snowgirl
door snowgirl Mar 22, 2014 om 20:03
Computers & telefonie

Mobiel abbonement

ik zit te twijfelen voor een mobiel abbonnement, ik verbruik bijna niets maar wil toch beetje mee met de tijd van nu. op internet enz. nu heb ik aan een abb van 20 euro voldoende, maar begrijp niet dat er bij een abb ook sim only staat. sim only is toch alleen een kaartje , zonder telefoon. maar bij dit abb staan geen extra kosten voor het mobiel aanschaf. misschien beetje dom van me, maar iemand enig idee wat hiermee bedoelt word? zou zonde zijn als ik straks 2 jaar vast zit en een boel ellende... 2jr abb 500mb voor 20 euro.. met mobiel en sim only

1765 14 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2014 om 20:33
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Je kunt een sim only abonnement nemen en een abonnement met telefoon (en logischerwijze) een bijbehorende simkaart. In beide gevallen is er sprake van een contract/abonnement maar met een sim only abonnement betaal je dus alleen voor de afgesproken zaken zoals belminuten/sms/data.

Als je een "gratis" telefoon erbij neemt, spreek je eigenlijk van "afbetaling" per maand in je abonnement/contract.

aurora1
door aurora1 - Mar 23, 2014 om 02:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je van internet gebruik wilt maken (surfen op internet) dan heb je in principe een smartphone nodig, mocht je die niet hebben.
Bel je en sms je erg weinig dan kun je overwegen om prepaid te nemen waarmee je niet aan een abonnement vast zit en voor de rest de smartphone alleen met wifi gebruiken. Dan kun je gratis gebruik maken van internet thuis als je modem wifi heeft en her en der waar men zoal wifi heeft. Op een smartphone kun je de applicatie Whatsapp installeren waarmee je via wifi gratis kunt chatten (vergelijkbaar met Skype) met mensen die dat ook op hun smartphone hebben. Sms-gebruik daalt dan in het algemeen aanzienlijk.
Als het abonnement dat je bedoelt inclusief een smartphone is en 20 E per maand kost dan zit je er 2 jaar aan vast omdat daarmee ook de gsm afbetaald wordt zoals @mahadma al zegt.
Lees eens klik hier de informatie en tips door.
Anderen kunnen niet beoordelen aan wat voor bundel u genoeg heeft.
Om welk abonnement en welk mobiel gaat het?

snowgirl
door snowgirl - Mar 23, 2014 om 07:29
89 Antwoorden / 46 Vragen

hallo,

bedankt voor jullie antwoord, maar dit wist ik al.

ik bedoel ook een abbonement, 2 jaar 20 euro en gratis toestel
ik snap dat je met je abbonement je telefoon betaald,
maar ik gebruik het sim only niet..

ik wil ook gewoon gebruik maken overal van internet

dus dit toestel was optimaal
samsung galaxy s3mini, want die wilde ik
dan met bel en sms, 500 mb en toestel gratis en dat voor 20 euro per maand...
maar er stond ook bij boven het abbonement sim only...
en ik dacht dat sim only ..het kaartje is..
ik weet niet wat ze bedoelen met sim only abbonement 2 jaar 20 euro..

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 23, 2014 om 08:09
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Snowgirl,
hopelijk hebt u hier iets aan.

Vr, gr. sjoppie.

snowgirl
door snowgirl - Mar 23, 2014 om 08:15
89 Antwoorden / 46 Vragen

Veel info waar ik niet echt kaas van heb gegeten..

sim only ging ik ook altijd vanuit dat je dan toestel los koopt
maar op deze site is het toestel al bij inbegrepen

dus 20 euro per maand
met toestel
500mb
bel en sms minuten
2 jarig

dan heet het toch niet sim only...maar staat er wel bij
studentemobiel heet die site geloof ik

ro
door ron530 - Mar 23, 2014 om 09:01
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Op studentenmobiel staat de samsung i.c.m. een hollands nieuwe sym only, het toestel wordt "gratis" meegeleverd. De sym only doet kaal +/_ 10 euro u betaald wel voor het toestel maar dat bij de abonnementskosten inbegrepen. let er wel op dat bij dit abonnement een of regeling kent d.w.z. het is of 500Mb of 500 minuten of 500 sms'jes. Als u 500Mb data heeft gebruikt kunt u binnen de bundel niet meer bellen of sms'sen.

Cookies
door Cookies - Mar 23, 2014 om 09:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er klopt inderdaad iets helemaal niet op die site. Als je hier kijkt KLIK zie je onder Hollandse Nieuwe alleen sim-only abonnementen staan. En dit staat dan onder het kopje: Abonnement met nieuwe mobiele telefoon

Cookies
door Cookies - Mar 23, 2014 om 09:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vreemd, ook op de site van HN wordt gesproken over sim only met toestel KLIK

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2014 om 10:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

HN is op dat gebied inderdaad een wat afwijkende aanbieder. Ze verkopen je een sim only abonnement, maar je kan daarbij toch een toestel bestellen. Toestel kan je op afbetaling of ineens betalen. Eigenlijk maken ze dus gewoon heel inzichtelijk dat het toestel uiteraard niet gratis is, in tegenstelling van wat sommige mensen denken. Je kan dus een sim only nemen en het toestel ergens anders kopen of het bij hen kopen.

Overigens is het abonnement van 20 euro 275 minuten/sms of MB en daarnaast 500 MB. Internet gaat eerst van de bundel van 500 MB en pas als die op is gaat het van 275 af.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 23, 2014 om 11:19
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Nog wat uitleg.
klik

Vr. gr. sjoppie

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 23, 2014 om 16:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Niet aan beginnen.

Gebruik prepaid, zet het internet aan de kant van de provider uit en internet* via wifi.

* Uiteraard ook het bellen :-)

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2014 om 16:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 23 mrt 2014, 16:39]Niet aan beginnen.

Gebruik prepaid, zet het internet aan de kant van de provider uit en internet* via wifi.

* Uiteraard ook het bellen :-)Daar gaan we weer. Hoezo niet aan beginnen? Wifi is niet altijd overal en voor iedereen beschikbaar, VOIP bellen daardoor dus ook niet. Wil je bereikbaar zijn onderweg en ook nog wat internetten, dan is zo'n goedkoop abonnementje prima!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 23, 2014 om 16:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 23 mrt 2014, 16:43]dan is zo'n goedkoop abonnementje prima!
Inderdaad om dit forum actief te houden, de volgende vraag/klacht van TS kan ik nu alvast voorspellen.

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2014 om 18:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 23 mrt 2014, 16:48]
Inderdaad om dit forum actief te houden, de volgende vraag/klacht van TS kan ik nu alvast voorspellen.Boter bij de vis graag. Zet de volgende vraag/klacht alvast even neer.