hobby zeg in plaats van iedere gelegenheid aangrijpen mensen op hun fouten te wijzen. Doe geen moeite te reageren, ik ben niet van plan er verder nog aandacht aan te besteden. Het heeft verder niets met het onderwerp te maken namelijk maar ik ben dat verbeteren van jou behoorlijk zat.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2015 om 21:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het heeft alles met het onderwerp te maken. Mits men een goede spamfilter heeft, komen die krengen niet binnen.

aurora1
door aurora1 - Mar 21, 2015 om 23:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@bassie16, gebruik van mits of tenzij: klik hier.
De correctie was dus relevant voor het onderwerp.

crewmember
door crewmember - Mar 23, 2015 om 09:35
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lammieslam schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 20:37
Maar hoe blok je een spam als ze jou eigen e-mail adres gebruiken om jezelf ermee te spammen??
Dit krijgt ik helaas veelvuldig mee te maken..

Weet iemand hoe je dit dan kan oplossen..

Je bent gehacked. (ze hebben je wachtwoord). Dit kan doordat je een keylogger hebt opgelopen of je wachtwoord heel erg standaard is.

Nu meteen veranderen in compleet iets anders en je computer scannen met malwarebytes is mijn advies.

De beste wachtwoorden zijn lange zinnen die nergens op slaan.
Je kan hier checken hoe lang het duurt om je passwoord te cracken met gebruikelijke methodes/ (brute force en dictionary attack)
https://howsecureismypassword.net/