sj
door sjoerdb Aug 2, 2011 om 17:44
Computers & telefonie

Metjelaptoponline.nl mjlo.nl [edit redactie]

Onlangs een Ipad 2 besteld. (dacht ik), echter door foutieve werking van hun website (indien je een bestelling plaatst en de back-button gebruikt blijft je oude bestelling staan) bleef de normale Ipad in de bestelling staan.

In de veronderstelling dat ik de ipad 2 aan het bestellen was, totaal niet meer naar het bestelproces gekeken!

Nu krijg ik vandaag de normale ipad binnen en wil ik hem terugsturen. Geeft het bedrijf aan dat dit niet mogelijk is, omdat ik hem door middel van een contract heb afgesloten.

In alle redelijkheid, maar dit is pure [edit redactie] en ik beveel ook iedereen aan om nooit een laptop/ipad aan te schaffen via deze website, tenzij je snel van je geld af wilt!

Ik ga nu via mijn rechtsbijstand proberen om alsnog mijn ipad om te kunnen wisselen voor een ipad 2!

Maar wees gewaarschuwd, bestel dus niks bij http://www.metjelaptoponline.nl !!!!

685 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 2, 2011 om 18:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Heeft u per abuis een verkeerd product besteld, dan kunt u, mits onbeschadigd en in originele verpakking, uw product binnen 7 dagen na ontvangst terugzenden. U kunt dan een vervangend product bestellen. De extra verzendkosten worden in dit geval doorberekend aan de klant.

Let op: Bovenstaande geldt niet voor abonnementen. Zodra uw abonnement door de provider is goedgekeurd, geldt uw bestelling als definitief.

M.i. valt ook een online afgesloten abonnement onder de wet koop op afstand en zou u dus binnen de annuleringstermijn alles moeten kunnen annuleren. Volgens de Wet koop op afstand hoeft u daar zelfs geen reden voor op te geven en heeft u ook niet de verplichting een ander produkt te bestellen.

Annuleren
Doe dit schriftelijk aangetekend en zendt ook de IPOD aangetekend terug.

Ik zou ze eerst nog eens bellen
klik

Ik zie het Qshopskeurmerk, dus hoort dit bedrijf zich te houden aan de gedragscode hiervan:
klik hier
Artikel 4: Herroepingsrecht
4.1 Bij een op afstand tot stand gekomen overeenkomst tussen bedrijf en consument
is het herroepingsrecht van toepassing. Een consument kan de overeenkomst zonder
opgave van reden herroepen binnen 7 werkdagen. Deze periode gaat in op de dag na
ontvangst van de bestelling. Hierbij heeft de consument recht op teruggave van het
al betaald bedrag.
4.2 De rechtstreekse kosten voor de retourzending, zijn voor rekening van de
consument. Andere kosten mogen niet berekend worden.
4.3 Het terug betalen van bedragen aan de consument, dient binnen 30 dagen na
ontbinding te geschieden.

tdehond
door tdehond - Aug 2, 2011 om 18:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

4.5 In enkele gevallen is herroepingsrecht niet toepasbaar voor de consument:
• voor diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is
begonnen vóór de termijn van zeven werkdagen;

M.i. is hier geen sprake van uw toestemming tot ingaan van een dienst vóór de termijn van 7 werkdagen.

edwardus
door edwardus - Aug 2, 2011 om 20:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat bedoel je precies met "door middel van een contract afgesloten"?

sj
door sjoerdb - Aug 2, 2011 om 21:22
6 Antwoorden / 3 Vragen

data contact bij telefoonaanbieder..

tdehond
door tdehond - Aug 3, 2011 om 07:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=sjoerdb schreef op dinsdag 2 aug 2011, 21:22]data contact bij telefoonaanbieder..

En is die overeenkomst ingegaan met uw toestemming tegelijkertijd met de ontvangst van het toestel?

In dat geval heeft de webshop gelijk. Zie mijn tweede bijdrage.

Als het abonnement bij de provider zonder uw toestemming is ingegaan of op een later moment in gaat, dan kunt u dus annueleren. Zie mijn eerste bijdrage.

sj
door sjoerdb - Aug 3, 2011 om 09:54
6 Antwoorden / 3 Vragen

Nogmaals contact opgenomen met metjelaptoponline.nl, maar ze geven helaas geen gehoor aan die wetgeving. Pure [edit redactie] dus!