door 316 Sep 14, 2017 om 07:15
Computers & telefonie

Na een Windows 10 update staan er vreemde talen in mijn Outlook

Gisteravond vond er een verplichte update van Windows 10 plaats, waar ik niets over te zeggen had. Vanochtend zie ik dat er een vreemde taal  op mijn Outlook staat. De helft van Outlook is Nederlands maar de andere helft is in een vreemde taal. Hoe krijg ik dat weer goed? Mijn internet is gewoon in het Nederlands.

11101 8 Rapporteer

chris74
door chris74 - Sep 14, 2017 om 07:26
564 Antwoorden / 44 Vragen

Hier ook de update gisteren gehad. Heb hetzelfde probleem. W10 Outlook 2007

marita5
door marita5 - Sep 14, 2017 om 07:32
11507 Antwoorden / 15 Vragen
chris74
door chris74 Sep 14, 2017 om 07:42
564 Antwoorden / 44 Vragen

Inmiddels zelf er al uitgekomen door inderdaad die eruit te halen. Alles werkt bij mij weer goed.

marita5
door marita5 Sep 14, 2017 om 07:45
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn dat het is opgelost .

tdmduc
door tdmduc - Sep 14, 2017 om 07:54
703 Antwoorden / 2 Vragen

EDIT

Okee bekend probleem

door 316 - Sep 14, 2017 om 19:18
35 Antwoorden / 22 Vragen

dank jullie wel voor jullie input. Ik neem aan dat Microsoft een patch of iets dergelijks uit gaat brengen en dat dat groot in het nieuws komt, zodat wij het niet missen.

gsm
door gsm - Sep 14, 2017 om 22:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Citaat:
In Outlook 2007 (Enterprise versie) is de taal van diverse menu's naar Scandinavisch omgezet. Na analyse bleek KB4011086 de boosdoener. Geconstateerd onder Windows 7 Home én Windows 10 Home/Pro build 1607.Iedereen met Outlook 2007 Enterprise heeft hier last van.

In Nederland is de gebruikersinterface van Outlook 2007 Enterprise nu voor een groot deel in het Zweeds.
In andere landen is ook een verkeerd landenpakket toegepast, ongelijk aan de lokale taal.
Je kunt de update wel heel eenvoudig weer verwijderen, maar moet dan tijdelijk ook "Updates voor andere Microsof producten" uitvinken, anders wordt de update net zo snel weer toegepast. Dat wordt overigens niet geadviseerd. Beter is om even af te wachten of Microsoft een verbeterde update verstuurt.

De fout zit in het bestand OUTLLIBR.DLL (in de directory c:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043\OUTLLIBR.DLL)
Je zou ook kunnen proberen om via de rechter muisknop op het bestand klikken, de "Vorige versie" van dit bestand terug te zetten.
Anders dit bestand uit een back-up terug te halen. Outlook mag dan even niet actief zijn en je moet Administrator rechten hebben op je gebruikersaccount van Windows.

Microsoft stopt trouwens met de ondersteuning voor Office 2007 en had dat misschien beter iets eerder kunnen doen, zodat deze gigantische miskleun niet gemaakt zou zijn.

Ie
door Iefje65 - Sep 18, 2017 om 11:32
1 Antwoorden / Vragen

Had dit probleem ook heb dit op internet gevonden en het werkt. Alles staat weer in het nederlands.
hopelijk hebben meer mensen hier baat bij.

______________________________________________________________________________________________________________
Het probleem lijkt opgelost.
Via onderstaande methode “KB4011086” (2x) weggehaald en nu is het weer in het Nederlands. Hopelijk blijft het ook zo.

Een Windows-update verwijderen.
Updates verwijderen in Windows 7.
Klik achtereenvolgens op de Start-knop > Configuratiescherm > Programma's > Programma's en onderdelen en vervolgens op Geïnstalleerde updates weergeven.

Windows toont nu een lijst met alle op jouw computer geïnstalleerde updates. Selecteer nu de te verwijderen update (=KB4011086) en klik op verwijderen.

door 316 - Sep 24, 2017 om 12:49
35 Antwoorden / 22 Vragen

Dank je wel Maritas !! Ik ga de update downloaden.

marita5
door marita5 Sep 25, 2017 om 08:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@316 , Graag gedaan , hopelijk is het bij u deze update , lees ook dit antwoord van @geert530 kreeg een andere update aangeboden .

DOOR GEERT530 20 SEP. 2017 OM 18:02
6 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Ik heb op 19 september dus niet vandaag (sorry)weer gewoon de KB 4011086 weer binnen gekregen.Heb hem weer verwijderd en outlook is weer gewoon in het Nederlands.Vandaag is de KB2687404 voor outlook office 2007 geinstalleerd en nu geen problemen.

marita5
DOOR MARITA5 20 SEP. 2017 OM 22:21
4536 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

Vreemd dat u een andere update heeft geïnstalleerd , als welke Microsoft vermeld .De update kb 4011110 werd deze niet aangeboden ?

ge
DOOR GEERT530 21 SEP. 2017 OM 12:00
6 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Nee deze is bij mij niet aangeboden.De vernoemde update staat bij mij in de lijst als update voor outlook 2007 en is geinstalleerd op 20 september