Netgear Nighthawk X4 Wifi Mesh extender EX7300 (AC2200)
Ik heb bovengenoemde extender aangeschaft en wil deze via WPS instllen. Nu heb ik deze in de meterkast ingeplugd (vlak bij het Ziggo modem type Arris).
De schakelaar op het apparaat staat in de stand Extender. Een optie is om deze om te zetten naar Access pint. Ik heb eerst binnen 2 minuten enkele seconden op de WPS knop van de extender gedrukt en daarna op de WPS knop van het Arris modem (router). Het resultaat was dat mijn telefoonlijn (ook van Ziggo) was uitgeschakeld en dat de extender niet verbonden was met het modem. Wel heb ik de extender op een al aanwezige TP-Link plug in de meterkast gezet. Misschien had ik deze eerst moeten loskoppelen en de extender rechtstreeks in het stopkontakt had moeten pluggen. Gelukkig heb ik de telefoonverbinding weer kunnen fixen maar als ik de dextender in de woonkamer in een stopkontakt plug krijg ik eerst een oranje lampje te zien wat later groen wordt. Verder zie ik geen enkel ander singaallampje op de extender branden. Ik kon ook geen verbinding maken met de extender. Wat doe ik fout en is er iemand die mij kan helpen? Alvast dank voor ieder antwoord.
Mogelijk heeft u hier iets aan https://www.downloads.netgear.com/files/GDC/EX7300/EX7300_QSG_DF.pdf en anders adviseer ik u om de verkoper te raadplegen .
Gebruik de IOS- of de Android Netgear app.
https://kb.netgear.com/000060592/How-do-I-install-my-extender-using-the-NETGEAR-Nighthawk-App
Allen dank voor de informatie. Heb het probleem op de site van Ziggo Community gezet en wacht nu op antwoord
betreffende het uitvallen van mijn Ziggo vaste telefoonlijn. Voor wat betreft de installatie van de Netgear extender
ga ik, met alle verzamelde informatie, binnenkort aan de slag. Laat nog weten wat het resultaat is. Kan helaas momenteel
wegens omstandigheden dit nog niet regelen.
Cees60,
Ik heb even navraag gedaan bij mijn eigen provider. Dit is hun reactie (gedeeltelijk), omdat zij een ander modem in bruikleen geven dan uw provider.
Wat het plaatsen van een modem en WiFi versterker in de meterkast betreft, dit lijkt me dat inderdaad geen goed idee. Tegenwoordig hebben modems een eigen WiFi signaal en is het harstikke zonde om een WiFi versterker naast het modem te plaatsen en bovendien nog weggestopt in de meterkast ook.
We zullen zoiets zeker niet adviseren.
Het modem moet in de meterkast staan, dit zorgt ervoor dat het signaal van buiten stabiel en snel op het modem binnenkomt. Dit is vaak een probleem voor de WiFi, want de meterkast is vaak een kast wat het WiFi signaal voor een groot deel tegenhoudt. Beter is daarom om de versterker zo ver mogelijk buiten de meterkast te plaatsen, maar nog wel op een plek waar het WiFi signaal van het modem nog goed is, zoals geadviseerd in de stappen hierboven.
Ik heb even navraag gedaan bij mijn eigen provider. Dit is hun reactie:
Voor het instellen van de WiFi extender wordt deze gedurende de setup in de buurt van het modem gezet.
Na het installeren wordt de WiFi extender elders in de woning geplaatst, blijft dus niet in de meterkast.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer