af
door afkok Aug 16, 2019 om 12:46
Computers & telefonie
Microsoft account aanmaken met privé email adres lukt niet

Ik heb voor mijn dochter een nieuwe laptop gekocht. Windows 10 is het besturingssysteem en hiervoor moet je tegenwoordig een Microsft account voor hebben om deze voor de volle 100% te kunnen benutten. Ik wil een Microsoft account aanmaken voor mijn dochter met het e-mail adres dat ik voor haar bij Ziggo heb aangemaakt (toegevoegd aan mijn abonnement). E-mail adres zal ik hier niet delen maar ik krijg de melding dat ik geen zakelijke of school e-mail adressen kan gebruiken om bij Microsoft een account aan te maken. (e-mail adres in de bijlage is een voorbeeld/fictief e-mail adres)

Mijn dochter wil 1 e-mail adres gebruiken en dat is die bij Ziggo. Oplossing van Microsoft voor dit probleem: "Maak een Outlook.com account aan geheel gratis". Oplossing van Ziggo maak gebruik van gmail of outlook.com.

Weet iemand hoe ik het voor elkaar ga krijgen om het Ziggo e-mail adres van mijn dochter bij Microsft te registeren? Ziggo verwijst naar Microsoft en Microsoft weer naar Ziggo en zo is het cirkeltje weer rond. Microsoft zegt dat Ziggo heeft aangegeven dat Microsoft geen @ziggo.nl e-mail adressen voor een Microsoft account mogen gebruiken terwijl Ziggo zegt hier totaal niet van op de hoogte te zijn.

Mocht het zo zijn dat die afspraken er zijn dan is het toch van de zotte dat een particuliere klant die diensten bij Ziggo afneemt niet kan doen met zijn email adres wat hij zelf wil.

Ziggo geeft ook aan: wij leveren een e-mail adres waarmee je kan verzenden en ontvangen en dat lukt dus hier stopt het voor ons.

Hoop dat iemand weet hoe ik het adres toch kan gebruiken om een account aan te maken.

18025 17 Rapporteer

sj
door sjoppy - Aug 16, 2019 om 13:07
129 Antwoorden / Vragen
ma
door malty Aug 16, 2019 om 13:41
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor.

diumenge
door diumenge Aug 16, 2019 om 14:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin. Je kan ook niet MS adressen gebruiken voor een MS account.

sj
door sjoppy Aug 16, 2019 om 14:50
129 Antwoorden / Vragen

Dacht dat het om een ziggo account toevoegen ging.

af
door afkok Aug 16, 2019 om 15:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Sjoppie het gaat om een het aanvragen van een Microsoft account waarbij ik gebruik maak van mijn Ziggo e-mail adres. Ik heb het zelf ook en dat is gewoon gelukt, net als voor mijn vader, zus en oudste dochter. Echter de laatste is ongeveer 1 tot 1,5 jaar geleden aangemaakt en toen kon het nog.

Via via via lijkt het erop dat door niet overeenkomstige servicevoorwaarden tussen Ziggo en Microsoft dit als onderlinge oplossing is afgesproken. Zo ja dan is het ongelofelijk dat bedrijven onderling ergens niet uitkomen de klant de duppe uiteindelijk is.

chris74
door chris74 - Aug 16, 2019 om 13:13
564 Antwoorden / 44 Vragen

Je moet een e-mail adres hebben wat eindigd op @hotmail.com of @live.com   die vallen onder de microsoft. Je moet voor je dochter dus een email adres aanmaken bij microsoft anders werkt het niet.

ma
door malty Aug 16, 2019 om 13:39
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hoeft helemaal niet.

chris74
door chris74 Aug 16, 2019 om 17:48
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dat kan tegenwoordig niet meer. Alleen wat eindigd op wat ik zei en @outlook.com.

af
door afkok Aug 16, 2019 om 20:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals de melding aangeeft werkt GMail en Yahoo ook.
Helaas een account maken met een GMail adres en dan aanpassen naar je ziggo e-mail adres werkt ook niet dan krijg je dezelfde melding helaas.

ma
door malty - Aug 16, 2019 om 13:36
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe heeft u het voor uzelf gedaan of heeft u geen Microsoft account?
Het lukt mij nu ook niet met een email adres van KPN, wel met een email adres met  @onsmail.nl, (onsbrabantnet) raar.

marita5
door marita5 Aug 16, 2019 om 15:13
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Het lukt mij ook niet om het account van Ziggo toe te voegen , krijg foutmelding : er is iets mis gegaan , deze bewerking kan niet worden uitgevoerd  foutcode x8007139f

af
door afkok Aug 16, 2019 om 15:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Malty ik heb zeker en Microsoft account op mijn @ziggo.nl e-mail adres. Echter deze is jaren geleden aangemaakt toen er nog geen problemen waren. Voor mijn oudste dochter heb ik deze ook aangemaakt ongeveer 1 - 1,5 jaar terug. Zonder problemen. Dus ergens in de tussentijd moet er iets zijn aangepast bij Microsoft. Echter zij zeggen dat het van Ziggo.nl niet mag bij de domein registratie van Ziggo bij Microsoft.

Wie of wat maakt niet uit de particulier zit er mee en niemand van Ziggo noch Microsoft is genegen om te helpen.

ma
door malty - Aug 16, 2019 om 14:27
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat u zou kunnen doen is een Microsoft account aanmaken met b.v. een gmail account en dan proberen in de accountgegevens dat email adres te wijzigen in het ziggo email adres.

Zojuist geprobeerd, werkt ook niet.

af
door afkok Aug 16, 2019 om 15:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het uitproberen. Wel vervelend dat het allemaal zo moeilijk moet gaan...

sj
door sjoppy - Aug 16, 2019 om 14:46
129 Antwoorden / Vragen

wat u zou kunnen doen is:
klik op het witte envelopje in de taakbalk
Klik links op accounts
klik dan rechts onderaan op account toevoegen en en voeg het  ziggo account toe.

af
door afkok Aug 16, 2019 om 15:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt erop dat u hier beschrijft hoe ik het e-mail adres kan toevoegen om vervolgen met de mail client van Windows 10 kan gebruiken. Dit is niet mijn bedoeling. Ik heb hier Office voor maar kan deze voor mijn dochter met haar Ziggo account niet gaan gebruiken aangezien men vind dat hier een Microsoft account voor nodig is en die kan en mag ik niet aanmaken met het e-mail adres van @Ziggo.nl

sj
door sjoppy Aug 16, 2019 om 16:12
129 Antwoorden / Vragen

Dan heb ik het niet goed begrepen.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2019 om 16:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ziggo kan daar natuurlijk niets aan doen. MS heeft kennelijk besloten dat e-mail adressen die eindigen op ziggo.nl als 'zakelijk' worden gezien, als je ze niet van die gedachte af kan brengen (en dat zal moeilijk worden), dan kan je er niets aan doen. Dus inderdaad gmail, outlook.com of een andere e-mail provider gebruiken. Of koop voor een paar tientjes per jaar een eigen domeinnaam voor de hele familie.

af
door afkok Aug 16, 2019 om 16:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Diumenge het probleem is juist dat Microsoft zegt dat ze elk willekeurig adres accepteren maar dat Ziggo heeft aangegeven dat het niet mag in de registratie van hun domein bij Microsoft. M.a.w. Ziggo dwingt af bij Microsoft dat gebruikers met een @ziggo.nl niet meer mogen registreren voor een Microsoft account.

Mijn vermoeden is dat hier veel meer achter zit en dat Ziggo recent is overgestapt op de Office 365 suite van Ziggo en dat in de registratie van hun @ziggo domein hiervoor is aangegeven dat Ziggo medewerkers die ook een @ziggo.nl e-mail adres en dus account bij Microsoft hebben en daardoor alle klanten van ziggo die eenzelfde e-mail adres krijgen eindigend op @ziggo.nl de duppe zijn geworden.

ma
door malty Aug 16, 2019 om 16:50
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Met een KPN email adres lukt een account aanmaken ook niet.

diumenge
door diumenge Aug 16, 2019 om 16:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zou best kunnen inderdaad, als ziggo voor de eigen medewerkers ook het domein ziggo.nl gebruikt. MS accepteert KPN.com overigens ook niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 16, 2019 om 17:39
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Om Windows 10 goed op orde te krijgen en te houden is helaas een account adres dat, als al gemeld, eindigt op @hotmail.com (of @livemai..com).

Uw dochter behoeft dat account verder niet te gebruiken tenzij er vragen of problemen zijn en benaderen van Microsoft gewenst is. De eigen accounts bij e-mail providers kunnen gewoon worden benut door bij die provider in te loggen of een koppeling te maken via bijv. outlook of gmail.

Er zullen wel af en toe meldingen binnenkomen via het hotmail account en dat wordt dan aangegeven rechtsonder in de werkbalk bij een vierkantje met drie verticale streepjes en dan een cijfer m.b.t. het aantal meldingen die dan uitsluitend  meldingen van microsoft zullen zijn.

diumenge
door diumenge Aug 16, 2019 om 17:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, je kan prima een niet-MS e-mail adres gebruiken, alleen sommige domeinen niet meer. Waaronder dus @ziggo.nl.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 17, 2019 om 11:06
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, het gaat hier over het account dat MICROSOFT vraagt. Ik gaf aan dat de al bestaande e-mail accounts gewoon benut kunnen worden ALLEEN niet voor dat MS Windows account.

diumenge
door diumenge Aug 17, 2019 om 11:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Heremietkreeft, dat hoef je niet aan te geven want dat is iedereen al duidelijk. Kennelijk interpreteer je de gestelde vraag niet goed.

ro
door ron503 - Aug 16, 2019 om 19:51
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt in de Ziggo omgeving extra e-mail aliassen aanmaken en een account aan uw dochter toewijzen met haar e-mailadres en bijbehorend wachtwoord zodat zij alleen de account kan beheren. Gebruik bijvoorbeeld Mozilla thunderbird om het e-mail account aan te maken met haar e-mail adres en wachtwoord en zijn voor u niet meer zichtbaar. Microsoft mag geen e-mail programma's in de besturingsprogamma's implenteren dus proberen ze dat met windows live en het al oude msn gebeuren en nu outlook.com het verlies op te vangen. Mijn advies is bij de eerste installatie alle opties die microsoft aanbiedt te negeren en geen account aanmaken als er tijdens de installatie om gevraagd wordt.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2019 om 19:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan trouwens ook gewoon haar telefoonnummer aan het MS account koppelen, het hoeft niet noodzakelijk een e-mail adres te zijn.

af
door afkok Aug 16, 2019 om 20:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is ook een goede inderdaad. Heb ik eigenlijk overheen gelezen omdat een e-mail adres eigenlijk zo standaard is om te gebruiken.

af
door afkok - Aug 16, 2019 om 20:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor jullie antwoorden. Denk dat we kunnen stellen dat het allemaal heel vreemd is bij MS en Ziggo en de afspraken die zij kennelijk onderlijk maken...

jo
door jorisw - Aug 16, 2019 om 21:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen van het gebruiken van een MS emailadres. Dan houdt je je ziggo.nl gewoon voor het reguliere emailverkeer en voor dat MS emailadres alleen maar voor Windows gebruikt. Weten ze tenminste ook je ziggo.nl adres niet.

gsm
door gsm - Aug 17, 2019 om 21:55
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Het is nergens voor nodig en eigenlijk ook onverstandig om iets anders dan een Microsoft adres te gebruiken als inlog account voor Windows 10.
Gebruik het account alleen voor het aanmelden bij Windows 10, voor de Store en wellicht ook voor OneDrive.

Installeer Thunderbird en gebruik daarbij het Ziggo e-mail adres, als je dat absoluut wil gebruiken.
Het Windows mail programma is naar mijn mening te beperkt en heeft o.a. een zeer slecht filter voor ongewenste e-mail.
Ik geef zelf de voorkeur aan gmail.

ma
door markduijkers - Aug 18, 2019 om 12:04
1 Antwoorden / Vragen

Gebruik nooit een mail adress van een provider, ga je weg bij Ziggo dan ben je alle mailadressen kwijt. Gebruik je die toevallig voor Facebook en enzo dan kan je geen wachtwoord reset doen, omdat het mail adres weg is.

Gebruik bij voorkeur een Microsoft of Gmail adress hij registraties

Me
door Mellejwz - Aug 18, 2019 om 15:09
1 Antwoorden / Vragen

U moet dan een nieuw microsoft account maken, daar kunt u dan mee inloggen. Inloggen met een ander emailadres kan niet omdat dat geen microsoft account is. Het nieuwe account wordt een naam@outlook.com adres.

diumenge
door diumenge Aug 18, 2019 om 15:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat moet helemaal niet, inloggen met een ander e-mailadres kan wél. Alleen met o.a. een ziggo.nl domein kan het niet. Lees de rest van de antwoorden eens.

Gu
door Guus.troisfontaine - Aug 18, 2019 om 15:55
1 Antwoorden / Vragen

Bij Microsoft is alleen @Outlook.com mogelijk.
Als ik jullie was stel je de e-mail van Samsung in
met @ziggo.nl

Groetjes.

diumenge
door diumenge Aug 18, 2019 om 16:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin.

dr
door dre-thuis - Aug 22, 2019 om 04:41
3 Antwoorden / Vragen

Bij het installeren van Windows 10 op een laptop en pc kun je ook kiezen voor een lokaal account zonder Microsoft account.

Alleen.... daar lees je bij het installeren heel makkelijk over heen... het staat met kleine letters onderaan het scherm.
En vervolgens komen er nog een paar vragen waarmee je om de tuin geleid wordt alsof er niks anders is.
Goed lezen en daar waar het verkeerd dreigt te gaan, kies voor neen....

Lees dit maar eens goed door, vooral het stuk hoe je een lokaal account kunt aanmaken.
https://www.schoonepc.nl/windows10/werken_met_gebruikersaccounts.html

Voor het gebruik maken van het gratis online office Microsoft office pakket bestaan ook gratis alternatieven.
Libre Office kan voor 99+% voor de meeste gebrukers het zelfde en je kunt er de meeste Microsoft bestanden ook mee openen.
Libre Office is zng Open Source software en is helemaal gratis, geen addertjes onder het gras.

https://nl.libreoffice.org/
Libre Office  is Nederlandstalig. Heel veel vrijwilligers hebben daar aan meegewerkt.
Dus download en installeer Libre Office.