jv
door jvdhelder Nov 29, 2021 om 16:16
Computers & telefonie

Microsoft Laptop ter reparatie opgestuurd, maar krijg hem met kapot beeldscherm terug.

Binnen de twee jaar fabriekgaratie gaat de accu van mijn Microsoft laptop stuk (2000 euro aankoopprijs). Ik neem contact op met Microsoft en ze geven aan dat het binnen de garantie valt, dus stuur maar op. Zo gezegd, zo gedaan. Netjes ingepakt in bubbeltjesplatic en de doos verder opgevuld met sealbags. Na een week is de laptop alweer terug uit Duitsland. Accu is niet vervangen én er zit prompt twee barsten in het beeldscherm. Dus de boodschap is dat ze hem niet gaan maken en zeggen dat de barsten er al in zaten. Ik ben echt verbaast dat ik als eerlijk mens de duppe ben van het feit dat er blijkbaar mensen misbruik maken van deze optie om je laptop gerepareerd te krijgen.

Wat kan ik hier nog tegen beginnen?

8213 13 Rapporteer

ne
door neodutchio - Nov 29, 2021 om 16:55
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U als verzender bent verantwoordelijk. U hebt schijnbaar de laptop los verpakt in een grotere overdoos gedaan. Daar helpt wat bubbeltjesplastic en opvulmateriaal echt niet aan. Vandaar dat altijd geadviseerd word om de originele verpakking te bewaren aangezien die verpakking passend is voor die laptop.

Zoals al gezegd is de verzender verantwoordelijk. Tenzij u het aangetekend verstuurd hebt hebt u geen poot om op te staan.

jv
door jvdhelder Nov 30, 2021 om 17:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Microsoft heeft verzendlabel aangemaakt en de laptop kon niet zomaar de doos rond bewegen. Microsoft zegt zelf dat de laptop goed verpakt was en de doos niet beschadigd was. Orginele verpakking mocht ik niet gebruiken voor de verwarring in de service center...

panter22
door panter22 - Nov 29, 2021 om 17:12
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt het scherm op eigen kosten laten vervangen. Misschien loont dat de moeite voor zo'n dure laptop.
Heb je van tevoren de inpakinstructies gelezen?
https://support.microsoft.com/nl-nl/surface/instructies-voor-verpakking-en-verzending-van-surface-apparaten-0847468e-0eaf-4b01-269f-566b71dcb373
en voortaan verzekerd versturen:
https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/verzendopties/verzekerd/

jv
door jvdhelder Nov 30, 2021 om 17:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben niet gewezen op deze inpakinstructies. Ik mocht niet de originele verpakking gebruiken om verwarring te voorkomen bij het service center.

En Microsoft heeft een verzendlabel aangemaakt via UPS. Dus dat kon niet anders...

panter22
door panter22 Nov 30, 2021 om 19:23
6599 Antwoorden / Vragen

Jouw probleem is niet de garantie. Die had je wel. Je had de keus de laptop naar Azerty te sturen of naar Microsoft.
Dit staat ook op de website van Azerty.
Je kunt niet bewijzen dat de laptop heel was toen je hem in de doos stopte. Dat is jouw probleem.
Je was verplicht de laptop via UPS te versturen. Je had geen mogelijkheid verzekerd te versturen?
In dat geval kan het zijn dat Microsoft verantwoordelijk is voor beschadiging tijdens het vervoer.
Microsoft geeft aan dat de verpakking goed was en onbeschadigd. En toch is de laptop beschadigd aangekomen.
Wie moet nu bewijzen? Jij, dat de laptop heel was. Of Microsoft dat de beschadiging niet door het vervoer gekomen kan zijn. Je zal vast niet de eerste zijn die dit overkomt. Neem eens contact op met het juridisch loket. Misschien weten zij meer.

panter22
door panter22 Dec 1, 2021 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen

Heeft UPS de laptop in opdracht van Microsoft bij jou thuis opgehaald? Of moest je de laptop zelf naar een UPS punt brengen waar je kunt betalen voor verzenden en ook kunt laten verzekeren?
Ik vond nog deze bericht over verzending van een Acer computer voor reparatie.
Daarin staat het volgende:
Verzeker uw pakket; beschadigingen die tijdens het transport worden veroorzaakt, vallen niet onder de standaard verzekering voor fabrikanten.
https://community.acer.com/nl/kb/articles/4036-uw-product-gereed-maken-en-verzenden-voor-reparatie

jv
door jvdhelder Dec 1, 2021 om 09:38
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het punt is dat ik er ook niet op ben gewezen om het nog extra te verzekeren. Ik ben maar consument en het lijkt mij dat de verkoper of fabrikant hier mij op had moeten wijzen. Maar ja daar doen ze waarschijnlijk toch niet mee...

panter22
door panter22 Dec 1, 2021 om 10:25
6599 Antwoorden / Vragen

Meestal gaat het ook wel goed als je het pakket verstuurt.
Maar helaas is het bij jou verkeerd gegaan.
Verzekeren, daar denk je niet over na, je stopt de laptop in een doos en klaar.
Microsoft had je er op kunnen wijzen, maar ook op het afgiftepunt wordt alleen je pakket ingenomen en dat is het dan. Daar hangt ook nergens een mededeling of tarieven.
Je wordt maar geacht dit zelf te weten.

tenormin
door tenormin - Nov 29, 2021 om 17:18
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Het klinkt misschien heel dom, maar ik bewaar dozen van dure zaken zoals laptop, e.a.z. in de kelder. De pakketten worden bijna allemaal ingepakt door robots, dus dat zit heel strak in de doos. Zo vaak leest men dat er ineens barsten in zaten. Ik geloof u wel dat die er niet in zaten bij het verzenden, maar ja, pakketten worden niet met fluwelen handschoentjes aangepakt. Zal niet zeggen dat er mee gesmeten word, maar toch. Denk dat het toch aan uw manier van inpakken heeft gelegen. Jammer, zonde en duur lesje.

panter22
door panter22 Nov 29, 2021 om 17:29
6599 Antwoorden / Vragen

Ik bewaar de dozen ook altijd. Zeker als er nog garantie op het apparaat zit.

tenormin
door tenormin Nov 29, 2021 om 17:51
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ook, zeker tot de garantie. Men verklaart me voor gek, maar het heeft me wel zonder problemen verder gebracht. Friteuse, koffiezetapparaat en een TV retour moeten sturen. Dus alles weer in hun "mandje" van passend piepschuim gedaan.

gerbera
door gerbera Nov 29, 2021 om 22:07
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Troost u ook ik bewaar de originele verpakking, soms wel te lang en kom dat met "puinruimen" soms dozen tegen van apparaten die al gerecycled zijn☺

tenormin
door tenormin Nov 29, 2021 om 23:52
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, beetje laat, maar ja, je weet: berichten komen niet echt door: ik had, met nadruk op had, ook dozen die de 6 jaar al hadden bereikt. Ikzelf kan de kelder niet meer in maar, juist 2 weken geleden, hebben mijn buurtjes weer allerlei dozen aangemeld bij onze Avalex: uiteraard: bij het mogen buiten zetten was bijna alles snot geworden door de regen, maar goed. Netjes alles gedaan, laten doen, door lieve buren. Slaap lekker.

jv
door jvdhelder Nov 30, 2021 om 17:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik mocht niet de originele verpakking gebruiken om verwarring te voorkomen bij het service center. En ze geven aan dat het goed was ingepakt.

Dus ja wat had ik anders kunnen. Alleen foto's maken.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 29, 2021 om 18:32
2011 Antwoorden / Vragen

Daar begin je achteraf heel weinig tegen. Als verzender ben je verantwoordelijk voor het transport, daarom altijd een RMA vragen. De volgende keer je spullen verzekeren bij versturen.

jv
door jvdhelder Nov 30, 2021 om 17:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Microsoft heeft de verzendlabel aangemaakt via UPS. Dus was niet mogelijk. Hadden zij dit dan moeten doen?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 30, 2021 om 20:52
2011 Antwoorden / Vragen

Maar als zij opdrachtgever zijn van de verzending zijn zij ook verantwoordelijk voor het transport. Dan zullen ze hard moeten maken dat u het product ondeugdelijk verpakt hebt en anders zijn ze gewoon verantwoordelijk voor de schade.

jv
door jvdhelder Dec 1, 2021 om 09:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja daarom heb ik nu bewijsmateriaal opgevraagd van hoe zij het pakketje hebben binnengekregen.

En eigenlijk hadden ze de verzending standaard moeten laten verzekeren.

Maar ja wat begin je tegen zo groot bedrijf...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 1, 2021 om 17:02
2011 Antwoorden / Vragen

Nee ze hoeven het niet te verzekeren maar dan moeten ze zelf de schade dragen.

jv
door jvdhelder Dec 2, 2021 om 20:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

@henkdezevende hoe kan ik Microsoft duidelijk maken dat zij dan verantwoordelijk zijn voor de schade, omdat zij de verzendlabel hebben aangemaakt? Waarop bazeer je dit? Ik ben benieuwd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 3, 2021 om 14:10
2011 Antwoorden / Vragen

Het criterium is niet of ze een verzendlabel aanmaken. Het criterium is dat ze de opdrachtgever zijn van het vervoer en als zodanig verantwoordelijk voor schade tijdens het transport. De enige discussie zou dan kunnen zijn of het product afdoende verpakt en beschermd was en als ze zich daarachter verschuilen zul jij dat aan moeten tonen, maar ik begrijp dat ze al gezegd hebben dat het goed was verpakt. Ze zult ze aansprakelijk moeten stellen en daarvoor schat ik in dat je juridische ondersteuning in zult moeten schakelen, dus een rechtsbijstandverzekering, de Consumentenbond, een advocaat verzin maar wat.

jv
door jvdhelder Dec 6, 2021 om 20:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, zij waren de opdrachtgever en geven aan dat het pakket niet beschadigd binnen is gekomen. Ik heb daar nu bewijs van gevraagd. En nee, ik heb geen zin verdere juridische gedoe. Zucht...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 6, 2021 om 21:24
2011 Antwoorden / Vragen

Ah, dus nu mag jij bewijzen dat het beeldscherm niet was beschadigd toen je het opstuurde? Ik snap je, wat een moeras.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 30, 2021 om 08:36
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zelf opsturen?

Als je bij de winkel waar je kocht laat zien en foto maakte met  schadevrije?

Zij kunnen het in  winkel doos opsturen en  via  transport  voor dit soort goederen.

Maar deze Accu?

had je deze een weekje met lege accu  weggelegd of te laat geladen?

Een  lege accu heeft zeer korte levensduur bij te laat opladen.

Dus of een Accu ook 2 jaren garantie heeft, vaak maar 6 maanden helaas om deze reden!

jv
door jvdhelder Nov 30, 2021 om 17:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Microsoft heeft UPS verzendlabel aangemaakt voor mij. En daarmee dus akkoord op vervanging van accu.

Ik heb dus geen foto's vooraf het opsturen...

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 30, 2021 om 19:37
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je met foto kon aantonen hoe de verpakking was...

ze gooien wel eens  in een rol container en onderin kan er een flink gewicht op komen helaas...

jv
door jvdhelder Dec 2, 2021 om 20:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat waarschijnlijk: gooien en/of onder een zware pakket.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2021 om 10:04
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Naast al gegeven antwoorden, heeft u de laptop ook bij Microsoft zelf gekocht? Ik vraag dat omdat u het over garantie heeft en men dus de fabrieksgarantie genoemd zal hebben.

Indien dat het geval is heeft u in ieder geval zelf nog een fout gemaat door het op te zenden naar de fabrikant.  Volgens de wettelijke garantieregeling bij consumentenaankopen de verkoper verantwoordelijk  en indien u de laptop inderdaad elders heeft gekocht zoiu dit van toeppassing zijn. U kunt daar echtrer nu geen beroep meer op doen, zij het dat u de verkoper m.i. toch wel om hulp kunt vragen.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25  (Indien u wel rechtstreeks bij MS heeft gekocht geld helaas het aspect van het zelf verantwoordelijk zijn voor de verzending.)

jv
door jvdhelder Nov 30, 2021 om 17:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb bij AZERTY gekocht, maar ik heb eerst rechtstreeks contact opgenomen met Microsoft.

Inmiddels contact gehad met AZERTY, maar die zeggen dat ze niets voor mij kunnen betekenen. Maar als ik jouw reactie lees, dan moeten zij mij helpen aan een reparatie/vervanging?

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 30, 2021 om 18:22
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Bij de al gegeven verwijzingen heb ik dit U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM  toegevoegd.

Ik geef u evenwel weinig kans op succes omdat u eerst de verkoper had dienen te benaderen en die nu waarschijnlijk zal stellen dat het gebroken scherm aan u is te verwijten door bijv. onzorgvuldig verzenden.

Met betrekking tot de defecte accu geldt uiteraard wel dat de verkoper verantwoordelijk is en blijft voor herstel. En dat maakt dit tot een lastige kwestie. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, benader de verzekeraar en wacht af wat die voor u kunnen doen.

Hoe dan ook: bij verzenden naar wie dan ook van zaken als laptops: altijd verzekerd doen om problemen als u nu heeft te voorkomen.
U kunt uiteraard wel actie ondernemen bij de verkoper onder het motto: 'wie niet waagt, die niet wint'en niet geschoten is altijd mis'.   Een brief in de context van in gebreke stellen kost ca. € 10,00 aan portokosten en dan is het afwachten. Bij negatieve reactie daarop m.i. niet verder procedren want dat kan u veel kosten.

jv
door jvdhelder - Nov 30, 2021 om 18:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

Microsoft heeft UPS verzendlabel aangemaakt en de laptop kon niet zomaar de doos rond bewegen. Microsoft zegt zelf dat de laptop goed verpakt was en de doos niet beschadigd was. Orginele verpakking mocht ik niet gebruiken voor de verwarring in de service center...

Begrijp ik dat de verkoper voor mij dit moet oplossen? @HEREMIETKREEFT

ne
door neodutchio Nov 30, 2021 om 18:34
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De verkoper zal achteraf niets meer kunnen doen.
Dat de laptop niet kon bewegen in de doos zegt niets. Ondanks dat is de scherm namelijk kapot gegaan. Dus een niet passende verpakking. Wel een vreemd verhaal dat u de originele doos niet mocht gebruiken. Alsof daar verwarring mee kan ontstaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 30, 2021 om 22:34
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is dat hun woord tegen het uwe. Goed verpakt en toch beschadigd, merkwaardig maar tegenbewijs zal lastig zo niet onmogelijk zijn.

Hoe dan ook blijft het een probleem dat u onverzekerd heeft verzonden en niet aan de verkoper. Ook naar mijn mening is hetgeen u meldt m.b.t de verzendmethode uitert merkwaardig omdat bij on-line bestelling en terugzenden dat normaliter altijd in de originele verpakking dient te gebeuren.

Hoe dan ook: meldt dit bij klachtenkompas en misschien levert dat nog iets positiefs op al betwijfel ik dat.

Heeft u hier contact mee gehad? https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/  omdat er vanuit Duitsland werd teruggezonden is dit ook nog een meldpuntoptie: Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.

panter22
door panter22 Dec 1, 2021 om 08:40
6599 Antwoorden / Vragen

Niet verpakking in de originele doos geldt ook voor Acer:

jv
door jvdhelder Dec 1, 2021 om 09:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk ga ik over melding maken van deze klacht. Hartelijk dank voor al jullie tips!

Maar ik denk dat ik toch aan het kortste eind trek. Inmiddels kan ik wel een refurbished laptop krijgen voor 641 euro, omdat een gebroken scherm buiten de garantie valt.

jv
door jvdhelder Dec 2, 2021 om 20:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

ECC Nederland ook nog even gecontact en die zeggen dat ze weinig voor mij kunnen betekenen, want Microsoft is niet in Europa gevestigd. Slim bekeken die Microsoft om buiten de EU wetgeving te vallen...

mo
door mof - Dec 1, 2021 om 12:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Mmh, u had eigenlijk eerst naar de leverancier moeten gaan, die had het product moeten aannemen en ter reparatie opsturen, dan zou deze verantwoordelijk zijn voor uw laptop en u had geen zorgen. Als u het zelf opstuurt bent u verantwoordelijk voor de verzending ,niet Microsoft. DAn is het nu dus woord tegen woord, waar is de laptop beschadigd geraakt?

jv
door jvdhelder Dec 2, 2021 om 20:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

De laptop is beschadigd op het beeldscherm. Er loopt nu een breuk van boven naar beneden over het scherm. Zij durven zelfs te zeggen dat het niet een breuk is die tijdens de verzending gebeurt kan zijn. Maar ik heb hem dus zonder breuk opgestuurd en zij hebben hem met breuk binnen gekregen.

Engelse drop
door Engelse drop - Dec 1, 2021 om 13:24
63 Antwoorden / 5 Vragen

Maak een foto hoe het is ingepakt en verstuurd wordt. 1 in de verpakking en 1 voor je zelf. Deze dingen beter aangetekend versturen.

jv
door jvdhelder Dec 2, 2021 om 20:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik heb mijn lesje wel geleerd nu.

jv
door jvdhelder - Dec 2, 2021 om 20:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wat denken jullie ervan? Wat zou jullie advies zijn nu? Ik wil niet verder proceduren, dat is echt zonde van mijn tijd. Ik heb nu een laptop waar de accu kapot is en een breuk in mijn beeldscherm. Ik heb de keuze om voor 642 euro een refurbished laptop te krijgen. Precies hetzelfde model, maar dan helemaal nagekeken en werkend. Hier krijg ik 3 maanden garantie op.

Zie: https://support.microsoft.com/nl-nl/surface/service-krijgen-voor-uw-surface-die-geen-garantie-meer-heeft-of-is-beschadigd-08312d65-7d7d-5438-2f85-92c8b0a605ac en https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/hoeveel-kost-de-service-buiten-de-garantie-voor-je-surface-apparaat-of-accessoire-4c77ac8a-e8c3-d0e4-7e8a-a29f768d43ff

panter22
door panter22 Dec 3, 2021 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens op kieskeurig.nl wat jouw laptop nu kost. En wat een gelijkwaardige kost.
En niet onbelangrijk, wat is het productiejaar.
Persoonlijk zou ik geen tweedehands laptop kopen die al 2 jaar of misschien langer gebruikt is.
https://www.kieskeurig.nl/prijsdalers?gclid=Cj0KCQiAnaeNBhCUARIsABEee8W57rn32A372EBkwUr2Mms3PVrFepcJ4Ahca3ICgUZL3yL14S4OXfYaAqr2EALw_wcB

jv
door jvdhelder Dec 3, 2021 om 09:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

De laptop staat niet op Kieskeurig.nl omdat er inmiddels een nieuwere model op de markt is, namelijk MS Surface Book 3.

panter22
door panter22 Dec 3, 2021 om 15:31
6599 Antwoorden / Vragen

Welke laptop heb je dan wel?
Book 2? Die heeft een releasedatum van 16 november 2017 en is dus 4 jaar oud.
Dan is Microsoft niet bepaald royaal om nog €642 voor een tweedehands te vragen.

jv
door jvdhelder Dec 6, 2021 om 20:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inderdaad een Surface Book 2, dus die is nog niet zo oud. Ik hoop dat de reparatie goedkoper uit zal vallen, maar daar heb ik ook nog niets van gehoord.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 3, 2021 om 08:53
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Van €2000 voor  € 642,-  voor een Furby met 3 maanden garantie?

Zou wel jou hardeschijf  met al jou gegevens eruit halen....

Zij  hebben deze  zelfde en  dat je  jou harde schijf kunt overzetten... of er los met snoertje naast...

En  is wel jou laptop of andere terug gekomen?

Ik weet dat in vele werkplaatsen het een puinzooi is...   met sticker met jou naam  op de onderkant heb je meer zekerheid dat ze niets geruild hebben voor  gebroken versie....

jv
door jvdhelder Dec 3, 2021 om 09:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

De dagwaarde van de laptop is nu al lang niet meer 2000 euro. Dat was de aanschafprijs van twee jaar terug.

Het punt is dat deze laptop niet zo gemakkelijk open krijgt. Het gaat om een MS Surface Book 2.

Ik heb inderdaad mijn eigen laptop weer terug ontvangen, want mijn account staat er nog op en ik heb hem helemaal leeggetrokken qua bestanden en software.

Dus dat is het probleem dat ze dus niet gaan repareren, maar je krijgt een andere compleet nagekeken en werkende Surface Book 2 voor 642 euro. Ik merk dat mijn vertrouwen in ieder geval beschadigd is en dat ik ze niet vertrouw. Dus dat maakt het lastig om een keuze te maken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 3, 2021 om 09:40
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Andere zoeken vaak flink duurder.

En als deze goed werkte en 3 maanden garantie...
Het plaatselijke repair Cafe  heeft vaak iemand die deze kan openen en  hij heeft al schade....

Krasje  mag dan wel of klipje dat afbreekt?

jv
door jvdhelder Dec 6, 2021 om 20:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen idee wat die 3 maanden garantie mij bieden. Waarschijnlijk zoek ik sowieso een Nederlands bedrijf op die de reperatie gaat uitvoeren, want dan heb je volgens mij wettelijk 1 jaar garantie.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 7, 2021 om 16:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Je hebt  bij herstel  alleen garantie op herstelde deel!

Als ik voor jou er een nieuw scherm op zet  kreeg je dus niets voor de Accu   of andersom....

Maar een door hun herstelde met 3 maanden volle garantie?

Zelfde type en voldoet aan jou eisen.

Er zit dan wel  gebruikte oude accu  in en  die gaat echt geen  1 jaar meer mee vermoedelijk.

Het is een loterij en   ze mogen deze aanbieden.

U heeft deze  van U wel ingestuurd en bent verantwoordelijk voor goede verpakking,  en ik weet dat 2 meters hoge rol containers en  pakje niet netjes neer leggen maar via luchtpost en dan heel veel andere soms zware erop?

De Pakket diensten gaan van  degelijke verpakkingen uit helaas.

jv
door jvdhelder - Feb 2, 2022 om 08:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het einde van dit verhaal...

Ik heb uiteindelijk toch een refurbised laptop ontvangen zonder te hoeven betalen. :) Ik heb aangegeven dat ik een eerlijk mens ben. Ik ben christen en leef daarna. Ik zie geen reden om te gaan liegen over een breuk in het beeldscherm. Dat zou niet eerlijk zijn en dat is gewoon stelen als je het terug zou sturen.

Toen is het de supportmedewerker gelukt om toch een uitzondering te kunnen maken voor mij bij de hogere afdeling van het escalatie team. Laptop opgestuurd en nu wel foto's gemaakt. ;) Nieuwe laptop ontvangen, maar daar was beiden accu's al stuk. Ik kon hem alleen opstarten met adapter. Dus heb ik weer contact gezocht en moest ik het weer terugsturen (+ foto's maken natuurlijk!). Sinds vorige week heb ik dan eindelijk een andere laptop waar beiden accu's het doen en de laptop werk zoals het moet.

Een hele belevenis van drie maanden, maar ik ben dankbaar!

panter22
door panter22 Feb 2, 2022 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Gelukkig is het opgelost. Bedankt voor het terugmelden.

va
door vanlotjegetikt - Feb 2, 2022 om 08:47
809 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor het terugkoppelen. Kan er nog steeds met mijn pet niet bij dat bedrijven met droge ogen beweren beschadigde paketten te ontvangen. En ik krijg die dingen zelf ook over de post(wel aangetekend) en zijn nooit beschadigd.
Goed dat u de poot stijf heeft gehouden.
Netjes om een refurbished terug te leveren. (heb al jaren tevreden refurbished exemplaren).