door Jacob Harreman 27 jan. 2017 om 15:40
Computers & telefonie

MAXIMUM MOBIELE TELEFONIE

Velen klagen over onverwacht hoge rekeningen voor mobiel internet en bellen. Dat is voor mij een reden om géén abonnement te nemen.  Maar het moet toch een fluitje van een cent zijn voor providers om je mobieltje te blokkeren als je verbruik een bepaalde waarde overschrijdt?  Dat gebeurt bij prepaid toch ook?

Dus: providers, geef klanten de mogelijkheid hun mobieltje te laten  blokkeren als een vooraf ingesteld maximum wordt bereikt. Dan ga ik ook eens over een abonnement denken -)

En kom maar niet met verhalen dat het te moeilijk is. Die geloof ik toch niet!

1587 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

door Cookies - 27 jan. 2017 om 15:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Nee, ik kom niet met verhalen dat het te moeilijk is voor providers, maar waarom zou de gebruiker dit zelf niet regelen? Zijn meer dan genoeg mogelijkheden om je verbruik zelf in de gaten te houden.

door marita5 - 27 jan. 2017 om 15:46
9359 Antwoorden / 14 Vragen
1

Hallo Jacob Harreman , 

Dit is vraag en beantwoord , ik zie geen vraag maar een mededeling .

Dan ga ik ook eens over een abonnement denken -)

Neem contact op met alle providers in nederland , dus werk voor de boeg , klik op de rode regel .

https://www.providerlijst.nl/telefonie/alle-telefoonproviders.html

Ja
door Jacob Harreman 27 jan. 2017 om 15:50
4 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo MARITAS,

Bedankt en oké.

door marita5 27 jan. 2017 om 15:51
9359 Antwoorden / 14 Vragen

Graag gedaan .

Ja
door Jacob Harreman - 27 jan. 2017 om 15:47
4 Antwoorden / 7 Vragen
0

Misschien wel, dat weet ik niet. Maar die maatregelen helpen niet als je mobieltje gejat wordt.

door Cookies - 27 jan. 2017 om 15:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Hoezo die maatregelen helpen niet? Je weet niet eens hoe e.e.a. werkt. Misschien eerst eens in de materie verdiepen. 95% van de mensen die onverwacht een hoge rekening krijgen, zijn mensen die ook niet weten hoe het werkt. Zijn bovendien veel mensen die helemaal niet blij zouden zijn als de internetverbinding ineens door de provider geblokkeerd wordt.

Ja
DOOR JACOB HARREMAN - 27 JAN. 2017 OM 15:47 
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN
0

Misschien wel, dat weet ik niet. Maar die maatregelen helpen niet als je mobieltje gejat wordt.

Ja
door Jacob Harreman 27 jan. 2017 om 15:58
4 Antwoorden / 7 Vragen

Ik zeg niet dat eventuele maatregelen niet werken. Ik zeg dat ze niet werken als je mobieltje wordt gejat. Maar oké, misschien heb ik dat ook fout. Tot de tijd dat ik daarover zekerheid heb, neem ik geen abonnement. Ik zie wel dat mijn verbruik (prepaid) veel groter is dan eerst door updates van Windows-10 waarom ik niet heb gevraagd.

door tijger1 27 jan. 2017 om 16:09
40957 Antwoorden / 21 Vragen

@jacob Een update moet u ook via wifi doen.

door tijger1 - 27 jan. 2017 om 15:56
40957 Antwoorden / 21 Vragen
1

Het is blijkbaar alleen voor u te moeilijk, dus blijf weg van een mobiele telefoon en internet.

Ja
door Jacob Harreman 27 jan. 2017 om 16:04
4 Antwoorden / 7 Vragen

Doe ik al. Ik internet via kabel en heb alleen in het buitenland (Spanje)  internet via mobiel. Dat gebruik ik nooit voor foto's. Alleen mail en info zoeken.

Topantwoord

door diumenge - 27 jan. 2017 om 15:56
11502 Antwoorden / 14 Vragen
11

Wat je beschrijft is precies zoals een abonnment van Hollands Nieuwe werkt. Staan een hoop topics hier over problemen met HN en die zullen er ook best zijn, maar mijn ervaringen zijn prima.

Ja
door Jacob Harreman 27 jan. 2017 om 16:06
4 Antwoorden / 7 Vragen

Oké. Ga ik uitzoeken.

TP
door TPeeters - 27 jan. 2017 om 16:08
31 Antwoorden / Vragen
0

Het is inderdaad een kwestie van zelf letten op je verbruik. Ik krijg een melding van mijn provider wanneer ik mij limiet (bijna) overschrijd en dat ik in dat geval dus meer zal betalen. Ik beslis liever zelf of ik doorga en dus meer betaal of niet.

Ja
door Jacob Harreman 27 jan. 2017 om 16:22
4 Antwoorden / 7 Vragen

Snap ik. Ik ben vooral geschrokken door verhalen in het verleden over mensen die met rekeningen van duizenden werden opgezadeld nadat hun telefoon was gestolen. Maar misschien kan dat nu niet meer.  Ik ga de zaken eens goed uitzoeken.

TP
door TPeeters 20 feb. 2017 om 17:06
31 Antwoorden / Vragen

Wanneer je gsm wordt gestolen moet je natuurlijk wel je simkaart laten blokkeren...

pi
door pieterwolters - 27 jan. 2017 om 17:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen
2

Waarom moet een bedrijf meewerken om zijn eigen inkomsten te verlagen? Als mensen een product gebruiken moeten ze daar gewoon voor betalen. En als het te duur wordt, kies je een ander product. Iets met eigen verantwoordelijkheid en zo. Als je in staat bent om internet te gebruiken, en op dit forum een account kan aanmaken, dan kan je ook wel nadenken over je internetkosten.

Topantwoord

kv
door kvjapio - 27 jan. 2017 om 17:37
281 Antwoorden / Vragen
10

Ik heb Telfort en die blokkeert gewoon (internet buitenland) als je teveel verbruikt. Eerst een waarschuwing op de helft en dan klaar. Werkt prima. Daarna kan je een nieuwe bundel kopen. Niks mis mee.

door aurora1 - 27 jan. 2017 om 17:46
15066 Antwoorden / 6 Vragen
1

Inderdaad klagen velen over onverwacht hoge rekeningen voor mobiel internet en bellen. In de regel is dat omdat deze klagers geen idee ervan hebben hoe hun smartphone werkt en omdat ze hun verbruik niet in de gaten houden.
Grote onzin om je mobieltje te laten blokkeren door de provider, het moet niet gekker worden. Het is nl de verantwoordelijkheid van de gebruiker en niet de provider om het eigen datagebruik in de gaten te houden.
Dat is op de meeste smartphones te zien, en anders kan een app geïnstalleerd worden waarmee dat te zien is. Bovendien kan in een dergelijke app een plafond/limiet door de gebruiker worden ingesteld.
Als men niet met een smartphone weet om te gaan dan kan men maar beter niet een dergelijke telefoon gebruiken.
Lees eens hier over hoe het werkt (klik op de rode regel): https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik 
En als de telefoon gestolen wordt dan kan p/o de provider dit gemeld worden die dan de simkaart blokkeert, als je dat al niet via je eigen account kunt doen.

Ja
door Jacob Harreman 27 jan. 2017 om 18:55
4 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt allemaal voor de antwoorden, reacties en links. Ik ben weer een heel stuk wijzer geworden. Ik was uitgegaan van heel verouderde informatie en ben nu bijgespijkerd.

Topantwoord

ha
door halex - 27 jan. 2017 om 20:29
1374 Antwoorden / 4 Vragen
11

Kijk, zo kan je ook een terugkoppeling geven op de ontvangen antwoorden. Jammer dat reacties niet geplust kunnen worden, anders had u een + van mij gekregen!


Ja
door Jacob Harreman 27 jan. 2017 om 18:55
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor de antwoorden, reacties en links. Ik ben weer een heel stuk wijzer geworden. Ik was uitgegaan van heel verouderde informatie en ben nu bijgespijkerd.

Ja
door Jacob Harreman 28 jan. 2017 om 00:18
4 Antwoorden / 7 Vragen

Waardeer ik.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ka
karinfisuz - 27 okt. 2020 om 17:29
Computers & telefonie

Qc code

Beste, steeds meer restaurants willen dat je besteld via je eigen telefoon doormiddel van een qc code. Zelf vind ik dit link omdat je nooit weet wat er in deze code verstopt kan zitten. Hoe gevaarlijk is dit? Lees meer

Po
Polliwop - 16 okt. 2020 om 13:07
Huishouden & energie

Checkt iedereen nog de kassabon?

Het gebeurt maar al te vaak dat kortingen niet (goed) verwerkt zijn in het kassasysteem van een supermarkt. Je denkt dat je een goede aankoop doet, maar hebt geen idee dat je in werkelijkheid helemaal niet de korting krijgt waar je recht op hebt. Tenzij je een zelfscanner gebruikt (en die ook controleert) of de kassabon checkt. Doe dat! Het gaat vaker mis dan je denkt. Lees meer

lo
lotusmac - 28 okt. 2020 om 13:16
Elektronica & tv
49inch TV letterlijk van zijn voetstuk gevallen

49inch TV letterlijk van zijn voetstuk gevallen

Klacht Conrad.nl: Telefunken D49F283N3C LED-TV 124 cm 49 inch van zijn voetstuk gevallen (gekocht in oktbober 2015).
20-08-2020 in de avond 23.26 uur, toen ik op bed lag, hoorde ik een harde knal. Toen ik beneden kwam vond ik de TV (49 inch) op de grond. Deze is letterlijk van zijn voetstuk gevallen met als gevolg flinke barsten in het scherm. Dit mag niet gebeuren. De TV staat waterpas op ee ... Lees meer