sl
door slack Nov 24, 2014 om 13:34
Computers & telefonie

Netwerksleutel

Ik heb sinds kort een nieuwe router. Het contact met mijn iPad en iPhone is prima. Maar op mijn laptop een 7 jaarboude fujitsu lukt het niet. De laptop heeft wel contact met de router dat kan ik zien maar steeds als ik op verbinden klikt vraagt hij om de Netwerksleutel en deze kan ik niet vinden. Kan iemand mij hier verder mee helpen

6843 12 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Nov 24, 2014 om 14:05
1525 Antwoorden / 51 Vragen

De netwerksleutel is het wachtwoord waarmee uw netwerk beveiligd is. Zonder dat wachtwoord kun je geen verbinding maken. Als de iPad en iPhone wel verbinding hebben heeft u dat wachtwoord blijkbaar gebruikt. Of bedoelt u dat het netwerk alleen maar te zien is, dus dat er geen verbinding is?
De standaard netwerksleutel, wachtwoord dus, staat meestal op een sticker aan de onderzijde van de router. Tenzij u dit wachtwoord al veranderd hebt, dan moet u dat nieuwe wachtwoord gebruiken....

edrick3
door edrick3 - Nov 24, 2014 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo slack,

Kijk eens onder op je modem;
Op het modem zit een sticker en normaal gesproken staat daar ook de netwerksleutel op.
Soms staat het achter WPA2-PSK: ......
Lees anders eens hier.

Suc6

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet die sleutel toch ook ingevoerd hebben op uw I-pad en I-phone?

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2014 om 13:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@slack,

En ..... gelukt?

sl
door slack - Nov 25, 2014 om 17:08
7 Antwoorden / 17 Vragen

Het is nog niet gelukt het modem is een oud ziggo modem met diverse nummers ben er nog niet maar blijf proberen dank voor de reactie

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2014 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@slack,

je schrijft: .....Ik heb sinds kort een nieuwe router......
En nu: ..... het modem is een oud ziggo modem .....
En heb je nu wél of géén internetverbinding op iPad en iPhone?
Zo ja, dan heb je daar toch ook een wachtwoord moeten ingeven?
Dat is hetzelfde ww dat je voor je laptop moet gebruiken.
Kijk op de sticker onderop het modem.
De naam van je router staat achter SSID. Achter WPA2-PSK staat de netwerksleutel welke je op de laptop moet invoeren.

Suc6

door 1953 - Nov 25, 2014 om 19:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Twee dingen: is de SSID juist gesteld? De netwerksleutel bevindt onder de router/modem.

Lukt het ook niet met de WPS-knop?

sl
door slack - Nov 26, 2014 om 13:35
7 Antwoorden / 17 Vragen

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ondanks alle adviezen is het niet gelukt. iPhone en iPad werken perfect maar met hetzelfde wachtwoord op mijn windows7 laptop inloggen lukt gewoon niet. Morgen komt iemand om naar dit probleem te kijken.

ja
door janf43 - Nov 26, 2014 om 13:36
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=slack schreef op dinsdag 25 nov 2014, 17:08]Het is nog niet gelukt het modem is een oud ziggo modem met diverse nummers ben er nog niet maar blijf proberen dank voor de reactie

Als je laptop met de router is verbonden heb je verder niets meer met de modem te maken. De netwerksleutel (wachtwoord) die je moet gebruiken is die van de router. Staat op de sticker en in de bijgeleverde documentatie.

ar
door aram - Nov 26, 2014 om 13:46
136 Antwoorden / 1 Vragen

Zo te lezen heeft hij 2 apparaten. Het modem is van Ziggo en de router zelf.
Een aantal modems hebben ook wifi erin zitten. In dat geval heeft de iPad en iPhone verbinding met het modem en niet met de router.
De Laptop gaat dan via zijn router die op het modem aangesloten is.
In dit geval heeft de router geen verbinding met het modem of de laptop niet met de router. Oorzaak kan zijn een verkeerde kabel niet of wel aangesloten.
Voor zijn laptop moet hij dan niet de gegevens van het modem gebruiken maar van de router als de kabels goed zitten.
Bij modems die geen wifi hebben moet hij het in de router zoeken en niet bij het modem wanneer deze normaal functioneert. In dit geval werken zijn iPad en iPhone
via de router.
Als het oude modem zonder wifi vervangen is door een nieuw exemplaar met wifi kun je volgens mij beter alleen gebruik maken van het modem.
Op zijn iPad en iPhone kan hij ook de nodige gegevens achterhalen.

jo
door joentje1978 - Nov 27, 2014 om 21:04
367 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kan de netwerkkaart van de oude laptop niet overweg met de toegepaste codering van het WIFI-signaal.

Je zou in de router een WPA2-codering eens kunnen veranderen in een oudere WPA-codering.
Kan ook zijn dat de ene WPA2-codering (bijv. WPA2-PSK) wel werkt maar een andere WPA2-codering (bijv. WPA2-AES) niet.

Meen zelf ook ooit zoiets aan de hand gehad te hebben en het probleem opgelost te hebben door de codering te veranderen.

sl
door slack - Nov 27, 2014 om 22:30
7 Antwoorden / 17 Vragen

Bedankt joentje1978. Ben helaas niet zo technisch dus moet wachten op hulp van buiten