despuiter
door despuiter Aug 12, 2013 om 11:47
Computers & telefonie

Mobieltje thuis laten vallen, inboedelverzekering?

Mijn zoon heeft zijn mobiel laten vallen in huis. Worden de reparatiekosten gedekt door onze inboedelverzekering?

213866 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 12, 2013 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, deze hoorde niet bij het huis en jammer dat je een harde vloer had.
Een telefoon is net als glazen, ze kunnen vallen dus goed vast houden of in zak met knoop of klitte band opbergen.
In borstzak is het veiliger dan broekzak, dat is mijn ervaring helaas...

Maar vallen, daar zijn rubber hoesjes voor maar ook die houden niet alles tegen..

ve
door verwijderd - Aug 12, 2013 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou m'n wachtwoord even veranderen.

Heb de redactie gevraagd de titel van dit topic te editten.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2013 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok heb ik veranderd, bedankt hoor.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2013 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op maandag 12 aug 2013, 12:00: Nee, deze hoorde niet bij het huis en jammer dat je een harde vloer had.

Wat een onzin, om te zeggen "deze hoorde niet bij het huis"
Inboedel is dacht ik alle goederen welke zich in het huis bevind en niet nagelvast aan het huis zit.

Adviseer TS dan ook om het zeker te weten, haar verzekeringsmaatschappij te bellen.
Nee heb je al van tot15karakters gekregen, van de verzekeringsmaatschappij kun je misschien JA krijgen.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2013 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen sla de voorwaarden van uw inboedelverzekering erop na Geen enkele inboedelverzekering is hetzelfde en in de meesten zal dit niet gedekt zijn maar wellicht in die van u wel.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2013 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

*lees de voorwaarden van de betreffende verzekering

*bij twijfel: bel de verzekeraar

ve
door verwijderd - Aug 12, 2013 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt er helemaal maar aan hoe uitgebreid de dekking van de inboedel verzekering is. Een "normale" uitgebreide inboedelverzekering dekt dit niet, maar ik weet niet of u zich de reclame van Centraal Beheer herinnert, waarin een grote flatscreen werd opgehangen, de eigenaar loopt een stukje naar achteren en stoot een grote vaas om. Dat was in die verzekering, de all risk woonverzekering, gedekt.

Als u dus zo'n soort verzekering hebt, kunt u de schade claimen.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2013 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een inboedelverzekering dekt schade ontstaan door invloeden "van buitenaf", zoals brand, storm en inbraak. Niet schade door jezelf veroorzaakt.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2013 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zoontje heeft in november 2012 mijn 2 maanden oude mobiel laten vallen. Ik twijfelde ook of dat onder mijn inboedelverzekering viel. En ja hoor! Ik moest mijn mobiel naar hun reparateur opsturen (verzendkosten werden ook vergoed). De telefoon bleek total loss. Ik kreeg de nieuwwaarde uitgekeerd en heb een nieuwe telefoon gekocht. In juni heb ik zelf mijn telefoon laten vallen. Weer de verzekering gebeld onder het motto " Wie niet waagt wie niet wint...." Ik moest weer de telefoon opsturen en deze bleek ook weer total loss. Ook deze keer heb ik de nieuwwaarde uitgekeerd gekregen. Ik ben uiteraard super tevreden met mijn verzekering! En ik heb nu een degelijk hoesje eromheen gekocht.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2013 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

dus als ik het goed begrijp zou ik ook een brillenglas wat er uit viel toen ik bril schoonmaakte en ik harde grond heb is er wel een hoekje beschadigd zou ik even moeten checken dan gr

ve
door verwijderd - Aug 14, 2013 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom vraag je dit op een forum? Vraag de betreffende verzekeraar en plaats daarna de (onacceptabele) reactie van de verzekeraar, daarover kan gedebatteerd worden. Het is namelijk geen ja en geen nee, want het hangt van de afgesloten polis met daarbij passende voorwaarden af.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2013 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij twijfel gewoon een schadeformulier invullen.
Nee heb je en ja kan je krijgen.

Maar valt het eigenlijk niet onder de aansprakelijkheid verzekering ?
Uw zoon heeft een mobiel laten vallen die niet van hem was.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2013 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

pickanee schreef op woensdag 14 aug 2013, 10:30: Mijn zoontje heeft in november 2012 mijn 2 maanden oude mobiel laten vallen. Ik twijfelde ook of dat onder mijn inboedelverzekering viel. En ja hoor! Ik moest mijn mobiel naar hun reparateur opsturen (verzendkosten werden ook vergoed). De telefoon bleek total loss. Ik kreeg de nieuwwaarde uitgekeerd en heb een nieuwe telefoon gekocht. In juni heb ik zelf mijn telefoon laten vallen. Weer de verzekering gebeld onder het motto " Wie niet waagt wie niet wint...." Ik moest weer de telefoon opsturen en deze bleek ook weer total loss. Ook deze keer heb ik de nieuwwaarde uitgekeerd gekregen. Ik ben uiteraard super tevreden met mijn verzekering! En ik heb nu een degelijk hoesje eromheen gekocht.

Van een kennis heb ik begrepen dat de uitgebreide inboedelverzekering van ING dit WEL vergoedt.

Succes

ve
door verwijderd - Aug 14, 2013 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn inboedel dus verzekerd bij Interpolis. Zij blijken ook een uitgebreide inboedel verzekering te hebben. De medewerker vertelde mij dat zij sinds 2012 de verzekering hebben uitgebreid. Kwam dus voor mij mooi uit.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2013 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reden van mijn eerdere antwoord;

Een vaste telefoon of Dect die tot in je tuin komt is wel inboedel, omdat deze altijd thuis gebruikt zal worden.

Maar een Mobiel, wereldwijde dekking dus vooral buitenshuis en daarom denk ik dat de meeste hem afwijzen!

Als ik hem op straat laat vallen of thuis op de plavuizen, dat is hetzelfde.
Proberen kan of ze het uitbetalen....
Bij diefstal uit de woning moeten ze het wel vergoeden als de woning afgesloten was, maar vallen, ik hoop dat ik fout zit maar ik denk dat het maar zelden vergoed word.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2013 om 02:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

pickanee schreef op woensdag 14 aug 2013, 10:30: Mijn zoontje heeft in november 2012 mijn 2 maanden oude mobiel laten vallen. Ik twijfelde ook of dat onder mijn inboedelverzekering viel. En ja hoor! Ik moest mijn mobiel naar hun reparateur opsturen (verzendkosten werden ook vergoed). De telefoon bleek total loss. Ik kreeg de nieuwwaarde uitgekeerd en heb een nieuwe telefoon gekocht. In juni heb ik zelf mijn telefoon laten vallen. Weer de verzekering gebeld onder het motto " Wie niet waagt wie niet wint...." Ik moest weer de telefoon opsturen en deze bleek ook weer total loss. Ook deze keer heb ik de nieuwwaarde uitgekeerd gekregen. Ik ben uiteraard super tevreden met mijn verzekering! En ik heb nu een degelijk hoesje eromheen gekocht.

Maar goed dat je een degelijk hoesje hebt nu, wanht of de verzekering zo gek is nog een keer te betalen betwijfel ik!!!

ve
door verwijderd - Aug 15, 2013 om 05:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

pickanee schreef op woensdag 14 aug 2013, 10:30: Mijn zoontje heeft in november 2012 mijn 2 maanden oude mobiel laten vallen. Ik twijfelde ook of dat onder mijn inboedelverzekering viel. En ja hoor! Ik moest mijn mobiel naar hun reparateur opsturen (verzendkosten werden ook vergoed). De telefoon bleek total loss. Ik kreeg de nieuwwaarde uitgekeerd en heb een nieuwe telefoon gekocht. In juni heb ik zelf mijn telefoon laten vallen. Weer de verzekering gebeld onder het motto " Wie niet waagt wie niet wint...." Ik moest weer de telefoon opsturen en deze bleek ook weer total loss. Ook deze keer heb ik de nieuwwaarde uitgekeerd gekregen. Ik ben uiteraard super tevreden met mijn verzekering! En ik heb nu een degelijk hoesje eromheen gekocht.

Mensen zoals u zorgen ervoor dat verzekeringspremies alsmaar stijgen. In heel mijn leven is nog nooit iets stuk gevallen. & in uw gezin 2x in bijna een half jaar tijd? Blijkbaar heeft u er geen probleem mee om eigen verantwoordelijkheid af te schuiven. Dat is blijkbaar de mentaliteit van tegenwoordig.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2013 om 08:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

bkkjourney schreef op donderdag 15 aug 2013, 05:50:
pickanee schreef op woensdag 14 aug 2013, 10:30: Mijn zoontje heeft in november 2012 mijn 2 maanden oude mobiel laten vallen. Ik twijfelde ook of dat onder mijn inboedelverzekering viel. En ja hoor! Ik moest mijn mobiel naar hun reparateur opsturen (verzendkosten werden ook vergoed). De telefoon bleek total loss. Ik kreeg de nieuwwaarde uitgekeerd en heb een nieuwe telefoon gekocht. In juni heb ik zelf mijn telefoon laten vallen. Weer de verzekering gebeld onder het motto " Wie niet waagt wie niet wint...." Ik moest weer de telefoon opsturen en deze bleek ook weer total loss. Ook deze keer heb ik de nieuwwaarde uitgekeerd gekregen. Ik ben uiteraard super tevreden met mijn verzekering! En ik heb nu een degelijk hoesje eromheen gekocht.

Mensen zoals u zorgen ervoor dat verzekeringspremies alsmaar stijgen. In heel mijn leven is nog nooit iets stuk gevallen. & in uw gezin 2x in bijna een half jaar tijd? Blijkbaar heeft u er geen probleem mee om eigen verantwoordelijkheid af te schuiven. Dat is blijkbaar de mentaliteit van tegenwoordig.

Wat een negatieve reactie van u zeg. Het claimen van schade waar je voor verzekerd bent en waar je elke maand premie voor betaalt heeft niets te maken met afschuiven van verantwoordelijkheid! Dat u dat zo ziet zegt meer iets over u. Ik neem aan dat wanneer u een medisch probleem heeft door eigen toedoen u ook geen beroep doet op de al veel te dure ziektekostenverzekering......Dat is immers in uw ogen afschuiven van verantwoordelijkheid.

Trouwens, in de 10 jaar voor mijn eerste claim heb ik gelukkig nooit eerder een beroep hoeven doen op mijn inboedelverzekering. ( en voor de duidelijkheid ook niet op mijn aansprakelijkheidsverzekering)

ve
door verwijderd - Aug 15, 2013 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

pickanee schreef op donderdag 15 aug 2013, 08:08:
bkkjourney schreef op donderdag 15 aug 2013, 05:50:
pickanee schreef op woensdag 14 aug 2013, 10:30: Mijn zoontje heeft in november 2012 mijn 2 maanden oude mobiel laten vallen. Ik twijfelde ook of dat onder mijn inboedelverzekering viel. En ja hoor! Ik moest mijn mobiel naar hun reparateur opsturen (verzendkosten werden ook vergoed). De telefoon bleek total loss. Ik kreeg de nieuwwaarde uitgekeerd en heb een nieuwe telefoon gekocht. In juni heb ik zelf mijn telefoon laten vallen. Weer de verzekering gebeld onder het motto " Wie niet waagt wie niet wint...." Ik moest weer de telefoon opsturen en deze bleek ook weer total loss. Ook deze keer heb ik de nieuwwaarde uitgekeerd gekregen. Ik ben uiteraard super tevreden met mijn verzekering! En ik heb nu een degelijk hoesje eromheen gekocht.

Mensen zoals u zorgen ervoor dat verzekeringspremies alsmaar stijgen. In heel mijn leven is nog nooit iets stuk gevallen. & in uw gezin 2x in bijna een half jaar tijd? Blijkbaar heeft u er geen probleem mee om eigen verantwoordelijkheid af te schuiven. Dat is blijkbaar de mentaliteit van tegenwoordig.

Wat een negatieve reactie van u zeg. Het claimen van schade waar je voor verzekerd bent en waar je elke maand premie voor betaalt heeft niets te maken met afschuiven van verantwoordelijkheid! Dat u dat zo ziet zegt meer iets over u. Ik neem aan dat wanneer u een medisch probleem heeft door eigen toedoen u ook geen beroep doet op de al veel te dure ziektekostenverzekering......Dat is immers in uw ogen afschuiven van verantwoordelijkheid.

Trouwens, in de 10 jaar voor mijn eerste claim heb ik gelukkig nooit eerder een beroep hoeven doen op mijn inboedelverzekering. ( en voor de duidelijkheid ook niet op mijn aansprakelijkheidsverzekering)

U heeft het over uw zoontje. Ik leid daaruit af dat hij nog jong is. Hoe kan hij überhaupt uw zo goed als nieuwe mobieltje in handen krijgen? Alleen als u het hebt laten rondslingeren, dus onoplettend bent geweest. Vandaar dat ik verwijs naar eigen verantwoordelijkheid. Hoop dat u voorzichtiger bent met het opbergen van schoonmaak/geneesmiddelen. Anders kan het wel eens goed fout gaan.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2013 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me wel enorm fraudegevoelig, zo'n uitgebreide verzekering.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2013 om 01:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

turboterry schreef op woensdag 14 aug 2013, 10:21: Een inboedelverzekering dekt schade ontstaan door invloeden "van buitenaf", zoals brand, storm en inbraak. Niet schade door jezelf veroorzaakt.

U loopt achter. Zo was het vroeger ja, maar tegenwoordig wordt zelfs schade 'door eigen schuld' vergoed. Heb het zelf meegemaakt. Kop soep over mijn laptop, kreeg toch de schade vergoed, met uitzondering van een klein eigen risico.
Pasgeleden ging mijn dochter op zichzelf wonen, die moest uiteraard ook een inboedelverzekering hebben, zij betaalt bij eigen schuld hooguit 40 euro zelf, de rest wórdt vergoed.