Christinelaan
door Christinelaan Feb 16, 2010 om 16:48
Computers & telefonie

Netwerkprinter instellen

hoe kan ik mijn printer als netwerk printer instellen op mijn laptop?,ik heb draadloos internet op mijn pc en laptop

4991 6 Rapporteer

roos01
door roos01 - Feb 16, 2010 om 16:53
13 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo ravenburg,

Je kan via de router naar je printer een netwerkkabel aansluiten dan is je printer online (wel de instellingen op je printer instellen) daarna kan je op je laptop bij netwerk de printer zien en dat instellen op je laptop, duidelijker kan ik niet vertellen omdat ik niet weet wat voor een printer en laptop je hebt.

Christinelaan
door Christinelaan - Feb 16, 2010 om 17:09
6 Antwoorden / 23 Vragen

ik heb een hp laptop en een canon mp520 printer,misschien heeft u hier wat aan.

roos01
door roos01 - Feb 16, 2010 om 17:18
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ravenburg schreef op dinsdag 16 feb 2010, 17:09]ik heb een hp laptop en een canon mp520 printer,misschien heeft u hier wat aan.

gebruikt u vista/xp?

ik lees wel dat het een lastige printer is (klik hier)

de cd van de printer installeren volgens de instructies, daarna printer aanzetten en aansluiten, als u vista gebruikt servicepack1 moet er op staan en u moet even de pop up blokkeringen in de gaten houden en aan/uit zetten. daarna mijn vorige bericht --> de netwerkkabel van de router naar printer aansluiten dan zou hij online moeten zijn en in het map netwerk te zien zijn __ dit is voor de vista laptop.

Had u al eerder iets geprobeerd? en geeft hij dan een fout aan?

freya
door freya - Feb 16, 2010 om 18:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ravenburg,

De mp520 heeft geen netwerkaansluiting, alleen maar USB, dus aansluiten op een router zal niet lukken.

Blijft over dat je de printer op één van de computers op een USB-poort aansluit en installeert. Vervolgens kun je op die computer dan instellen dat de printer 'gedeeld' moet worden. Daarna is de printer via het netwerk, voor andere computers beschikbaar.

Op de tweede computer installeer je dan een 'netwerkprinter'. Bij het installeren worden alle beschikbare 'gedeelde' printers weergegeven (dus ook de printer op de eerste computer) en kun je die dus selekteren en installeren.

Daarna kun je vanaf de tweede computer 'printen' naar de printer op de eerste computer. Het is dan vanzelfsprekend dat de eerste computer opgestart moet zijn om vanaf de tweede computer te kunnen printen.

m.vr.gr. Freya

holpen
door holpen - Feb 16, 2010 om 18:14
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals gewoonlijk is het antwoord van Freya het juiste! De MP520 is geen netwerkprinter en kan in de huidige situatie dus alleen als gedeelde printer beschikbaar worden gesteld op het netwerk.

Ter aanvulling: in de handel zijn kleine apparaatjes verkrijgbaar: zogenaamde printservers. Deze zijn zelfs beschikbaar met een draadloze verbinding. Als je deze aansluit op je printer, dan kun je de printer als min of meer echte netwerkprinter gebruiken. Kost wel een paar tientjes, helaas.

Voorbeeld: Klik hier. Let wel: dit is slechts een voorbeeld; neus even wat rond bij verschillende winkels om het apparaat te vinden dat bij jou past.

Christinelaan
door Christinelaan - Feb 16, 2010 om 19:33
6 Antwoorden / 23 Vragen

Ik zal alles eens nagaan ik werk met win7 Bedankt alvast