salute
door salute Sep 22, 2019 om 09:29
Computers & telefonie

Mijn Smartphone is geblokkeerd Samsung J3, provider BEN. reageert niet opwachtw.

kreeg een bericht van Facebook dat iemand probeert om binnen te komen, gevraagd of dat nr. van mij was.
antwoordt hierop is nee. wachtwoord moet opnieuw ingesteld worden. Helaas deze wordt steeds afgwezen.
weet iemand hier iets op? dan graag uitleg, alvast bedankt.Salute.

2208 9 Rapporteer

ju
door juliomariner - Sep 22, 2019 om 09:42
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Maar wat heeft FB WW met wachtwoord van uw mobiel te maken?

salute
door salute Sep 22, 2019 om 09:55
48 Antwoorden / 110 Vragen

iemand heeft geprobeert om bij mij binnen te komen, via FB kreeg ik dat bericht, ook op mijn laptop moest ik
een nieuw wachtwoord ingeven, dat is goed gegaan, dus die kan ik gewoon gebruiken Mijn laptop en smartphone
gingen altijd samen op, nu niet meer en kan ik mijn smartphone niet meer gebruiken,

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2019 om 09:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer het probleem eens duidelijk en begrijpelijk te omschrijven. Zoals hierboven al opgemerkt heeft Ben niets met FB te maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2019 om 09:57
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Een bericht van Facebook met de vraag naar uw telefoonnummer? En daar heeft u op gereageerd door pogingen te doen om een nieuw wachtwoord in te stellen?? Dat lijkt dan toch heel erg op een poging om uw telefoon 'te kapen' om er vervolgens misbruik van te maken. Het lijkt mij in die zin zeer raadzaam om zo snel als mogelijk uw provider te benaderen en uw nummer te blokkeren.

Hoe u uw telefoon kunt deblokkeren staat in de gebruiksaanwijzing of ga naar de winkel van aankoop. Maar neem als al gezegd eerst contact op met uw telefooinprovider en doe hier melding van.

tenormin
door tenormin Sep 22, 2019 om 15:04
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, ik krijg ook vaak het verzoek van Facebook om mijn telefoonnummer te geven. Druk dan alleen op "niet nu" en ga weer verder. Vragen ze trouwens al jaren.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 22, 2019 om 17:03
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Vragen om telefoonnummer sec betekent niet dat het wachtwoord moet worden gewijzigd van een telefoon. Bij Facebook wordt indrdaad af en toe om een tel nummer gevraagd maar ik geef dat niet. De vraag heeft betrekking op extrs beveiliging maar ik heb alles veilig genoeg en vertrouw de vraag niet.

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2019 om 12:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mij is het niet echt duidelijk.
Vreemd verhaal dat Facebook u meldt dat uw wachtwoord bij uw provider gewijzigd zou moeten worden.
Ik zou alles maar eens goed scannen en dit verhaal per omgaande aan uw provider voorleggen.
Ik zou toch ook maar even niet gaan internetbankieren en allerhande andere privé zaken op pc en gsm doen tot dit alles opgelost is. En voorlopig ook van Facebook wegblijven.

salute
door salute Sep 22, 2019 om 13:38
48 Antwoorden / 110 Vragen

bedankt allemaal

aurora1
door aurora1 Sep 22, 2019 om 17:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou eigenlijk ook overal liever mijn wachtwoord wijzigen en niet hetzelfde wachtwoord overal voor gebruiken. Om uw telefoon te inlokken zult u een code van uw provider hebben gekregen bij de start ban uw abonnement. Of dat u de PUK code moet invoeren en die komt ook van uw provider, bij start van uw abo. Anders eens kijken in uw account bij BEN.

aurora1
door aurora1 Sep 23, 2019 om 17:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inlokken = unlocken

ma
door malty - Sep 22, 2019 om 13:41
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Uw email adres op de computer werkt nu gewoon maar u kunt nu niet in de Samsung j3?
Kunt u dat via uw google account niet oplossen?
Of kunt u de Samsung wel gebruiken maar werkt de email van de Samsung niet?
U bent niet echt duidelijk wat het probleem nu (nog) is.
Wanneer u het email wachtwoord wijzigt moet dat bij de provider, op de computer en de Samsung gebeuren.

Zie voor inlog herstel https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/wat-kan-ik-doen-als-ik-het-beveiligingspatroon-van-mijn-smartphone-of-tablet-vergeten-ben/

Anders zal er niets anders op zitten dan een harde reset waarmee alle informatie op de Samsung verloren gaat.
Zie https://m.youtube.com/watch?v=RRuHXnwpcG0

jo
door jorisw - Sep 22, 2019 om 21:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er nu precies geblokkeerd? Je Facebook account, of je hele mobiele abonnement? Als er een inlogpoging op Facebook wordt gedaan van een onbekend apparaat of onlogische locatie, dan kan je inderdaad een bericht van Facebook krijgen, en als het te vaak gebeurt kunnen ze het account uit voorzorg blokkeren (standaard IT security mechanisme). Maar wat heeft Ben hier mee te maken?

marita5
door marita5 - Sep 22, 2019 om 23:06
11508 Antwoorden / 15 Vragen
br
door brui0929 - Sep 23, 2019 om 06:43
634 Antwoorden / 10 Vragen

De telefoon kan met de PUKcode gedeblokkeerd worden. Deze bevindt zich in een enveloppe die u bij de telefoon hebt gekregen.

de
door deduivel Sep 23, 2019 om 17:52
2 Antwoorden / Vragen

Het zou eens handig zijn als je gewoon eerst eens leest waar iets over gaat en dan pas reageert.

Een pukcode voor een facebook account je kan het nog leuker maken.

3/4 leest 10% hier en reageert lukkraak maar wat.

Verhaal ondanks warrig geschreven is gewoon simpel TS krijgt melding van facebook dat er geprobeerd is in te loggen op haar account als ze dat niet zelf is moet ze haar ww veranderen niks meer niks minder daar heeft  Samsung en Ben niks mee te maken.

Dat TS het niet voor elkaar krijgt om bij facebook haar ww te veranderen is een ander verhaal maar heeft niks met de telefoon of provider van doen.

ju
door juliomariner Sep 23, 2019 om 18:42
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Vreemd maar u bent de enige die het op die manier leest. In de titel schrijft TS toch duidelijk dat de Samsung  geokkeerd is, niet alleen facebook account

br
door brui0929 Sep 23, 2019 om 19:13
634 Antwoorden / 10 Vragen

Uit het wat TS schrijft dacht ik dat het over de telefoon zelf gaat.

de
door deduivel Sep 23, 2019 om 19:14
2 Antwoorden / Vragen

Dat is ook de enige manier om te lezen omdat Facebook nl helemaal niks met de telefoon te maken heeft en ook niet met de provider.

TS zegt duidelijk kreeg melding van facebook dat iemand probeerde binnen te komen of dat nr van haar is, 1 kan dat al niet want bij facebook log je niet in met je nr maar met een naam en ww.

Ik ken die mail van facebook goed zat er word gevraagd of jij degene bent die inlogde of probeerde in te loggen vanaf deze locatie zo ja is er niks aan de hand anders moet je je FACEBOOK WW wijzigen per direct.

Dat TS het verschil niet weet tussen een facebook account en haar telefoon is al erg zat maar dat is toch wel wat er aan de hand is.

aurora1
door aurora1 Sep 24, 2019 om 13:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@deduivel: waarom geeft u nooit gewoon en normaal rechtstreeks antwoord op een gestelde vraag? U bent alwetend vindt u, gezien uw kritieken op mensen, een wijze goeroe dus, waarom gaat u zo tekeer tegen reageerders?

gerbera
door gerbera - Sep 24, 2019 om 14:10
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@deduivel, hetgeen @brui929 schrijft klopt, maar heeft het nergens over facebook. En of het een antwoordt op de vraag is kan de TS zelf wel bepalen, daar zijn uw sarcastische commentaren niet voor nodig.

marita5
door marita5 Sep 24, 2019 om 14:28
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , @deduivel , laat mij denken aan @trostomaat , veelvuldig reageren op reacties .