hjmblais
door hjmblais Sep 26, 2020 om 09:41
Computers & telefonie

MB gebruik tv kijken met mobiel

Volgens internet gegevens verbruik je met tv kijken op je mobiel, 10 mb per minuut. Dus ik dacht met 6 G kan je in Frankrijk wat. Na 6x het acht uur journaal te hebben bekeken is er 6 gig op. Is dat normaal?
Ik zit bij You phone en bij mijn vrouw bij Simpel ging dat even hard. Is dit het nieuwe verdienmodel?

Vrndlk grt
Huub Blaisse

7441 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2020 om 09:49
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Edit: zie deze info: https://www.simyo.nl/blog/tv-kijken-buitenland-dataverbruik/ en u zult dan o.a. lezen dat dit kan indien u niet via een lokale WiFi mogelijkheid maar via roaming TV kijkt.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2020 om 10:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In het kort kost streamen je per type programma je dus zoveel data:

  • NOS Journaal van 20.00 uur: ongeveer 500 MB
  • Middagjournaal van de NOS: ongeveer 175 MB
  • Sportwedstrijd van anderhalf uur: minimaal 1,5 GB
  • Netflix-serie: minimaal 650 MB
  • Film: minimaal 1,5 GB, hou 1 GB per uur aan

diumenge
door diumenge - Sep 26, 2020 om 10:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan heb je waarschijnlijk in een te hoge kwaliteit gekeken. Met 10MB per minuut kan je in SD kwaliteit kijken. Goede kans dat als de app op automatisch staat en wanneer er een goede verbinding is, deze voor een hogere kwaliteit kiest en de MB er dus sneller doorheen jaagt.

Dat is uiteraard niet het probleem van de provider en ook geen verdienmodel.

rj
door rjw - Sep 26, 2020 om 11:40
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Het verdienmodel is inderdaad om betaald te krijgen voor gebruik. Of had jij een ander verdienmodel in gedachte voor de providers? Hoeveel datagebruik geeft je telefoon aan?

mr
door mrmoto - Sep 26, 2020 om 13:56
167 Antwoorden / 4 Vragen

en wat gemist toen het tegoed op was?

diumenge
door diumenge Sep 26, 2020 om 15:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, het journaal.