Co
door Cornelis Jan Nov 25, 2019 om 17:16
Computers & telefonie

Muziekmappen willen niet op muziek aan gepast worden steeds op diverse bestanden

Sinds ik W-10 Heb krijg ik de mappen niet aan gepast op muziek steeds gaat het terug naar diversen bestanden. Lastig als je de hele map wil af spelen lukt dat niet Moet dan steeds stuk voor stuk aan klikken. In de map muziek bij als je deze pc aan kan niet want dan is meteen de gehele C-schijf meteen vol  wie weet er raad op

5305 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 25, 2019 om 17:24
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardig want bij mij werkt hetgeen bij u niet lukt juist wel. Wel heb ik al wel eens ervaren dat ik bij gebruik van de windows media speler een keer een gehele map naar de rechter kolom afspeelijst moest verplaatsen om de map afgespeeld te krijgen.
(Bedoelt u gebruik van de win media speler?). De items in de map via aanklikken met Shift ingetoetst en datn op afspelen klikken kan ook een oplossin gijn zoals ik net zie bij de Groove speler.

scherpslijper
door scherpslijper - Nov 25, 2019 om 17:26
70 Antwoorden / Vragen

"In de map muziek bij als je deze pc aan kan niet want dan is meteen de gehele C-schijf meteen vol  wie weet er raad op"

Wat bedoelt u nou precies, want ik kan hier met de beste wil van de wereld echt niets van bakken.

diumenge
door diumenge Nov 25, 2019 om 17:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo moeilijk is het anders niet, de map "Deze pc > Muziek" staat standaard op C:, dus als je die volgooit met Giga- of Terrabytes aan muziek dan zit je C:-schijf snel vol.

tdmduc
door tdmduc Nov 25, 2019 om 17:47
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ook handig om de mp3/wav/ogg-vorbis/flac extensies even te koppelen aan uw favoriete muziek app.

endemion
door endemion Nov 27, 2019 om 12:24
237 Antwoorden / 3 Vragen

Dat soort standaard mappen zijn gewoon te verplaatsen hoor. Rechts klik » eigenschappen dan zou daar een "locatie" tabje moeten zijn met verplaats optie.

tdmduc
door tdmduc - Nov 25, 2019 om 17:44
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gebruik géén enkele standaard app van Windows 10.

VLC en MediaMonkey als audio en videospeler ingesteld.

Bij VLC kan je "mappen" afspelen, net als bij MediaMonkey

Gewoon je bestanden via "standaard apps" instellen.

diumenge
door diumenge - Nov 25, 2019 om 17:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Makkelijkste is waarschijnlijk de map Muziek te verplaatsen naar een schijf die meer ruimte heeft. Klik met rechts op de map 'Muziek', dan op Eigenschappen, dan op de tab 'Locatie' en dan 'Verplaatsen'. Dan kan je alsnog alles kopiëren naar de map Muziek, zonder dat de C:-schijf vol raakt.

Donuts
door Donuts - Nov 25, 2019 om 17:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Koop een fikse externe harde schijf en gooi daar alle muziek op.

diumenge
door diumenge Nov 25, 2019 om 18:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat TS om het optimaliseren van de map met muziek-bestand voor 'Muziek'.

Co
door Cornelis Jan Nov 27, 2019 om 10:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Graspollen
Ik heb inderdaad een fikse harde schijf daar staan ze ook op als beveiliging dat ik het kwijt ben als er wat gebeurt maarhelaas hetzelfde verhaal

gerbera
door gerbera - Nov 25, 2019 om 22:27
7359 Antwoorden / 14 Vragen

2 mogelijkheden, u maakt in de bestaande map "muziek" een nieuwe map (b.v. muziek prive) waar u de geselecteerde muziek in zet, of indien u een D schijf heeft daar een map muziek aanmaken.  Binnen de map selecteerd u de lijst en klik op de rechtermuistoets op afspelen. Alle muziek die in een van die mappen staat worden dan keurig afgespeeld o.a. met de speler "Groove Muziek".

Co
door Cornelis Jan - Nov 26, 2019 om 19:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal de muziekmappen als je met de map met de rechtermuis aanklikt en dan op eigenschappen dan krijg je algemeen/delen/beveiliging/vorige versies en dan aapassen hier staat dan ook muziek en diversen bestanden en meer en als dit op muziek zet dan zou er als je met de rechtermuisknop klikt de speler moeten staan en dat doet het klik ik weer op eigenschappen dan staat het steevast weer op diversen bestanden en hier zou ik graag de oplossing voor willen hebben
Bij windows 7 bleven de mappen steevast op muziek staan en steeds de ellende alle mappen op diverse bestanden. Heel af en toe blijft het soms een keer staan maar zodra de pc uit gaat en later weer opstart diverse bastanden
Groet van mij

diumenge
door diumenge Nov 26, 2019 om 20:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gebruik je toevallig vaak CCleaner of een soortgelijk programma?

gerbera
door gerbera Nov 26, 2019 om 22:39
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Als u op de map gaat staan moet u deze eerst openen met de linker muisknop, daarna selecteerd u de muziek (shift+muis) die u af wilt spelen en pas daarna klikt u op de rechter muisknop. In het rolmenu klikt u dan op afspelen. Dus u heeft niets met eigenschappen te maken die moet u niet aan klikken.

Co
door Cornelis Jan Nov 27, 2019 om 10:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Gerbera
Ik selecteer de map en deze wil ik bv in willikeurige volgorde afspelen en dat kon steeds in windows 7 de mappen stonden keurig allemaal op muziek in eigenschappen ik kon dus in het rolmenu meteen op de speler klikken en dat kan nu niet bij mij in windows 10. en ik zit dan met de vraag waarom toen wel en nu niet meer

Diumenge
Ja gebruik CCleaner in 1x in de week

gerbera
door gerbera Nov 27, 2019 om 12:43
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Als u op een muziekmap met de rechter muisknop klikt ziet u in het rolmenu boven de optie "met windows mediaplayer afspelen" Ziet u die optie niet dan is de mediaplayer niet geïnstalleerd en moet u die alsnog binnenhalen. Het werkt dus hetzelfde als bij win7. U moet dus niet op "eigenschappen" klikken wat onderaan in het rolmenu staat.

diumenge
door diumenge Nov 27, 2019 om 18:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wellicht komt het door het gebruik van CCleaner? Test dat eens.

er
door erky - Nov 27, 2019 om 13:36
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Cornelis Jan,
Open de verkenner eens klik dan met rechts op de map "Muziek" en kies "Eigenschappen". Nu staat er in dat venster een regel met Deze bibliotheek optimaliseren voor. Kies dan Muziek. Kijk dan eest of dat geholpen heeft.

Daarna denk ik te begrijpen dat er geen mappen tegelijk afgespeeld kunnen worden. Probeer eens met rechts op een map met muziek te klikken en kies dan "Afspelen" of "Afspelen met". Helpt dat?

Dan is er hier bij de antwoorden al iemand die de tip geeft een andere muziekspeler te downloaden. Dat kan, dat zijn meestal spelers die een eigen 'bibliotheekbestand' aanmaken. Dat is vergelijkbaar met de afspeellijsten van de oude bekende Microsoft Media player. Overigens is het goed even te controleren welke speler nu de muziek doet. Groove of Media Player. Standaard kun je dat instellen bij Apps:
Klik start, klik tandwieltje (instellingen), daarna Apps en vervolgens Standaard Apps. Bij Muziekspeler kun je zien welke nu standaard is en klik dan op dat vak om het eventueel anders in te stellen naar jouw favoriete speler.

Ik ga er van uit dat je nu zeker de zaak zelf onder controle hebt.
Succes ermee,
Erky

Fe
door Ferrys1 - Nov 27, 2019 om 13:55
5 Antwoorden / Vragen

Hallo Cornelis Jan. Ik heb in Windows 10, verschillende muziekmappen. Daarvan heb ik nooit de eigenschappen hoeven aanpassen naar muziek. Windows zet de folder attributes kennelijk automatisch naar muziek. Als je het standaard Muziek folder op C:\ bekijkt heeft deze wel de muziek instelling? Als dat zo is en je kopieert dit folder naar bijv. D:\ wordt deze instelling dan meegenomen ? Heb je dit al eens geprobeerd ? Als dat niet zo is, en je kan de instelling ook niet handmatig aanpassen of de instelling wordt niet opgeslagen dan is er een echt probleem.

Je kan proberen een nieuwe gebruiker aan te maken, en daarmee in te loggen en het bovenstaande nogmaals proberen.

Werkt dat wel, dan zit het probleem in je gebruikersprofiel. Je kan dan overwegen alles over te zetten naar het nieuwe profiel, en daarna het oude profiel verwijderen. Dit kan ook goed met de volgende gratis tool box: https://windows-repair-toolbox.com/ Item: Tools/Repairs/Account Fixer. Je vind hier ook het tool System File Checker (SfcFix) voor een algehele check. Als bovenstaande allemaal niet helpt en je vind je klacht belangrijk,

zou je een systeemherstel kunnen doen met behoud van je persoonlijke bestanden. Zorg wel voor een volledige back-up.

Succes !

ma
door malty - Nov 27, 2019 om 16:01
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Rechtsklikken op de map Muziek.
Op Eigenschappen klikken.
Dan tablad Aanpassen.
Bij: Deze map optimaliseren voor, Kiezen voor muziek.
Op Toepassen en daarna op OK klikken.
@erky was wat eerder zie ik nu.

frits
door frits - Nov 27, 2019 om 16:20
146 Antwoorden / 5 Vragen

in de bewuste map alle muziek selecteren met Ctrl+A dan de gewenste Player.

diumenge
door diumenge Nov 27, 2019 om 18:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je de vraag uberhaupt begrepen?

Co
door Cornelis Jan Nov 29, 2019 om 12:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Lieve beantwoordes
Bedankt voor jullie antwoorden sorry dat het even duurde voor jullie antwoord kregen ik kwam onverwacht in het ziekenhuis terecht achter viel het iets mee en ben weer thuis Heb de oplossing van Diumenge genomen en alles blijft nu op de aan gepaste aanpassing staan en kan het nu als vanouds afspelen zoals ik dat wilde
Jullie allemaal hartstikke BEDANKT