em
door emileb Feb 15, 2018 om 21:19
Computers & telefonie

Misleidende aankondiging van T-Mobile leidt tot verwarring.

Ik maak al vele jaren gebruik van de diensten van T-Mobile en wel met 2 GSM toestellen op prepaid basis.
Kreeg gisteren op beide toestellen een sms bericht van T-Mobile met de aankondiging dat wij, bij opwaardering
met € 20,- (alleen op do. 15 februari) een bedrag van € 20,- aan extra beltegoed extra zouden krijgen.
Vandaag daarom (15 februari) met 2 x € 20,- opgewaardeerd.
Blijkt uit een na opwaardering ontvangen sms bericht dat T-Mobile inderdaad € 20,- cadeau doet maar dat
dit cadeau slechts 30 dagen geldig is.
Bij nader onderzoek blijkt dan dat er in de loop van vandaag opnieuw een bericht is verstuurd waarin T-Mobile wel melding doet
van een geldigheidsduur van 30 dagen.
Voor mensen die weinig bellen (veelal ouderen die prepaid slechts sporadisch gebruiken) is dit dus een cadeau waar zij
totaal niets aan hebben.
Ik ben mij er van bewust dat het aan mij ligt dat ik het tweede bericht gemist heb, had ik dit mee gekregen was ik zeker niet tot opwaardering
over gegaan.
Zeker niet voor het toestel waar nog een vrij hoog tegoed van kracht was.
Ik voel mij misleidt en vraag mij af T-Mobile op deze wijze haar klanten mag benaderen.
Ik ben van mening dat T-Mobile (al) in hun eerste bericht de beperkte geldigheidduur had moeten vermelden.
Is hier sprake van misleidende reclame?
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die op dit bericht gereageerd heeft terwijl ik dit (achteraf nu het e.e.a. duidelijk is geworden)
eigenlijk niet wilde

1764 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 15, 2018 om 21:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, dan maar flink bellen om deze gift op tijd te verbruiken.
Hoezo dat "ouderen" weinig bellen, dat weet u toch niet? Ook niet of die veel prepaid gebruiken of juist niet.
Voor uzelf zou u dit op kunnen maken en dan overstappen naar een provider waar je niet hoeft te opwaarderen maar dat 1 x binnen 6 maanden een keertje sms'en- of bellen voldoende is om het tegoed te behouden. Dat kan o.a. bij Simyo: https://www.simyo.nl/prepaid
Verder maar niet zo snel u laten verleiden door woorden als gratis en vergelijkbaar. Ook niet aan de deur, in winkels enz. want dat blijkt toch altijd geld te kosten en meestal meer dan u dacht.

tijger1
door tijger1 Feb 15, 2018 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je hoeft bij T mobile maar één keer in de zes maanden een betaald telefoontje te plegen of sms’je te versturen en dan blijft je tegoed geldig. Dus je hoeft niet op te waarderen.
Dus de Ts kan zich nu 30 dagen te buiten gaan aan bellen met het cadeautje, maakt voor zijn tegoed niets uit.

aurora1
door aurora1 Feb 15, 2018 om 22:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan begrijp ik al helemaal niet dat ze hier op ingegaan zijn. Kunnen ze dus met die 2 toestellen met elkaar bellen en dat tegoed binnen 30 dagen gezellig opmaken....

tijger1
door tijger1 Feb 15, 2018 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk toch? Of de hele dag hun moeder bellen. :-))

jantje7
door jantje7 Feb 16, 2018 om 07:51
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Wat een onzinnige opmerkingen. Omdat ze bijde bij T-Mobile zijn kunnen ze al gratis naar elkaar bellen. En ja het overige tegoed blijft geldig, ook als je geen MSN of belletje pleegt.

aurora1
door aurora1 Feb 16, 2018 om 11:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@jantje7, niemand is zo spits als u en zoals met uw uitmuntende gevoel voor humor. ...

tdmduc
door tdmduc - Feb 15, 2018 om 21:52
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijp de "klacht" niet echt eerlijk gezegd.

T-Mobile is het Leger Des Heils niet, die willen marketing doen en daarna ook de winst pakken.

In mijn ogen doen ze dat helder en transparant. Dat u de tekst niet leest of gemist hebt is aan U.

Ik ben er al jaren tevreden klant en heb al eens wat "gedaan" gekregen via hun Facebook pagina.

Ik zou zeggen wie weet is mijn tip goed voor een "voordeel van de twijfel" cadeautje. Hup-hup snel naar de Facebookpagina van T-Mobile.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 15, 2018 om 22:06
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Een poos geleden ben ik benaderd door Vodafone met het aanbod dat als ik binnen een bepaalde tijd zou opwaarderen het huidige tegoed verdubbeld zou worden. Bij mij staat er ook behoorlijk wat op en heb er geen gebruik van gemaakt. Nu ik uw verhaal lees geloof ik dat er wordt gezocht naar hen die een groot tegoed op dat mobieltje hebben want dat tikt dan lekker aan en wordt er vlugger op in gegaan. Ik zou me een slag in de rondte moeten bellen om dat nieuwe bedrag binnen een maand op te maken. Heb wel een sms’je gekregen van jammer dat ik het verdubbelen gemist heb maar dat het nu te laat is.

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 16, 2018 om 02:01
641 Antwoorden / 77 Vragen

Wat een onzin! Beltegoed verdubbelen!

Bij provider 1 koop je € 10 beltegoed en het bellen kost er 5 ct/min. Dus 200 min. bellen.

Provider 2 geeft je het dubbele beltegoed. Je koopt voor € 10 en je krijgt... € 20 beltegoed.
Een belminuut kost daar 20 ct en je kunt dus 100 min. bellen.......
En honderdduizenden bellers lopen erin.....
kijk hoeveel minuten je krijgt voor een bepaald bedrag en laat je niet verleiden door lokkertjes, die achteraf veel duurder blijken te zijn!

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2018 om 09:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts is, zo schrijft hij, al jaren en jaren klant van T mobile, dus hij zal heus wel weten hoeveel een minuut bellen kost.

jantje7
door jantje7 - Feb 16, 2018 om 07:49
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ben het geheel met de schrijver van dit bericht eens. Alle negatieve opmerkingen ten spijt. Het was een zeer misleidende mededeling. En dat dan na het gebruikmaken van de aanbieding de melding komt dat de € 20,- extra maar 30 dagen geldig is kwam dus veel te laat. Geluk voor mij dat ik er maar op 1 toestel gebruik van heb gemaakt.

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2018 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts en u KREGEN € 20,00 beltegoed, wat is daar de ramp aan?

jantje7
door jantje7 Feb 16, 2018 om 09:37
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@Tijger1
Aan krijgen is geen ramp. Het er niet bij vermelden dat na opwarderen met eigen geld met een bedrag waar je minimaal 1 jaar voor nodig hebt om het op te krijgen, niet vermeld wordt dat het ''gekregen bedrag'' slechts 1 maand geldig is.

panter22
door panter22 Feb 16, 2018 om 10:01
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is het effect van reklame, mensen verleiden om iets te kopen wat ze niet (direct) nodig hebben.
Dus bellen met die mobiel. En die €20,waar je weer jaren mee toe kunt, daar hoef je toch niet wakker van te liggen? Nu begin ik het te begrijpen. Je waardeert zelden op en weet niets van prepaid surprise. Je krijgt nadat je opgewaardeerd hebt een smsje met gefeliciteerd met .... en daarbij de geldigheid. Dat is altijd zo. Niets misleidends aan.

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2018 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jantje7.
Ga gewoon voor die € 20,00 iedereen opbellen waarmee u allang had willen spreken.

panter22
door panter22 - Feb 16, 2018 om 08:37
6599 Antwoorden / Vragen

Als je prepaid opwaardeert bij T-mobile, dan krijg je altijd wat extras met de prepaid surprice. Een paar smsjes, belminuten. Die kadootjes zijn maar beperkt geldig.
Nu kreeg je bij het opwaarderen van €20 een kadootje van €20 beltegoed.
Je bent een bejaarde, belt weinig en denkt met dit kadootje nog jaren vooruit te kunnen.
Dan blijkt dat het beltegoed maar 30 dagen geldig is.
Nu vind je dat je misleid bent. Natuurlijk niet, je bent verleid om iets te kopen wat je op dat moment niet nodig had.

Je krijgt waarvoor je betaald hebt, €20 beltegoed en je bent vrij om die gratis €20 al dan niet te besteden. (In jouw geval dus €40)

hansje klein
door hansje klein - Feb 16, 2018 om 10:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

YES!

Wanneer zo'n bericht op je mobiel (vooral voor de weinigbellers) binnenkomt is inderdaad de eerste spontane reactie ... meepakken! Maar aan de andere kant is het toch ook te mooi om waar te zijn die verdubbeling en waarom alleen op één dag?

Op de website zou u dan hebben kunnen zien, dat er een tijdelijk restrictie is, waarbinnen je het bedrag moet verbruiken.

Ja, het is een vorm van misleiding, maar uiteindelijk kan men de aanbieder niet ècht iets aanhangen. Consumeren uit spontaniteit? Tegenwoordig moet je altijd 'eerst tot tien tellen' dus niet meteen reageren.

gsm
door gsm - Feb 16, 2018 om 12:15
5939 Antwoorden / 47 Vragen

T-Mobile behandelt zijn klanten blijkbaar als een sinaasappel. Zoveel mogelijk sap eruit persen.
Zij zijn heus niet de enige met dit soort valse verleidingen. Het mag allemaal.
En als het niet zou mogen, dan is er nog weinig tegen te doen.
Het streepje tusen de T en de M van T-Mobile langer maken misschien ;-)

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2018 om 12:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je krijgt gewoon iets. Je hoeft het niet te doen.

gsm
door gsm Feb 16, 2018 om 16:27
5939 Antwoorden / 47 Vragen

@TIJGER1
Je krijgt niet zomaar iets. Je moet er eerst (en wel meteen) wat voor kopen, wat je eigenlijk niet nodig hebt. Dat iets blijkt achteraf, zolijkt het, ook nog bijna niets nuttigs te zijn.