cees60
door cees60 Jun 14, 2021 om 19:07
Computers & telefonie

Netgear Nighthawk X4 Wifi Mesh extender EX7300 (AC2200)

Ik heb bovengenoemde extender aangeschaft en wil deze via WPS instllen. Nu heb ik deze in de meterkast ingeplugd (vlak bij het Ziggo modem type Arris).
De schakelaar op het apparaat staat in de stand Extender. Een optie is om deze om te zetten naar Access pint. Ik heb eerst binnen 2 minuten enkele seconden op de WPS knop van de extender gedrukt en daarna op de WPS knop van het Arris modem (router). Het resultaat was dat mijn telefoonlijn (ook van Ziggo) was uitgeschakeld en dat de extender niet verbonden was met het modem. Wel heb ik de extender op een al aanwezige TP-Link plug in de meterkast gezet. Misschien had ik deze eerst moeten loskoppelen en de extender rechtstreeks in het stopkontakt had moeten pluggen. Gelukkig heb ik de telefoonverbinding weer kunnen fixen maar als ik de dextender in de woonkamer in een stopkontakt plug krijg ik eerst een oranje lampje te zien wat later groen wordt. Verder zie ik geen enkel ander singaallampje op de extender branden. Ik kon ook geen verbinding maken met de extender. Wat doe ik fout en is er iemand die mij kan helpen? Alvast dank voor ieder antwoord.

4491 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 15, 2021 om 09:01
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk heeft u hier iets aan https://www.downloads.netgear.com/files/GDC/EX7300/EX7300_QSG_DF.pdf en anders adviseer ik u om de verkoper te raadplegen .

Donuts
door Donuts - Jun 15, 2021 om 09:05
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Stel je vraag op de Community van Ziggo https://community.ziggo.nl

gerbera
door gerbera - Jun 15, 2021 om 10:35
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Lees eerst de handleiding goed door, anders kijk eens op deze pagina,  rechts staat ook de handleiding.

aurora1
door aurora1 - Jun 15, 2021 om 15:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de gebruiksaanwijzing goed doorgelezen? Al naar forums speciaal hiervoor gezocht?

mo
door mof - Jun 16, 2021 om 14:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Staat je router in de meterkast?
zo niet, dan blokkeert misschien de metrkast het wifi signaal?

cees60
door cees60 - Jun 16, 2021 om 19:19
362 Antwoorden / 216 Vragen

Allen dank voor de informatie. Heb het probleem op de site van Ziggo Community gezet en wacht nu op antwoord
betreffende het uitvallen van mijn Ziggo vaste telefoonlijn. Voor wat betreft de installatie van de Netgear extender
ga ik, met alle verzamelde informatie, binnenkort aan de slag. Laat nog weten wat het resultaat is. Kan helaas momenteel
wegens omstandigheden dit nog niet regelen.

ha
door harmsen - Jun 19, 2021 om 13:19
22 Antwoorden / 9 Vragen

Cees60,
Ik heb even navraag gedaan bij mijn eigen provider. Dit is hun reactie (gedeeltelijk), omdat zij een ander modem in bruikleen geven dan uw provider.

Wat het plaatsen van een modem en WiFi versterker in de meterkast betreft, dit lijkt me dat inderdaad geen goed idee. Tegenwoordig hebben modems een eigen WiFi signaal en is het harstikke zonde om een WiFi versterker naast het modem te plaatsen en bovendien nog weggestopt in de meterkast ook.

We zullen zoiets zeker niet adviseren.

Het modem moet in de meterkast staan, dit zorgt ervoor dat het signaal van buiten stabiel en snel op het modem binnenkomt. Dit is vaak een probleem voor de WiFi, want de meterkast is vaak een kast wat het WiFi signaal voor een groot deel tegenhoudt. Beter is daarom om de versterker zo ver mogelijk buiten de meterkast te plaatsen, maar nog wel op een plek waar het WiFi signaal van het modem nog goed is, zoals geadviseerd in de stappen hierboven.

Ik heb even navraag gedaan bij mijn eigen provider. Dit is hun reactie:

ma
door malty Jun 19, 2021 om 13:53
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Voor het instellen van de WiFi extender wordt deze gedurende de setup in de buurt van het modem gezet.
Na het installeren wordt de WiFi extender elders in de woning geplaatst, blijft dus niet in de meterkast.