Le
door Leeuwkee Feb 12, 2019 om 08:28
Computers & telefonie

Mobiphone Eindhoven

Op 1 oktober 2018 bracht ik mijn Macbook Pro (3,5 jaar oud en waar nooit iets mee gebeurd was) naar Mobiphone om de accu te laten vervangen. Zou na een dag klaar zijn. Echter een aantal keren achtereen werd gezegd dat de verkeerde accu was geleverd, en vervolgens dat mijn MacBook naar de moederbord reparateur moest. Op mijn vraag of die deskundig was werd zeer bevestigend geantwoord. Na een aantal pogingen bleek ook dit niet te lukken en werd mij geadviseerd naar de winkel terug te gaan waar de Macbook gekocht was (Media Markt). Na twee weken kwam het bericht dat de Macbook total loss was !! Ik ben vervolgens naar een gespecialiseerd Apple bedrijf gegaan (Start goed Computers) en daar kwam men tot dezelde conclusie. Ik kon met inruil van de restanten en bijbetaling van 1040 euro een vergelijkbare Macbook terug krijgen, en dat was geen slechte deal. Verder onderzoek door Startgoed leverde op dat Mobiphone zeer ondeskundig was omgegaan met de Macbook, chips opgeblazen,gesmolten onderdelen, amateuristisch gesoldeer etc.) Ik heb op 22 november 2018 Mobiphone schriftelijk en aangetekend aansprakelijk gesteld voor de schade van 1040 euro. Over deze kwestie is wel getelefoneerd. Men heeft dit wel als klacht genoteerd en de eigenaar van Mobiphone zou mij nog bellen. Maar men doet gewoon niets. Ik heb alle stukken beschikbaar (brief, reparatiebon, rapport Media Markt), en Startgoed heeft gezegd bereid te zijn mee te werken. Wat kan er nog gedaan worden om mijn schade van 1040 euro vergoed te krijgen ?? Bij voorbaat Dank !!

3155 5 Rapporteer

panter22
door panter22 - Feb 12, 2019 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Je schade is geen €1040. Je schade is de waarde van de computer op het moment dat de reparatie door schuld van de maker is mislukt. Vraag even aan Apple wat je computer nog waard was. Dat bedrag zou je kunnen verhalen.
Maar eens even een persoonlijk gesprekje voeren met die baas van  Mobiphone als mailen niet lukt.
Echter, de computer is 3,5 jaar oud en afgeschreven volgens de richtlijnen die elektronicazaken vaak hanteren.
Zie:
https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting

marita5
door marita5 - Feb 12, 2019 om 09:08
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Leewke ,

Mobiphone is aangesloten bij webwinkelkeur , u kunt daar een klacht indienen .
Klik op de rode regel scroll naar beneden , klik dan op problemen met deze webwinkel .

https://www.webwinkelkeur.nl/leden/MobiPhone_1202784.html

Bied dit geen oplossing , neem dan contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

Le
door Leeuwkee Feb 12, 2019 om 11:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank, mijn waardering stond al bij webwinkelkeur en klachtenkompas. Juridischloket ga ik zeker doen, bedankt !

marita5
door marita5 Feb 12, 2019 om 11:29
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan suc6 , bij webwinkelkeur heeft u een waardering geplaatst , maar dien daar ook een klacht in . Ik zie dat u op 25 januari ook een klacht heeft geplaatst op Trustpilot , ook daar hebben ze tot nu niet op gereageerd .

Le
door Leeuwkee - Feb 12, 2019 om 09:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Op het moment van inleveren was de waarde van mijn Macbook (nieuwwaarde toen 2600, nu 3000) 1750 euro. Na behandeling bij Mobiphone volgens Media Markt 0 (Moeten wij hem weggooien of wil u het ding terug ?), bij Startgoed nog 610. Om hetzelfde terug te krijgen wat ik had heb ik dus 1040 euro moeten uitgeven

panter22
door panter22 Feb 12, 2019 om 09:51
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een duur apparaat. En dan ga je er mee naar een bedrijf  die alleen mobiele telefoons repareert?
Wat je eerst nog kunt doen is een bericht sturen dat als er binnen 14 dagen geen oplossing komt, je rechtshulp gaat inschakelen. Er bovenop zitten. De kwestie van de laptop zit in het vergeetboek.

Kijk in de algemene voorwaarden onder artikel 14 . klachtenregeling

pino123
door pino123 Feb 12, 2019 om 11:47
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Op het moment van inleveren was bij een afschrijftermijn van 5 jaar de laptop nog €780,00 (2600 / 5 * 3,5 = 1820; 2600 - 1820 = restwaarde €780) Bij een afschrijftermijn van 3 jaar, is de laptop niets meer waard.
Ik hoop dat je de €780-- eruit kan krijgen. Huidige nieuwwaarde doet niet terzake.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2019 om 10:00
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ook ik ben van mening dat het vergoed krijgen van het aankoopbedrag van een nieuw apparaat niet aan de orde zal zijn, zelfs niet als u zou gaan procederen op grond van een wanprestatie. Er zal rekening worden gehouden met een zekere afschrijving.

Maar waarom naar Mobiphone met de aantekening dat er webwinkels zijn die (ik heb even gezocht naar accu's voor Macbook Pro en zie veel types maar waar al accus te verkrijgen zijn voor € 29,80 . Tip, zonder volledige naa o.a. kwestie van 1,2,3 tellen zoeken.
En die kunt u dan zelf vervangen zonder gedoe. (Of snel bij een telefoon/pc/laptop winkel.)

Le
door Leeuwkee Feb 12, 2019 om 11:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik nu weet is dat het vervangen van een Macbook accu geen sinecure is, en niet voor een hobby-ist. Het werken met een fohn of hobby heater is zeer riskant. Inmiddels weet ik dat bij de betreffende firma meer Macbooks verziekt zijn. Dus ik heb geleerd dat je geen laptops naar telefoonwinkels moet brengen....... Er zijn inderdaad vele mogelijkheden te vinden op internet, maar een originele is niet veel duurder dan een vervangende. Voor mij is dit dus een leertraject...........

pino123
door pino123 Feb 12, 2019 om 11:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Los van wel of niet naar Mobiphone je laptop brengen, het is jammer dat het zo gelopen is. Heeft u eventueel een rechtsbijstandverzekering? Eventueel kunnen zij u verder helpen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 12, 2019 om 12:03
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb de vraag of het lastig is zelf een accu te vervangen van een Macbook Pro gesteld aan een acculeverancier. Ik ben benieuwd naar hun antwoord en zal dat laten weten zodra ontvangen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2019 om 14:32
16830 Antwoorden / 202 Vragen

De reactie van 123accu en het is inderdaad niet zo gemakkelijk maar er staat een instructiefilm op youtube.

Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie.

Het hangt natuurlijk af van hoe handig zelf iemand is.Om eerlijk te zijn is het vervangen van een accu van een MacBook wel een klusje. Het is zeker te doen en we verkopen redelijk veel accu's voor MacBooks en heb nog nooit iemand gehad die het niet gelukt is.

Apple en andere aanbieders van apparaten met accu's produceren tegenwoordig de apparaten dusdanig, dat het wel steeds moeilijker wordt om een accu te vervangen. De aanbieders willen uiteraard liever dat u een nieuw model aanschaft of het apparaat naar het service centrum zend met het gevolg van torenhoge servicekosten.

Wel zouden we u aanraden om bijvoorbeeld eerst op youtube te kijken en dan uw model Apple te zoeken en dan een filmpje te bekijken van het vervangen van de accu. Dit geeft u een aardig inzicht hoe de accu te vervangen.

Als u nog vragen heeft, dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,