jaap58
door jaap58 Sep 28, 2011 om 17:36
Computers & telefonie

Microsoft Silverlight

Waarom gebruikt KASSA, Microsoft Silverlight voor filmpjes en tv uitzendingen.
Ik gebruik Linux en firefox 5.0 en daar kan je Microsoft Silverlight of Moonlight NIET installeren.

En zeg nou niet: gewoon windows gebruiken!! want dat doe ik toch nooit meer.
Misschien weet iemand een oplossing?

891 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2011 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jaap58,

Dat Silverlight niet met Linux compatible is is bekend.
Maar Moonlight zou moeten werken.
Kijk eens hier voor een download.

Suc6

gsm
door gsm - Sep 28, 2011 om 21:13
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Moonlight is buggy, maar werkt in Ubuntu wel met uitsluitend Firefox.
Ook moeten de codecs van Microsoft geïnstalleerd worden.

Het kan zijn dat Silverlight alleen geluid afspeelt en geen beeld geeft.
In dat geval hoef je alleen maar met de muis de cursor over het onderste deel van het Silverlight venster heen en weer te bewegen om toch nog beeld te krijgen.

Silverlight vind ik super irritant vanwege de ingebouwde reclameblokken.

ikbenik
door ikbenik - Sep 29, 2011 om 03:14
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Zelf heb ik Windows 7, Google Chrome en IE 9.
Daar werkt Silverlight zeer beroerd.

Ik kan dus geen filmpjes bekijken via uitzending gemist, omdat de filmpjes al gestart worden, zonder dat ze gestart zijn.

[quote]Waarom gebruikt KASSA, Microsoft Silverlight voor filmpjes en tv uitzendingen.
Ik gebruik Linux en firefox 5.0 en daar kan je Microsoft Silverlight of Moonlight NIET installeren.
Je mist er niks bij, zelfs onder Windows werkt het voor geen meter.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Sep 29, 2011 om 07:33
229 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 28 sep 2011, 18:20]Hallo jaap58,

Dat Silverlight niet met Linux compatible is is bekend.
Maar Moonlight zou moeten werken.
Kijk eens hier voor een download.

Suc6

Jaap, niet alle Silverlight filmpjes kunnen worden afgespeeld.
2.4 (Stable version).
Be aware that many sites require more recent silverlight API/functionality, and will not work with Moonlight 2.
Onder Linux(Ubuntu) en Microsoft kan SMplayer aardig wat aan. Hier te verkrijgen.

Sterkte.

jaap58
door jaap58 - Sep 29, 2011 om 17:22
21 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik heb de oplossing zelf al gevonden op de forum site van Mozbrowser
(http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=20587) daar staat hoe je te werk moet gaan.
En het werkt.
Met dank aan beheerder 'nirwana'

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2011 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jaap58,

Mooi dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden en het doorgeven van de oplossing.

Met vr.gr.