je
door jeroen.j Feb 25, 2014 om 16:34
Computers & telefonie

Mijn *eenmalige* IDEAL betaling word door bedrijf 8 keer afgeschreven..

nou ik heb een groot probleem,
ik heb eenmalig 19.99 betaald via IDEAL aan twoo.nl zodat ik wat credits kon krijgen, maar nu een week later hebben ze 8 keer hetzelfde bedrag weer afgeschreven, en ik kan het niet terug boeken of blockeren, weet iemand hoe ik dit kan blockeren via internet bankieren? ik gebruik abn amro
ik heb net 1 uur aan de telefoon gehangen bij abn maar word telkes weer doorgeschakeld met hun 2 euro nogwat per minuut word het een beetje duur
ik hoop dat iemand kan helpen..

4399 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2014 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het telefoonnummer van ABN kost 10 cent per minuut plus de gebruikelijke kosten. Dus zeker geen twee euro.

Om met Ideal te betalen, moet je elke keer op je bank inloggen en die betaling uitvoeren. Dus een bedrijf kan niet met Ideal bij u incasseren.

Als u een machtiging tot automatische incasso hebt afgegeven, kunnen zij natuurlijk wel incasseren, maar dan kunt u ook storneren.

Ik zou maar even langsgaan bij de bank.

fl
door flessebon - Feb 25, 2014 om 16:46
418 Antwoorden / 7 Vragen

Even bij een filiaal in de buurt langsgaan?

zoekster
door zoekster - Feb 25, 2014 om 16:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U bent de zoveelste die de informatie van ABN verkeerd leest. Het is 2 CENT per minuut. Dus niet 2 euro en nog wat. maar 2 cent en een nog wat. En een ander nummer 4 cent en nog wat.
Dus bellen met ABN en zorg dat u de rekening van die lui (ik zie het al, een malafide datingsite) blokkeert.

fl
door flessebon - Feb 25, 2014 om 16:48
418 Antwoorden / 7 Vragen

Noteer in elk geval met wie (en wanneer) U gesproken heeft.

zoekster
door zoekster - Feb 25, 2014 om 16:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bij het andere nummer is het starttarief 4 cent en nogwat en daarna 10 cent p/m.

diumenge
door diumenge - Feb 25, 2014 om 17:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk heb je 'automatisch bijvullen' (onbewust) aangezet. Snel uitzetten dus. Zie de [url=http://www.twoo.com/faq?category=CREDITS][u]veelgestelde vragen[/u][/url].

[quote]Wat is automatisch bijvullen?
Voor jouw gemak vullen we je Twoo credits automatisch aan wanneer je saldo onder 3 zakt. Wens je dit niet, dan kan je dit uitschakelen wanneer je credits aankoopt, of je kan dit op elk moment uitschakelen in je . Je hoeft gewoon het vakje naast 'Automatisch bijvullen' af te vinken.

Als automatisch bijvullen inderdaad aan staat en je hebt die credits ook gebruikt, dan kan je je afvragen of storneren een slim idee is. Zij zullen hun geld willen hebben.

je
door jeroen.j - Feb 25, 2014 om 17:54
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 25 feb 2014, 17:44]Waarschijnlijk heb je 'automatisch bijvullen' (onbewust) aangezet. Snel uitzetten dus. Zie de [url=http://www.twoo.com/faq?category=CREDITS][u]veelgestelde vragen[/u][/url].

[quote]Wat is automatisch bijvullen?
Voor jouw gemak vullen we je Twoo credits automatisch aan wanneer je saldo onder 3 zakt. Wens je dit niet, dan kan je dit uitschakelen wanneer je credits aankoopt, of je kan dit op elk moment uitschakelen in je . Je hoeft gewoon het vakje naast 'Automatisch bijvullen' af te vinken.

Als automatisch bijvullen inderdaad aan staat en je hebt die credits ook gebruikt, dan kan je je afvragen of storneren een slim idee is. Zij zullen hun geld willen hebben.

heb net effe gekeken maar dat staat dus gewoon uit

diumenge
door diumenge - Feb 25, 2014 om 18:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, dat is het dan dus niet.

Zoals tijger1 al aangeeft kan het in principe niet zo zijn dat een iDEAL betaling meerder keren wordt uitgevoerd. Dus je zou op je afschriften moeten kijken of het echt een iDEAL betaling is of toch een machtiging, in het laatste geval kan je altijd storneren.

pi
door pieterwolters - Feb 25, 2014 om 20:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 25 feb 2014, 16:48]Bij het andere nummer is het starttarief 4 cent en nogwat en daarna 10 cent p/m.

Dan is het goede nieuws dat ze er niks aan verdienen....

abnamro
door abnamro - Feb 26, 2014 om 13:34
141 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer,

U geeft aan dat u zich heeft aangemeld en betaald met iDEAL. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat er meer is afgeschreven. U wilt dat wij het geld terugstorten op uw rekening. Helaas is dat niet mogelijk. U geeft met iDEAL namelijk zelf toestemming voor de betaling. Hieronder leest u wat in deze situatie nog wel kunt doen.

Wat kunt u doen?
Ik adviseer u contact op te nemen met de webwinkelier. Lukt het u niet om dit zelf op te lossen met de webwinkelier? Gebruik dan het klachtenformulier op de website van Thuiswinkel.org. Als de webwinkelier is aangesloten bij Thuiswinkel.org dan krijgt deze het verzoek de klacht op een goede wijze af te handelen. Als de webwinkelier geen lid is dan kan Thuiswinkel.org voor u bemiddelen. Op de website van Thuiswinkel.org vindt u een overzicht van de leden.

Waren de afschrijvingen incasso’s?
U kunt een afgeschreven incasso laten terugboeken, als u vindt dat deze ten onrechte is afgeschreven. Dit kan bijvoorbeeld wanneer een bedrag dubbel wordt ingehouden of wanneer u geen machtiging heeft gegeven. U kunt uw verzoek om terugboeking via Internet Bankieren indienen.
Incasso terugboeken
Binnen ABN AMRO Internet Bankieren kunt u een terugboeking rechtstreeks via uw bij- en afschrijvingen aanvragen.
U doet dit op de volgende manier:
Incasso zonder IBAN:
- u logt in op Internet Bankieren
- boven in de pagina kiest u voor ‘Rekeningen’
- selecteert u nu uw rekening waar de incasso van is afgeschreven
- vervolgens zoekt u de afgeschreven incasso en klikt u op deze afschrijving
- er verschijnt nu de optie ‘incasso terugboeken’
- in het volgende scherm geeft u aan, waarom u de incasso wilt terugboeken
- daarna kiest u voor ‘bevestigen’

Let op: Na het klikken op bevestigen wordt het verzoek direct verstuurd en komt u terug in het overboekingsformulier. De terugboeking wordt uitgevoerd ondanks dat u terug komt in een ander scherm van overboeken. Bevestigen met de e.dentifier is niet nodig. U ontvangt geen bevestiging van uw terugboeking. Als uw terugboeking aan de voorwaarden voldoet, wordt het bedrag binnen 3 werkdagen op uw rekening teruggestort. Kan uw terugboeking niet worden uitgevoerd, dan krijgt u van ons een brief.
Incasso met IBAN:
- u logt in op Internet Bankieren
- boven in de pagina kiest u voor ‘Tools’
- hierna klikt u binnen ‘Overzichten’ op ‘Incasso’
- vervolgens klikt u op ‘Incasso’s met IBAN’
- u klikt op de naam van het bedrijf of het vergrootglas
- u heeft nu de optie om de incasso terug te boeken
- klikt u hiervoor op ‘Terugboeken & Naar overzicht’ of ‘Terugboeken & Naar verzenden’
Let op: dit kan enkel bij automatische incasso's. Bij overboekingen waar u zelf opdracht voor gegeven hebt, is het niet mogelijk om het bedrag terug te boeken.

Wanneer uw incasso kan worden teruggeboekt, ziet u op uw rekeningafschrift of via Internet Bankieren dat het bedrag teruggestort is. Dit gebeurt uiterlijk binnen twee werkdagen.
Is de terugboekingstermijn verstreken en u heeft geen machtiging aan het bedrijf of instelling afgegeven, dan kunt u tot 13 maanden na de incassodatum hiertegen bezwaar maken. U kunt dit alleen regelen op een van onze ABN AMRO vestigingen.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.
Mw. D. Piquet