cees60
door cees60 Jun 6, 2018 om 19:40
Computers & telefonie

Micro SD kaartje als standaardopslag in Samsung Galaxy S7 instellen

Hoe kan ik op de Samsung Galaxy S7 de micro SD kaart als standaard opslaglocatie zetten?
Ik wil vaak bijlages (ook wachtwoordbeveiligd) welke ik via email ontvang daar rechtstreeks in de
betreffende map opslaan. Hlaas is me dat niet gelukt ondanks vele pogingen. Zou eventueel via de
computer kunnen maar met mijn Samsung Galaxy S III Neo was dit een fluitje van een cent.
Alvast dank voor elke reaktie.

32102 4 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 6, 2018 om 20:28
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Normaliter is het een zelfde procedure Ik neem aan dat u bekend bent met het Samsung forum.
Het kan zijn dat dit niet de goede verwijzing is naar de Galaxy S7 maar via de Samsung website is dan de goiede wel te vinden.
Samsung forum

simon55
door simon55 - Jun 6, 2018 om 22:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als u de camera opent, staat daar dat de foto s standaard op de SD kaart worden gezet. Daar kunt u ook aangeven dat u de SD kaart als standaard opslag wilt.

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2018 om 13:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nadat de SD-kaart in het toestel is gestopt, verschijnt op het scherm de vraag hoe u het kaartje wilt gebruiken. Kies in dat geval voor Interne opslag. De kaart wordt vervolgens geformatteerd en gekoppeld aan de telefoon. Apps, foto's en documenten die dat toelaten worden voortaan opgeslagen op de kaart.

Het is daarnaast mogelijk handmatig apps en data over te zetten naar de SD-kaart. Deze optie verschijnt alleen bij apps waarbij dat mogelijk is. Het werkt op de volgende manier:

  • Tik op de app Instellingen.
  • Veeg wat naar beneden en tik onder 'Apparaat' op Apps.
  • Tik op de app die u wilt overzetten.
  • Tik op Opslagruimte.
  • Tik onder 'Gebruikte opslag' op Wijzigen.
  • Tik op SD-kaart.

De app wordt overgezet naar de kaart.

(Bron)

simon55
door simon55 Jun 8, 2018 om 17:16
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat kan nog makkelijker met t programma AppMgr III

cees60
door cees60 - Jun 8, 2018 om 19:31
362 Antwoorden / 216 Vragen

Allen dank. Ga ermee aan de slag. Ben er zeker van dat het nu moet lukken.
Allen een prettig weekend.