con1
door con1 Feb 3, 2018 om 16:14
Computers & telefonie

Microsoft store werkt niet meer

Mijn pc draait onder windows 10 met Bitdefender Internetsecurity als virusscanner. Sinds enige tijd doen de Microsoft Store en de bijbehorende apps het niet meer. Dus ook de agenda en de app om foto's te bekijken doen het niet meer. Nu weet ik wel dat ik windows opnieuw kan installeren met behoud van gegevens maar dan ben ik allerlei zaken zoals games toch kwijt. Ik heb het al eens eerder gehad en toen herstelde het zich vanzelf na een flinke update van Windows. Vraag me af of er niet een progje is om dit te laten uitvoeren. Weet iemand dit?

Groet
Con

5723 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2018 om 16:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zou kunnen proberen of systeemherstel een oplossing biedt (mits je dit 'aan' hebt staan). Neem een datum toen alles nog wel goed werkte.

  • Open het Configuratiescherm. Klik daarvoor onder in beeld op het pictogram van het vergrootglas.
  • Typ 'Configuratiescherm'.
  • Klik op Configuratiescherm Bureaublad-app.
  • Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
  • Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
  • Klik op Systeemherstel.

0502-systeemherstel-3.png

  • Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
  • Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt staat de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
  • Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed.
  • Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door. Klik op Sluiten.
  • Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
  • Klik op Voltooien.

(Bron)

con1
door con1 Feb 3, 2018 om 17:07
29 Antwoorden / 28 Vragen

Zou ik kunnen proberen. De ellende hierbij is Bitdefender die geen systeemherstel toestaat. Moet Bitdefender helemaal verwijderen, dan systeemherstel en dan Bitdefender weer installeren. Reis om de wereld.

edrick3
door edrick3 Feb 3, 2018 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bitdefender verwijderen lijkt me niet nodig. ;-)

Even een 'vertaling'van een site:

BitDefender biedt een snelle manier in staat te stellen de real-time bescherming en virusscans en uitschakelen . Instructies

Dubbelklik op de ronde rode BitDefender- pictogram in systeemvak van de taakbalk om het programmavenster te openen .

Klik 2 " Opties" op de rechterbovenhoek van het venster en selecteer 'Voorkeuren'.

Klik op de " On " knop naast " Antivirus " en " Scan kwetsbaarheid " om elke schakelaar op de " Uit-stand . " Klik op "Toepassen" en " OK " om real - time bescherming BitDefender 's en virusscanner uitschakelen .
(Bron)

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 3, 2018 om 17:14
7182 Antwoorden / 3 Vragen

In deze link wordt alvorens tot systeemherstel over te gaan een antwoord door @zwaardvis gegeven wat wel eens voldoende kan zijn.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/windows-10-geen-appstore-meer

marita5
door marita5 - Feb 3, 2018 om 19:13
11508 Antwoorden / 15 Vragen
con1
door con1 Feb 4, 2018 om 07:07
29 Antwoorden / 28 Vragen

Bedankt maar deze had ik ook al geprobeerd. Op enig moment vraagt het programma om een Microsoft account maar doordat de Store en alle apps het niet doen kan ik dat niet toevoegen. Denk dat er niets anders opzit om Windows 10 opnieuw te installeren.

marita5
door marita5 - Feb 4, 2018 om 08:47
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@Con1 ,

Zou toch maar eens proberen om Bitfender te verwijderen , en dan systeemherstel uit te voeren , niet geschoten is altijd mis

con1
door con1 - Feb 4, 2018 om 10:42
29 Antwoorden / 28 Vragen

Al jullie aanwijzingen gevolgd maar niets hielp. Uiteindelijk de pc terug gezet naar fabrieksinstellingen. Duurt even maar dan heb je ook wat. Iedereen bedankt voor het meedenken.