kippie1980
door kippie1980 Aug 16, 2007 om 17:05
Computers & telefonie

MP3-cd's toch afspelen in de auto?

Ik heb een geintegreerde radio/cd-speler in mijn auto zitten. Deze speelt in principe geen MP3's af.
Is er een manier waarop dit wel kan? Misschien een softwareprogramma dat dit voor elkaar krijgt voordat de CD wordt gebrand?

16129 29 Rapporteer

labswans
door labswans - Aug 16, 2007 om 17:22
1918 Antwoorden / 10 Vragen

zucht , u wilt een cd speler in de auto die geen mp3 kan afspelen toch het onmogelijke laten doen. Dit kan echt niet.

U kan wel de mp3 op uw computer zetten en een selectie van 17-20 nummers met nero laten omzetten om een audio cd te laten branden

succes ermee , labswans

freya
door freya - Aug 16, 2007 om 17:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kippie1980,

Je kunt met de brandersoftware op je computer van mp3'tjes gewoon weer een audio-cd maken hoor.
Start een nieuwe compilatie van het type 'audio-CD' en sleep daar wat mp3'tjes naar toe en vervolgens de CD branden. De brandersoftware maakt van de mp3-bestanden weer gewone audio-tracks.
Houd er alleen wel rekening mee dat een audio-track van een mp3-bestand véél meer ruimte in beslag neemt dab het mp3-bestand. Voor een CD vol met mp3-bestanden heb je al gauw 8 - 10 CD's nodig als je er audio-CD's van maakt.

m.vr.gr. Freya

kippie1980
door kippie1980 - Aug 16, 2007 om 17:42
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Freya,

Ik weet idd hoe ik een audio cd moet maken, maar wil graag 1 CD met allemaal mp3 tracks (ik geloof wel 200) afspelen in de auto. Ik denk: misschien is daar een trick voor, zodat ik 'm opnieuw kan branden en dan toch kan afspelen in de auto.
Want NERO zet mp3'tjes idd om naar audio bestanden en zo kunnen er maar ong 20 op een CD.

ph
door phinder - Aug 16, 2007 om 17:47
433 Antwoorden / 4 Vragen

kippie,

de reden waarom er maar 20 audio-nummers op een cd kunnen is omdat er simpelweg maar 20 op kunnen ( fysiek is er nu eenmaal niet meer ruimte ). Daar is geen truck op te verzinnen !

Een audio-cd-speler speelt geen mp3 af, anders had het wel een mp3-speler geheten !

Wat je daar voor trucks in gedachten hebt weet ik niet, maar dit kan simpelweg NIET !

Enige dat in het verleden met de oude cassetteradio's kon, was een verloopstuk ( in de vorm van een cassette ) in de radio stoppen die met een plug aan een externe mp3-speler verbonden was en die de muziek van de mp3-speler overbracht naar de radio. Ook daar echter was het niet zo dat je een mp3-nummer OP een cassette zette, maar er gewoon een externe speler bijhaalde ! Daar cd's echter draaien, kan dit principe natuurlijk NOOIT op een cd-speler toegepast worden !

wil je dus per se mp3 spelen in de auto, dan zul je op zoek moeten naar een MP3-speler voor in de auto of een normale cd-speler met ingebouwd een ingang voor een externe speler of USB-stick.

Gr. Phinder

freya
door freya - Aug 16, 2007 om 17:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Op een andere manier gaat gewoon niet. Een mp3-bestand is nu eenmaal een gecomprimeerd formaat en daar heb je software voor nodig om dit weer 'uit te pakken'.

Aangezien er in je autoradio/CD-speler géén software zit kun je dus alléén ongecomprimeerde muziek afspelen. En ja, dat neemt nu eenmaal véél meer ruimte in beslag.

Misschien toch maar een radio/cd-speler kopen die wèl met mp3-bestanden overweg kan?

Freya

labswans
door labswans - Aug 16, 2007 om 17:55
1918 Antwoorden / 10 Vragen

http://www.digimuziek.nl/branden.htm

laaglander
door laaglander - Aug 16, 2007 om 18:03
473 Antwoorden / 1 Vragen

er is hier wel een truck voor.. en hele goede zelfs.. radio/mp3 speler kopen ;-)

Laaglander

kippie1980
door kippie1980 - Aug 16, 2007 om 18:38
9 Antwoorden / 1 Vragen

Laaglander, een cd-speler met Mp3 kopen is voor mij geen optie, de cd-speler in mijn auto is geintegreerd, dat heb je tegenwoordig met nieuwere auto's.

Thanks voor je tip om zo'n apparaatje te kopen voor in m'n sigarettenaansteker!

ph
door phinder - Aug 16, 2007 om 18:42
433 Antwoorden / 4 Vragen

@Xandor, in de reactie van Labswans stond het aantal van 17-20 nummers.. Dat aantal heb ik overgenomen. Dat het aantal variabel is weet ik ook wel, laten we het antwoord niet moeilijker maken dan het is !

Er zijn trouwens apparaatjes te koop die je aansluit op je sigaretten aansteker, hier sluit je je MP3/speler op aan en dan kan je op je radio de nummers beluisteren.

Mag je mij eens uitleggen hoe dat geluid dan bij de radio komt ? Tenzij hier een ingang voor bestaat, maar da's niet de vraag van de TS !

Ze kosten zo'n 25 Euro en werken op elke autoradio en met elke MP3 speler

Nogmaals, hoe komt het geluid van de mp3-speler naar de cd-speler ? De gebruikte cd-speler is een onboard en die hebben zelden een line-in ingang. Meestal gaat dit tegenwoordig via Bluetooth,maar dat zal die onboard-speler zeker niet hebben !
De sigarettenaansteker-ingang is prachtig voor de stroomvoorziening, maar verder doet deze niets hoor !
Overigens noem ik deze optie ook ( in de versie van de cassette-speler ) !

Gr. Phinder

xandor020
door xandor020 - Aug 16, 2007 om 18:43
180 Antwoorden / 8 Vragen

En ik bedoelde natuurlijk 74/80 Minuten

Sorry!

ph
door phinder - Aug 16, 2007 om 18:45
433 Antwoorden / 4 Vragen

@kippie1980,

Dan nu nogmaals de vraag:

Heeft je geintegreerde cd-speler een line-in ingang en/of een bluetooth mogelijkheid ?
Is dat het geval, had dat dan vermeld, dan was een externe mp3-speler een optie.
Deze speler moet je echter WEL hebben, anders werkt het niet !

Heb je GEEN line-in of bluetooth, laat dan die sigarettenaansteker maar zitten, da's dan weggegooid geld !!!

xandor020
door xandor020 - Aug 16, 2007 om 18:46
180 Antwoorden / 8 Vragen

Aangezien ik aangaf dat ze op 'elke autoradio' werken, lijkt me de conclusie eenvoudig..

Het is een laag vermogen (max 2 meter) frequentie signaal die je op je radio kunt terugvinden.

kippie1980
door kippie1980 - Aug 16, 2007 om 18:47
9 Antwoorden / 1 Vragen

@ phinder

Heeft je geintegreerde cd-speler een line-in ingang en/of een bluetooth mogelijkheid ?
Is dat het geval, had dat dan vermeld, dan was een externe mp3-speler een optie.
Deze speler moet je echter WEL hebben, anders werkt het niet !

Nee, geen line-in ingang en geen bluetooth.... daarom dacht ik: misschien weet iemand een trick, aangezien er zoveel kan op pc/audio gebied.

ph
door phinder - Aug 16, 2007 om 19:00
433 Antwoorden / 4 Vragen

Het is een laag vermogen (max 2 meter) frequentie signaal die je op je radio kunt terugvinden.

kippie,

misschien dat je hier iets mee kan ( als je hier genoegen mee wilt nemen ). Het vraagt wel zowel een externe mp3-speler als dat apparaatje ( van 25 euro ), maar als je dat allemaal voor lief wilt nemen.

Ik vind die dingen kwaliteitstechnisch helemaal niets, maar dat mag eenieder voor zich bepalen !

Ik zou zelf in samenspraak met de garage op zoek gaan naar een passende ( geintegreerde ) mp3-speler !

Gr. Phinder

xandor020
door xandor020 - Aug 16, 2007 om 19:00
180 Antwoorden / 8 Vragen

Omdat iemand wat op zijn teentjes getrapt lijkt te zijn, hier even een linkje:

http://www.slickcar.com/productdetails.asp?ProductID=3285

Ze zijn overal te koop.

varabas
door varabas - Aug 16, 2007 om 19:03
450 Antwoorden / 35 Vragen

Zoals xandor020 aangaf is dit een mogelijke oplossing. Zo'n transmitter wordt o.a. verkocht bij Dynabite. Ondanks dat het in Nederland niet is toegestaan is hij gewoon te koop.

Klik op: Mp 3 transmitter

Bassie

xandor020
door xandor020 - Aug 16, 2007 om 19:05
180 Antwoorden / 8 Vragen

Omdat iemand wat op zijn teentjes getrapt lijkt te zijn, hier even een linkje:

http://www.slickcar.com/productdetails.asp?ProductID=3285

Ze zijn op veel plaatsen te koop.

Ik heb zelf een geintegreerde radio/cd-speler en dit werkt voor mij perfect. Kosten van een andere geintegreerde radio met MP3 optie is zo hoog dat ik daar de komende tijd wel een paar duizend cd's van zou kunnen branden.

varabas
door varabas - Aug 16, 2007 om 19:13
450 Antwoorden / 35 Vragen

Hier ook nog één waar een USB-stick inpast: MP3 transmitter

Dus ook geen mp3 speler meer nodig!

Bassie (klinkt als muziek in de oren)

freya
door freya - Aug 16, 2007 om 19:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Echt 'hifi' lijkt me een dergelijke oplossing niet, maar als je niet al
te hoge eisen stelt aan datgene wat je hoort kan het een prima
oplossing zijn.

Freya

labswans
door labswans - Aug 16, 2007 om 19:15
1918 Antwoorden / 10 Vragen

een site met praktische tips over alle dingen op comptergebied

http://www.luyer.nl/tips/

gewoon kijken en lezen

varabas
door varabas - Aug 16, 2007 om 19:20
450 Antwoorden / 35 Vragen

Freya,

Hifi is een verouderd begrip.

Vroeger moest iedereen hoogwaardige HIFI apparatuur hebben, en tegenwoordig neemt (bijna) iedereen genoegen met het kwalitatief slechte MP3 geluid. En, ach zo'n zendertje ertussen zal de kwaliteit inderdaad nog wat naar beneden halen.

Bassie

xandor020
door xandor020 - Aug 16, 2007 om 19:24
180 Antwoorden / 8 Vragen

Bassie, het valt erg mee hoor.

HiFi in de auto met analoge radio uitzending??  Laat maar

Als je de hoogste compressie gebruikt op MP3/MP4 dan ben je al zoveel info kwijt, dan maakt het echt niet veel meer uit.

Je autoradio kan juist met de dynamiek nog wel wat herstellen

xandor020
door xandor020 - Aug 16, 2007 om 19:39
180 Antwoorden / 8 Vragen

@ Phinder, de beperking is niet 20 nummers hoor. Je kan een cd maken cvan 40 nummers, de beperking is de tijd. 74/80 nummers.

Er zijn trouwens apparaatjes te koop die je aansluit op je sigaretten aansteker, hier sluit je je MP3/speler op aan en dan kan je op je radio de nummers beluisteren.

Ze kosten zo'n 25 Euro en werken op elke autoradio en met elke MP3 speler

ph
door phinder - Aug 16, 2007 om 20:05
433 Antwoorden / 4 Vragen

Omdat iemand wat op zijn teentjes getrapt lijkt te zijn, hier even een linkje:

Nee hoor. Geenszins.

Maar jij lijkt er een leuk wedstrijdje van te willen maken of in ieder geval een forum-item te nastreven.

Het is hier een vraag-antwoord-rubriek. Als je een antwoord weet op een vraag, geef deze dan zonder omwegen en flauwigheidjes...

De rest is wat mij betreft niet interessant !

Phinder

su
door super8mmfilm - Aug 17, 2007 om 13:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bij het Kruidvat is op dit moment een klein FM zendertje in de aanbieding voor de sigarettenaansteker aan de voorkant kun je een Stick plaatsen waar je de mp3 op kunt copieren. Dit is weer te ontvangen op 8 Fm frequenties. De kwaliteit is zeer geod voor in de auto.

labren
door labren - Aug 17, 2007 om 13:57
862 Antwoorden / 0 Vragen

pfffff wat een discusie weer , het is heel simpel wat er niet in zit krijg je er ook niet uit gewoon een radio cd speler voor de auto kopen waar je wel MP3 mee kan afspelen

pe
door petco - Aug 17, 2007 om 16:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Zeg Labren, heb je iets gemist ofzo? Lees jij wel??

MP3 Transmitter met ingang voor USB sticks...

Simpel toch?

af
door aflierman - Aug 18, 2007 om 00:04
128 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens bij Conrad !!!
Die verkoopt apparatuur om MP3 radiografisch  naar de auto radio te sturen,apparaat werkt via de sigaretten aansteker dacht ik.
Weet de prijs niet precies maar dacht om en nabij de € 30,-.
Maar kan wat betreft de prijs er best naast zitten.
Succes.
A.F.

af
door aflierman - Aug 18, 2007 om 00:07
128 Antwoorden / 0 Vragen

Phinder,

Ben het helaas niet met jou eens ik hen een Renault coupé met een fabrieks radio(standaard) er in en die speelt wel degelijk PM3 af.
Dus ze zijn er echt.