ma
door magda Dec 1, 2012 om 10:47
Computers & telefonie

Moet ik een andere browser kiezen

Een tijd terug ben ik op basis van antwoorden hier op de site overgegaan van IE naar Google Chrome. Ik ben razend enthousiast over GG. Ik ben ook een enthousiaste speler van een paar spelletjes op Facebook.
Sinds kort krijg ik regelmatig de melding dat GG teveel geheugen gebruikt. Heeft iemand een advies, misschien een andere browser. ???
Tweede probleem (heeft er misschien niks mee te maken, dat weet ik niet)
Ik merk dat bij de spelletjes in FB niet alle verzoeken van vrienden naar de inbox van het spel gaan. Kan dat te maken hebben met GG. Of zou het een probleem van FB en/of Zynga zijn. Ik gebruik XP.
Ik heb nog veel te leren, hoop daarom dat alleen mensen willen reageren die daarmee rekening kunnen houden.

738 7 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Dec 1, 2012 om 11:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=magda schreef op zaterdag 1 dec 2012, 10:47]
Sinds kort krijg ik regelmatig de melding dat GG teveel geheugen gebruikt. Heeft iemand een advies, misschien een andere browser. ???

Gekke vraag, gebruik je als virusscanner AVG en komt die melding vanuit AVG?

ma
door magda - Dec 1, 2012 om 11:15
38 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 1 dec 2012, 11:05][quote=magda schreef op zaterdag 1 dec 2012, 10:47]
Sinds kort krijg ik regelmatig de melding dat GG teveel geheugen gebruikt. Heeft iemand een advies, misschien een andere browser. ???

Gekke vraag, gebruik je als virusscanner AVG en komt die melding vanuit AVG?

ma
door magda - Dec 1, 2012 om 11:17
38 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 1 dec 2012, 11:05][quote=magda schreef op zaterdag 1 dec 2012, 10:47]
Sinds kort krijg ik regelmatig de melding dat GG teveel geheugen gebruikt. Heeft iemand een advies, misschien een andere browser. ???

Gekke vraag, gebruik je als virusscanner AVG en komt die melding vanuit AVG?
Ja, die melding komt inderdaad uit AVG. Er is een nieuwe schijfj in mijn computer gezet, een behulpzame vriend heeft toen AVG gedownload. Ik was er nog niet aan toegekomen om dat te wijzigen in AVIRA. Ik was al op basis van antwoorden op een eerdere vraag overgegaan op AVIRA. Ga dat gelijk weer doen. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Bedankt voor je reactie.

gompy2
door gompy2 - Dec 1, 2012 om 11:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Magda als je een voorgaand bericht quote moet je eerst helemaal naar beneden scrollen en dan na het woord " " intypen wat je wilt schrijven.

gompy2
door gompy2 - Dec 1, 2012 om 11:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

O je hebt al goed gereageerd, mooi.
Mensen krijgen die melding vaker van AVG.
Suc6 in ieder geval

mr.ed
door mr.ed - Dec 1, 2012 om 11:29
22 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=magda schreef op zaterdag 1 dec 2012, 11:17]
Ja, die melding komt inderdaad uit AVG. Er is een nieuwe schijfj in mijn computer gezet, een behulpzame vriend heeft toen AVG gedownload. Ik was er nog niet aan toegekomen om dat te wijzigen in AVIRA. Ik was al op basis van antwoorden op een eerdere vraag overgegaan op AVIRA. Ga dat gelijk weer doen. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Bedankt voor je reactie.

Van je vrienden moet je het hebben.

Ik hoop dat je AVG wel verwijdert als je Avira gaat gebruiken.

ma
door magda - Dec 1, 2012 om 14:42
38 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo, ik vraag me af of ik enorm in de problemen zit.

Een tijdje terug heb ik op deze site een vraag gesteld, nav de adviezen heb ik destijds AVG verwijderd en AVIRA geinstalleerd. Kort daarna is het besturingssysteem ernstig beschadigd en bij onderzoek bleek dat de schrijf niet helemaal goed werkte. Ik schrijf dit voor het geval de eerdere adviseurs meelezen. Een vriend die zich proffesioneel bezig houdt met computers heeft een andere schijf geplaatst en XP opnieuw geinstalleerd. Hij heeft ook AVG er op gezet. Hij verzekerde me dat de problemen met AVG verleden tijd waren, ik geloofde hem en heb het zo gelaten. Nu heb ik AVG verwijderd en AVIRA opnieuw geinstalleerd. De scan met AVIRA gaf aan dat er 44 verborgen objecten waren (geen waarschuwingen of virus) Ik heb MBAM gebruikt. MBAM gaf 7 objecten aan (snelle scan) Er is dus nog wel een groot verschil. Op hoop van zegen heb ik aangeklikt dat ze verwijderd moeten worden. Ik hoop dat MBAM me geen files laat verwijderen die nodig zijn. Ik zal de uitvoerige scan doen met MBAM, maar weten jullie of ik er op vertrouwen kan dat ik geen problemen krijg met het besturingssysteem als ik eventuele objecten verwijder. (of is dat een domme gedachte)

Bedankt voor het antwoord.