Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 13:06
Computers & telefonie

Mobiel krediet

Waarom kan ik bij mijn bank wel €1500,00 rood staan activeren maar geen telefoon van €980,00 waarbij ik €320,00 aanbetaal krijgen? Kpn kan mij niet vertellen over hoe hoog mijn krediet mag zijn. AFM en BKR zeggen dat dat onzin is en een hele rare gang van zaken. Volgens KPN moet ik staps gewijs de aanbetaling verhogen tot het wel word geaccepteerd. Dit is toch niet te doen voor consumenten.

6448 17 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Jun 30, 2022 om 13:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan maar een telefoon kopen die je wel kan betalen.
Elke aanbieder mag zelf bepalen hoeveel ze je willen "lenen" met een maximum die wettelijk is vastgelegd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 30, 2022 om 13:19
2038 Antwoorden / Vragen

Dus u kunt geen telefoon van €980 met een aanbetaling van €320 op krediet krijgen van KPN. Wat is daar merkwaardig aan, hebt u 'recht' op krediet?

panter22
door panter22 - Jun 30, 2022 om 13:20
6599 Antwoorden / Vragen

Die €1500 zal gebaseerd zijn op je inkomen en kun je elke maand weer aanvullen.
Een telefoonlening wordt geregistreerd bij de BKR. Kennelijk heb je meer leningen lopen of een studiefinanciering misschien?
Welke organisatie houdt de lening voor de telefoon dan tegen?
Moest je je inkomen en vaste lasten miscchien doorgeven om een krediet te krijgen?
Koop een telefoon die je wel kunt betalen en spaar even voor een dure. Ben je van het hele gedoe af.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 16:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Op basis van jouw gegevens in de ILT-toets en/of de BKR-check kan er een negatieve uitkomst worden geven. Dit betekent dat het niet mogelijk is het toestel en abonnement met het gekozen krediet te kopen. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • De maandelijkse kosten van het abonnement zijn financieel niet verantwoord volgens de inkomens- en lastentoets.
  • Een negatieve BKR-registratie door bijvoorbeeld een betalingsachterstand.

KPN kan niet inzien wat de reden is van de negatieve registratie. Hiervoor moeten we je doorverwijzen naar de website van het BKR of je financieel adviseur.

Heb geen negatieve bkr registratie dat heb ik al nagevraagd. En de inkomens en lastentoets gaf mij een 5x zo hoog bedrag als verantwoord pm. Dan is het toch niet zo raar dat ik wil weten waarom. KPN zegt dan doodleuk bkr heeft die beslissing genomen

sira
door sira - Jun 30, 2022 om 13:32
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom zou u rood willen staan?

Volg het advies van Grunn1 Dan maar een telefoon kopen die je wel kan betalen.
Als je het geld niet hebt, kun je het ook niet kopen. Misschien een ouderwets advies, maar wel een advies waar je verder mee komt in het leven dan met roodstaan.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 16:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga ook niet roodstaan voor een telefoon ben niet gek. Ik ga de telefoon ook gewoon kopen dat is het probleem niet. Teveel gedoe allemaal. En op afbetaling betaal je geen rente. Vind het gewoon raar dat het bedrijf mij niks kan vertellen waarom niet en wanneer wel. Een bank kan dat namelijk wel. Als je iets koopt op afbetaling wilt niet zeggen dat je het niet kan betalen maar hou graag genoeg geld achter de hand. Snap niet dat iedereen maar denkt dat ik baal van het feit dat ik geen krediet kan krijgen daar draait het voor mij niet om namelijk. Nee is ook een antwoord. Maar als ik vraag ben ik afgewezen omdat ik niet krediet waardig zeggen ze dat weten we niet.

sira
door sira Jun 30, 2022 om 16:36
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Op afbetaling betaal je wel rente. Die verstrekkers hebben geen geldboom achter het pand en niemand doet iets voor niks.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 16:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Kredietwaarschuwing

Wanneer je jouw nieuwe telefoon gespreid betaalt, ga je eigenlijk een vorm van krediet aan. Ook al vragen we geen rente, we zijn verplicht om de waarschuwing: "Let op! Geld lenen kost geld" te tonen

sira
door sira Jun 30, 2022 om 17:40
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Wie zegt dit? KPN? Want die verstrekken geen krediet.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 17:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Komt toch echt van de site van kpn vandaan. Maargoed u zal het wel beter weten toch?

sira
door sira Jun 30, 2022 om 18:33
2321 Antwoorden / 24 Vragen

ik weet gelukkig niets van kredieten of leningen, ik ben 66 jaar en heb geen van beide ooit gehad, zelfs niet voor mijn bedrijf, maar ik zou zeggen succes er mee.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 23:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

U weet niks van kredieten maar wel eerst beweren dat er op een telefoon op afbetaling rente word gevraagd en dan vervolgens ook nog beweren dat kpn geen krediet verstrek. Als u ergens niks van weet zeg dan ook niks. Dat is mijn tip voor u.

va
door vanlotjegetikt - Jun 30, 2022 om 13:39
809 Antwoorden / Vragen

De tering naar de nering. En plat gezegd een rug voor zo'n plat geval. 1x stuiteren en het is dag met je handje. Geen telefoon, maar wel een schuld.
Beter eerst sparen en dan ineens kunnen kopen  dan op de pof.

Ar
door Arnhem026 - Jun 30, 2022 om 14:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

@GRUNN1  Ik kan best de telefoon volledig betalen dat is het probleem niet. Wilde het gewoon liever gespreid betalen. Maar de aanbieder in dit geval kpn zegt dus niks te kunnen bepalen.

@HENKDEZEVENDE  dIE REGELS OM EEN TELEFOON VIA KREDIET TE KRIJGEN ZIJN ER TOCH NIET VOOR NIKS. dUS DAN IS HET HEEL KROM DAT JE BIJ DE BANK WEL 1500 KREDIET KAN KRIJGEN MAAR EEN TELFEOON VAN €620,00 NIET.

@PANTER22  Rood staan word ook bij het bkr geregristreed. Het rare vind ik gewoon dat KPN of een andere aanbieder niet kan vertellen waarom het geweigerd word en wanneer het wel geaccepteerd zou worden. Kijk als het helemaal niet kan zeg dat dan gewoon dan koop ik hem en betaal ik hem gelijk. En anders zeg gewoon hoeveel krediet ze wel kunnen verlenen. ipv te zeggen ja dan moet u maar stapsgewijs een aanbetaling doen.

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2022 om 14:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je het wel kan betalen dan leen je het toch niet.
En nogmaals een aanbieder van een krediet bepaald de regels en aan wie ze het aanbieden niet jij. Jij wil gespreid betalen en dat kan alleen op de aanbieder zijn voorwaarden en niet op de jouwe. Daarbij de KPN is geen bank dus je vergelijking gaat daar al mank.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 30, 2022 om 15:06
2038 Antwoorden / Vragen

Welke "REGELS OM EEN TELEFOON VIA KREDIET TE KRIJGEN" bedoel je? Je vergelijkt nu rood staan bij de bank met kopen op krediet en schijnt te denken dat dit hetzelfde is. Je hebt geen recht op krediet en blijkbaar heeft "het systeem" ook al signalen dat het verstandig is jou niet "te veel" krediet te geven.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 15:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

@ Grunn1 KPN zegt niet te weten kunnen zeggen waarom ze weigeren daar gaat het mij om. Die leggen het bij het BKR neer wat gewoon niet klopt. Vergelijking maakte ik alleen maar om aan te tonen dat ik geen negatieve bkr registratie heb en genoeg geld over hou elke maand om een lening te krijgen.

@HENKDEZEVENDE Volgen de inkomsten en lasten toets zou er echt geen enkel probleem moeten zijn. Daar staat dat ik zelfs 100pm kan afbetalen. Ik heb het op 28pm afbetalen gedaan en dan word het afgewezen. Als ik dan vraag aan KPN waarom hebben zij daar geen antwoord op. Dat vind ik gewoon erg raar. Ze kunnen toch ook zeggen nou volgens het BKR heeft u een Lening/Hypotheek lopen dus daarom kunnen wij het niet accepteren. Dan zeg ik ok duidelijk ik betaal hem wel gelijk.Of ze zeggen Als u nou €500,00 betaalt dan kan het wel. Want in eerst in stantie vertelde ze als u €288 betaalt kan het wel. Heb toen €320,00 betaald en werd het alsnog geweigerd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 30, 2022 om 16:04
2038 Antwoorden / Vragen

Als KPN zich niet aan haar eigen regels houdt, wat ik op basis van deze informatie niet kan toetsen en ook geen moer met rood staan bij de bank te maken heeft, moet u een klacht indienen. Ze moeten zich aan hun eigen regels houden.

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2022 om 16:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nogmaals, elke verstrekker van een krediet of koop op afbetaling mag zelf bepalen hoe en aan wie ze wel deze mogelijkheid bieden en nee ze hoeven u geen enkele reden te geven waarom ze u afwijzen. Netjes is wat anders maar moeten nee.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 16:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mee eens Henk. Heb ook een klacht ingediend. Vergelijking met rood staan of een lening was meer dat kpn zegt dat bkr toesting aangeeft dat het voor mij niet verantwoord is terwijl de bank het wel verantwoord vind om mij nog veel meer te lenen tegen hoge kosten. Dan klopt de hele maatregel/wet die de overheid heeft verzonnen toch ook niet meer. Hoopte meer dat iemand hier mij kon vertellen wat de procedure is en waarom ze mij niet kunnen vertellen waarom ik geweigerd ben en wanneer ze mij wel accepteren. Als ze zeggen u bent niet kredietwaardig is dat ook een antwoord. Maar nu is het allemaal zo vaag en word er naar andere partijen gewezen.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 16:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Grunn1 En dat is het nou juist ze zeggen helemaal niks te weten en wijzen naar andere parijen wat gewoon niet klopt KPN maakt toch die beslissing en niet het BKR of een andere instantie.

sira
door sira Jun 30, 2022 om 16:29
2321 Antwoorden / 24 Vragen

dIE REGELS OM EEN TELEFOON VIA KREDIET TE KRIJGEN ZIJN ER TOCH NIET VOOR NIKS. .

Logisch, daar verdienen ze aan

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 16:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Kredietwaarschuwing

Wanneer je jouw nieuwe telefoon gespreid betaalt, ga je eigenlijk een vorm van krediet aan. Ook al vragen we geen rente, we zijn verplicht om de waarschuwing: "Let op! Geld lenen kost geld" te tonen

Wat verdienen ze eraan dan?

gerbera
door gerbera - Jun 30, 2022 om 14:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Mogelijk ontgaat het u maar een bank is een kredietverstrekker en KPN een telecombedrijf die geen kredieten kan en mag verstrekkken. Zij geven u de mogelijkheid de telefoon in termijnen te betalen maar dat dan volgens hun voorwaarden. Uiteindelijk moeten ze het verschuldigde bedrag zelf vooorschieten en willen dat zo snel mogelijk weer terug hebben. Dat de AFM en BKR zo reageren vindt ik zeer merkwaardig, zij kunnen over de regeling van KPN geen oordeel geven, het gaat hier niet over krediet verstrekken maar over kopen op afbetaling en daar heeft ieder bedrijf zijn eigen regels voor.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 14:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Snap ik allemaal wel. Maar hoezo is het allemaal zo vaag? KPN kan mij niet vertellen wat de regels zijn die hun hanteren en dat vind ik merkwaardig. Als je als bedrijf een beleid hebt moet je dat toch kunnen toelichten. Wat is nou het probleem om te zeggen meneer wij zien bij de bkr dat u een lening heeft en dus geen telefoon op afbetaling kan krijgen. Dan had ik in dit geval gezegd ok prima dan betaal ik het hele bedrag wel. Ipv te zeggen dan moet u maar stapsgewijs de aanbetaling elke keer verhogen tot het word geaccepteerd of niet. Ze kunnen toch zeggen dat €320,00 aanbetaling niet genoeg is maar dat dat bv €500,00 moet zijn. Ik ben ook niet gefrustreed dat ik word afgewezen maar om het feit dat ze zo vaag zijn en mij er dingen worden verteld die niet kloppen.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 15:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als aanvulling kopen op afbetaling zijn vaste regels voor vanuit het AFM dus dat ze dat zomaar zelf mogen bepalen klopt niet. Dat ze mij mogen weigeren dat uiteraard wel denk ik maar geef dan op zijn minst een rede. Is toch niet heel gek dat ik dat vraag

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2022 om 16:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kopen op afbetaling zijn regels voor ja maar men mag nog steeds zelf bepalen aan wie wel en wie niet en nee als ze geen reden willen geven dan zij het zo. Netjes of niet. Je kan een reden gaan afdwingen maar hoever wil je gaan met je standpunten dus of betaal of koop wat anders of ergens anders.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 18:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

@ Gerbera. KPN zegt niet te mogen en kunnen vertellen welk bedrag ze wel kunnen verstrekken. En BKR en de AFM vinden dat raar want KPN mag dat gewoon vertellen aan mij.

tenormin
door tenormin - Jun 30, 2022 om 15:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@arnhem026, het kan ook, heel gewoon, aan uw leeftijd liggen. Niet dat ik zeg dat dit bij u het geval is, hoor. Maar ik kan, op mijn leeftijd, niet meer op afbetaling bij Wehkamp kopen. Geloof dat dit bij 70+ begint. Dat kan misschien ook de reden zijn dat KPN u niet (meer)  tegemoet kan komen? Maar wees blij, waar wij nergens rente meer krijgen, moet men voor een krediet heel wat extra betalen. Zonde geld, zeker omdat u het, zoals u elders schrijft in een antwoord: dat u het best in een keer kan betalen.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 15:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nou 70 ben ik nog lang niet haha. En rente betaal je niet over een telefoon. Hou graag meer dan voldoende geld achter de hand vandaar dat ik de telefoon op afbetaling wilde.

tenormin
door tenormin Jun 30, 2022 om 16:13
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, het was maar een voorbeeld, die leeftijd. Maar, al bent u nog lang geen 70, waarom denkt u eigenlijk dat een telefoon op afbetaling geen rente kost? Als men een huis koopt betaald men hypotheek, wat moet afgelost worden. U denkt toch niet dat er geen rente op de hypotheek zit?

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 16:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nou omdat toch duidelijk staat vermeld bij elke telefoon aanbieder. Maar zo te zien roept u maar wat.

Van de site van KPN

Kredietwaarschuwing

Wanneer je jouw nieuwe telefoon gespreid betaalt, ga je eigenlijk een vorm van krediet aan. Ook al vragen we geen rente, we zijn verplicht om de waarschuwing: "Let op! Geld lenen kost geld" te tonen

tenormin
door tenormin Jun 30, 2022 om 16:39
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Okay, dan heb ik maar wat geroepen. Dan maar uw niet afbetaling maar met KPN uitvechten.

Ar
door Arnhem026 - Jun 30, 2022 om 16:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie dat er veel verwarring is. Heb mij vraag/opmerking mss niet zo heel handig verwoord. Ik ben geen klaploper die geen telefoon kan betalen vind het gewoon fijner om gespreid te betalen omdat het ook zonder rente is. Wat ik gewoon wil weten. Is er geen rekentool voor dit soort dingen waar kpn gebruik of een andere telcomboer gebruik van maakt? of is een instantie die bepaalt wat je krediet mag zijn voor een telefoon op afbetaling. Gaat er niet om dat ik een krediet wil afdwingen of iets dergelijks. Ik heb ondertussen de telefoon al aangeschaft. Maar vind het gewoon raar en heel onduidelijk hoe het nu gaat allemaal. Den haag heeft de regels bedacht zodat mensen niet in financiele problemen komen. Maar als ik nu heel dom ben en een lening/roodstaan aanvraag kan ik wel de telefoon kopen en dus wel flinke rente ga betalen. Dus dan klopt het systeem nu toch helemaal niet.

Word wel een beetje moe van al die aanames hier dat ik geen geld heb. Dat ik me in de schulden ga steken enzo.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 30, 2022 om 17:18
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Zal deze link duidelijk zijn?
KPN kan niet met een Bank vergeleken worden.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/gespreid-betalen.htm

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 18:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ach die heb ik allang gelezen een paar keer zelfs.

Heb geen negatieve bkr al nagevraagd bij de bank. IlT doorsta ik ook met gemak.

En bij 1 van de punten die kpn aanhaalt om met een negatieve bkr(wat ik dus niet heb) toch mogelijk een toestel te krijgen je het aanbetalingsbedrag moet verhogen. Dus ik vraag aan kpn hoeveel moet ik aanbetalen. En hun reactie is dat mogen/kunnen ze niet zeggen. Er is dus iets wat ik niet snap

rj
door rjw - Jun 30, 2022 om 17:22
3253 Antwoorden / 5 Vragen

Er is geen wet die voorschrijft hoeveel iemand jou zou moeten lenen. KPN had ook op 0 kunnen gaan zitten en de bank op 500. Of andersom. Dat mogen ze helemaal zelf bepalen  En die 1500 euro van de bank krjjg je hoogstwaarschijnlijk alleen als je daar ook je salaris laat storten.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 18:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nou nee heb voor de gein ook een persoonlijke lening aangevraagd van 5000,00 en die krijg ik ook gewoon dus tja ik snap het niet meer.

panter22
door panter22 - Jun 30, 2022 om 17:26
6599 Antwoorden / Vragen
panter22
door panter22 - Jun 30, 2022 om 17:29
6599 Antwoorden / Vragen
Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 18:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen roodstaan aanstaan. Kon het wel activeren als ik wilde en een persoonkikke lening van 5000 krijg ik ook met gemak.

panter22
door panter22 Jun 30, 2022 om 18:16
6599 Antwoorden / Vragen

Ik dacht dat je €1500 rood stond. Dan weet ik het ook niet meer.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 23:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat probleem heb ik dus ook. Vind het gewoon vervelend als ik iets niet begrijp en ik nergens iets van duidelijkheid kan krijgen. Ik kon geen toestel op afbetaling krijgen terwijl ik financieel gezond ben. Dus ben ik op omderzoek gegaan. En kwam er dus achter dat ik wel een persoonlijke lening bij de bank kan krijgen rood kan staan als ik dst zou willen activeren maar dus geen toestel op afbetaling kan krijgen. Zal het nog sterker vertellen een vriendin van mij alleenstaande moeder met 3 kinderen en die nog een oude huurachterstand aan het aflossen is partime werkt allerlei toeslagen krijgt. Dezelfde telefoon zonder problemen vorige week heeft kunnen kopen zonder aanbetaling. Ik verdien meer heb geen kinderen en nergens betalings achterstanden. En ik word geweigerd.

panter22
door panter22 Jul 1, 2022 om 08:14
6599 Antwoorden / Vragen
ne
door neodutchio - Jun 30, 2022 om 18:01
5147 Antwoorden / 12 Vragen

KPN heeft geen inzage in uw inkomsten, wel wat er geregistreerd staat bij het BKR. Als u de mogelijk heeft om €1.500 rood te staan, dan staat dat geregistreerd en gaat af van de maximale hoogte van lenen. Een koop op afbetaling is ook gewoon een lening en KPN wil natuurlijk wel de centen krijgen. Dus ook al staat u nu niet rood, die mogelijkheid is er wel. Gaan ze u nu de koop op afstand verstrekken en u gaat daarna maximaal rood staan, dan is er een kans dat KPN het geld niet mee krijgt.

Ar
door Arnhem026 Jun 30, 2022 om 18:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik heb het roodstaan niet geactiveerd. Dus dat staat ook niet in mijn bkr. Ze kunnen mij toch gewoon bv vertellen meneer u heeft een lening vandaar dat u niet in aanmerking komt. Of u heeft een hypotheek en daarom kan het niet. Maar nee kpn zegt probeer maar te gokken door elke keer een bedrag aan te betalen en mss word het dan wel geaccepteerd.

ne
door neodutchio Jun 30, 2022 om 18:58
5147 Antwoorden / 12 Vragen

KPN heeft geen inzicht in die gegevens. Sterker, dat mogen ze niet eens inzien. Het enige dat zij als reactie krijgen bij de BKR is toegewezen of afgewezen.

1paul
door 1paul - Jul 1, 2022 om 08:30
3132 Antwoorden / 0 Vragen

NOU, wat wel te doen is is leven naar uw inkomen en genoegen nemen met een budget smartphone, die heb je namelijk al voor een kleine 100 Euro, op die manier brengt u zichzelf ook niet zo snel in de financiele problemen en geloof me, dat kan heel snel uit de hand lopen!!!!

Om maar even aan te geven dat het vaak niet zo simpel is als het lijkt, bovenstaande hoeft niet perse voor u te gelden maar de verschillende maatschappijen houden hier natuurlijk wel rekening mee....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 1, 2022 om 09:14
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Na de al gegeven reacties: afbtalen van een product of iets anders dat u waar dan ook koopt of een afbetalingsregeling m.b.t. een dienstverlening is altijd afhankelijk of degenbe bij wie u koopt of de dienstverlenig afneemt een dergelijke regeling wil aanbieden en zo ja, zoals bij KPN ook het geval is op basis van regels van degene waar u koopt resp. de dienst afneemt.

De mogelijkheid die u heeft - zelfs zelf noemt - is uw 'rood staan' mogelijkheid bij uw bank daarvoor benutten (tenzij u dan de limiet van de door u genoemde € 1.500,00 zou overschrijden). M.b.t. de afbetaling op die wijze liggen voorwaarden en rente vast en is de rente ook nog meestal relevant lager dan die bij een regeling met een verkoper/dienstverlener en er dan ook nog sprake kan zijn van administratiekosten.

tr
door truvanu - Jul 1, 2022 om 11:17
51 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dat jaren geleden meegemaakt door een inwonend familielid met grote schulden bij een telecom provider. Ons adres was daardoor "besmet".

Of dat nog per adres geldt, weet ik niet. De info kwam van preventel.nl . Staat verder los van BKR en is een toets die telecom providers gebruiken.

 De deelnemers zijn:

  • KPN B.V.
  • Telfort B.V.
  • Vodafone Libertel B.V.
  • hollandsnieuwe
  • T-Mobile Netherlands B.V.
  • Ben, een handelsnaam van T-Mobile Netherlands B.V.
  • Yes Telecom Netherlands B.V.
  • Tele2, een handelsnaam van T-Mobile Netherlands B.V.

panter22
door panter22 Jul 4, 2022 om 07:06
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt je registratie opvragen
https://www.preventel.nl/sta-ik-geregistreerd/