holstein
door holstein Jun 27, 2006 om 17:14
Computers & telefonie

Media Player

Ik kreeg een in mijn Winamp player een bericht dat er een update / nieuwere versie was en die heb ik gedownload, so far so good.
Als ik nu via een site de media player wil gebruiken slaat hij direkt op Winamp, de Real player is wel goed, maar de media player pak ik niet meer, in plaats daarvan dus ook de winamp.
Is dat niet een instelling dat Winamp als default player staat of zo, maar kan ik dat zo in de opties veranderen ? wie kan dat zo even zeggen ?

464 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je snelle antwoord freya en ik ga er even in duiken.

Henk

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo granaet,

Je kunt per bestandstype (mp3, wav, enz.) aangeven welk programma gebruikt moet worden om het betreffende bestand af te spelen.

Binnen WinAmp kun je dat instellen via Opties -> Voorkeuren -> Bestandstypen.

Binnen Windows kun je dat als volgt instellen. Klik met de rechter muisknop op Start en kies Verkennen. Ga naar Extra -> Mapopties -> tabblad: Bestandstypen. Selekteer in de lijst het betreffende bestandstype en druk op de knop Wijzigen. Vervolgens kun je dan het door jou gewenste afspeelprogramma selekteren.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

is gelukt hoor, dank u......

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan en bedankt voor de terugmelding. Freya

ve
door verwijderd - Jun 30, 2006 om 07:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een gelijkaardig probleem Frya terwijl ik de uitleg gevolgd en geprobeerd heb en dit niet zo gesnapt.

Zelf zit ik met ConsumentenTV met de keuze Mediaplayer of Realplayer (breed/smalband) maar bij MediaPlayer krijg ik Winamp en dan te zien "Streams.rm" en krijg ik niets te zien.     Neem ik Realplayer dan krijg ik Nero MediaPlayer die alleen mijn DVD en CD-speler zoekt.

Hoe krijg ik het voor elkaar om reeds uitgezonden programma's, aangeboden in ConsumentenTV alsnog te zien?

vraagt deze (wat dommige) Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jun 30, 2006 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@grootvader: De extensie .rm (Real Media) wijst er op dat we te maken hebben met een stream die bestemd is voor de Realplayer. Als Realplayer geïnstalleerd is en je start deze eerst eens handmatig zal Realplayer met de mededeling komen dat voor sommige bestandstypen Realplayer niet de 'default' player is. Door de vraag met 'ja' te beantwoorden kun je de instellingen herstellen. Freya

ve
door verwijderd - Jun 30, 2006 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeg ehhh,

Frya, dat ge bedankt zeit zulle.     'k Zal Realplayer naar m'n nest slepen en deze 'default' zetten, al heb ik problemen met dat binnenhalen want met mijn e-mailadres zegt íe dat dit niet 'meer' klopt en dat ik de koopversie zal moeten installeren.

Maar........ 'k Ben al tijden zo arm als de mieren en op dit ogenblik zelfs armer!!  Ik ben dan ook verdomde blij dat dit kabinet gevallen is!!!   Nog slechter had het niet mogen worden, maar goed, laat ik niet klagen op dit forum.    M'n (rots)tuintje is mooi met een poeltje, een vijvertje en droge grond voor rotsplantjes; de Cevennes in miniatuur.

Met vriendelijke groet;

De Vrije Vogel