th
door theru Dec 19, 2010 om 21:30
Computers & telefonie

Mp3

Ik wil cd's rippen op mp3 formaat. Nu heb ik een cd geript via mp3 maar ten eerste staat de cd niet bij mijn muziek maar ergens anders en ten tweede ik rip de cd om meer muziek op een blanco cd te krijgen maar ik weet niet hoe dat gaat.

De cd is voor de auto waar een cd speler inzit die een cd op mp3 afspeeld

818 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 19, 2010 om 21:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Maakt toch niet zoveel uit waar het staat, als je het maar kunt vinden..........

Selecteer alle muziek die je hebben wilt en zet het in Windows Media Player en dan branden

invalide
door invalide - Dec 19, 2010 om 21:38
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet dat niet alle autoradio's alle MP3 vormen accepteren dus probeer het eerst op een CD RW....
Verder is het van belang hoe de speakers zijn.
Bij matige kan je verder verkleinen en er dus meer op zetten dan bij goede.
Daarom adviseer ik gewoon 10x hetzelfde korte stukje in diverse formaten als test op een CD RW te bakken en te luisteren wat acceptabel is en of de radio het kan weergeven.

chris74
door chris74 - Dec 20, 2010 om 07:31
564 Antwoorden / 44 Vragen

Invalide:

Niet alle autoradio's accepteren cd RW maar alleen cd R. Dus ook daar goed op letten.

th
door theru - Dec 21, 2010 om 13:56
15 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat erom dat de liedjes gecomprimeerd worden zodat er meer liedjes op een cd gaan. Dat krijg ik niet voor elkaar. de rest begrijp ik ook wel.

stacey
door stacey - Dec 21, 2010 om 14:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=theru schreef op dinsdag 21 dec 2010, 13:56]Het gaat erom dat de liedjes gecomprimeerd worden zodat er meer liedjes op een cd gaan. Dat krijg ik niet voor elkaar. de rest begrijp ik ook wel.

Dan moet je je vraag duidelijker stellen...........

Ken het niet, maar misschien kun je hier wat mee:

--* Muziek comprimeren *
Dat kan je doen met het programma Switch....---Lees hier uitleg

--A free version of Switch is available for non-commercial use --- Downloaden hier

Succes,

th
door theru - Jan 8, 2011 om 16:06
15 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb het al gevonden,. De liedjes waren op wma geript en die speelt hij niet af. nu heb ik op mp3 geript en staan de liedjes per cd op de schijf. Als je die gaat branden moet je de liedjes eerst uit de cd halen d.w.z. dat je alle liedjes appart ziet dan kopieer je deze naar een nieuwe map en dat herhaal je steeds met elke cd.
Dan brand je de nieuwe map niet als audio maar als gegevensbestand.
Op een cd gaat 700 mb dat is ongeveer 150 liedjes op een cd. Als je ze op een dvd brand kan er 4.7 gb op maar het nadeel is dat de dvd het niet doet in de auto maar wel op mijn dvd speler de cd doet het wel in de auto. Ik heb voorlopig gebrand op een rw schijf zowel de cd als de dvd.

Ondanks dat er geen goed antwoord bijzat toch bedankt voor de moeite.