mi
door michellekepen Mar 7, 2015 om 16:16
Computers & telefonie

Na afsluiten Hotmail buitenlandse MSN pagina!

Voorop gesteld, ik ben een digibeet, dus aub in antwoorden geen ingewikkeld jargon gebruiken..

Ik beschik over verschillende Hotmail-adressen, maar sinds een maand of twee krijg ik na afmelden op mijn pc bij al die verschillende hotmail-accountants ipv van de nederlandse MSN-nieuws pagina, de deense ! ( http://www.msn.com/da-dk/?ocid=mailsignoutmd )

Hoe kan ik dit permanent veranderen/aanpassen/terugzetten naar hoe het was?

(in de zomer van 2014 ben ik in Denemarken op vakantie geweest. Heb toen enkele keren op lokale pc's aan- en afgemeld heb. Na terugkomst in Nederland heeft alles echter nog maanden als vanouds gewerkt, dwz dat na afmelden automatische de nl MSN-nieuwssite startte)

bvd. voor de hulp, Michel

3618 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2015 om 16:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op deze klik hier Nederlandse pagina van MSN nieuws, klik vervolgens rechts helemaal onderaan op help, en op de pagina die dan verschijnt links bij Bladeren per categorie op Opties en instellingen klikken.
U vindt dan links onderaan met een wereldbol de ingestelde taal.
Daarop klikken en u kunt dan Nederlands kiezen.
Staat dit alles in het Deens gemeld volg dan toch dezelfde weg.

mi
door michellekepen - Mar 7, 2015 om 19:02
22 Antwoorden / 11 Vragen

Hoi Aurora1,

dank voor je snelle reactie en vooral voor de heldere uitleg, zelfs als digibeet was het makkelijk te volgen, echter de taal stond reeds op Nederlands. Voor de zekerheid ben ik nog even naar Canada en weer terug naar Nederlands geswitcht, maar ook dat mocht niet baten.

Ter extra info: wanneer ik in mijn zoekbalk bijvoorbeeld www.msn.nl typ en een Enter geef, verschijnt toch weer, als een virus, de Deense startpagina met als adres: http://www.msn.com/da-dk/?redirfallthru=http%3a%2f%2fwww.msn.nl%2f%3f

(het juiste Nederlandse MSN-adres luidt overigens: http://www.msn.com/nl-nl)

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2015 om 21:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat gebeurt er als u op de Deense site rechts bovenaan op het wieltje naast inloggen klikt en dan voor Nederlands kiest?

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2015 om 21:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat moet dan zijn België (Nederlands).

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2015 om 21:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn aanvulling blijkt opeens verdwenen te zijn, dus even overnieuw:
Als u de Deense pagina op Nederlands gezet heeft maar na uitloggen blijft de nieuwspagina Deens, log dan eens in na het met het wieltje omzetten naar Nederlands op een Hotmail account (dus vanaf de Nederlandse pagina). Misschien komt u dan na uitloggen op de Nederlandse pagina terecht. Als dat zo is controleer dan ook de andere accounts. Blijven die op de Deense pagina terugkomen na uitloggen, pas dan hetzelfde trucje toe bij alle Hotmail accounts (dus ook op de andere accounts inloggen vanaf de Nederlandse MSN pagina).

mi
door michellekepen - Mar 8, 2015 om 00:52
22 Antwoorden / 11 Vragen

Aurora, hartelijk dank, probleem lijkt zijn opgelost.

Wanneer ik mijn Hotmail afmeldde, kwam er op de MSN-startpagina rechtsboven inderdaad ook zo'n wieltje die de mogelijkheid geeft de taal in te stellen. Was me niet eerder opgevallen, bovendien dacht ik als digibeet dat afmelden inhoud dat de navolgende pagina's niet aan mijn persoon/pc gekoppeld zijn.
Ik heb elk van mijn Hotmailaccounts apart naar het Nederlands omgezet, dat lijkt de oplossing te zijn!

Blijft voor mij wel mysterieus dat dit kennelijk bij al mijn Hotmailaccounts ongevraagd is omgezet/aangepast (én ook nog eens allemaal op hetzelfde moment).

Maar zoals gezegd, euvel lijkt verholpen, dus ik ben je zeer erkentelijk voor je suggesties.
mvgr. Michel

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2015 om 13:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan en dank voor het melden. Hopen dat het zo blijft.
Het is naar mijn mening verstandiger om te vragen dan zelf allerhande te proberen waarmee je misschien van de wal in de sloot belandt.
vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 8, 2015 om 19:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=michellekepen schreef op zondag 8 mrt 2015, 00:52]Blijft voor mij wel mysterieus dat dit kennelijk bij al mijn Hotmailaccounts ongevraagd is omgezet/aangepast (én ook nog eens allemaal op hetzelfde moment).
Dit soort zaken worden onthouden door jouw browser in kleine tekstbestandjes, die noemen ze in een ingewikkeld jargon ook wel cookies.