cees60
door cees60 Sep 19, 2017 om 19:19
Computers & telefonie

Melding Security Center (W7 ult)

Hallo,
Ik krijg af en toe de volgende meldingen in W7 ultimate :

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppCrash_svchost.exe_wscs_80d9d662557b07823cbbab989cf304351135_cab_06f1711a\WER6DFE.tmp.appcompat.txt

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppCrash_svchost.exe_wscs_80d9d662557b07823cbbab989cf304351135_cab_06f1711a\WER6E1E.tmp.WERInternalMetadata.xml

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppCrash_svchost.exe_wscs_80d9d662557b07823cbbab989cf304351135_cab_06f1711a\WER6FD5.tmp.mdmp

Lees de onlineprivacyverklaring:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:

C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt en hoe dit op te lossen is?

Alvast dank.

1154 6 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Sep 19, 2017 om 22:08
703 Antwoorden / 2 Vragen

Het zijn foutmelding in een de WER van WIndows.

Deze zijn tijdelijk en niet permanent.

Dit wordt door een specifiek handelen van een programma veroorzaakt. Deze bestanden kunt u zonder gevolgen handmatig verwijderen in de map:

C:\Users\username\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER

LET OP meestal is de map AppData niet zichtbaar gemaakt binnen de Verkenner.

Zorg er daarom eerst voor dat u dit via de verkenner even aanpast. (verborgen bestanden weergeven, in Windows 10 heet het "verborgen items")

In Windows 7:

Verborgen mappen en bestanden weergeven

Uit veiligheidsoverwegingen worden systeembestanden standaard verborgen in de Windows Verkenner. Dit zijn op zich prima instellingen, maar voor het afstellen van Windows en andere programma's is het soms nuttig als de systeem- en verborgen bestanden zichtbaar zijn. Omdat de aanwijzingen op deze website ervan uit gaan dat alle bestanden zichtbaar zijn, is het verstandig deze nu alvast aan te passen op het tabblad Weergave (via de knop Organiseren in de menubalk van de Windows Verkenner, Map- en zoekopties):

Vink uit de optie Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen).

Vink uit de optie Extensies voor bekende bestandstypen verbergen.

Vink aan de optie Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven.

Lees dit ook even

https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc709644(WS.10).aspx

aurora1
door aurora1 - Sep 19, 2017 om 23:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

(Op internet gevonden):
Het zijn foutmeldingen van Windows en hier vindt u informatie over WER: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/bb513613(v=vs.85).aspx
Lees ook eens dit over de privacyverklaring waarover gemeld wordt en die u hier geplaatst heeft: https://privacy.microsoft.com/nl-NL/windows-7-privacy-statement
Doe eens schijfopruiming en vervolgens foutcontrole (met Repair), eventueel in veilig modus. Zit allemaal op de pc in Windows.
Ik zou niet allerhande programma's installeren, proberen en verwijderen want daarvan kunt u ook dergelijke meldingen krijgen.
Zelf zou ik niet zo gauw gaan rommelen met de map App Data.

Ge
door Genee - Sep 20, 2017 om 08:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens op welk moment u deze meldingen krijgt, wat u op dat moment aan het doen bent op de computer.
Af en toe gaat er iets mis.

reflecs
door reflecs - Sep 20, 2017 om 14:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik krijg af en toe de volgende meldingen in W7 ultimate

De oorzaak is dus waarschijnlijk geen programma dat standaard wordt opgestart :)
Als u bijhoudt wanneer het zich voordoet en welke software u dan gebruikt heeft, weet u in welke richting u het moet zoeken.

cees60
door cees60 - Sep 20, 2017 om 19:30
362 Antwoorden / 216 Vragen

Dank voor alle reakties en antwoorden. Heb alle bestanden uit de map WER verwijderd na eerst een herstelpunt te hebben gemaakt.
Heb ze wel in een apart mapje op een externe harde schijf opgeslagen. PC startte prima op en ik weet nu dus dat ik dit voortaan kan doen.
Zal nog trachten te achterhalen door welk programma deze meldingen worden veroorzaakt maar dat zal wel een tijdje duren.
Nogmaals dank. Voor mij is het probleem opgelost.

aurora1
door aurora1 Sep 21, 2017 om 23:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden.
Heel verstandig een herstelpunt maken.

wo
door woutjewachtmans - Sep 22, 2017 om 02:33
22 Antwoorden / Vragen

Ongelooflijk dat er nu nog mensen zijn die Windows 7 (2009) gebruiken. Windows 10 is al 3 jaar oud. Jarenlang word er intensief gewerkt aan het beveiligen van computersystemen en heeft Microsoft geregeld grote updates/upgrades. En dat is niet voor niets. Voor mij maakt het niet uit. Mijn grote en gratis upgrade komt volgende week uit.

Ge
door Genee Sep 22, 2017 om 08:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Niks mis met windows7, nog beveiligingsupdates tot 2020.
En sommige programma's werken niet onder windows10.
Je zou maar pinnacle studio van €100 hebben en overgestapt zijn naar windows10, kun je een nieuwe versie aanschaffen als je aleen windows10 op de computer hebt.
In dat geval is een dual boot systeem met windows7 en windows10 wel makkelijk, heb je nog altijd windows7 voor de wat oudere programma's.

Mijn gratis grote upgrade voor windows10 komt ook binnenkort.