birdies
door birdies Oct 9, 2009 om 09:51
Computers & telefonie

Moederbord kapot?

Ik heb hier een 4 - 5 jaar oude Acer laptop die geen beeld meer geeft. Bios en veilige modus worden wel weergegeven, maar zodra ik in veilige modus één van de opties kies, krijg ik geen beeld. Alle toetsen geven bij indrukken een piep.

Kan het moederbord het begeven hebben? Of moet de accu/batterij vervangen worden? Sinds gisteravond brandt nl. de batterij indicator.

Iemand enig idee?

840 10 Rapporteer

ba
door bachanaal - Oct 9, 2009 om 09:59
248 Antwoorden / 7 Vragen

iets soortgelijks heb ik gehad na een val van de laptop. en toen was die dus geheel kaduuk. er zijn voordelig tweedehands laptops bij SES computers en allroud pc te krijgen. die komen van prof. gebruikers en zijn opgeknapt met garantie. is zelfs goedkoper dan een evt. reparatie.

freya
door freya - Oct 9, 2009 om 10:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo birdies,

Je schrijft dat het toetsenbord bij elke aanslag een 'piep' geeft. Is dat ook zo wanneer je de laptop opstart en meteen naar het BIOS instellingen scherm gaat? Of kun je in het BIOS scherm gewoon tussen de menu's navigeren en instellingen wijzigen?

m.vr.gr. Freya

birdies
door birdies - Oct 9, 2009 om 10:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Freya,

In de bios kan ik zonder problemen werken.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 9, 2009 om 10:46
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag birdies,

Voor een defect moederbord geeft het nog teveel goede reacties.

Wanneer er een losse lithiumcel (knoopcel ter grootte van een Euro in een clip) op het moederbord zit kan deze na zoveel jaren best leeg zijn. Ze gaan 3 tot 6 jaar mee. Dat kun je meten: een nieuwe heeft 3,3 Volt, een goede 3 Volt en een slechte 2,7 Volt of minder. Ze kosten niet veel: Bij Lidl deze week 6 stuks voor € 3,--

Vervang die eerst en stel een aantal instellingen opnieuw in, voor je een nieuw moederbord of computer gaat kopen.

Hardware ERror MAN.

freya
door freya - Oct 9, 2009 om 11:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dan lijkt het mij toch een softwareprobleem en geen hardwareprobleem. Ik gok op een corrupte driver voor je toetsenbord. Gaat het hierbij om het toetsenbord van je laptop of om een extern toetsenbord? Als het om je laptoptoetsenbord gaat, zou ik eerst eens proberen om er een extern toetsenbord aan te hangen, kun je in ieder geval controleren of alles dan wel goed werkt.

En anders eens met een Windows-CD (als je die hebt tenminste) aan de gang gaan en via de reparatie-console een reparatie van je Windowsinstallatie uitvoeren.

Freya

birdies
door birdies - Oct 9, 2009 om 11:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zojuist even geprobeerd: extern toetsenbord geeft dezelfde piep. Gisteren ook aangesloten op een extern beeldscherm: ook niets te zien, behalve dan bios en veilige modus.

Laptop was overigens zonder problemen de vorige avond afgesloten; volgende dag dit probleem.

freya
door freya - Oct 9, 2009 om 11:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt mij toch een driverkwestie, dus als je in veilige modus niets kunt doen en je hebt ook geen Windows-CD, dan blijft er naar mijn mening nog maar één ding mogelijk en dat is via een recovery de laptop herstellen. Wel eerst een backup van je data maken, voor zover dat mogelijk is.

Freya

akkefiet
door akkefiet - Oct 9, 2009 om 13:24
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien dat de Fn beelschermtoets iets doet?
Hou de Fn toets ingedrukt en druk op de beeldschermtoets (meestal F5)
Wie weet ...

AF

akkefiet
door akkefiet - Oct 9, 2009 om 13:41
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Aanvulling: doe dit als Windows normaal is opgestart en het beeld op zwart gaat.
Eventueel meerdere malen indrukken.

birdies
door birdies - Oct 9, 2009 om 14:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ben inmiddels achter het probleem: de harde schijf was beschadigd, fysiek of logisch = nog onbekend.

Alles opnieuw geïnstalleerd, werkt (for the time being??) weer prima.

Dank aan de meedenkers.