astoria
door astoria Nov 30, 2011 om 15:47
Computers & telefonie

Microsoft up-dates

Hallo Experts, Sinds oktober heb ik problemen met het regelmatig terugkomen van Update kb 972270 en kb 982132
Beide up-dates staan nu ongeveer als uitgevoerd (groen ) 40 keer in de geschiedenis . PC werkt verder goed ,alleen moet ik de PC anders uitzetten .De aanwezigheid van beide up-dates wordt rechts beneden op het scherm met een geel icoontje aangegeven .Programma Fix-It geeft geen oplos -sing .
Wie o Wie ?? Fred

687 7 Rapporteer

dirck
door dirck - Nov 30, 2011 om 16:37
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Op het gele update-icoontje klikken, dan klik je op Aangepaste installatie (Geavanceerd) en klik je vervolgens op Volgende

Dan haal je de vinkjes weg bij die 2 updates en klik je op Sluiten

Dan verschijnt er een venster waarin je kunt aangeven dat je geen kennisgeving van deze updates meer wilt ontvangen.

astoria
door astoria - Nov 30, 2011 om 16:54
362 Antwoorden / 55 Vragen

Hallo Dirck,
Opgegeven handelingen uitgevoerd ,dacht dat het probleem was opgelost , PC
afgezet kon nu op de normale manier maar bij het wederom opstarten WHoeps het gele icoontje is weer terug ,helaas . Heb je nog meer eventuele suggesties ?
groet Fred

lo
door lopers - Nov 30, 2011 om 17:13
44 Antwoorden / 0 Vragen

Heb op de Helpmij-site gelezen dat het handmatig downloaden en installeren van deze updates het probleem oplost. Dat gedaan met uitgeschakelde virusscanner.
Maar of dat laatste noodzakelijk is weet ik niet.

dirck
door dirck - Nov 30, 2011 om 17:29
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Klik met rechts op "Deze computer" en klik vervolgens op "Eigenschappen"
Aangekomen in het [u]Systeemeigenschappen[/u] venster, klik je op "Automatische updates"
Dan klik je op "Automatische updates uitschakelen" en vervolgens op 'Toepassen'

Je krijgt nu waarschijnlijk een melding te zien van het Beveiligingscentrum, maar die kun je gewoon negeren.

Nu klik je op "Kennisgeving over updates ontvangen" en vervolgens klik je weer op 'Toepassen'

Nu wacht je op het gele update-icoontje en doe je hetzelfde zoals je eerder gedaan hebt.

Daarna kun je bij 'Automatische updates' weer datgene kiezen wat je eerder ingesteld had. "Automatisch (aanbevolen)" of "Updates downloaden, maar ik bepaal wanneer de updates worden geïnstalleerd"

Succes!

astoria
door astoria - Nov 30, 2011 om 19:08
362 Antwoorden / 55 Vragen

Hoi Dirxk ,
Icoontje weg afmelden nu normaal maar bij het zoeken bij microsoft updates (handmatig ) komt het volgende bericht .,,,,

Belangrijk

U hebt belangrijke updates verborgen
U hebt aangegeven dat een of meer essentiële updates niet moeten worden weergegeven, maar de computer kan gevaar lopen tot deze updates worden geïnstalleerd. Nu herstellen
Niks meer aan doen ,??

astoria
door astoria - Dec 1, 2011 om 11:36
362 Antwoorden / 55 Vragen

Goede Morgen Dirck,

Bij controle van de up-date geschiedenis kwam ik inderdaad de boosdoeners tegen ,Respectivelijk kb 982132 12-10-10 en kb 972270 13-01-10 . Met dank voor je medewerking ,groet Fred

dirck
door dirck - Dec 1, 2011 om 11:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je er zeker van bent dat deze updates al geïnstalleerd zijn (update-geschiedenis) dan zou ik er niks meer aan doen.

Heb net even op een oude Windows XP computer gekeken en daar zijn deze updates verleden jaar al op geïnstalleerd.

KB972270 - woensdag 13 januari 2010
KB982132 - donderdag 21 oktober 2010