Ja
door Jacob Harreman Jan 27, 2017 om 15:40
Computers & telefonie

MAXIMUM MOBIELE TELEFONIE

Velen klagen over onverwacht hoge rekeningen voor mobiel internet en bellen. Dat is voor mij een reden om géén abonnement te nemen.  Maar het moet toch een fluitje van een cent zijn voor providers om je mobieltje te blokkeren als je verbruik een bepaalde waarde overschrijdt?  Dat gebeurt bij prepaid toch ook?

Dus: providers, geef klanten de mogelijkheid hun mobieltje te laten  blokkeren als een vooraf ingesteld maximum wordt bereikt. Dan ga ik ook eens over een abonnement denken -)

En kom maar niet met verhalen dat het te moeilijk is. Die geloof ik toch niet!

2454 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 27, 2017 om 15:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, ik kom niet met verhalen dat het te moeilijk is voor providers, maar waarom zou de gebruiker dit zelf niet regelen? Zijn meer dan genoeg mogelijkheden om je verbruik zelf in de gaten te houden.

marita5
door marita5 - Jan 27, 2017 om 15:46
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jacob Harreman ,

Dit is vraag en beantwoord , ik zie geen vraag maar een mededeling .

Dan ga ik ook eens over een abonnement denken -)

Neem contact op met alle providers in nederland , dus werk voor de boeg , klik op de rode regel .

https://www.providerlijst.nl/telefonie/alle-telefoonproviders.html

Ja
door Jacob Harreman Jan 27, 2017 om 15:50
4 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo MARITAS,

Bedankt en oké.

marita5
door marita5 Jan 27, 2017 om 15:51
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Ja
door Jacob Harreman - Jan 27, 2017 om 15:47
4 Antwoorden / 7 Vragen

Misschien wel, dat weet ik niet. Maar die maatregelen helpen niet als je mobieltje gejat wordt.

Cookies
door Cookies - Jan 27, 2017 om 15:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo die maatregelen helpen niet? Je weet niet eens hoe e.e.a. werkt. Misschien eerst eens in de materie verdiepen. 95% van de mensen die onverwacht een hoge rekening krijgen, zijn mensen die ook niet weten hoe het werkt. Zijn bovendien veel mensen die helemaal niet blij zouden zijn als de internetverbinding ineens door de provider geblokkeerd wordt.

Ja
DOOR JACOB HARREMAN - 27 JAN. 2017 OM 15:47
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Misschien wel, dat weet ik niet. Maar die maatregelen helpen niet als je mobieltje gejat wordt.

Ja
door Jacob Harreman Jan 27, 2017 om 15:58
4 Antwoorden / 7 Vragen

Ik zeg niet dat eventuele maatregelen niet werken. Ik zeg dat ze niet werken als je mobieltje wordt gejat. Maar oké, misschien heb ik dat ook fout. Tot de tijd dat ik daarover zekerheid heb, neem ik geen abonnement. Ik zie wel dat mijn verbruik (prepaid) veel groter is dan eerst door updates van Windows-10 waarom ik niet heb gevraagd.

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2017 om 16:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jacob Een update moet u ook via wifi doen.

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2017 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is blijkbaar alleen voor u te moeilijk, dus blijf weg van een mobiele telefoon en internet.

Ja
door Jacob Harreman Jan 27, 2017 om 16:04
4 Antwoorden / 7 Vragen

Doe ik al. Ik internet via kabel en heb alleen in het buitenland (Spanje)  internet via mobiel. Dat gebruik ik nooit voor foto's. Alleen mail en info zoeken.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2017 om 15:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat je beschrijft is precies zoals een abonnment van Hollands Nieuwe werkt. Staan een hoop topics hier over problemen met HN en die zullen er ook best zijn, maar mijn ervaringen zijn prima.

Ja
door Jacob Harreman Jan 27, 2017 om 16:06
4 Antwoorden / 7 Vragen

Oké. Ga ik uitzoeken.

TP
door TPeeters - Jan 27, 2017 om 16:08
31 Antwoorden / Vragen

Het is inderdaad een kwestie van zelf letten op je verbruik. Ik krijg een melding van mijn provider wanneer ik mij limiet (bijna) overschrijd en dat ik in dat geval dus meer zal betalen. Ik beslis liever zelf of ik doorga en dus meer betaal of niet.

Ja
door Jacob Harreman Jan 27, 2017 om 16:22
4 Antwoorden / 7 Vragen

Snap ik. Ik ben vooral geschrokken door verhalen in het verleden over mensen die met rekeningen van duizenden werden opgezadeld nadat hun telefoon was gestolen. Maar misschien kan dat nu niet meer.  Ik ga de zaken eens goed uitzoeken.

TP
door TPeeters Feb 20, 2017 om 17:06
31 Antwoorden / Vragen

Wanneer je gsm wordt gestolen moet je natuurlijk wel je simkaart laten blokkeren...

pi
door pieterwolters - Jan 27, 2017 om 17:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom moet een bedrijf meewerken om zijn eigen inkomsten te verlagen? Als mensen een product gebruiken moeten ze daar gewoon voor betalen. En als het te duur wordt, kies je een ander product. Iets met eigen verantwoordelijkheid en zo. Als je in staat bent om internet te gebruiken, en op dit forum een account kan aanmaken, dan kan je ook wel nadenken over je internetkosten.

Topantwoord

kv
door kvjapio - Jan 27, 2017 om 17:37
281 Antwoorden / Vragen

Ik heb Telfort en die blokkeert gewoon (internet buitenland) als je teveel verbruikt. Eerst een waarschuwing op de helft en dan klaar. Werkt prima. Daarna kan je een nieuwe bundel kopen. Niks mis mee.

aurora1
door aurora1 - Jan 27, 2017 om 17:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad klagen velen over onverwacht hoge rekeningen voor mobiel internet en bellen. In de regel is dat omdat deze klagers geen idee ervan hebben hoe hun smartphone werkt en omdat ze hun verbruik niet in de gaten houden.
Grote onzin om je mobieltje te laten blokkeren door de provider, het moet niet gekker worden. Het is nl de verantwoordelijkheid van de gebruiker en niet de provider om het eigen datagebruik in de gaten te houden.
Dat is op de meeste smartphones te zien, en anders kan een app geïnstalleerd worden waarmee dat te zien is. Bovendien kan in een dergelijke app een plafond/limiet door de gebruiker worden ingesteld.
Als men niet met een smartphone weet om te gaan dan kan men maar beter niet een dergelijke telefoon gebruiken.
Lees eens hier over hoe het werkt (klik op de rode regel): https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik
En als de telefoon gestolen wordt dan kan p/o de provider dit gemeld worden die dan de simkaart blokkeert, als je dat al niet via je eigen account kunt doen.

Ja
door Jacob Harreman Jan 27, 2017 om 18:55
4 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt allemaal voor de antwoorden, reacties en links. Ik ben weer een heel stuk wijzer geworden. Ik was uitgegaan van heel verouderde informatie en ben nu bijgespijkerd.

Topantwoord

ha
door halex - Jan 27, 2017 om 20:29
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk, zo kan je ook een terugkoppeling geven op de ontvangen antwoorden. Jammer dat reacties niet geplust kunnen worden, anders had u een + van mij gekregen!

Ja
door Jacob Harreman 27 jan. 2017 om 18:55
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor de antwoorden, reacties en links. Ik ben weer een heel stuk wijzer geworden. Ik was uitgegaan van heel verouderde informatie en ben nu bijgespijkerd.

Ja
door Jacob Harreman Jan 28, 2017 om 00:18
4 Antwoorden / 7 Vragen

Waardeer ik.