mercvrivs
door mercvrivs Apr 19, 2015 om 12:20
Computers & telefonie

Nep accus Samsung te koop bij nl webwinkel

Ik heb onlangs zonder het te weten een nep accu voor mijn Samsung Galaxy S4 mini gekocht bij gsmbatterij.nl.Bij nader onderzoek zijn deze batterijen niet van echt te onderscheiden echter vallen door de mand als ze door een NFC lezer worden gelezen!De nep-accu's hebben geen NFC chip ingebouwd dus je kan er geen bankpas mee uitlezen!Bovendien is er het risico op brandgevaar en gaan de accus minder lang mee!

Mijn vraag is "Wie heeft er ervaring met deze goedkope accus?

Dit naar aanleiding van volgend artikel
http://www.galaxyclub.nl/2015/04/nieuwe-accu-in-je-samsung-galaxy-pas-op-voor-namaak-zo-blijkt-uit-onderzoek/

7634 41 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 19, 2015 om 12:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Gelukkig geen ervaring mee, maar direct met Samsung in contact treden, deze namaak is strafbaar.

Verder kunt u van de verkoper uw geld terugeisen. Ik neem aan dat er bij uw aankoop stond dat het om een originele accu ging.

gompy2
door gompy2 - Apr 19, 2015 om 13:41
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de link van Mercvrivs in klik-link veranderd omdat ik het een belangrijk artikel vind en er op heel veel site's neppers verkocht worden.

Klik hier-> Nieuwe accu kopen voor je Samsung Galaxy? Pas op voor namaak

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2015 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mercvrivs,

Op de site staat: origineel.

Batterij Samsung Galaxy S4 mini - i9190 Origineel Batterij Samsung Galaxy S4 mini - i9190 Origineel €18,95

Dus is het bedrog. Je krijgt niet geleverd wat je besteld hebt.
Koop ontbinden. Lees hier.

Suc6

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 19, 2015 om 14:13
37 Antwoorden / 3 Vragen

een boos mailtje gestuurd naar gsmbatterij.nl

GsmBatterij.nl
Nieuwe Emmasingel 12 t/m 14
5611 AM Eindhoven

Betreft: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
Spijk,zondag 19 april 2015
Geachte heer/mevrouw,
Op 14 mei 2015 kocht ik bij u een gsmaccu. Het betreft een Batterij Samsung Galaxy S4 mini - i9190 Origineel(zie bijlage)
Het functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: NFC chip werkt niet.Kan niet uitlezen NFC gegevens.
Het product moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op aanschafprijs van deze batterij.
Mijns inziens is er sprake van een ondeugdelijk product en ik verzoek u vriendelijk de Batterij Samsung Galaxy S4 mini - i9190 Origineel te vervangen met een ORGINEEL exemplaar!
Is herstel binnen 2 weken niet mogelijk, dan bent u in gebreke en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik retourneer dan het product. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken te reageren op mijn e-mail.
Mocht ik geen reactie van u ontvangen dan zal ik Samsung hiervan op de hoogte brengen

tenormin
door tenormin - Apr 19, 2015 om 14:17
16823 Antwoorden / 108 Vragen

U schrijft mail maar de Datum Klopt Niet. "Op 14 mei 2015", wel even veranderen, staat een beetje slordig.

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 19, 2015 om 14:29
37 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 19 apr 2015, 14:17]U schrijft mail maar de Datum Klopt Niet. "Op 14 mei 2015", wel even veranderen, staat een beetje slordig.
moet zijn 14 april,maar ik heb de originele factuur meegestuurd,dan zien ze het wel...

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2015 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mercvrivs,

En nu maar even de reactie afwachten.
Brief is prima.

Met vr.gr.

mh
door mhilkens - Apr 19, 2015 om 17:00
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 19 apr 2015, 12:38]Gelukkig geen ervaring mee, maar direct met Samsung in contact treden, deze namaak is strafbaar.

Ja en? Hoe wilt u iemand in Noord-Korea of Zuid-Polen voor een Nederlandse rechtbank dagen?
Dat het strafbaar is binnen NLD is op zich al verdacht, maar deze mededeling heeft geen enkel effect.
Kortom, dom en zinloos antwoord.

Ik heb ervaring met batterijen en me er enorm in verdiept.
TS heeft gelijk, sommige batterijen zijn bommetjes die echt kunnen ontploffen. Zoek even op youtube voor de filmpjes.
Antwoord op de vraag van TS is: Ik heb wel ervaring met slechte batterijen die ik direct uit China heb laten komen, maar er is nog nooit iets mis gegaan. Dat komt ook doordat ik ze nooit met grote stromen heb opgeladen of ontladen.

Wil je goede Li-Ion batterijen, kijk dan naar het C-getal. 1C voor een 1500 mAh betekent dat je het kreng mag uitwonen voor 1500 mA, dus in een uurtje leeg trekken. Er zijn hele goede batterijen die 5-10 C zijn, Die kun je dus leeg trekken in 12 resp. 6 minuten.

En om ontploffing te voorkomen kan je een batterij voorzien van een beveiligingscircuit.
Maar geloof geen enkele Chinese, Philippijnse of Thaise leverancier. Die zetten erop dat het beveiligd is, maar dat is het dan helemaal niet.

zoekster
door zoekster - Apr 19, 2015 om 17:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mhilkens schreef op zondag 19 apr 2015, 17:00][quote=zoekster schreef op zondag 19 apr 2015, 12:38]Gelukkig geen ervaring mee, maar direct met Samsung in contact treden, deze namaak is strafbaar.

Ja en? Hoe wilt u iemand in Noord-Korea of Zuid-Polen voor een Nederlandse rechtbank dagen?
Dat het strafbaar is binnen NLD is op zich al verdacht, maar deze mededeling heeft geen enkel effect.
Kortom, dom en zinloos antwoord.

Hou zelf eens je domme hoofd. Wat ik natuurlijk bedoel is dat Samsung achter de verkoper aangaat, die gewoon in Nederland zit. Die verkoopt namelijk namaak voor echt.

zoekster
door zoekster - Apr 19, 2015 om 17:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mhilkens schreef op zondag 19 apr 2015, 17:00][quote=zoekster schreef op zondag 19 apr 2015, 12:38]Gelukkig geen ervaring mee, maar direct met Samsung in contact treden, deze namaak is strafbaar.

Die laatste zin in de brief van TS staat er natuurlijk niet voor niets.

Mocht ik geen reactie van u ontvangen dan zal ik Samsung hiervan op de hoogte brengen

Daar staat omfloerst, geef me mijn geld terug (of origineel) anders lap ik je erbij.

Snappie?

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 19, 2015 om 19:01
37 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=]
Ja en? Hoe wilt u iemand in Noord-Korea of Zuid-Polen voor een Nederlandse rechtbank dagen?
Dat het strafbaar is binnen NLD is op zich al verdacht, maar deze mededeling heeft geen enkel effect.
Kortom, dom en zinloos antwoord.

Volgens mij geeft uzelf een dom en zinloos antwoord door te zeggen dat het geen zin heeft om te klagen.Volgens de nederlandse wet is de verkoper (gsmbatterij.nl) aansprakelijk voor de spullen
die hij verkoopt!Daarmee kan hij zich niet verschuilen achter een leverancier of fabriek!

PS
Deze batterijen worden in grote getale in Shenzen/China gemaakt en niet in Noord Korea of Zuid Polen!

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 19, 2015 om 19:04
37 Antwoorden / 3 Vragen

[quote]
Ik laat alles maar even staan. U heeft zoveel zitten prutsen dat u mij dingen in de mond legt die anderen hebben geschreven. Dat is ook mijn ervaring bij de PvdA en daarom ben ik afgelopen week ook opgestapt uit de fractie. Ik kon mij niet meer vereenzelvigen met alles wat mij in de mond werd gelegd door de fractie.

hilarisch hoe het van fake batterijen naar politiek gaat!

edrick3
door edrick3 - Apr 20, 2015 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mercvris,

Dat wordt dus melden bij samsung!
Je zou gsm... nog eens om een vervangende batterij kunnen vragen ter controle.
Maar natuurlijk niet eerst de huidige batterij inleveren!

Met vr.gr.

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 20, 2015 om 20:57
37 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb de reactie van gsmbatterij op de facebookpagina van samsungmobile gezet,hopelijk
kunnen ze er wat mee...

hansje klein
door hansje klein - Apr 21, 2015 om 15:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Is de koper van nep-artikelen nu ook al strafbaar?

http://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/namaakproducten-gekocht-internet

zoekster
door zoekster - Apr 21, 2015 om 15:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Niet als een consument te goeder trouw is en ook niet als hij 1 artikel heeft gekocht.

jaapje_1
door jaapje_1 - Apr 21, 2015 om 16:18
315 Antwoorden / 0 Vragen

Even de stichting open deur:

Kan het niet gewoon zijn dat je een doa hebt gehad (dead on arrival)? Ergo: Een originele samsung accu welke netjes voorzien is van de NFC antenne maar dat deze defect is?

De conclusie dat het geen originele accu is omdat de NFC functionaliteit niet werkt en bij een andere accu wel zegt in beginsel natuurlijk niets over de echtheid van een accu.

Kwestie van bij de winkelier melden dat de accu defect is en dat je een nieuw exemplaar wilt.

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2015 om 16:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jaapje schreef op dinsdag 21 apr 2015, 16:18]
Kwestie van bij de winkelier melden dat de accu defect is en dat je een nieuw exemplaar wilt.

Zoiets heb ik gisteren om 17,55 uur ook al gesuggereerd.

Met vr.gr.

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 21, 2015 om 17:09
37 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb ze er bij gelapt!
https://www.facebook.com/SamsungNederland/posts/977507665607519?comment_id=978393478852271¬if_t=share_comment

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 21, 2015 om 17:21
37 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jaapje schreef op dinsdag 21 apr 2015, 16:18]Even de stichting open deur:

Kan het niet gewoon zijn dat je een doa hebt gehad (dead on arrival)? Ergo: Een originele samsung accu welke netjes voorzien is van de NFC antenne maar dat deze defect is?

De conclusie dat het geen originele accu is omdat de NFC functionaliteit niet werkt en bij een andere accu wel zegt in beginsel natuurlijk niets over de echtheid van een accu.

Kwestie van bij de winkelier melden dat de accu defect is en dat je een nieuw exemplaar wilt.

Dit heb ik gedaan maar zij houden vol dat de batterij origineel is!

De batterij in kwestie doet het wel gewoon,alleen doet de nfc chip het niet!
Het gaat om het feit dat gsmbatterij claimt dat dit een orignele samsung batterij is,terwijl
dit niet zo is!Verschillende reden waarom deze batterij nep is..
1 kwam niet in de originele samsung verpakking
2 heeft geen laserinscriptie op de metalen behuizing
3 nfc chip werkt niet
4 is gemaakt in China,originele samsung batterijen zijn gemaakt in Korea(worden geassembleerd in China,Vietnam of Maleisië)

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2015 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mercvrivs schreef op dinsdag 21 apr 2015, 17:09]ik heb ze er bij gelapt!
https://www.facebook.com/SamsungNederland/posts/977507665607519?comment_id=978393478852271¬if_t=share_comment

Rechtstreekse link: klik hier.

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 21, 2015 om 23:23
37 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals ik al zei,bij nepbatterijen werkt de nfc niet!

As it turns out, it’s a pretty well made fake. The guys in China probably have no shame in copying every detail, in a way, it’s almost like art. How can we tell it is a fake? Simple. NFC DOES NOT WORK!

lees meer op

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 21, 2015 om 23:24
37 Antwoorden / 3 Vragen
mercvrivs
door mercvrivs - Apr 21, 2015 om 23:25
37 Antwoorden / 3 Vragen
mercvrivs
door mercvrivs - Apr 21, 2015 om 23:25
37 Antwoorden / 3 Vragen

http://goughlui.com/2014/03/12/genuinely-fake-samsung-galaxy-siii-batteries-eb-l1g6llu/

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2015 om 23:46
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat je link een fout bevat. Krijg hem tenminste niet als ik hem wil 'vertalen voor je. (kan uiteraard ook aan mij liggen).

hansje klein
door hansje klein - Apr 21, 2015 om 23:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

http://goughlui.com/2014/03/12/genuinely-fake-samsung-galaxy-siii-batteries-eb-l1g6llu/

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 22, 2015 om 00:06
37 Antwoorden / 3 Vragen

En voor de prijs hoef je het niet te laten

prijs voor een nep-accu bij gsmbatterij.nl incl.verzending €22,98

prijs bij http://www.samsung.com/nl/shop/ geen verzendkosten € 25,00

hansje klein
door hansje klein - Apr 22, 2015 om 00:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

.........en de betreffende websitecare blijft nu muisstil?

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2015 om 02:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mercvrivs schreef op dinsdag 21 apr 2015, 23:25]http://goughlui.com/2014/03/12/genuinely-fake-samsung-galaxy-siii-batteries-eb-l1g6llu/

KLIK

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2015 om 02:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op woensdag 22 apr 2015, 00:15].........en de betreffende websitecare blijft nu muisstil?

Waar heb jij het nou over???

gs
door gsmbatterijnl - Apr 22, 2015 om 07:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer Jansen en de rest van het Kassa forum,

Allereerst wens ik - net als mijn collega Kayleigh - op te merken dat wij alleen originele batterijen verkopen.
Alleen in tegenstelling tot wat zij stelt, dat de NFC een functie van uw telefoon zou zijn, is de NFC (Near Field Communication) een functie die zich weldegelijk in de batterij bevindt. Daarin heeft Kayleigh zich vergist, stom!
Kayleigh is nog niet zo lang bij ons werkzaam en weet dit soort technische zaken nog niet geheel juist te beoordelen.

Maar om dan direct te stellen dat gsmbatterij geen originele batterijen zou verkopen, en daar dan direct een platform als Kassa.nl voor te kiezen, lijkt mij nogal buiten proportioneel.

Hoogst waarschijnlijk is de NFC functie in de batterij die u van ons heeft ontvangen defect. Helaas gebeurt dat weleens (gelukkig zelden), dat vind ik erg vervelend voor u.
Bij gsmbatterij is dat gelukkig geen enkel probleem. U kunt de batterij retour sturen (kosteloos) zodat wij u een nieuwe batterij (met werkende NFC) zullen sturen (ook geheel kosteloos).

Overigens heeft u dezelfde batterij, voor de Samsung Galaxy S4 mini, ook in 2014 bij ons gekocht en nadien hebben wij niets van u vernomen, er gemakshalve van uitgaande dat u toen wel tevreden was.
En ook in de afgelopen jaren heeft u meerdere malen batterijen bij ons gekocht. In totaal was dit uw vierde aankoop, waar wij uiteraard heel blij mee zijn! Omdat wij bij uw vorige aankopen niets van u hebben vernomen, noch via Kassa of een ander consumentenplatform, ga ik er ook vanuit dat u toen wel tevreden was met uw aankopen.
Over deze vierde (!) aankoop bent u dus ontevreden (en terecht) en vervolgens acht u het noodzakelijk om het niet met ons op te lossen maar via een publiek forum.

Ik ben ook zo vrij om mijn eigen mening te geven:
Juist door reacties zoals die van u, die totaal uit de bocht vliegen, en de platformen die dit mogelijk maken, zoals een kassa.nl, worden eerlijke partijen/webshops - zonder enige wederhoor - aan de schandpaal genageld en blijft het vertrouwen in kleinere webshops laag. En wat blijk, ook in dit geval, totaal overbodig!

Ik zal u morgen even bellen om deze kwestie naar behoren op te lossen zodat ook u tevreden zult zijn over uw laatste aankoop en ook de volgende keer weer bij ons zal bestellen, net zoals de vele duizenden klanten die bij ons terug komen.

pino123
door pino123 - Apr 22, 2015 om 07:56
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Kunt u dan ook vertellen waarom de laserinscriptie er niet op zat?

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 22, 2015 om 16:36
37 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=pino123 schreef op woensdag 22 apr 2015, 07:56]Kunt u dan ook vertellen waarom de laserinscriptie er niet op zat?

wat denk je zelf?

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2015 om 18:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Ik zal u morgen even bellen om deze kwestie naar behoren op te lossen zodat ook u tevreden zult zijn over uw laatste aankoop .....

Ben benieuwd.
Je zult - nu wel - een originele accu aangeboden krijgen verwacht ik.
We horen het nog wel.

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 22, 2015 om 19:22
37 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gsmbatterijnl schreef op woensdag 22 apr 2015, 07:41]Beste heer Jansen en de rest van het Kassa forum,

Allereerst wens ik - net als mijn collega Kayleigh - op te merken dat wij alleen originele batterijen verkopen.

Daar denkt Samsung Nederland anders over,ze zijn erg geïnteresseerd in uw batterij en vroegen
er foto's van de batterij in kwestie!Waarschijnlijk zult u de naam Samsung moeten verwijderen
maar dat is niet aan mij

[quote= Alleen in tegenstelling tot wat zij stelt, dat de NFC een functie van uw telefoon zou zijn, is de NFC (Near Field Communication) een functie die zich weldegelijk in de batterij bevindt. Daarin heeft Kayleigh zich vergist, stom!
Kayleigh is nog niet zo lang bij ons werkzaam en weet dit soort technische zaken nog niet geheel juist te beoordelen.

fijn dat u toegeeft dat de nfc wel degelijk in de batterij zit dan zijn we het daarover eens!

[quote=
Maar om dan direct te stellen dat gsmbatterij geen originele batterijen zou verkopen, en daar dan direct een platform als Kassa.nl voor te kiezen, lijkt mij nogal buiten proportioneel.

Namaak goederen verkopen aan argeloze consumenten is buiten proportioneel.Hier wordt ook
door Galaxyclub.nl voor gewaarschuwd!

[quote= Hoogst waarschijnlijk is de NFC functie in de batterij die u van ons heeft ontvangen defect. Helaas gebeurt dat weleens (gelukkig zelden), dat vind ik erg vervelend voor u.
Bij gsmbatterij is dat gelukkig geen enkel probleem. U kunt de batterij retour sturen (kosteloos) zodat wij u een nieuwe batterij (met werkende NFC) zullen sturen (ook geheel kosteloos).

Ik heb eigenlijk liever mijn geld terug,ik heb geen vertrouwen meer in de batterijen die u verkoopt

[quote=Overigens heeft u dezelfde batterij, voor de Samsung Galaxy S4 mini, ook in 2014 bij ons gekocht en nadien hebben wij niets van u vernomen, er gemakshalve van uitgaande dat u toen wel tevreden was.
En ook in de afgelopen jaren heeft u meerdere malen batterijen bij ons gekocht. In totaal was dit uw vierde aankoop, waar wij uiteraard heel blij mee zijn! Omdat wij bij uw vorige aankopen niets van u hebben vernomen, noch via Kassa of een ander consumentenplatform, ga ik er ook vanuit dat u toen wel tevreden was met uw aankopen.

Pas afgelopen zondag ben ik op de hoogte van deze namaak batterijen via de facebook site
van galaxyclub.nl

[quote=Over deze vierde (!) aankoop bent u dus ontevreden (en terecht) en vervolgens acht u het noodzakelijk om het niet met ons op te lossen maar via een publiek forum.

Dat is uw probleem dat u zich nu benadeeld voelt.Als u volhoudt dat dit een originele samsung
accu is en dat uit onderzoek blijkt dat dit geen originele accu kan zijn dan heeft u dit zelf veroorzaakt!

[quote=Ik ben ook zo vrij om mijn eigen mening te geven:
Juist door reacties zoals die van u, die totaal uit de bocht vliegen, en de platformen die dit mogelijk maken, zoals een kassa.nl, worden eerlijke partijen/webshops - zonder enige wederhoor - aan de schandpaal genageld en blijft het vertrouwen in kleinere webshops laag. En wat blijk, ook in dit geval, totaal overbodig!

Dat kunt u vinden maar ik voel mij behoorlijk misleid doordat u een batterij aanbiedt die niet origineel is terwijl u dit wel op uw website vermeldt.Webshops zoals uw webshop hebben al behoorlijk wat mensen misleid en daarom zijn er forums zoals dit forum.Dat de NFC chip toevallig kapot is geloof ik eerlijk gezegd niet.Alle namaak batterijen hebben dit euvel.

[quote=Ik zal u morgen even bellen om deze kwestie naar behoren op te lossen zodat ook u tevreden zult zijn over uw laatste aankoop en ook de volgende keer weer bij ons zal bestellen, net zoals de vele duizenden klanten die bij ons terug komen.

Ik zal u de batterij terugsturen en vragen om mijn geld terug te storten.
Ik heb geen vertrouwen meer in uw producten en hopelijk is dit conflict daarmee afgedaan!

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 22, 2015 om 19:25
37 Antwoorden / 3 Vragen

dit is een beetje de mist in gegaan...even kijken...

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 22, 2015 om 19:29
37 Antwoorden / 3 Vragen

gsmbatterijnl schreef op woensdag 22 apr 2015, 07:41
Beste heer Jansen en de rest van het Kassa forum,

Allereerst wens ik - net als mijn collega Kayleigh - op te merken dat wij alleen originele batterijen verkopen.

Daar denkt Samsung Nederland anders over,ze zijn erg geïnteresseerd in uw batterij en vroegen
er foto's van de batterij in kwestie!Waarschijnlijk zult u de naam Samsung moeten verwijderen
maar dat is niet aan mij

Alleen in tegenstelling tot wat zij stelt, dat de NFC een functie van uw telefoon zou zijn, is de NFC (Near Field Communication) een functie die zich weldegelijk in de batterij bevindt. Daarin heeft Kayleigh zich vergist, stom!
Kayleigh is nog niet zo lang bij ons werkzaam en weet dit soort technische zaken nog niet geheel juist te beoordelen.

fijn dat u toegeeft dat de nfc wel degelijk in de batterij zit dan zijn we het daarover eens!

Maar om dan direct te stellen dat gsmbatterij geen originele batterijen zou verkopen, en daar dan direct een platform als Kassa.nl voor te kiezen, lijkt mij nogal buiten proportioneel.

Namaak goederen verkopen aan argeloze consumenten is buiten proportioneel.Hier wordt ook
door Galaxyclub.nl voor gewaarschuwd!

Hoogst waarschijnlijk is de NFC functie in de batterij die u van ons heeft ontvangen defect. Helaas gebeurt dat weleens (gelukkig zelden), dat vind ik erg vervelend voor u.
Bij gsmbatterij is dat gelukkig geen enkel probleem. U kunt de batterij retour sturen (kosteloos) zodat wij u een nieuwe batterij (met werkende NFC) zullen sturen (ook geheel kosteloos).

Ik heb eigenlijk liever mijn geld terug,ik heb geen vertrouwen meer in de batterijen die u verkoopt

Overigens heeft u dezelfde batterij, voor de Samsung Galaxy S4 mini, ook in 2014 bij ons gekocht en nadien hebben wij niets van u vernomen, er gemakshalve van uitgaande dat u toen wel tevreden was.
En ook in de afgelopen jaren heeft u meerdere malen batterijen bij ons gekocht. In totaal was dit uw vierde aankoop, waar wij uiteraard heel blij mee zijn! Omdat wij bij uw vorige aankopen niets van u hebben vernomen, noch via Kassa of een ander consumentenplatform, ga ik er ook vanuit dat u toen wel tevreden was met uw aankopen.

Pas afgelopen zondag ben ik op de hoogte van deze namaak batterijen via de facebook site
van galaxyclub.nl

Over deze vierde (!) aankoop bent u dus ontevreden (en terecht) en vervolgens acht u het noodzakelijk om het niet met ons op te lossen maar via een publiek forum.

Dat is uw probleem dat u zich nu benadeeld voelt.Als u volhoudt dat dit een originele samsung
accu is en dat uit onderzoek blijkt dat dit geen originele accu kan zijn dan heeft u dit zelf veroorzaakt!

Ik ben ook zo vrij om mijn eigen mening te geven:
Juist door reacties zoals die van u, die totaal uit de bocht vliegen, en de platformen die dit mogelijk maken, zoals een kassa.nl, worden eerlijke partijen/webshops - zonder enige wederhoor - aan de schandpaal genageld en blijft het vertrouwen in kleinere webshops laag. En wat blijk, ook in dit geval, totaal overbodig!

Dat kunt u vinden maar ik voel mij behoorlijk misleid doordat u een batterij aanbiedt die niet origineel is terwijl u dit wel op uw website vermeldt.Webshops zoals uw webshop hebben al behoorlijk wat mensen misleid en daarom zijn er forums zoals dit forum.Dat de NFC chip toevallig kapot is geloof ik eerlijk gezegd niet.Alle namaak batterijen hebben dit euvel.

Ik zal u morgen even bellen om deze kwestie naar behoren op te lossen zodat ook u tevreden zult zijn over uw laatste aankoop en ook de volgende keer weer bij ons zal bestellen, net zoals de vele duizenden klanten die bij ons terug komen.

Ik zal u de batterij terugsturen en vragen om mijn geld terug te storten.
Ik heb geen vertrouwen meer in uw producten en hopelijk is dit conflict daarmee afgedaan!

jo
door joentje1978 - Apr 23, 2015 om 15:35
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=mercvrivs schreef op dinsdag 21 apr 2015, 17:09]ik heb ze er bij gelapt!
https://www.facebook.com/SamsungNederland/posts/977507665607519?comment_id=978393478852271¬if_t=share_comment

Wie "heb je erbij gelapt"?

Samsung geeft op Facebook aan dat ze het serienummer van jouw nieuw aangeschafte accu gecontroleerd hebben en tot de conclusie gekomen zijn dat de accu toch echt orgineel is dus is er helemaal geen sprake van dat je een imitatie geleverd hebt gekregen.

Zou op z'n minst een defect exemplaar (DOA) zijn en dat moet de leverancier oplossen.

ro
door ron530 - Apr 23, 2015 om 16:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

" Hallo Govert, allereerst dank voor jouw uitgebreide reacties. We hebben het serienummer op jouw batterij laten onderzoeken en zijn tot de conclusie gekomen dat dit een originele batterij is. We hebben jouw topic op Kassa en de reactie van GSMbatterij uiteraard met interesse gelezen en zien dat zij jou een commerciële oplossing bieden door de batterij om te ruilen, waarbij je aangeeft dat je dit niet meer wenst. Omdat zij gebruik maken van originele batterijen adviseren we je toch gebruik te maken van de oplossing die zij bieden ^MB"
@ Govert wordt het niet eens tijd om openlijk excuus aan GSMbatterij aan te bieden?

mercvrivs
door mercvrivs - Apr 30, 2015 om 12:10
37 Antwoorden / 3 Vragen

Gsmbatterij.nl houdt vol originele Samsung batterijen te verkopen terwijl dit niet zo is.De batterij kwam
niet in een originele blisterverpakking,en de NFC chip werkt niet.Ze zeggen dat het aan mijn toestel
ligt en niet aan hun batterij!Tuurlijk,ik heb een "echte"samsung batterij genomen en daar deed de NFC het wel!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer [edit-red.],

Bedankt voor uw bericht. Ter duidelijkheid wil ik u erop wijzen dat al onze batterij origineel zijn.
Het feit dat uw NFC chip niet werkt, kan niet aan de batterij liggen. Het is een functie die de telefoon zelf uitoefent.

Ik hoor graag van u als u nog vragen heeft.

Met vriendelijke groet,
[edit-red.]

Gsmbatterij.nl
Gsmoplader.nl