cees60
door cees60 May 9, 2020 om 10:50
Computers & telefonie

MP3 muziek branden op DVD-RW

Hoe kan ik een groot aantal MP3 nummers branden op een DVD-RW schijf en daarna afspelen op een dvd-speler? En met welk programma kan dat het makkelijkst? Heb Windows 10 op mijn desktop. Heb dit al 5 maal geprobeerd maar zonder resultaat. Dank voor elke reaktie.

9351 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 9, 2020 om 10:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eerste vraag is dan of de DVD-speler wel MP3 bestanden kan afspelen en of deze DVD-RW kan afspelen.

Tweede vraag is hoe/wat je hebt geprobeerd en wat je als 'zonder resultaat' definieert. Bijvoorbeeld, staan de bestanden wel op de DVD-RW en herkent de DVD-speler ze niet of staan de bestanden helemaal niet op de DVD-RW.

Magnum007
door Magnum007 - May 9, 2020 om 11:23
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Cees,

Ik gebruik ITunes.

Het makkelijkst is om een oude Apple laptop te kopen met een cd brander.

diumenge
door diumenge May 9, 2020 om 11:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tuurlijk, gewoon even een oude laptop met een cd brander kopen om een dvd te branden.... goed advies. Moet Cees zeker kopen van dat gratis geld dat we volgens jou allemaal moeten krijgen?

Magnum007
door Magnum007 May 9, 2020 om 11:56
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Kijk even op Marktplaats. ;-)

diumenge
door diumenge May 9, 2020 om 11:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Cees heeft al een DVD-brander, wat moet hij met een oude laptop met een CD-brander?

Magnum007
door Magnum007 May 9, 2020 om 12:09
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Een Apple computer werkt makkelijker dan een Windows.

diumenge
door diumenge May 9, 2020 om 12:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin.

ch
door chihuahualady May 11, 2020 om 17:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

Cees ONZIN.

pe
door pebk May 12, 2020 om 08:40
580 Antwoorden / 0 Vragen

Complete onzin. Het gebruik van Windows of Mac of de grotere Linux distributies is niet makkelijker of moeilijker. Het is maar net wat je gewrnd bent. Bovendien lost het het probleem van de TS niet op. Waarschijnlijk heeft de DVD speler moeite met DVDRW.

ma
door malty - May 9, 2020 om 13:02
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat lukte er niet, het branden of het afspelen?
En wat voor dvd speler, computer of van audioset?
Wanneer het een dvd speler in een audioset is kijk dan in de handleiding waar de mp3 bestanden aan moeten voldoen.

Voor het maken van mp3 dvd's deze gratis versie eens uitproberen
https://www.ashampoo.com/nl/eur/pin/1530/multimedia-software/Ashampoo-Music-Studio-2019

gerbera
door gerbera - May 9, 2020 om 13:19
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik gebruik Express Burn CD and DVD burner. Let er wel op dat u de Free versie neemt.

br
door brui0929 - May 9, 2020 om 15:37
632 Antwoorden / 10 Vragen

Nero burningrom dit programma brand cd's vanaf de harddisk.

rj
door rjw May 10, 2020 om 19:52
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is alleen niet waar TS om vraagt. TS wil het op een DVD-RW zetten.

br
door brui0929 May 10, 2020 om 23:09
632 Antwoorden / 10 Vragen

Dit programma kan ook gebruikt worden om 1 DVD-RW te branden. Met 1 DVDbrander.

Ka
door Kassagebruiker - May 9, 2020 om 16:25
683 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan zijn dat de cd speler alleen .wav accepteert ipv mp3,

edrick3
door edrick3 - May 9, 2020 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een muziek-cd branden

Muziek op dvd branden kan op dezelfde manier als waarop u elk ander bestand op dvd brandt. Wanneer u digitale muziek, bijvoorbeeld mp3’s die zich op uw pc bevinden op een dvd brandt, dan kunnen apparaten die dat ondersteunen de mp3’s vervolgens vanaf die dvd afspelen.

Niet iedere cd/dvd-speler ondersteunt echter het afspelen van mp3’s. Als een cd/dvd-speler mp3’s niet ondersteunt, dan kunt u ervoor kiezen om via Windows Media Player of iTunes een muziek-cd te branden

Wanneer u via één van deze programma’s een muziek-cd brandt, dan worden de mp3’s die u naar de cd brandt tijdens het branden omgezet in een bestandsformaat die door iedere cd-speler ondersteund wordt.

(Bron)

br
door brui0929 May 11, 2020 om 20:59
632 Antwoorden / 10 Vragen

Met audiograbber is het mogelijk om mp3 bestanden om te zetten naar CDDA bestanden en dan met NeroburningROM te branden.

br
door brui0929 - May 10, 2020 om 23:07
632 Antwoorden / 10 Vragen

1 DVD-RW kan ook met dit programma gebrand worden met een DVD brander.

ja
door jan24 - May 11, 2020 om 11:58
109 Antwoorden / 4 Vragen

Allereerst frappant dat diverse mensen reageren met de opmerking CD-speler.
Cees wil afspelen op een DVD speler, een wereld van verschil.

Als je MP3 bestanden wilt branden op een DVD-RW doe dit dan als DVD-ROM. Bij voorkeur als iso.Formeel gezien zijn MP3's databestanden. En geen muziekbestanden, zoals wav bestanden.
Ook als je besluit om MP3 te branden op een CD dan moet je deze niet branden als audio-cd. Dat kan wel, maar dan worden de MP3 bestanden omgezet en kun je max 70 minuten muziek kwijt.

Ik begrijp, dat je meerdere MP3 bestanden wilt opslaan op een DVD. Maar zoals gezegd, of je die kunt afspelen op een DVD speler? Dan zul je waarschijnlijk moeten luisteren via je TV of daarop aangesloten boxen. In een CD speler zijn DVD's sowieso niet afspeelbaar. En MP3 gebrand op een CD-RW is wel af te spelen in een CD speler, mits de speler MP3 ondersteunt.

Google even voor een gratis brandprogramma, die zijn er zeker. Of schaf er één tegen betaling aan, bijv. Ashampoo of Nero.

mo
door mof - May 11, 2020 om 12:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een dvd heeft een iso9660 danwel udf formattering.  Voor moderne dvd s zou ik altijd udf selecteren, als u een oudere dvd speler heeft zou wellicht iso9660 gebruikt moeten worden.

Deze formattering wordt automatisch gerealiseerd door uw dvd schrijf software, misschien moet u ergens een vinkje zetten bij het instellinge of preferences menu van de software.

Verder werkt een dvd niet anders dan bijv een harde schijf. U zet de mp3 bestanden rechtstreeks op de dvd, danwel in directories op de dvd die u vooraf aanmaakt, bijv op een usb stick.

uw dvd speler zou dit moeten kunnen vinden.

reivi22
door reivi22 - May 11, 2020 om 15:15
66 Antwoorden / 0 Vragen

Er is wel verschil indien je audio op een cd zet wordt het weggezet als een WAV file,dus niet meer dan zo 80 min. muziek.
Af te spelen in elke cd speler en dvd speler.
Indien je losse mp3 files wilt wegzetten op een dvd moet je branden in DATA files.
Indien je de dvd dan in je dvd speler stopt zou ie hem moeten herkennen als data en als mp3 en zo moeten af spelen.
Alhoewel niet iedere dvd speler het gaat herkennen,ligt een beetje aan het type dvd speler.
Neem Nero brandprogramma voor deze klus.
Heb je die niet,kun je altijd een proefversie ophalen online.

ho
door howdf - May 12, 2020 om 08:39
3 Antwoorden / Vragen

Nero is 1 van de vele programma's

carla53
door carla53 - May 12, 2020 om 11:35
3 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik Nero al jaren makkelijk te doen je moet het alleen kopen is niet gratis .

cees60
door cees60 - May 12, 2020 om 19:22
362 Antwoorden / 216 Vragen

Allen dank voor de informatie. Ben er in geslaagd om de MP3 te branden op een DVD-RW door
alle files in de map te markeren en naar de speler te slepen. Speelt prima af op mijn Blueray speler.
Heb diverse (ook Ashampoo) freeware programma's geprobeerd maar zonder succes.
Zal wel aan mijn leeftijd liggen. Ik nader de 80 en dan is e.e.a. toch niet meer zo vanzelfsprekend.
Blijf allen voorzichtig en vooral gezond.