lexgensen
door lexgensen Mar 1, 2016 om 15:52
Computers & telefonie

Muziek downloaden en op CD zetten

Ik heb een desktop PC met windows7 home premium, een stapeltje lege cd's en wil graag muziek downloaden.
Is daar een handleiding voor? Ik ben een soort Jip de broer van Janneke. Dus graag simpel verwoord van begin tot eind. Wie heeft daar een link voor of wil mij het stap voor stap uitleggen. Alvast bedankt.

19242 23 Rapporteer

fr
door frans56 - Mar 1, 2016 om 16:32
230 Antwoorden / 9 Vragen

De meest simpele manier is een CD lenen en die omzetten naar MP3.  kan met media speler van windows, dit is  "tenminste wel legaal"   (ahum)
MP3 branden op een CD???   beetje achterhaald.   een 64GB  USB 2.0 stick heb ik al gezien voor E 17.00 (zelf effe googelen waar) passen 16000 MP3 op.
tip:  zoek iemand in je omgeving met een MP3 collectie, misschien mag je een "backup" maken van zijn harddisk........gaat sneller.....

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 2, 2016 om 09:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

16.000 mp3tjes op 64 Gb is 4Mb per liedje.  Dat is echt veel tekort als je enige kwaliteit wilt hebben. Hiervoor moeten de bestanden in 96kbps of 128 kbps worden gebruikt. Minimaal 192 is nodig om het in de buurt van een cd te laten komen.
Diewilik

re
door retsok Mar 7, 2016 om 12:42
31 Antwoorden / 3 Vragen

Flauwekul. Je kunt een bestand van 3 mb makkelijk in cd kwaliteit beluisteren. De kwaliteit hang af van de speakers en in mindere mate van de speler. Kijk eens wat voor troep je tegenwoordig aan hoofdsetjes kunt kopen.
Inderdaad bij iemand langs gaan die veel muziek in MP3 op zijn harde schijf heeft staan en daar een keuze uit maken. Kun je thuis uitkiezen of je dat op gewone cd's gaat branden of in mp3. Ik heb allemaal usb stickjes van 256 mb gekocht. Daar zet ik mijn muziek op voor in de auto, gaan ongeveer 20 nummers op. Ik heb ongeveer 150 GB muziek op mijn harde schijf staan. Ik wissel regelmatig de muziek op de stickjes.Geen gedoe meer met cd's die vuil worden of beschadigen, en die stickjes vreten ook niet zoveel ruimte. Heb er ongeveer 20 in de auto liggen. Vind ik persoonlijk prettiger dan 1 stickje met alles er op.

pi
door pieterwolters Mar 7, 2016 om 18:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk op een USB stick zetten maar hoe speel je dat af in je auto als je daarin alleen maar een CD speler hebt? Niet iedereen rijdt in een nieuwe auto rond waarin je muziek van USB, HD of telefoon kunt streamen.

Ma
door MacWally - Mar 1, 2016 om 17:00
151 Antwoorden / Vragen

Installeer Vuze en ga dan naar deze site. Vul hier de naam van de artiest in. Kies het juiste album en klik op downloaden.

pi
door pieterwolters - Mar 1, 2016 om 19:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar bijvoorbeeld iTunes of Amazon en download wat je wilt hebben. Vervolgens op CD branden.

Ma
door MacWally - Mar 2, 2016 om 01:24
151 Antwoorden / Vragen

Zet muziek op een stick en stop het in al je USB apparaten zoals autoradio, versterker, TV of CD speler. CD,s branden is zo achterhaald.

costnix
door costnix - Mar 2, 2016 om 03:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U wilt het gratis en voor niets? Hier is een handleiding voor de ouderwetse manier:

https://www.binaries4all.nl/beginners/

reflecs
door reflecs Mar 2, 2016 om 12:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Link: https://www.binaries4all.nl/beginners/

akkerdistel
door akkerdistel Mar 2, 2016 om 18:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Knip

akkerdistel
door akkerdistel Mar 2, 2016 om 19:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Usenet rockt nog altijd en als je geen zin hebt om te lezen zie dan http://members.ziggo.nl/multivitamine/newsleecher hoef je alleen maar plaatjes te kijken en na te doen :-).

jo
door josf - Mar 2, 2016 om 07:27
19 Antwoorden / 5 Vragen

let wel op, je zult de muziek eerst moeten kopen en daarna pas branden.
illegaal muziek downloaden is nog steeds bij de wet verboden.

Je kunt je eigen cd's ook omzetten naar mp3 en deze bv met nero branden.

jo
door jorisw Mar 2, 2016 om 09:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Let er dan wel op dat de speler waar je het op wilt afspelen dit ondersteund. Veel gewone CD spelers en spelers in wat oudere auto's kunnen dit niet.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 2, 2016 om 09:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Is niet alles wat illegaal is bij wet verboden? Downloaden is verboden /illegaal.  Dus illegaal downloaden is 2x zo erg :-)

jo
door jorisw Mar 2, 2016 om 14:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Downloaden is pas illegaal als je spul gratis download waar je normaal voor moet betalen. Als een artiest gratis zijn muziek ter download aanbiedt is het niet illegaal, en als je download van legale betaalde diensten is het ook niet illegaal.

akkerdistel
door akkerdistel Mar 2, 2016 om 19:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom eerst naar MP3 omzetten, mindere kwaliteit en dan weer op CD branden? Maak dan gewoon een image, dan kun je makkelijk een 1 op 1 kopie maken of download flacs van usenet.

ajmvl44
door ajmvl44 - Mar 2, 2016 om 12:18
34 Antwoorden / 0 Vragen

Roxio is een goed programma om te branden maar ook mediaplayer kan dat ook BurnAware Free  is een goed gratis alternatief

ajmvl44
door ajmvl44 - Mar 2, 2016 om 12:20
34 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.burnaware.com/download.html

reflecs
door reflecs - Mar 2, 2016 om 12:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Branden kunt u met Media Player.
Er wordt ook uitgelegd wat het verschil is tussen een gewone audio-cd en gegevens/MP3-cd:
http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/burn-cd-dvd-media-player-faq#1TC=windows-7

audb
door audb - Mar 2, 2016 om 14:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een MP3 moet omgezet worden naar WAVen dat gaat het beste met dit gratis programma http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-Audio-Converter.htm

audb
door audb Mar 2, 2016 om 14:31
1668 Antwoorden / 5 Vragen

En nu nog een gratis programma er bij voor het branden https://cdburnerxp.se/

rf
door rfrijhoff Mar 2, 2016 om 18:34
41 Antwoorden / Vragen

Tegenwoordig hoef je mp3's niet eerst om zetten naar wav bestanden. De meeste brandprogramma's kunnen een mp3 als audio-track wegschrijven.

gerbera
door gerbera - Mar 2, 2016 om 15:27
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens Jip en Janneke, muziek kunt u alleen legaal downloaden, dus tegen betaling. Heeft u het bestand gedownload dan kunt u de bestanden met Windows Mediaplayer op cd branden. De mediaplayer wijst zich vanzelf, u haalt de bestanden op en klikt dan boven in de balk op branden. Mp3 bestanden behoeven niet in Wave omgezet te worden op de schijf ziet u ze als cda bestand.

pk49
door pk49 - Mar 2, 2016 om 16:35
243 Antwoorden / 2 Vragen

als je naar youtube gaat staan daar ontelbare instruktie filmpjes over dat moet. Gewoon invoeren : "how to burn a cd" of gelijke strekking. Bijvoorbeeld :
https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+burn+music+on+a+cd+on+windows+8

lexgensen
door lexgensen - Mar 2, 2016 om 17:14
274 Antwoorden / 88 Vragen

Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden. Momenteel niet in de gelegenheid om e.e.a. te beantwoorden of uit te proberen ivm opname ziekenhuis (niet ernstig). Antwoord volgt zsm

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 4, 2016 om 15:57
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd : Let op dat u legaal muziek download! M.a.w. er voor betaalt.

Pe
door Peerke1 - Mar 6, 2016 om 18:25
1 Antwoorden / Vragen

zal niet eenvoudig zijn Lex

ioannes
door ioannes - Mar 6, 2016 om 21:35
20 Antwoorden / 3 Vragen

Installeer Utorrent (zoek op Google) , hier éen active site: http://www.happy-days-place.info/login.php?returnto=%2F

pi
door pieterwolters Mar 7, 2016 om 18:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af of dit gewaardeerd wordt door de eigenaren van deze site....

ioannes
door ioannes Mar 21, 2016 om 15:54
20 Antwoorden / 3 Vragen

Jawel, ze werven  nog...

re
door retsok - Mar 7, 2016 om 12:31
31 Antwoorden / 3 Vragen

Geen handleiding. Downloaden zonder te betalen is illegaal. Gebeurt op grote schaal, dus niet druk over maken. Zolang artiesten binnen 2 jaar multimiljonair zijn ga ik daar ook niet voor betalen. Je kunt de gratis versie van spotnet dowloaden. Staat van alles op. Ook kun je Grabit proberen, is iets ingewikkelder. Als je DVDvideosoftfreestudio dowload kun je elk filmpje van youtube downloaden en ook direct om laten zetten in mp3. Echt alles staat op you tube. Ook oudere muziek. Ga maar eens op you tube kijken. Echt elke artiest staat er op. Deze filmpjes kun je downloaden met free studio. En er zit een app in om de filmpjes in MP3 op te slaan. Dan heb je geen beeld, alleen geluid. Dat kun je dan op cd branden.

fr
door frfglimmen - Mar 7, 2016 om 12:37
4 Antwoorden / Vragen

Opmerkelijk! De vraagsteller vraagt om een simpel antwoord op de vraag "Hoe doe ik dat?"en krijgt vervolgens allerlei goedbedoelde maar evengoed onbegrijpelijke antwoorden vol afkoringen of quasi grappige opmerkingen als "Het is zo achterhaald". Daar kan de vraagsteller dus niets mee, en ik ook niet. Geef dan géén antwoord, als je het niet gewoon zeggen kunt....!

fr
door frans56 - Mar 7, 2016 om 13:55
230 Antwoorden / 9 Vragen

Google eens op youtube to mp3 converter.  regel kopieeren, plakken converteren en opslaan als.MP3     werkt prima echter 1 regel per keer.
Gebruik Media Human (effe googelen) voor playlisten van youtube te downloaden, PS. Dit vereist wel een snelle harddisk.

simon55
door simon55 - Mar 7, 2016 om 16:12
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@frans56

Wel n erg makkelijke optie zoek iemand in je omgeving met MP3 collectie misschien mag je n back up maken zou kunnen hoor maar ik zou ze ervoor laten betalen ik heb zelf nu 314 801 nummers bij elkaar getimmerd in ongeveer vijf jaar en dat zo maar laten backuppen dor n ander echt niet die hebben er denk ik nog nooit iets voor gedaan

lexgensen
door lexgensen - Mar 7, 2016 om 17:41
274 Antwoorden / 88 Vragen

Iedereen hartelijk dank voor het reageren. Ik ben er mede door Uw hulp helemaal uit.
VrGr

gerbera
door gerbera - Mar 21, 2016 om 15:56
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor het terugmelden, veel luisterplezier.

holstein
door holstein - Mar 21, 2016 om 16:01
922 Antwoorden / 16 Vragen

Gelukkig zijn hier alleen maar mensen die legaal downloaden, zo zijn ze gewoon, in de gevangenis zitten ook alleen maar onschuldige mensen, dat zijn ze gewoon.....pffffffffff