gerbera
door gerbera Feb 1, 2023 om 21:54
Computers & telefonie

MS Office

Sinds de laatste update is op mijn werkbalk de knop office veranderd in de app Microsoft 365. Start ik nu office komt de mededeling; de office app wordt de nieuwe Microsoft 365 app en start dit programma. Als ik dit programma gebruik zijn er veel bestanden van MS office 2021 die geconferteerd (moeten) worden wil ik ze normaal kunnen gebruiken. Probeerd Microsoft je dit programma door de strot te duwen?

1532 8 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Feb 1, 2023 om 22:50
2287 Antwoorden / 24 Vragen

Gerbera, ik gebruik alleen outlook.office365 voor mijn email, niet mijn keuze, maar het is niet anders, schijnt te maken te hebben met mijn info@ account.

Wat betreft jouw vraag heb ik alleen dit voor je kunnen vinden, misschien heb je er iets aan.
https://support.microsoft.com/nl-nl/office/office-wordt-microsoft-365-22eac811-08d6-4df3-92dd-77f193e354a5

gerbera
door gerbera Feb 2, 2023 om 11:44
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt hier heb ik wat aan dus wacht maar af hoe het verder gaat.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 1, 2023 om 22:52
11494 Antwoorden / 15 Vragen
gerbera
door gerbera Feb 2, 2023 om 11:43
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt hier heb ik wat aan dus wacht maar af hoe het verder gaat.

marita5
door marita5 Feb 2, 2023 om 16:15
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan suc6

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2023 om 10:51
16768 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, ik herken het probleem niet. Ik gebruik MS Office 2021 ook en heb na ook de laatste update die knop niet gezien.
Afgezien daarvan is Office 365 een applicatie waarvoor een abonnement nodig is en kan het ooik eerst wprden benut als er een abomnement is.

Dan heb ik bovendien de vraag waarom er bij toch benutten va36g geconverteerd zou moeten worden. Ik benut al seder het prille beging Ms Office en de meeste applicaties ervan. Een uitzondering is dat ik teksten die ik maak nog altijd eerst in WorddPerfect maakt (met een truck om toch tekstcontrole in Nl te hebben) en dat dan converteer naar Word om ook aan anderen te kunnen zenden.

Is het een idee om deze kwestie voior teggen bij 'seniorweb' of mogelijk bij ínterplein' waar men deze Office 2021 kent en ook zeer goedkoop levert (met hulp bij problemen als die daarna voorkomen).

gerbera
door gerbera Feb 2, 2023 om 11:33
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Of u het wel of niet herkend is niet belangrijk, ik heb het geconstateerd op mijn laptop (zie afb.) en werk al jaren met Office dus weet echt wel hoe ik daar mee om moet gaan. Het maken van teksten in Word is een normale gang van zaken, daar heb je Office voor en om ze eerst in Wordperfect te maken lijkt mij overbodig omdat ook Word een spellingscontrole heeft. Het converteren betreft bestanden die in 2021 zijn gemaakt, met name Powerpoint, die blijkbaar bij 365 blijkbaar een andere indeling hebben. Verder is het verwijderen van een update in Win nuttenloos omdat het een update van Office is die niet d.m.v. Win te verwijderen is.

sira
door sira Feb 2, 2023 om 11:55
2287 Antwoorden / 24 Vragen

Een uitzondering is dat ik teksten die ik maak nog altijd eerst in WorddPerfect maakt (met een truck om toch tekstcontrole in Nl te hebben) en dat dan converteer naar Word om ook aan anderen te kunnen zenden.
Ik werk ook met WordPerfect, met name omdat WP + Quatro grotere bestanden aan kunnen, maar waarom converteren naar Word zodat anderen het kunnen lezen? Ik maak er een PDF-document van, WP heeft daar een speciale knop voor en dan kan ook iedereen het lezen. Met WP kun je ook ontvangen PDF-documenten bewerken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 2, 2023 om 13:17
16768 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, idem, ik converteer ook vaak naar pdf. Dat kan zowel vanuit WP als vanuit Word en  ook omgekeerd en heb ik programma[s als bijv. Omnipage niet meer nodig. Is de ruck bekend om bij Wordperefect, de nieuwe versies toch de Nederlandse taal controle te kunnen benutten? Simpelweg door ook een versie als bijv. WP 8 te installeren. Werkt perfect. Voor de teksten die ik als redacteur van de VOMO bladen aanlever controleer ik de in WP gemaakte tekst eerst met de WP controle en na converteren ook nog met de word controle.

sira
door sira Feb 2, 2023 om 18:01
2287 Antwoorden / 24 Vragen

Bedoel je met WP 8 soms WP X8, want WP 8 kwam in 1997 uit. Ik heb de allernieuwste versie WP X9 met een Nederlandstalige interface.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2023 om 11:02
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Na even nadenken heb ik een mogelijk veel beter antwoord dan dat ik net gaf en ook gemakkelijker om zelf te doen.

MS Office kent ook een herstel optie die dus uitgevoerd kan worden en bovendien is er de optie om de laatste update (indien edat dan toch de oorzaak zou zijn) te verwijderen. Zie https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-windows-update-verwijderen-c77b8f9b-e4dc-4e9f-a803-fdec12e59fb0 voor verwijdere update en voor herstel: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-office-toepassing-herstellen-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-a6b40c5bb88b of https://support.microsoft.com/nl-nl/office/informatie-over-de-microsoft-ondersteuning-en-herstelassistent-e90bb691-c2a7-4697-a94f-88836856c72f  Succes!

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 2, 2023 om 11:31
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Na nog verder na denken, soms is het gemakkelijker dan gedacht: kan die ongewenste knop niet simpelweg worden verwijderd (zoals met alle knoppen kan).

gerbera
door gerbera Feb 2, 2023 om 12:01
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Wie zegt dat die knop ongewenst is dus waarom zou ik hem verwijderen, was in deou de situatie best wel handig.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 2, 2023 om 13:29
16768 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, idem. Kent u de mogelijkheid om bij de laatse versie van WP toch de Nl grammatica controle te benutten? Zo niet, simpelweg de versie WP8 (of9) ook installeren. Ik converteer ook vaak teksten die ik als redacteur maak voor bepaakde verenigingsbladen ook vaak vanuit WP naar Pdf of vanuit Word. Van Pdf converteren naar WP of Word kan ook en heb ik een prgramma als bij. Omnipage niet meer nodig ( en dat zal bij de laatse windows versie ook wel niet meer werken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 2, 2023 om 13:35
16768 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, hoewel ik mij afvraag waarom ik nog nader reageeer doe ik dat toch en zie o.a. 5 Ways To Disable Microsoft Office 2021 Automatic Updates (itechtics.com) om toch glashelder te maken dat uopdates wel degelijk verwijders kunnen worden.

Iets dat mij het meest waarschijnlijk lijkt is dat u onbewust bij het uitvoeren van een opodate of wat dan ook een knop m.b.t. greatisuitprberen van Office 365 heeft aangeklikt. Die mogelijkheid heb ik in ieder geval ook al wel een voorbij zien komen maar ik wil geen abonnementsversie die ook nog eens veel duurder is dan de versies die ik al jarren zeer voordelig kon en kan kon via onderwijskanalen of zo als bij de laatste 2 via een ander goedkoop en wel degelijk ook betrouwbaar kanaal waarbij de hulp bij het ontmoeten van eventuele problemen waar ik onverwacht zelf niet uitkom ook nog gratis en goed is.
Tenslotte: als het handig is waarom dan de vraag?   Ps. Ik heb gisteren toevallig een Gerbera gekocht om voor mijn kanerraam te zetten.

gerbera
door gerbera Feb 2, 2023 om 16:08
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Uw glasheldere link gaat niet over het verwijderen van office updates maar het uitschakelen van aut. updates. Verder klik ik niets aan zeker niet bij een update en lees even de link van @marita5 en @sira daar staat de reden( oorzaak) vermeld. En wet die knop betreft a) ik vindt dit handig en het was mij opgevallen dat het uiterlijk veranderd was en ik dus op 365 terecht kwam, dus vandaar mijn vraag en niet of ik de knop wel of niet handig vindt.

gerbera
door gerbera - Feb 2, 2023 om 11:40
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Voor de duidelijkheid, dit zie sinds kort ik als ik op de knop Office op de taakbalk klik;
De onderdelen van office, Word, Exel, Powerpont, werken als vanouds als ik deze afzonderlijk aanklik.
L.s. lees de reactie van @marita5 en @sira. hierin is het mij inmiddels duidelijk, blijkbaar behoor ik tot de eerst verkorene☺☺

sira
door sira Feb 2, 2023 om 11:58
2287 Antwoorden / 24 Vragen

blijkbaar behoor ik tot de eerst verkorene

Dan moeten we nog even afwachten, want dan zullen er binnenkort wel meer topics over komen ;-))

atlas1302
door atlas1302 - Feb 2, 2023 om 12:23
341 Antwoorden / 13 Vragen

Misschien heb je wel de illegale versie op je PC staan, ik heb ook nergens last van alles draait als een tielerier. Volgens mij duwt Microsoft niets door uw keelgaatje, u kunt ook voor iets anders kiezen of een legale versie installeren.

Oh, wellicht biedt Linux een oplossing en kunt u daar gewoon alle bestanden openen.

Succes,

gerbera
door gerbera Feb 2, 2023 om 15:51
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Krijg je bij een illegale versie ook updates? en zou ik dan de vraag stellen? daarnaast het juiste antwoordt is al eerder gegeven door @marita5 en @sira.

atlas1302
door atlas1302 Feb 2, 2023 om 16:43
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ja, met kmspico activeer je alles op illegale wijze en dus de updates haal je ook binnen. Dat weet uncle Bill natuurlijk ook, vandaar dit nieuwtje.

Geen idee of u wel of niet de vraag zou stellen, u vraagt iets over door de strot heen douwen. Is dat een vraag of een bevestiging van u?. Mij lijkt dat Microsoft niemand verplicht om iets te kopen, het is gewoon een nieuw product. Tja kmspico zal hier niet uw vriend zijn, dus daar is Bill u net weer even een stapje voor.

Haha is het juiste antwoord al gegeven, dan kan u het topic sluiten volgens mij.

Blij voor u dat het is opgelost!

gerbera
door gerbera Feb 3, 2023 om 13:27
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Met het door de strot duwen is voor mij een feit, kwam ik met mijn pictogram op de taakbalk gewoon op het Office 2021 scherm, nu wordt het scherm MS365 geopend. Overigens uw opmerking dat ik over een illegaal bestand zou beschikken kan ik alleen maar kwalijk noemen.

rj
door rjw - Feb 2, 2023 om 14:44
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Dit heeft niets met "door je strot" duwen te maken maar is gewoon een verdere ontwikkeling van de software. Microsoft365 is de nieuwe naam voor Office 365. Mag een bedrijf ook geeneens meer productnamen veranderen? Bij jou op het werk leveren ze al honderden jaren exact hetzelfde?

En als er veel bestanden moeten worden geconverteerd heb je waarschijnlijk de laatste jaren nog steeds in hele oude file formats gewerkt die nu wellicht niet meer ondersteund worden. Gewone docx, xlsx en pptx bestanden openen gewoon zonder conversie.

gerbera
door gerbera Feb 2, 2023 om 15:58
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien goed om te weten ik werk met office 2021 en wordt nu dus Office 365 genoemd en het conferteren behelst voornamelijk PowerPoint bestanden die anders opgeslagen worden. En aangezien ik een betaalde versie van 2021 heb die nog uitstekend werkt was daarom mijn vraag moet ik overstappen op 365. maar het is al opgelost door antwoorden van @marita5 en @sira en het mij duidelijk is geworden wat Microsoft aan het doen is.

atlas1302
door atlas1302 Feb 2, 2023 om 17:58
341 Antwoorden / 13 Vragen

''was daarom mijn vraag moet ik overstappen op 365.''

Dat was niet uw vraag, lees zelf uw O.P. nog maar eens aandachtig door.

Probeerd Microsoft je dit programma door de strot te duwen? dit was uw vraag! Tja, als je zelf niet meer weet wat nu precies jouw gestelde vraag was, hoe precies moet het antwoord dan zijn.

Maar ik ben het van je gewend.

br
door brui0929 - Feb 2, 2023 om 23:01
629 Antwoorden / 10 Vragen

Sla bestanden op met opslaan als dan kunt u ze in elke tekstverwerker openen.
alternatief is opensource software zoals open office en Libre Office. Deze versies zijn gratis te gebruiken.

gerbera
door gerbera Feb 3, 2023 om 13:23
7346 Antwoorden / 14 Vragen

@Brui, Helaas heeft u blijkbaar alleen mijn vraag gelezen maar de reacties niet. Ik heb totaal geen problemen met de programma's dus hoef ik niets anders. Waar het om gaat is dat het pictogram op mijn taakbalk nu verwijst naar MS365 en voorheen gewoon naar Office 2021.

br
door brui0929 Feb 3, 2023 om 16:02
629 Antwoorden / 10 Vragen

@GERBERA Ik heb de reacties wel gelezen en dit zijn mogelijkheden die u kunt gebruiken. U kunt Office 2021 blijven gebruiken.