CebrailArslan
door CebrailArslan Jan 9, 2018 om 00:50
Computers & telefonie
Microfoon kapot door "perslucht" dynafix.

Hii allemaal. Ik bezit een HTC 10 en ben van de zomer ergens in mei of juni van 2017 naar Vodafone Haarlem geweest. De reden dat ik daarheen ging was omdat ze kosteloos mijn speakergrill en oplaadpoort schoonmaken met een statische borstel. Dat hebben ze goed gedaan maar toen ze ongevraagd ook mijn microfoon schoon gingen maken door middel van perslucht. Zij hebben mijn microfoon kapot gemaakt. Als ik men bel dan horen ze me niet. Alleen als ik me telefoon op de luidspreker zet. Mails na mails na mails zeggen ze dat het mijn probleem is door foutief gebruik. Ik weet dat er kleine waterdeeltjes zijn in perslucht. Ik heb er een foto bij toegevoegd. Dat kleine witte dingetje is corrosie. Toen ik later weer terug ging was er iemand anders achter de balie. Zij zei dat als zij een voucher had dan had zij mij die gegeven. Daarna heb ik mijn toestel opgestuurd maar kreeg ik een mailtje met daarin "of wel betalen maar  ongerepareerd terug zenden" of "afstand doen van mijn toestel". Ik koos voor de eerste. Wat kan ik het beste doen. Mvg Cebrail Arslan.

3367 5 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jan 9, 2018 om 10:46
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijpbaar dat u meent dat de Vodafone shop waar u uw toestel hebt laten reinigen uw microfoon heeft vernield. U zult dan de Vodafone shop aansprakelijk moeten stellen. Niet Dynafix, want die heeft uw telefoon alleen gerepareerd.
U zult wel moeten aantonen dat de schade is veroorzaakt door het handelen van de Vodafone shop medewerkers, als zij de aansprakelijkheid afwijzen.

ne
door neodutchio - Jan 9, 2018 om 11:27
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Compressors hebben vaak een soort van droger. Deze vangt het vocht op. Als dit er niet op zou zitten, dan is het kortstondig blazen echt niet voldoende om veel vocht er in te blazen.
De telefoon in de badkamer leggen of met warmte in een broekzak (zweet) is voldoende om waterschade te veroorzaken. U zal dus van goede huize moeten komen om te bewijzen dat de corrosie is ontstaan door het blazen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 9, 2018 om 12:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ga eens naar instellingen >over de telefoon>kernel versie. Klik daar 7 keer op en doe een rest bij microfoon.
Vaak heeft een moderne telefoon wel 2 of 3 microfoons.

crewmember
door crewmember - Jan 9, 2018 om 13:40
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit geen water in perslucht, dan zou alles wat er op aangesloten zit gaan roesten. Hierom zitten er vaak drogers achter een perslucht compressor. Daarnaast kan je met een paar seconden lucht spuiten niet dit veroorzaken.

Heb je die foto zelf gemaakt? Dynafix heeft er namelijk nogal een handje van om gewoon random foto's op te sturen van andere kapotte telefoons en dan dit soort schade te claimen. Als je je telefoon zelf openmaakt heb je kans dat je deze situatie niet aantreft en hij gewoon fysiek kapot is gegaan door de perslucht.

In ieder geval, de Vodafone shop aanspraakelijk stellen en die alles laten regelen.

Waarom trek je trouwens nu pas aan de bel over dit probleem wat in Juni is geconstateerd? Zo wordt het wel lastiger om te bewijzen dat dit door hun is veroorzaakt.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 10, 2018 om 13:46
509 Antwoorden / Vragen

Merkwaardig dat de microfoon wel werkt als je het toestel op de speaker zet ,dus ie eigenlijk niet stuk . De foto is van eind augustus dus 3 maanden later genomen en bewijst niets .De kans dat er vocht bij de micofoon komt tijdens een gesprek is aannemelijker dan schade door een beetje "vochtige ? " perslucht .