sira
door sira Dec 28, 2015 om 12:34
Computers & telefonie

Mozilla Firefox start niet meer op

Sinds gisteren krijg ik bij het opstarten van Mozilla Firefox de volgende melding: Uw Firefox-profiel kan niet worden geladen. Het is mogelijk niet aanwezig of ontoegankelijk, kortom ik kom er dus niet meer in.

Ben al naar de site van Firefox gegaan, maar daar kom ik er ook niet uit, kan geen ini.files o.d. vinden.
Ik heb inmiddels Firefox al 3x verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Op mijn bureaublad heb ik nog wel een map staan met oude gegevens Firefox en ik heb de map %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles naar mijn bureaublad gekopiëerd.

Wie kan mij helpen?

5131 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2015 om 13:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

handmatig het bestand profiles.ini verwijderen

Als u problemen hebt bij het benaderen van de Profielbeheerder, kunt u een nieuw standaard Firefox-profiel aanmaken door het bestand profiles.ini te verwijderen via deze stappen:

  1. Klik op de knop Start van Windows en klik op Uitvoeren…
  2. Typ %appdata% in het veld Uitvoeren en klik op OK. De verborgen map Application Data wordt geopend.
  3. Dubbelklik op de map Mozilla.
  4. Dubbelklik op de map Firefox.
  5. Verwijder (of hernoem, bijvoorbeeld naar profiles.iniOLD) het bestand profiles.ini.

(Bron)

marita567
door marita567 - Dec 28, 2015 om 13:13
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo sira ,

u kunt ook eens deze oplossing proberen :

Besten,

Alles is "tot nu toe" opgelost.

Ik heb Firefox - nog maar eens - voor de 2e maal - volledig weggedaan van mijn PC op alle mogelijke plaatsen.
1. Vooreerst met Revo Uninstaller.
2. Nazicht met CCleaner.
3. Mijn Indexeringsprogramma "Everything" laten draaien en van daaruit alle mogelijke verbindingen weggedaan.
4. CCleaner laten opkuisen.
5. PC afgesloten en heropgestart.

En....... Firefox werkt terug normaal.

bron www.mozbrowser.nl/forum

omdat het probleem zich pas voor doet sinds gisteren kunt u ook eens systeemherstel proberen en terug zetten naar een datum toen het wel nog werkte kunt u altijd ongedaan maken .

reflecs
door reflecs - Dec 28, 2015 om 13:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Persoonlijk zou ik voor alle zekerheid ook het oude profiel dat nu op het bureaublad staat kopïeren naar een andere schijf of usb-stick.

sira
door sira - Dec 28, 2015 om 13:36
2326 Antwoorden / 24 Vragen

@ Edrick3,
Ik was ook al op die site geweest, maar ik kan geen enkel ini-file vinden. Ik zie een bestandsmap PROFILES staan, daarin heb ik alle mappen geopend, maar zie geen profiles.ini en dan heb ik nog een keer PROFILES, maar dat is een klandblok. Ik heb overigens windows 7.

@ Reflecs,
Daar heb ik inderdaad ook al aan zitten denken. Misschien start hij nog steeds niet op, omdat er gegevens blijven staan. Zal ik beide mappen op de USB stick zetten en dan alles van Firefox vetrwijderen?

ph
door philip36 Dec 28, 2015 om 14:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Verwijder de mappen achter PROFILES\ eens, wel eerst een copy maken, en installeer daarna firefox opnieuw.
U vermeldt in uw vraag AppData\Mozilla\Firefox\Profiles\ maar moet dat niet zijn AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ ?

reflecs
door reflecs - Dec 28, 2015 om 13:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@sira,
misschien moet de weergave aangepast worden. Op deze pagina staat hoe u verborgen bestanden zichtbaar maakt: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/show-hidden-files#show-hidden-files=windows-7
Edit : zie ook bestandsnaamextensies weergeven  http://windows.microsoft.com/nl-be/windows7/change-folder-options

Ik weet niet of de bestanden op het bureaublad de oorzaak zijn, maar op een andere locatie opslaan lijkt me veiliger. En dan kunt u inderdaad alles verwijderen en opnieuw installeren.
Succes.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 28, 2015 om 14:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat bestandje profiles heeft de extentie ini, standaard inderdaad niet zichtbaar in Windows (rechtsklikken en bij eigenschappen zie je het wel staan). [Beter is om niet vanuit icoontjes te denken, enkel naar extensies kijken, daarom kun je ook beter bijvoorbeeld Total Commander gebruiken.]

Gewoon de hele map Mozilla verwijderen (na het verwijdren van FireFox), rebooten, CCleaner draaien (ook het register), rebooten en dan pas FireFox opnieuw installeren. [Standaard kun je sowieso beter altijd even rebooten na het verwijderen van software, indien je deze weer opnieuw wilt installeren]

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2015 om 14:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je gedaan hebt wat ik in het 1e antwoord aangegevn heb, dan zou je - na het klikken op de map Mozilla en dan klikken op Firefox   -  het volgende moeten zien:
map met Crash reports, map Profiles én profiles.ini configuratie-instellingen (een kladbloc met een tandwieltje).
Op dat laatste moet je rechtermuisklik klikken en kiezen voor Verwijderen.
Daarna opnieuw opstarten.

Suc6

sira
door sira - Dec 28, 2015 om 15:44
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Hij doet het weer!!!! Ook de profiles-ini kunnen verwijderen. Iedereen dank voor de hulp.

Maar, omdat ik het programma had verwijderd voor ik mijn vraag hier stelde, vraag ik mij af of ik de mappen waar ik een kopie van had gemaakt, terug kan plaatsen zodat ik de bladwijzers e.d. weer terug heb. Of zou dat niet werken.

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2015 om 16:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi dat-ie het weer doet.
Wat was nu de goede oplossing voor je?

sira
door sira - Dec 28, 2015 om 17:28
2326 Antwoorden / 24 Vragen

@ Edrick3

Een combinatie van jou en Reflecs. Maar ik heb ook CCCleaner (op advies van Akkerdistel) gedownload en gebruikt.

Ik ben nu uiteraard alleen de aangemaakte bladwijzers kwijt. Staan die soms in de mappen die ik gekopiëerd heb, of moet ik maar denken "alles is weer schoon en opgeruimd".

reflecs
door reflecs - Dec 28, 2015 om 19:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@sira,
Hier staat hoe u bestanden, bladwijzers etc. uit het oude profiel kunt kopiëren:https://support.mozilla.org/nl/kb/Belangrijke%20gegevens%20uit%20een%20oud%20profiel%20terugzetten

Maar als het alleen om de bladwijzers gaat kunt u ook dit proberen. Reservekopie terugzetten: https://support.mozilla.org/nl/kb/reservekopieen-van-bladwijzers-maken-of-naar-andere-computer-verplaatsen
U kiest dan voor herstellen > bladeren naar het oude profiel > map openen > map bookmarkbackups en het meest recente bestand kiezen.