edrick3
door edrick3 Sep 23, 2017 om 15:17
Computers & telefonie

Map Verwijderde items in WLM

Beste mensen,

Computer met W10
Mailprogramma WLM (ja, weet dat dit sinds jan.2017 niet meer ondersteund wordt).
Probleem: als je een mail verwijdert Uit Postvak In, komt die mail NIET in de map Verwijderde items.
Als je een mail verwijdert uit de map Verzonden items komt die mail wél in de map Verwijderde items.

Opslagmappen
   -Concepten
   -Verzonden items
   -Verwijderde items   x

Onder de tab Accounts kun je aangeven: Verwijderde berichten weergeven.
Als je dit aanklikt dan zie je de verwijderde berichten in je Postval In staan met een streep erdoor.

Maar HOE krijg je die verwijderde berichten nu in je map Verwijderde items??? Of is dat bij WLM niet het geval?

Zie reacties met belangstelling tegemoet.

1953 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 23, 2017 om 15:53
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Zou het mogelijk zijn dat er iets veranderd is na januari? Niet meer op verwijderen klikken maar op delete van het toetsenbord?
uit de link: Klik
Om een mailtje uit bijvoorbeeld uw Postvak IN te verwijderen, klikt u op het bericht en drukt u vervolgens op de Delete-toets van uw toetsenbord. Uw mailtje is nu nog niet permanent verwijderd. Hij komt eerst in de map met verwijderde items terecht.

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2017 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie,

Bedankt voor het meedenken.
Nee, dat maakt niets uit. Ook Ctrl+D maakt niets uit.
Verwijderde mail komt gewoon niet in de map Verwijderde items.

marita5
door marita5 - Sep 23, 2017 om 16:40
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Edrick3 ,

Kunt u die mails ook niet slepen naar de map Verwijderde items ?
Of verwijder eens uw account , en voeg dit opnieuw toe .

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2017 om 16:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5,

Dat slepen lukt wel, al blijven de mails dan óók (doorgestreept) in Postvak In staan.
Na afsluiten en opnieuw openen van WLM is de map Verwijderde items weer leeg en staan ze nog gewoon (doorgestreept) in Postvak In.
En ja, ik weet dat je het weergeven van die verwijderde items kunt uitvinken onder Accounts; verwijderde berichten weergeven.
Ga morgen eens verder bekijken.

gerbera
door gerbera - Sep 23, 2017 om 16:54
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Verwijderde items worden geplaats in de map welke onder uw account staat. Onder "opslagmappen" worden deze niet automatisch geplaatst. Dus onder uw account moet naast postvak In, Concepten, verzonden mail, ongewenste mail ook een map verwijderde items staan. Daarin worden de berichten geplaatst.

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2017 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerbera,

Als ik op > voor het account klik verschijnt er Postvak In. Klik ik op > dat daarvoor staat dan verschijnt er (kleiner):
-Drafts
-Junk
-Sent
-Trash
In geen van deze mappen staat de verwijderde mail.

Dan staat daaronder (blauw en groot): Postvak Uit

En daaronder staat (blauw en groot) Opslagmappen.
Klik ik op > wat er voor staat dan verschijnen:
-Concepten
-Verzonden items
-Verwijderde items.

gerbera
door gerbera Sep 23, 2017 om 22:03
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Klik met de rechter muisknop op uw account, vervolgens op "nieuwe map" u ziet dan een rijtje mappen waarbij ook de map "verwijderde items"staat. klik die aan en deze komt onder uw account te staan.

edrick3
door edrick3 Sep 24, 2017 om 10:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

u ziet dan een rijtje mappen waarbij ook de map "verwijderde items"staat.  Nope; Er opent een venster met Map maken (waarin je een naam kan opgeven) en daaronder de lijst mappen die er al staat.
Als ik Verwijderde items of Deleted items in typ krijg je de boodschap: Kan de map niet maken: de IMAP server heeft dit geweigerd. Details: Invalid mailbox name

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 24, 2017 om 08:09
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien staat er bij de instellingen een onbedoeld vinkje.

extra
opties
geavanceerd
onderhoud

edrick3
door edrick3 Sep 24, 2017 om 10:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Geen vinkjes.

marita5
door marita5 - Sep 24, 2017 om 10:43
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 ,

 1) Controleer de instellingen van uw account eens .
 2) Verwijder uw account , en voeg opnieuw toe .
3) Stap over naar outlook.com , ik gebruik de webmail werkt goed .

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2017 om 10:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5,

-instellingen staan goed (volgens mij); de rest werkt normaal.
-dan moet je eerst alle mail gaan opslaan en later weer importeren. Kan problematisch zijn. Is pas door compuzaak gedaan.
-Thunderbird en Outlook (Office) staan ook op die computer.

En hersteloptie werkt na 7 jan.2017 niet meer.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Sep 24, 2017 om 10:56
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Dan is er nog 1 optie, klik met de rechtermuisknop op de mail die u wilt verwijderen. In het rolmenu verschijnt de optie "naar map verplaatsen" klik daarop en vervolgens op de map "verwijderde items". (onder opslagmappen) Dit is de normale werkwijze om items in die map te zetten. Opnieuw installeren van wml werkt niet meer dus dat is geen optie. Blijkbaar is de originele map onbewust verwijderd.

edrick3
door edrick3 Sep 24, 2017 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En dat werkt! Bedankt. Had ik nog niet geprobeerd als mogelijkheid. ;-)

gerbera
door gerbera Sep 24, 2017 om 14:24
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Graag gedaan, fijn dat het is opgelost. Samen komen we er wel uit;-))

marita5
door marita5 - Sep 24, 2017 om 10:57
11508 Antwoorden / 15 Vragen
edrick3
door edrick3 Sep 24, 2017 om 12:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is me bekend. ;-) Thunderbird werkt ook (al) als mailprogramma.
Dus WLM is niet écht een probleem. Vind dit echter een probleempje waar ik (nog) geen oplossing voor heb. Maar zal wel een installatiefout zijn.

br
door brui0929 - Sep 24, 2017 om 14:39
634 Antwoorden / 10 Vragen

sleep de inhoud van  de map verwijderde berichten naar de map verwijderde item. Het is mogelijk om een ander email programma te koppelen aan windows live mail kijk daar eens bij voorbeeld thunderbird van modzilla.

gerbera
door gerbera Sep 24, 2017 om 15:45
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Die map is er dus niet en de genoemde oplossingen zijn al gegeven.Zie reactie van Ts op mijn bericht;

DOOR EDRICK3 24 SEP. 2017 OM 12:28
24672 ANTWOORDEN / 83 VRAGEN

En dat werkt! Bedankt. Had ik nog niet geprobeerd als mogelijkheid. ;-)

gerbera
DOOR GERBERA 24 SEP. 2017 OM 14:24
3043 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Graag gedaan, fijn dat het is opgelost. Samen komen we er wel uit;-))

reflecs
door reflecs - Sep 24, 2017 om 15:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Mogelijk is dit verplaatsen ook in te stellen bij Opties > Accountinstellingen? Het volgende heeft betrekking op Office, maar misschien kan dit bij WLM ook?
https://answers.microsoft.com/nl-nl/office/forum/office_2010-outlook/verwijderde-mails-komen-niet-in-het-mapje/1e3e6554-ade1-426f-8d3e-b4f4bc77fd0a?auth=1

edrick3
door edrick3 Sep 24, 2017 om 17:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, ik gebruik de oplossing van gerbera wel. Bedankt voor het meedenken.