ge
door gevertzen May 19, 2005 om 21:48
Computers & telefonie

Modem werkt niet meer

Ik heb een PC met Windows 98 se en nu werkt mijn modem niet meer, als ik wil inbellen krijg ik de melding dat de modem niet reageerd en dat de poort niet geopend kan worden. Ook nadat ik een nieuwe modem heb geinstalleerd krijg ik de zelfde meldingen.In apperaatbeheer staat hij wel zonder uitroep of vraagteken, zelfs na nieuwe installatie van windows krijg ik de zelfde melding. Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank Gerard

601 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 19, 2005 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai gevertzen,

Lastig deze dingen, waarschijnlijk zijn toch je instellingen niet juist of...je inbel verbinding is niet juist, aan de andere kant zit geen modem. Controleer het inbelnummer en bij je mail pop en smtp.

Succes ik lees wel hoe het gegaan is, WillemG

ve
door verwijderd - May 19, 2005 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan de instellingen ligt het niet, want de modem maakt helemaal geen kontaktmet de telefoonlijn, dus heeft het volgens mij niets met de instellingen te maken

ve
door verwijderd - May 19, 2005 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gevertzen,

Lastige vraag, onmogelijk om in dit forum alle opties duidelijk na te
lopen, maar hier een paar mogelijkheden voor u op een rijtje:

- Netwerkinstellingen fout of beschadigd

- Een faxprogramma kan modem voor 'exclusief gebruik' reserveren.

- Poortsnelheid te hoog, kan voorkomen als er teveel ruis op de lijn zit (dan telkens met één stap verlagen)

- Verkeerde COM-poort

- Foute opstartregel wordt gegeven:

Deze Computer>Externe Toegang>uw verbinding

R-click eigenschappen>Configureren>Verbinding>Geavanceerd

In vakje Extra Instellingen alles weghalen (wel even eerst in txt-bestandje opslaan)

Als hulp de standaard IRQ instellingen:

COM1    I/O=3F8    IRQ=4

COM2    I/O=2F8    IRQ=3

COM3    I/O=3E8    IRQ=4

COM4    I/O=2E8    IRQ=3

En mogelijk komt u meer te weten door het volgende:

Start>Instellingen>Configuratiescherm>Modems

dubbelklik op uw modem>Diagnostische gegevens>Meer info

Kan meer info geven over problemen.

Succes

ve
door verwijderd - May 19, 2005 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Sorry maar her IRQ gebeuren is niet overal gelijk, normaal gesproken wringt de modem zich op IRQ 9 of 10.

Wel of je draadje zit er niet aan of de instellingen zijn niet juist. Ga naar mijn computer Dail-up Networking en maak een nieuwe verbinding, daarbij moet je de com poort kiezen, welnu kies de juiste en het zou moeten werken (even proberen). Het oplossen via deze weg is niet makkelijk maar met duidelijke aanwijzingen komt iedereen er wel uit. We wachten af

groet en succes WillemG

ve
door verwijderd - May 19, 2005 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zelfde probleem heb ik ook gehad en ik kreeg de tip om m'n firewall uit te zetten en waarempel dat hielp. Mijn firewall verwijderd en een andere firewall er op gezet, van mijn provider. Alles werkt. Ook nog andere firewall's geprobeerd maar niet naar tevredenheid.

ve
door verwijderd - May 19, 2005 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een fax programma is niet geinstalleerd, bij com-poort geeft hij com 5 aan .Hij heeft goed gewerkt, eerst viel de modem uit en toen moest de knoopbatterij vervangen worden, kunnen de instellingen in het bios somsveranderd zijn door de lege batterij? Ik vind het vreemd dat ik de com poort niet kan veranderen, want com 5 is volgens mij niet goed.

Gerard

ve
door verwijderd - May 20, 2005 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een tip:

Verwijder (deinstalleer) eventuele drivers en verwijder het modem bij apparaatbeheer. Modem loskoppelen en herstarten.

Modem aankoppelen en herstarten, vervolgens opnieuw de software en drivers installeren.

ve
door verwijderd - May 20, 2005 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk of dit helpt:

In de BIOS de COM poorten (van het moederbord) uitschakelen.

Hierdoor komen de IO poorten en IRQ's vrij, waardoor deze geen conflict kunnen geven.

Verder:

Zorg dat voor de inbelverbinding alleen het TCP/IP protocol aanstaat.

Er moet een externe toegangsadapter geconfigureerd zijn.

GSM

ve
door verwijderd - Feb 23, 2006 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn win 98-tijd kon ik toch gewoon mijn modum laten herkennen en als het niet herkend werd Standaardmodem kiezen.
Dit gaat natuurlijk alleen op als het hele modemgebeuren nog niet is ingesteld. Ik neem dus aan dat u zover terug moet gaan.
Bij "herkennen" kan je in Win98 ook kiezen uit allerlei verschillende modems. Bij problemen kon ik zonder het modem af te koppelen enaansluiten met deze keuze het gewone Dynalink-modem met de keuze "Standaardmodem"toch weer aan de praat krijgen.

Tja,tja, opa verteld zei:

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 23, 2006 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@grootvader: Ik denk niet dat de vragensteller na 9 maanden nog op een antwoord zit te wachten. Freya

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Controleer of de modemkabel wel goed vast zit,
of hij niet omhoog is gestruikeld (clipje afgebroken).
Controleer ook de telefoonstekker.

als dat niet helpt, probeer dan een nieuwe modemkabel.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geldt ook voor Netscape... ;-)
De vraag is bijna een jaar oud, ik denk dat het probleem wel is opgelost.

Enterprise.