gi
door giantlecoq Sep 14, 2010 om 09:41
Computers & telefonie

Niet ontvangen goederen via webshop

Ik heb via de console specialist een flashkaart besteld op 26 augustus en gelijk met ideal betaald en tot nu toe nog niets binnen gekregen. Eerst geprobeerd om telefonisch contact op te nemen, na 2 dagen proberen stond er ineens op de site dat door zeer drukke werkzaamheden, men de telefoon niet kon opnemen. Daarna gemaild, men blijft volhouden dat het verstuurd is, maar kan geen bewijs leveren, maar zeggen iedere keer "tnt levert wel meer na 14 dagen". Ik kan mijn geld terug krijgen als ik de flashcard terug stuur, alleen deze heb ik nooit ontvangen. Kan iemand mij vertellen wat ik hier nog aan kan doen ? Waarschijnlijk ben ik mijn geld kwijt, maar ik wil wel proberen om andere mensen te waarschuwen voor deze website.

7885 73 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 14, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruikersnaam: giantlecoq

Dit shopje moet bewijzen dat jij (letterlijk) het pakketje in ontvangst hebt genomen en meestal kan dat de verkoper/verzender niet omdat het pakje niet aangetekend is verzonden. Volgens de wet is de verzender verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed. Als een pakket dus niet aankomt, is dat niet het probleem van de ontvanger, maar het probleem van de verkoper/verzender. In feite dient dus de verkoper het produkt dan nogmaals te versturen óf als hij dat niet wil of kan, de aankoopsom binnen 30 kalenderdagen terug te storten op de rekening van de koper.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2010 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De webshop moet een barcode geven, waarmee je samen met jouw postcode bij TNT kunt opvragen of het pakket bij TNT is binnengekomen en wat de status van de verzending is.
Zoals read al duidelijk vermeld: Uiteindelijk moet de webshop er voor zorgen dat je het bestelde binnen redelijke termijn ontvangt of vergoed krijgt.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2010 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@

Ik ben eens wezen kijken en het e.e.a., waaronder adresgegevens, komt mij vaag bekend voor (ik heb het vermoeden uit een andere topic). Ik kan ook geen leveringsvoorwaarden etc. vinden. KLIK

Een collegiale groet,

G.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 07:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

giantlecoq schreef op dinsdag 14 sep 2010, 09:41: Ik heb via de console specialist een flashkaart besteld op 26 augustus en gelijk met ideal betaald en tot nu toe nog niets binnen gekregen. Eerst geprobeerd om telefonisch contact op te nemen, na 2 dagen proberen stond er ineens op de site dat door zeer drukke werkzaamheden, men de telefoon niet kon opnemen. Daarna gemaild, men blijft volhouden dat het verstuurd is, maar kan geen bewijs leveren, maar zeggen iedere keer "tnt levert wel meer na 14 dagen". Ik kan mijn geld terug krijgen als ik de flashcard terug stuur, alleen deze heb ik nooit ontvangen. Kan iemand mij vertellen wat ik hier nog aan kan doen ? Waarschijnlijk ben ik mijn geld kwijt, maar ik wil wel proberen om andere mensen te waarschuwen voor deze website.

Beste,

Er is u medegedeeld dat deze bestelling in eerste instantie op tijd verzonden is.
Daarna is u verteld dat wij voor dat wij het een tweede keer verzenden 14 dagen in acht houden.
U besloot na de eerste verzending het bedrag terug te eisen.
In dit geval kunnen wij dit alleen honoreren als wij ook het al verzonden product terug ontvangen.
En u laten weten dat wij wel het product nog een keer kunnen verzenden na 14 dagen.
Wij hebben daarna geen bericht meer van u ontvangen.
Het eerst volgende bericht wat wij van u vernemen is via hier.

Ik zou u willen adviseren om contact met ons op te nemen en niet proberen ons in een slecht daglicht te zetten.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 07:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo cspecialist,

Bedankt dat U gehoor hebt gegeven aan de aan U verzonden mail.

Ik verwacht dan ook dat deze kwestie alsnog tot een positief verloop voor TS mag zijn.

M.vr.gr.

G.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 07:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@giantlecoq,

Zo zie je maar weer. . . even een mailtje en het contact is gelegd.
Meteen even reageren is mijn advies.

We horen graag hoe het is afgelopen.

Succes.

M.vr.gr.

G.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben wel verbaasd, want ik heb diverse mails gestuurd en er werd iedere keer gezegd dat ik mijn geld terug kon krijgen als ik de zending retour stuurde (die ik dus niet heb ontvangen) Ik had de bestelling nodig voor een bepaalde datum (zoon jarig), deze is inmiddels verjaard. De man antwoorde dat dat geen probleem was en dat ik de zending op tijd in huis zou krijgen.Inderdaad heb ik een mail gekregen waarin stond dat als de zending niet zou aankomen er een nieuwe zending na 14 dagen zou plaatsvinden, alleen de 14 dagen zijn verstreken en ik hoor niets.Na het sturen van zeker 2 a 3 mailtjes per week krijg ik iedere keer hetzelfde antwoord. Gisterenochtend heb ik nog ge emaild en heb tot op heden nog geen antwoord. Het is zeker niet mijn bedoeling op dit in een kwaad daglicht te zetten, maar na zoveel email verkeer en beloftes heb ik nog steeds niet mijn besteling, de verjaardag is voorbij en ik ben wel mijn geld kwijt.Uiteraard hoop ik ook nog steeds op een goede afloop maar heb nog wel steeds mijn twijfels.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even contact opnemen en dan moét het goed gaan. Ik heb respons gekregen op een mail welke ik op de site heb geplaatst, en dus niét via mijn eigen email(programma).
Wel even doen dus!

Veel succes toegewenst!

M.vr.gr.

G.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag mij af of leveranciers een mannetje in dienst hebben die elke dag de diverse site's van consumenten programma's uitpluizen om eventuele klachten te kunnen onderscheppen. Ik denk dat alleen bedrijven met veel klachten dit doen om zodoende een negatieve naam te voorkomen.
Dit is mij al meer opgevallen.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

marinepik schreef op woensdag 15 sep 2010, 13:24: Ik vraag mij af of leveranciers een mannetje in dienst hebben die elke dag de diverse site's van consumenten programma's uitpluizen om eventuele klachten te kunnen onderscheppen. Ik denk dat alleen bedrijven met veel klachten dit doen om zodoende een negatieve naam te voorkomen.
Dit is mij al meer opgevallen.

Dit is wel een zeer vreemde redering.
Genius heeft ons op deze post gewezen bij deze dank daarvoor.
De insinuatie die u doet over onze bedrijfsvoering is niet gestaafd noch onderbouwd.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

marinepik schreef op woensdag 15 sep 2010, 13:24: Ik vraag mij af of leveranciers een mannetje in dienst hebben die elke dag de diverse site's van consumenten programma's uitpluizen om eventuele klachten te kunnen onderscheppen. Ik denk dat alleen bedrijven met veel klachten dit doen om zodoende een negatieve naam te voorkomen.
Dit is mij al meer opgevallen.

Klopt, althans mij viel dat ook op en bij na-zoeken blijkt het vaak ook zo te zijn.
Tevens kan men google-alerts hiervoor gebruiken, dan komt het vanzelf opdagen deden consumenten dat nu echter ook maar eens !!!

Tevens is opvallend dat vele keurmerken gewoon wild-west geldverzamelaars zijn die hun falende klanten (webshops dus) gewoon als vriendje houden, want ze eten er van he,,,
In NL hoeven de keurmerken namelijk niet door een mangel van consuwijzer o.i.d., het is vrijwillig en dus wildgroei. Zo vond IK geen enkel keurmerk dat een lijstje op de site heeft met: bedrijven x y en z zijn geen lid meer want wegens dit en dat hebben wij hen uitgeschreven van onze organisatie.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op het advies van genius opnieuw een mail gestuurd via de website info mail adres. Ik heb zojuist een bericht gekregen dat de zending vandaag opnieuw verstuurd wordt, wel had ik gevraagd of ik een track en trace nummer kon krijgen of een barcode, zodat ik de zending kan volgen, helaas heb ik daar geen antwoord op gekregen. Ik wacht het een aantal dagen wederom af op deze opnieuw de kans te geven om te leveren.Ik hou u allen op de hoogte van de ontwikkelen

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo giantlecoq,

De barcode i.v.m. track&trace zul je waarschijnlijk pas ontvangen wanneer het pakket(je) ter verzending is aangeboden. Even afwachten dus. Ik ben blij voor je dat het is opgelost.

Laat je even weten als je het ontvangen hebt?

Succes!

M.vr.gr.

G.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ genius Bedankt. Maar voor mij is het pas opgelost wanneer ik de zending heb ontvangen. Dus nu nog niet.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag 17 september heb ik eindelijk de bestelling van 26 augustus mogen ontvangen. Dus deze zaak is opgelost.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel fijn voor je giantlecoq!

Bedankt voor het terugmelden!

M.vr.gr.

G.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Cspecialist,

idd netjes dat u hier reageert. Als ik uw site bekijk kan ik geen (algemene) voorwaarden vinden. Of u heeft deze goed verborgen of niet geplaatst. Of zijn deze pas te lezen na registratie dan wel aanmelding? Kunt u anders aangeven waar deze precies te vinden zijn?

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

giantlecoq

Proficiat! Zo zie je maar, dat er ook nog wel eens consumentenprolemen worden opgelost.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ook ik heb op veel verschillende manieren geprobeerd contact te krijgen met de console specialist, tot nog toe zonder succes.
Misschien via deze weg alsnog contact?!

M.v.g Johannes

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo johannesmv,

Neem even alle gegeven antwoorden c.q. opties door, waarschijnlijk heb je dan meteen het antwoord op je vraag.

Succes.

G.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

genius schreef op dinsdag 21 sep 2010, 15:06: Hallo johannesmv,

Neem even alle gegeven antwoorden c.q. opties door, waarschijnlijk heb je dan meteen het antwoord op je vraag.

Succes.

G.

Ik probeer in contact te komen met dit bedrijf vanwege een niet geleverde bestelling.
Ik heb diverse malen 3 verschillende 06 nummers gebeld en deze worden niet aangenomen of de verbinding word direct verbroken.
En natuurlijk via email.
Dit vind ik zeer vervelend omdat ik dit pakketje vanavond nodig heb.
Buiten dat vind ik het niet meer dan normaal dat een bedrijf bereikbaar is onder kantooruren voor eventuele vragen of klachten.

M.v.g. Johannes

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo johannesmv,

Qua bereikbaarheid moet ik je in het gelijk stellen, voor contact is mijn advies: maak gebruik van de on-line mogelijkheid om een email te sturen i.p.v. met je "eigen" email-programma. Dat schijnt op dit moment nét even iéts beter te functioneren.

Verder kan het nog zijn dat de Fa. dit topic nog steeds volgt en zodoende hiér repliek geeft.

Succes!

G.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Genius

Dit heb ik ook al gedaan....

We wachten af, ik zal hier melden als er iets veranderd.

i.i.g. dank voor je reactie!

Gr. Johannes

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

johannesmv schreef op dinsdag 21 sep 2010, 15:17:
genius schreef op dinsdag 21 sep 2010, 15:06: Hallo johannesmv,

Neem even alle gegeven antwoorden c.q. opties door, waarschijnlijk heb je dan meteen het antwoord op je vraag.

Succes.

G.

Ik probeer in contact te komen met dit bedrijf vanwege een niet geleverde bestelling.
Ik heb diverse malen 3 verschillende 06 nummers gebeld en deze worden niet aangenomen of de verbinding word direct verbroken.
En natuurlijk via email.
Dit vind ik zeer vervelend omdat ik dit pakketje vanavond nodig heb.
Buiten dat vind ik het niet meer dan normaal dat een bedrijf bereikbaar is onder kantooruren voor eventuele vragen of klachten.

M.v.g. Johannes

Beste Johannes,

Even de feiten:
1. Het is correct dat u gisteren 21 September 2010 een bestelling geplaatst heeft ? ( het is vandaag 22 September )

2. Het is correct dat u bij verzending voor gratis verzending per briefpost heeft gekozen?

3. Het is correct dat u gisteren bericht heeft gekregen dat de bestelling voor u verzonden is?

4. Het is correct dat u om 14.04 ons een email heeft verzonden en hier om 14.53 ( 49 minuten later ) een melding plaatst over dat u op alle manieren heeft geprobeerd contact op te nemen? En geen respons krijgt?

5. Het is correct dat u om 14.42 ( 38 minuten na de eerste email) ons het bericht stuurt dat u contact eist en anders andere maatregelen gaat treffen?

U heeft gekozen voor briefpost waarbij er geen garantie is dat dit binnen 24 uur geleverd wordt. In de praktijk is dit vaak wel het geval maar het kan altijd een dag later komen.

Telefonisch zijn wij wel bereikbaar ( wij beschikken tevens over maar 2 nummers).
Wij kunnen echter maar 1 klant tegelijk te woord staan op dit moment.

Uw klacht is in onze opinie uiterst onredelijk:
1. U verwacht 24 uur levering per briefpost ( dit is mogelijk maar geen garantie)
2. U verwacht dat wij alleen voor u persoonlijk alle telefoonlijnen vrij houden.
( U bent niet onze enige klant en wij kunnen helaas niet alle klanten tegelijk te woord staan).

3. Als u na 38 minuten na uw eerste email nog geen antwoord heeft ontvangen besluit u te dreigen dat u andere maatregelen. gaat treffen En als u na 49 minuten nog geen antwoord heeft gekregen vind u het verantwoord om hier een bericht te plaatsen waar op geen enkele manier uit blijkt dat de bestelling nog niet eens 1 dag onderweg is en dat de eerste contact poging via email nog niet eens een 1 uur daarvoor was.

Wij controleren regelmatig de email maar vind u het redelijk om er vanuit te gaan dat u geen contact kunt krijgen via email na minder dan een uur (58 minuten)?

Ten slotte de bestelling is gisteren gratis u verzonden per briefpost zoals duidelijk vermeld bij de bestelling.
Mocht u het vandaag niet ontvangen hebben dan zult u het waarschijnlijk morgen ontvangen.

PS. bij deze beschouwen wij ook uw 4 emails ( binnen 1 uur) beantwoord.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@cspecialist,

Dank voor de snelle reactie (voor de 2e keer in korte termijn).

G.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@johannesmv,

Zo zie je maar: een snellere reactie kan bijna niet! Geniet in het vervolg iéts meer geduld (want dat is een schone zaak!).

Succes met het verdere verloop!

M.vr.gr.

G.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste specialist,

Ik vind het heel apart als een grote firma als de uwe niet bereikbaar is.
Als een pakket niet ontvangen word op de dag van levering wil ik hierover kunnen contacten.
Dit is onmogelijk na meerdere malen bellen op 3 06 nummers die op sites vermeld staan.
Misschien zou u kunnen overwegen bepaalde nummers te verwijderen als u deze niet gebruikt?
Ik wil best toegeven snel en misschien ongepast te reageren alleen wil het feit dat ik vanavond het bestelde cadeau wilde geven.
Ik heb speciaal bij u besteld voor de snelle levering.
Als u niet kunt garanderen dat ik het pakket binnen 24uur binnen is via post had ik graag meer betaald voor garantie.
Nu zit ik met een probleem en had u daar graag persoonlijk over gesproken.

Het leek mij niet nodig via een andere weg te laten verzenden omdat er 24uurs levering staat bij alle opties.

Maar goed, wel alsnog bedankt voor uw reactie en we wachten af...

PS ik hoop dat u ook mijn frustratie kunt begrijpen.

M.v.g. Johannes

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

johannesmv schreef op dinsdag 21 sep 2010, 15:59: Beste specialist,

Ik vind het heel apart als een grote firma als de uwe niet bereikbaar is.
Als een pakket niet ontvangen word op de dag van levering wil ik hierover kunnen contacten.
Dit is onmogelijk na meerdere malen bellen op 3 06 nummers die op sites vermeld staan.
Misschien zou u kunnen overwegen bepaalde nummers te verwijderen als u deze niet gebruikt?
Ik wil best toegeven snel en misschien ongepast te reageren alleen wil het feit dat ik vanavond het bestelde cadeau wilde geven.
Ik heb speciaal bij u besteld voor de snelle levering.
Als u niet kunt garanderen dat ik het pakket binnen 24uur binnen is via post had ik graag meer betaald voor garantie.
Nu zit ik met een probleem en had u daar graag persoonlijk over gesproken.

Het leek mij niet nodig via een andere weg te laten verzenden omdat er 24uurs levering staat bij alle opties.

Maar goed, wel alsnog bedankt voor uw reactie en we wachten af...

PS ik hoop dat u ook mijn frustratie kunt begrijpen.

M.v.g. Johannes

Beste Johannes,

Er zijn maar twee nummers beschikbaar op de website ik weet niet precies waar u deze derde ziet.
Tevens staat er bij gratis verzending geen 24 uurs levering vermeld ( in de praktijk is het in 96% van de gevallen ook binnen 24 uur binnen) maar vanwege de 4% staat dit expliciet niet vermeld.
Alleen bij aangetekende post of pakketpost geeft TNT garantie dat het de volgende dag bezorgd wordt.

Met vriendelijke groet,

Console Specialist

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Console Specialist

Even voor uw adm. de sites met 06 nummers:

http://shopcentral.nl/shops/console-specialist.nl

http://www.zoekertjes.net/allerlei/65971/xbox-360-ombouwen-console-specialist-gorinchem-euro-25.html

http://www.console-specialist.nl/index.php?/Contact/Console-Specialist.html

En over de 24uurs garantie, jammer dat ik dit niet gezien heb, hier had ik graag gebruik van gemaakt.

Toch bedank ik u voor uw reactie
maar ik blijf bij mijn mening dat u enkel goede service kunt geven met een werkend telefoon nummer. (0800/0900 bv?)
Als ik u bel gaat deze namelijk over en na tien keer hoor ik een bericht dat u niet bereikbaar bent en wanneer u dat wel bent.
En hierna word de verbinding verbroken.
Bij de andere 2 geen verbinding toon en ,een zonder stem, directe voicemail.

Dit wekte bij mij argwaan zoals u kunt begrijpen.

Graag blijf ik klant bij u en hoop dat uw telefoon probleem ,zoals gemeld op uw website, spoedig word opgelost.

M.v.g. Johannes

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan nog maar een keer. . . . . .

"Als ik uw site bekijk kan ik geen (algemene) voorwaarden vinden. Of u heeft deze goed verborgen of niet geplaatst. Of zijn deze pas te lezen na registratie dan wel aanmelding? Kunt u anders aangeven waar deze precies te vinden zijn?"

Beste CSpecialist......

zou u mij hierop een antwoord kunnen geven?

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op dinsdag 21 sep 2010, 21:14: Dan nog maar een keer. . . . . .

"Als ik uw site bekijk kan ik geen (algemene) voorwaarden vinden. Of u heeft deze goed verborgen of niet geplaatst. Of zijn deze pas te lezen na registratie dan wel aanmelding? Kunt u anders aangeven waar deze precies te vinden zijn?"

Beste CSpecialist......

zou u mij hierop een antwoord kunnen geven?

Gr. Hutch

Beste Hutch,

Als u een bestelling plaatst dan dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en deze zijn dan ook te lezen met een link.

met vriendelijke groet,

Console Specialist

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

cspecialist schreef op woensdag 22 sep 2010, 10:13:
hutch schreef op dinsdag 21 sep 2010, 21:14: Dan nog maar een keer. . . . . .

"Als ik uw site bekijk kan ik geen (algemene) voorwaarden vinden. Of u heeft deze goed verborgen of niet geplaatst. Of zijn deze pas te lezen na registratie dan wel aanmelding? Kunt u anders aangeven waar deze precies te vinden zijn?"

Beste CSpecialist......

zou u mij hierop een antwoord kunnen geven?

Gr. Hutch

Beste Hutch,

Als u een bestelling plaatst dan dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en deze zijn dan ook te lezen met een link.

met vriendelijke groet,

Console Specialist

Dus EERST registreren en DAN PAS kan ik de (algemene) voorwaarden lezen...?

Heel vreemd! Als ik met een bedrijf in zee wil gaan, zou ik toch graag EERST de algemene voorwaarden willen lezen en dan pas kiezen of ik mij wil registreren of niet......

Ik neem toch aan dat u niets te verbergen heeft? Waarom kiest u voor deze wijze?

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op woensdag 22 sep 2010, 13:28:
cspecialist schreef op woensdag 22 sep 2010, 10:13:
hutch schreef op dinsdag 21 sep 2010, 21:14: Dan nog maar een keer. . . . . .

"Als ik uw site bekijk kan ik geen (algemene) voorwaarden vinden. Of u heeft deze goed verborgen of niet geplaatst. Of zijn deze pas te lezen na registratie dan wel aanmelding? Kunt u anders aangeven waar deze precies te vinden zijn?"

Beste CSpecialist......

zou u mij hierop een antwoord kunnen geven?

Gr. Hutch

Beste Hutch,

Als u een bestelling plaatst dan dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en deze zijn dan ook te lezen met een link.

met vriendelijke groet,

Console Specialist

Dus EERST registreren en DAN PAS kan ik de (algemene) voorwaarden lezen...?

Heel vreemd! Als ik met een bedrijf in zee wil gaan, zou ik toch graag EERST de algemene voorwaarden willen lezen en dan pas kiezen of ik mij wil registreren of niet......

Ik neem toch aan dat u niets te verbergen heeft? Waarom kiest u voor deze wijze?

Gr. Hutch

Zoals vele webshops gebruiken wij ook een webshop module.
Deze module handelt het op deze manier af.
Dit is dus niet een bewuste keuze.

met vriendelijke groet,

Console Specialist

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

cspecialist schreef op woensdag 22 sep 2010, 13:39:
hutch schreef op woensdag 22 sep 2010, 13:28:

Heel vreemd! Als ik met een bedrijf in zee wil gaan, zou ik toch graag EERST de algemene voorwaarden willen lezen en dan pas kiezen of ik mij wil registreren of niet......
Gr. Hutch

Zoals vele webshops gebruiken wij ook een webshop module.
Deze module handelt het op deze manier af.
Dit is dus niet een bewuste keuze.

Onzin, een link naar http://www.console-specialist.nl/index2.php?option=com_virtuemart&page=shop.tos&pop=1 kan je zo op je 1e index pagina zetten ! Ik vermoed dat dit zelfs MOET inmiddels naar EU/NL consumer rights.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

cspecialist schreef op woensdag 22 sep 2010, 13:39:
hutch schreef op woensdag 22 sep 2010, 13:28:
cspecialist schreef op woensdag 22 sep 2010, 10:13:
hutch schreef op dinsdag 21 sep 2010, 21:14: Dan nog maar een keer. . . . . .

"Als ik uw site bekijk kan ik geen (algemene) voorwaarden vinden. Of u heeft deze goed verborgen of niet geplaatst. Of zijn deze pas te lezen na registratie dan wel aanmelding? Kunt u anders aangeven waar deze precies te vinden zijn?"

Beste CSpecialist......

zou u mij hierop een antwoord kunnen geven?

Gr. Hutch

Beste Hutch,

Als u een bestelling plaatst dan dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en deze zijn dan ook te lezen met een link.

met vriendelijke groet,

Console Specialist

Dus EERST registreren en DAN PAS kan ik de (algemene) voorwaarden lezen...?

Heel vreemd! Als ik met een bedrijf in zee wil gaan, zou ik toch graag EERST de algemene voorwaarden willen lezen en dan pas kiezen of ik mij wil registreren of niet......

Ik neem toch aan dat u niets te verbergen heeft? Waarom kiest u voor deze wijze?

Gr. Hutch

Zoals vele webshops gebruiken wij ook een webshop module.
Deze module handelt het op deze manier af.
Dit is dus niet een bewuste keuze.

met vriendelijke groet,

Console Specialist

Ik heb die voorwaarden van uw bedrijf doorgelezen (met dank aan 'Bvandenb'). Nu begrijp ik ook waarom deze niet direct zichtbaar zijn voor aankomende klanten.

Enkele voorbeelden:

Punt 4.3 spreekt over ''14 dagen na levering' terwijl de wet (art. 23 BW7) over '2 maanden na ontdekking' spreekt.

En vergelijkt u eens punt 5 (risico) met de consumentenwetgeving.
Punt 5.1: hoezo 'getracht'...?
Artikel 11 BW7: "Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9."
Volgens mij is dit artikel toch heel duidelijk, en moet u niet een eigen aanpassing maken op dit artikel. En dit slaat ook op punt 5.2 en 5.3.

En, zoals verwacht, staan er vele rechten van de verkoper in, maar de rechten van de koper staan bijna niet beschreven. Zelfs het belangrijkste recht (van retourneren), bij koop op afstand, de ondertussen beroemde 7 werkdagen na ontvangst van de bestelde goederen, worden niet genoemd.

En zoals 'Bvandenb' het al schreef: het is zeker mogelijk. Maar dan moet er wel de wil van de verkoper zijn...... tenzij er iets verborgen moet blijven voor een (nog) niet geregistreerde lezer.

Hutch

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op woensdag 22 sep 2010, 16:10:
cspecialist schreef op woensdag 22 sep 2010, 13:39:
hutch schreef op woensdag 22 sep 2010, 13:28:
cspecialist schreef op woensdag 22 sep 2010, 10:13:
hutch schreef op dinsdag 21 sep 2010, 21:14: Dan nog maar een keer. . . . . .

"Als ik uw site bekijk kan ik geen (algemene) voorwaarden vinden. Of u heeft deze goed verborgen of niet geplaatst. Of zijn deze pas te lezen na registratie dan wel aanmelding? Kunt u anders aangeven waar deze precies te vinden zijn?"

Beste CSpecialist......

zou u mij hierop een antwoord kunnen geven?

Gr. Hutch

Beste Hutch,

Als u een bestelling plaatst dan dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en deze zijn dan ook te lezen met een link.

met vriendelijke groet,

Console Specialist

Dus EERST registreren en DAN PAS kan ik de (algemene) voorwaarden lezen...?

Heel vreemd! Als ik met een bedrijf in zee wil gaan, zou ik toch graag EERST de algemene voorwaarden willen lezen en dan pas kiezen of ik mij wil registreren of niet......

Ik neem toch aan dat u niets te verbergen heeft? Waarom kiest u voor deze wijze?

Gr. Hutch

Zoals vele webshops gebruiken wij ook een webshop module.
Deze module handelt het op deze manier af.
Dit is dus niet een bewuste keuze.

met vriendelijke groet,

Console Specialist

Ik heb die voorwaarden van uw bedrijf doorgelezen (met dank aan 'Bvandenb'). Nu begrijp ik ook waarom deze niet direct zichtbaar zijn voor aankomende klanten.

Enkele voorbeelden:

Punt 4.3 spreekt over ''14 dagen na levering' terwijl de wet (art. 23 BW7) over '2 maanden na ontdekking' spreekt.

En vergelijkt u eens punt 5 (risico) met de consumentenwetgeving.
Punt 5.1: hoezo 'getracht'...?
Artikel 11 BW7: "Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9."
Volgens mij is dit artikel toch heel duidelijk, en moet u niet een eigen aanpassing maken op dit artikel. En dit slaat ook op punt 5.2 en 5.3.

En, zoals verwacht, staan er vele rechten van de verkoper in, maar de rechten van de koper staan bijna niet beschreven. Zelfs het belangrijkste recht (van retourneren), bij koop op afstand, de ondertussen beroemde 7 werkdagen na ontvangst van de bestelde goederen, worden niet genoemd.

En zoals 'Bvandenb' het al schreef: het is zeker mogelijk. Maar dan moet er wel de wil van de verkoper zijn...... tenzij er iets verborgen moet blijven voor een (nog) niet geregistreerde lezer.

Hutch

Beste,

Deze zijn niet eerder geconstateerd en wij zijn hier nog nooit eerder op gewezen.
Zelfs niet bij het aanvragen van verschillende keurmerken waar aangegeven werd dat deze voldeden aan de gestelde voorwaarden zoals Q-Shops en het thuiswinkel keurmerk.
Wij waren dus niet op de hoogte van het ontbreken van deze passages in de algemene voorwaarden.

Echter is er nog nooit eerder melding geweest hier over ons.
Wij hanteren altijd netjes alle regels ook al staan deze niet beschreven in de voorwaarden.

Echter lijkt het er wel op dat wij hier terecht staan.
Heeft u bij ons een bestelling geplaatst?
Of hebben wij onrechtmatig jegens u gehandeld?

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste cspecialist,

Even een positieve noot, ik heb de bestelde producten iets te laat maar keurig verpakt binnen gekregen.
Een minpuntje is de, eigen merk, TransFlash die niet werkt en los in elkaar zit.
Lastig dus om dan spellen op de schijf te krijgen.
Is het voor u mogelijk mij een nieuw, wel werkend, exemplaar toe te sturen?

Voor de rest zou ik u willen adviseren uw mooie webshop met idem producten, compleet te maken met een goed bereikbaar service nummer.
Dit om communiceren via dit soort sites ten alle tijden te voorkomen.
En een simpele direct link naar uw voorwaarden te plaatsen op uw home pagina.

Met vriendelijke groet,

Johannes
Kleine moeite, en alles is zoals het hoort.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag CSpecialist,

u heeft mij absoluut niet onrechtmatig behandeld.
Sterker nog, ik (wij...?) vinden het zelfs netjes dat u hier reageert. Vele bedrijven reageren helemaal niet op klachten e.d.

Waarom ik voornoemde opmerkingen geplaatst heb, ligt in het feit dat er teveel ervaring is met een bepaald soort bedrijven die klanten en klachten niet serieus nemen en er alleen maar op uit zijn om (zo snel mogelijk) veel geld te verdienen.

Regelmatig benader ik (grote en kleine) bedrijven (ook buiten deze site om) om hen te wijzen op bepaalde tekortkomingen in hun (algemene) voorwaarden, soms ook omdat ik er een bestelling wens te doen.
De ene keer een bedankje, de andere keer zoiets als: 'waar bemoeit u zich mee', dan weer totaal geen reactie en..... geen verandering.

Dus zoals al eerder gesteld, zou het beter zijn om de voorwaarden aan te passen en een directe link op uw site te plaatsen, zodat het wat transparanter wordt.

Dus, u staat hier niet terecht. Samen (met de bedrijven) hopen wij het beste er van te maken. En uiteraard begrijp ik, dat bedrijven geen filantropische instellingen zijn.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

johannesmv schreef op woensdag 22 sep 2010, 19:10: Beste cspecialist,

Even een positieve noot, ik heb de bestelde producten iets te laat maar keurig verpakt binnen gekregen.
Een minpuntje is de, eigen merk, TransFlash die niet werkt en los in elkaar zit.
Lastig dus om dan spellen op de schijf te krijgen.
Is het voor u mogelijk mij een nieuw, wel werkend, exemplaar toe te sturen?

Voor de rest zou ik u willen adviseren uw mooie webshop met idem producten, compleet te maken met een goed bereikbaar service nummer.
Dit om communiceren via dit soort sites ten alle tijden te voorkomen.
En een simpele direct link naar uw voorwaarden te plaatsen op uw home pagina.

Met vriendelijke groet,

Johannes
Kleine moeite, en alles is zoals het hoort.

Beste Johannes,

De eigen merk zijn in principe dezelfde al standaard door de fabrikant geleverd worden.
Wij hebben ze alleen door de fabrikant laten bedrukken.
Echter kan het wel voorkomen helaas dat ondanks dat deze in een bubbel envelop verpakt zijn beschadigingen tijdens transport.
Als u ons even een email stuurt met het ordernummer dan zal ik zorgen dan een nieuwe sturen.

met vriendelijk groet,

Console Specialist

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op woensdag 22 sep 2010, 19:37: Dag CSpecialist,

u heeft mij absoluut niet onrechtmatig behandeld.
Sterker nog, ik (wij...?) vinden het zelfs netjes dat u hier reageert. Vele bedrijven reageren helemaal niet op klachten e.d.

Waarom ik voornoemde opmerkingen geplaatst heb, ligt in het feit dat er teveel ervaring is met een bepaald soort bedrijven die klanten en klachten niet serieus nemen en er alleen maar op uit zijn om (zo snel mogelijk) veel geld te verdienen.

Regelmatig benader ik (grote en kleine) bedrijven (ook buiten deze site om) om hen te wijzen op bepaalde tekortkomingen in hun (algemene) voorwaarden, soms ook omdat ik er een bestelling wens te doen.
De ene keer een bedankje, de andere keer zoiets als: 'waar bemoeit u zich mee', dan weer totaal geen reactie en..... geen verandering.

Dus zoals al eerder gesteld, zou het beter zijn om de voorwaarden aan te passen en een directe link op uw site te plaatsen, zodat het wat transparanter wordt.

Dus, u staat hier niet terecht. Samen (met de bedrijven) hopen wij het beste er van te maken. En uiteraard begrijp ik, dat bedrijven geen filantropische instellingen zijn.

Gr. Hutch

Beste Hutch,

Hartelijk dank voor je uiteenzetting.
Uiteraard is direct na het lezen van jouw opmerkingen de algemene voorwaarden een agendapunt gemaakt.
Wij zijn er nog nooit eerder op gewezen dat deze per directe link beschikbaar moest zijn en niet helemaal in orde waren.
Wij zullen dit zo spoedig mogelijk aanpassen en verwerken.
Wel willen wij benadrukken dat wij wel op de hoogte zijn van al onze rechten en plichten en ook die van de consument.
Wij proberen deze ook ten aller tijde na te leven.

met vriendelijke groet,

Console Specialist

ve
door verwijderd - Sep 23, 2010 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal top!

Stuur vanmiddag even het ordernummer door....
Voor mij is het hierbij klaar en naar tevredenheid afgerond.

Met vriendelijke groet,
Johannes

ve
door verwijderd - Sep 28, 2010 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste console-specialist,

Aangezien wij geen reactie op onze mails ontvangen proberen wij het ook maar hier.
Wij hebben u ook proberen te bellen maar geen van de telefoons wordt opgenomen.
Wij hebben zaterdag 25 september 2 r4 kaartjes bij u besteld en direct via ideal betaald. Nu krijgen wij alleen een mail dat er wordt gewacht op een betaling terwijl die al is gedaan (Wij hebben een mail toegezonden waarop te zien is dat er echt betaald is). Wij hebben vanmiddag voor 13:00 u al gemaild en tot op heden nog niks gehoord dus een snel antwoord via de mail klopt niet helemaal. Wij zitten er ook met smart op te wachten ivm verjaardagskadootjes.

Graag horen we van u.

Vrgr RN Veenstra.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2010 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

cspecialist

Wel willen wij benadrukken dat wij wel op de hoogte zijn van al onze rechten en plichten en ook die van de consument.
Wij proberen deze ook ten aller tijde na te leven.

Wat een onzin schrijft u hier. U was helemaal niet op de hoogte van enkele belangrijke rechten van de consument en collega hutch toonde aan dat u die rechten ook niet in uw algemene voorwaarden had verwerkt. En hoe kun je iets naleven waarvan je geen weet hebt?
Nogmaals: u bent ondernemer en kent/kende enkele basale rechten van uw klanten niet. Advies: leg uw bedrijfsvoering onder een vergrootglas en trek lering uit deze zaak!!!

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2010 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik zit met een bestelling die maar niet in orde komt, dus is dit misschien mijn hoop dat het alsnog in orde komt. Op 17 aug een kaart besteld, en die op 25 aug gekregen. Maar een paar dagen na mijn bestelling zag ik dat ik de verkeerde besteld had, dus gevraagd om om te ruilen . Direct antwoord gekregen dat dit geen probleem was, dus om er een beetje vaart achter te zetten het verschil direct overgeschreven en de kaart op 25 augustus direct teruggestuurd. En dan zijn de problemen begonnen, na verschillende berichten waar mijn kaart bleef, op 8 sept een bericht dat het door de chaos misgelopen was maar dat ik mijn kaart binnen de 3 dagen zou ontvangen. Toen de kaart maar niet aankwam kreeg ik op 15 sept antwoord dat het nagekeken wordt, en op 18 sept een bericht dat ze nogmaals verzonden is.
Na herhaalde mails en ook en verwijzing naar deze site gisteren een bericht dat de bestelling volgens TNT geweigerd is.
Op mijn vraag gisteren hoe we dit nu verder afhandelen blijft het terug stil aan de andere kant. Ik denk wel dat ik geduld genoeg gehad heb, maar hoop dat het alsnog in orde komt.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2010 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu drie keer wat bij de cs besteld. Van deze drie keer is het alleen de eerste keer vlekkeloos verlopen. De tweede keer heeft het een hoop moeite gekost om mijn geld terug te krijgen. Omdat wij na veel loze beloftes niks ontvingen hebbben we aangegeven dat we ons geld terug wilden. De derde keer toch maar het voordeel van de twijfel gegeven maar weer gaat het mis. Voor mij geen bestelling weer bij deze shop.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hans de cubber schreef op woensdag 29 sep 2010, 21:43: Ook ik zit met een bestelling die maar niet in orde komt, dus is dit misschien mijn hoop dat het alsnog in orde komt. Op 17 aug een kaart besteld, en die op 25 aug gekregen. Maar een paar dagen na mijn bestelling zag ik dat ik de verkeerde besteld had, dus gevraagd om om te ruilen . Direct antwoord gekregen dat dit geen probleem was, dus om er een beetje vaart achter te zetten het verschil direct overgeschreven en de kaart op 25 augustus direct teruggestuurd. En dan zijn de problemen begonnen, na verschillende berichten waar mijn kaart bleef, op 8 sept een bericht dat het door de chaos misgelopen was maar dat ik mijn kaart binnen de 3 dagen zou ontvangen. Toen de kaart maar niet aankwam kreeg ik op 15 sept antwoord dat het nagekeken wordt, en op 18 sept een bericht dat ze nogmaals verzonden is.
Na herhaalde mails en ook en verwijzing naar deze site gisteren een bericht dat de bestelling volgens TNT geweigerd is.
Op mijn vraag gisteren hoe we dit nu verder afhandelen blijft het terug stil aan de andere kant. Ik denk wel dat ik geduld genoeg gehad heb, maar hoop dat het alsnog in orde komt.

Beste meneer Cubber,

Wat u hier plaatst is niet helemaal correct.
Het is inderdaad nog een keer voor u verzonden na de initiële omruil zending en dit is gisteren terug gekomen zoals u via email is medegedeeld.
Daarna hebben wij u een verzoek gestuurd om het adres te verifiëren want wij krijgen de zending niet zonder reden terug.
Ik zal hier morgen een foto plaatsen van de zending met daarop duidelijk zichtbaar de datum voor u.
U wilt het blijkbaar liever hier afhandelen dan dat u een antwoord stuur op onze email ik zal dit dan ook via hier rechtzetten.

Tevens is het misschien beter als wij het volledige bedrag terug storten aan u.
U vergeet dat u degene bent die het verkeerde product heeft besteld.
Wij hebben deze netjes terug geaccepteerd zodat deze omgeruild kan worden hier zitten voor ook kosten aan.
In deze hebben wij dus correct gehandeld.
Wij hebben daarna een correcte zending gedaan zoals aangeven van het omgeruilde product. Deze kwam na 2 weken nog niet aan en daarna nog een keer verzonden ( op onze kosten hebben wij u dus 2x de nieuwe zending gedaan).
De tweede zending is terug gekomen en als wij u dit mededelen en dan vragen om verificatie van het adres omdat er al 1 zending verloren is gegaan en 1 zending terug is gekomen krijgen wij geen antwoord en plaatst u hier een bericht.

Inmiddels hebben wij u dus 1x het bestelde product verzonden en deze terug ontvangen. Hierna hebben wij 2x het omgeruilde product verzonden en nu 1x retour gekregen van TNT ( de tweede zending) .

Waar bij voor ons dit dus al aardig in de kosten loopt en dit vermoedelijk komt door een fout in de adres gegevens gezien de internationale ROE van TNT.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

rnveenstra schreef op woensdag 29 sep 2010, 22:22: Ik heb nu drie keer wat bij de cs besteld. Van deze drie keer is het alleen de eerste keer vlekkeloos verlopen. De tweede keer heeft het een hoop moeite gekost om mijn geld terug te krijgen. Omdat wij na veel loze beloftes niks ontvingen hebbben we aangegeven dat we ons geld terug wilden. De derde keer toch maar het voordeel van de twijfel gegeven maar weer gaat het mis. Voor mij geen bestelling weer bij deze shop.

Beste meneer Veenstra,

Inderdaad bij deze bestelling hebben wij u 2x de zending gedaan en dit is niet aangekomen.
Zelfs nadat wij dus 2x de producten verzonden hebben hebben wij het bedrag op uw verzoek aan u terug gestort.
Ik hoop dat u beseft dat wij geen garantie hebben dat u deze 2x de producten niet ontvangen heeft en toch hebben wij dit verzoek gehonoreerd.
Dit lijkt met meer dan schappelijk en het lijkt met dus ook eerlijk om ons dan hier een slecht daglicht te stellen.

Uw bericht heeft ons er wel opgewezen dat verzendingen naar u regelmatig niet aankomen. Daarom hebben wij vandaag ook uw zending niet verzonden twv 59.98 en zullen wij het bedrag per direct aan u terug storten.
Wij willen het risico niet lopen dat wij eventueel weer 2x een zending moeten doen aan u van 59.98 en dan deze daarna weer moeten terug storten zoals bij uw vorige bestelling.

Wij vragen hiervoor uw begrip.

met vriendelijke groet,

Console Specialist.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

johannesmv schreef op donderdag 23 sep 2010, 09:57:
Helemaal top!

Stuur vanmiddag even het ordernummer door....
Voor mij is het hierbij klaar en naar tevredenheid afgerond.

Met vriendelijke groet,
Johannes

Beste Johannes,

Tot op heden hebben wij geen ordernummer ontvangen per email voor nazending van de USB stick.
Zou u ons deze email met ordernummer nogmaals willen versturen zodat wij de vervangende USB stick kunnen nazenden.

met vriendelijke groet,

Console Specialist

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste specialist,

Er zat bij de verpakking nog een kaartje die wel werkt, deze heb ik over het hoofd gezien...
Dus top!!

Ik sluit hierbij de berichten van mijn kant en ik ben tevreden met de afronding.

M.V.G. Johannes

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste consolespecialist,

Zal ik eens vertellen hoe het echt is gegaan. Ik heb een wasabi chip bij u besteld en via ideal betaald. Via uw automatische mailsysteem kreeg ik een bericht dat de chip verzonden was.
Na een week heb ik contact gezocht omdat ik niks ontvangen had. U heeft het uitgezocht en wat bleek u had de chip niet op vooraad, maar het zou de maandag na het weekend gelijk verzonden worden. Ik kreeg maandag weer netjes een bericht van uw mooie mailsysteem dat het verzonden was. Ik weer een week gewacht weer niks ontvangen. Weer contact gezocht en het klopte inderdaad er was niks verzonden. Toen pas heb ik om mijn geld terug gevraagd. Ik wil het hele mailverkeer dat we hier over hebben gehad hier ook wel neerzetten, maar ik wacht eerst even op een reactie van de CS.

Ik heb de consolespecialist gevraagd of hij mij even kon bellen om een en ander uit te leggen, maar dit is teveel moeite waarschijnlijk en verschuild hij zich liever achter zijn computer.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Consolespecialist,

Nog even een voorbeeld. Stel dat u de chip wel verstuurd had zoals u zegt, waarom stuurt u hem na 1 week nog een keer op als ik zeg dat ik hem niet ontvangen heb? In het eerste bericht van Giantlecoq zegt u dat u altijd een termijn van 14 dagen aanhoudt. (misschien omdat er wel iets mis gegaan is bij de verzending?) Na een week heb ik weer contact met u gehad dat er weer niks was geleverd. Opnieuw stuurt u een chip op (volgens u). Dit is dus de tweede keer waarbij de termijn van 14 dagen niet wordt aangehouden. Wel vreemd of niet? Lijkt mij dus logisch dat er fouten zijn gemaakt en de goederen niet verzonden zijn!!!

U probeerd mij hier zwart te maken door te zeggen dat de goederen verzonden zijn en dat het vreemd is dat er op mijn adres niks wordt bezorgd. Ik wil het tegendeel hier bewijzen.

Ik heb via de mail contact gehad met de CS. deze heeft mij er op gewezen dat als ik het mailverkeer wat we toen hebben gehad publiekelijk openbaar maak, ik een strafbaar feit bega. Dus hij wil liever niet dat ik dit hier op de site zet!!!
Nog steeds jammer vindt ik het dat de CS het niet even telefonisch wil oplossen en houdt zich schuil achter zijn computer.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

rnveenstra schreef op donderdag 30 sep 2010, 17:35: Beste Consolespecialist,

Nog even een voorbeeld. Stel dat u de chip wel verstuurd had zoals u zegt, waarom stuurt u hem na 1 week nog een keer op als ik zeg dat ik hem niet ontvangen heb? In het eerste bericht van Giantlecoq zegt u dat u altijd een termijn van 14 dagen aanhoudt. (misschien omdat er wel iets mis gegaan is bij de verzending?) Na een week heb ik weer contact met u gehad dat er weer niks was geleverd. Opnieuw stuurt u een chip op (volgens u). Dit is dus de tweede keer waarbij de termijn van 14 dagen niet wordt aangehouden. Wel vreemd of niet? Lijkt mij dus logisch dat er fouten zijn gemaakt en de goederen niet verzonden zijn!!!

U probeerd mij hier zwart te maken door te zeggen dat de goederen verzonden zijn en dat het vreemd is dat er op mijn adres niks wordt bezorgd. Ik wil het tegendeel hier bewijzen.

Ik heb via de mail contact gehad met de CS. deze heeft mij er op gewezen dat als ik het mailverkeer wat we toen hebben gehad publiekelijk openbaar maak, ik een strafbaar feit bega. Dus hij wil liever niet dat ik dit hier op de site zet!!!
Nog steeds jammer vindt ik het dat de CS het niet even telefonisch wil oplossen en houdt zich schuil achter zijn computer.

Beste,

Wij vinden deze discussie hier volledig onnodig.
U wilt een mail conversatie tussen ons plaatsen van een bestelling waarvan u het bedrag al reeds lange tijd terug heeft gehad.
Momenteel bent u alleen een klant voor ons voor garantie op de eerste bestelling. Zowel de tweede en derde bestelling zijn terug gestort.
Het is dus totaal niet relevant om hier een email conversatie te plaatsen uit Juli over een bestelling waar u het bedrag allang weer terug heeft ontvangen.
Wij merkten alleen op dat op onze outbound lijst 2x een aantekening staat bij uw ordernummer dat dus inhoud dat het volgens onze administratie 2x verzonden is.
U doet uw beklag nu omdat wij niet de normale termijn van 14 dagen hebben aangehouden maar na 7 dagen nogmaals het product hebben verzonden?
Nota bene gaat het hier over een bestelling waar u allang het bedrag van terug heeft ontvangen.

Tevens wensen wij niet telefonisch een gesprek met u aan te gaan over een bestelling die al enige tijd aan u terug betaald is en waarvan dus de koop ontbonden is.

Kunt u even kort samenvatten waarom u hier momenteel nog steeds negatieve reacties plaatst?

Het is correct dat u zowel voor de tweede als de eerste bestelling het volledige bedrag terug ontvangen heeft toch?

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: U heeft het bedrag voor zowel de tweede als de derde bestelling terug ontvangen.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kan ik heel kort samenvatten. Dit is omdat u u fouten niet wil toegeven en alle fouten bij de klant legt DAAROM!!!!.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

rnveenstra schreef op donderdag 30 sep 2010, 18:01: Dit kan ik heel kort samenvatten. Dit is omdat u u fouten niet wil toegeven en alle fouten bij de klant legt DAAROM!!!!.

Beste meneer Veenstra,

U zult deze discussie zelf moeten voortzetten.
Wij hebben los van de eerste bestelling waar nog garantie op van toepassing is geen verplichten meer aan u als verkoper.
Wij zijn al onze plichten als verkoper nagekomen inzake uw tweede bestelling van 2 maanden geleden.

Wij wensen niet meer met u te corresponderen over bestellingen waar u het volledige bedrag van terug ontvangen heeft en waarvan dus de koop ontbonden is.

Als klanten vragen voor ons hebben dan zullen wij deze uiteraard beantwoorden.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Consolespesialist,

Ik zou niet weten waar ik in mijn bericht niet de waarheid verteld heb.
Nu komen jullie met de mededeling dat jullie mij een email gestuurd hebben om mijn gegevens te controleren, maar op mijn vraag hoe we dit verder gingen afhandelen kreeg ik helemaal geen antwoord. In het andere geval zou het niet nodig geweest zijn om mij op deze manier tot jullie te richten.
Moesten mijn adresgegevens fout geweest zijn dan zou de eerste zending toch ook niet aangekomen zijn.
Op 24 september stuur ik jullie stuur ik jullie een verwijzing naar deze site, en plotseling krijgen jullie maandag de retourzending binnen, en of die eerste retourzending ook daadwerkelijk verzonden is daar heb ik toch mijn bedenkingen bij.
Ik heb inderdaad eerst een fout product besteld, maar volgens jullie was omwisseling geen probleem.
Het lijkt mij inderdaad beter dat jullie het door mij betaalde bedrag van 43.99€
storten op rek [edit redactie], dan is deze zaak voor mij afgehandeld en zodra het bedrag op mijn rekening staat zal ik dat ook netjes melden op deze site.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan niet begrijpen waarom deze discussie hier gevoerd wordt. Ik zou zeggen steek de koppen bij elkaar en los het samen op. Ik zou als bedrijf niet op deze wijze discussies voeren met mijn klanten, ik zou als klant niet op deze wijze de discussie voeren met mijn leverancier!

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

PS: Je zou samen win-win kunnen denken. Dit is volgens mij voor beiden verlies!

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

cspecialist

Ik dacht dat u een bedrijf runde, maar kom er steeds meer achter dat u pakweg 24 uur per dag reacties op deze site zit te plaatsen. Bedrijfsmatig moet u het naar mijn mening zo zien: zo'n wellus-niettus spelletje is slecht voor uw omzet- en winstcijfers. Consumenten kiezen nu eenmaal niet rationeel maar juist empatisch en uw berichten hebben een hoog twijfelgehalte. Daar haalt u echt geen nieuwe klanten mee naar binnen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 30 sep 2010, 23:05: cspecialist

Ik dacht dat u een bedrijf runde, maar kom er steeds meer achter dat u pakweg 24 uur per dag reacties op deze site zit te plaatsen. Bedrijfsmatig moet u het naar mijn mening zo zien: zo'n wellus-niettus spelletje is slecht voor uw omzet- en winstcijfers. Consumenten kiezen nu eenmaal niet rationeel maar juist empatisch en uw berichten hebben een hoog twijfelgehalte. Daar haalt u echt geen nieuwe klanten mee naar binnen.

ReadAC.

Beste Read,

Wij beantwoorden inderdaad bijna 24 uur per dag emails en vragen van onze klanten. Naast post hier beantwoorden wij ongeveer 1000-1500 emails per dag.
Dit kan niet met een 9 - 5 mentaliteit.

U kiest er voor om dit als negatief aspect te noemen...

Console Specialist

ve
door verwijderd - Oct 1, 2010 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kiest er telkens voor hier schriftelijk te reageren terwijl mondelinge communicatie voor de hand ligt. Door deze handelwijze schaadt u uw bedrijf.
Denk Win-Win en wat u wilt bereiken voordat u hier op alles en iedereen begint te reageren. Dit kost waarschijnlijk op deze wijze meer dan dat het opleverd!

ve
door verwijderd - Oct 1, 2010 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

1000 tot 1500 emails per dag? Dat is omgerekend in 24 uur elke minuut een email. Wat zal deze man het druk hebben. Nu snap ik dat er weleens wat misgaat.

Vrgr RN Veenstra.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat het eigenlijk niet de manier is om contact te leggen met een bedrijf maar ik heb al zo vaak gemaild naar Console Specialist via mijn eigen mailprgramma en via hun site, echter geen reactie. Ik heb gebeld, ook geen reactie. Moedeloos word ik ervan.
Het gaat om een acekard2i, deze werkt niet. Hij heeft voorgesteld om het door hem na te laten kijken en evt te vervangen. Ik heb mijn kaartje retour gekregen, waarschijnlijk door hem nagekeken (denk ik) alleen het werkt nu nog niet. Aan mijn nintendo ligt het niet want deze werkt wel met een ander kaartje.
Dus ik wil of een ander kaartje maar het liefst mijn geld terug.

Misschien wilt hij via deze weg reageren zodat wij buiten deze site om verder kunnen communiceren en mijn klacht afhandelen? Wil dit nl. niet via deze site afhandelen. Ik zie dit echter als laatste manier om contact te leggen.

MvG
Marieke

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weten jullie waar ik mij vaak over verbaas?
Dat jullie zo'n internetverkopen al direct "een bedrijf" noemen.
Naar mijn idee zijn dit soort "bedrijven" in werkelijkheid een klein éénmanszaakje dat er ook in veel gevallen erbij gedaan wordt naast andere activiteiten.
Zo'n mannetje (of vrouwtje) dat door kennis of contacten een bepaald product kan verkopen.
Laat zich inschrijven bij een Kamer van Koophandel om in ieder geval aan te tonen een wettige status te hebben.( € 50,-)
Die, of zelf handig is om een website te bouwen of die dit laat doen (investeringskosten)
Maar die vooral bij duurdere producten niet zelf een voorraad kan opbouwen.
Daarom moet er eerst geld binnenkomen ,daarna de leverancier van zo'n product betaald, dan het product verzenden naar de koper tegen een bedrag zoals de verkoper dit wil hebben.

Vaak gaat er iets mis in deze opzet als er fouten gaan optreden door snel,snel en dus slordig de koopopdrachten vanuit de woon- of slaapkamer of zolder af te raffelen om t alleen zijnde toch de indruk te wekken een "bedrijf" te zijn. Dit is al snel erg moeilijk als daar zaken bij komen als terugzendingen, reparatie/garantie-aanspraken enzovoort die zo'n éénmans"zaak" toch een stuk ingewikkelder maakt dan vooraf gedacht.

Ik zie bijvoorbeeld nu die "Console-Specialist" zich op zijn verbouwde zolderhoekje zich rot tikkend om te proberen dit soort fouten op ons te laten overkomen als fouten van een bedrijf.
Of toch een schuur/garagebox/klein stukje gehuurde ruimte in die Melkstraat 22.
Kan 't bijna niet geloven.

En ja, ik heb nooit problemen gehad met webwinkels.
Waarom niet? Ik zie liever wat ik koop.
Wil ook een normale garantieclaim kunnen neerleggen bij een gewone winkel indien nodig.
Daar heb ik wel wat meer voor over dan die paar tientjes die zo'n webwinkel eventueel goedkoper zou zijn.
Bovendien heb ik status niet nodig met een losse opmerking op een kantoor of werkplaats van: "ik heb nu toch iets gekocht op het internet,bla,bla,bla" om toch te laten zien hoe modern ik ben.

Volgens mij is er veel te veel gebakken lucht, te overdreven "modern" zijn en te veel het blindstaren op "goedkoper"waarbij dit Vara-Kassaforum al te vaak bewijst dat goedkoop vaak duurkoop blijkt te zijn (naast alle andere ellende).

De (ouwe) Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Ik ben het helemaal met je eens. Het zijn meestal zolderkamerondernemers met 1 werknemer (tevens de baas) die doet voorkomen alsof hij of zij een multinational runt. Kortom, de meeste bedrijfjes zijn niet meer dan opgeklopte gebakken lucht.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, een bedrijf is een groot woord.
Echter, ik koop regelmatig op internet, via grote bekende bedrijven en ook onbekende. Dit is voor het eerst dat dit me overkomt.
Maar goed, mijn doel was om contact te leggen via dit forum omdat hij hier blijkbaar meer actief dan op zijn eigen site en zijn telefoon.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2010 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Men heeft mijn betaling netjes teruggestort, dus voor mij toch nog een goede afloop...
Heb al heel veel in webshops gekocht omdat sommige zaken elders moeilijk te vinden zijn, en dit was mijn eerst slechte ervaring.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2010 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hans de cubber,

Goed dat het zo voor je is afgelopen. Dus zó slecht was deze ervaring nou toch ook weer niet?

M.vr.gr.

G.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2010 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hans de cubber schreef op zondag 10 okt 2010, 10:54: Men heeft mijn betaling netjes teruggestort, dus voor mij toch nog een goede afloop...
Heb al heel veel in webshops gekocht omdat sommige zaken elders moeilijk te vinden zijn, en dit was mijn eerst slechte ervaring.

Hans, heeft hij toegezegd dat hij het terug zou storten? Of heb jij je bestelling retour gestuurd met het verzoek het geld terug te storten?

Gr.
Marieke

ve
door verwijderd - Oct 10, 2010 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marieke,

Bij mij ging het over een omwisseling, (ik had het verkeerde kaartje besteld).
Het eerste kaartje heb ik zonder problemen ontvangen, dit heb ik teruggestuurd, en het saldo gestort voor het andere kaartje. Maar dit is nooit aangekomen.
Hopelijk komt het voor jou alsnog in orde.

Hans

ve
door verwijderd - Oct 29, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben blijkbaar niet de enige die producten besteld bij de console-specialist, meteen via i-deal betaald en vervolgens niets of slecht geleverd krijgt.

Op 29 augustus jl heb ik deze bestelling reeds geplaatst, maar nog steeds niets gezien. In de tussentijd wel 10 keer contact met hen gehad via email. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar.

Elke keer als ik aan hen vroeg wanneer ik de bestelling kon verwachten, zeiden zij dat ze het reeds verstuurd hadden. In de tussentijd 3 maal het adres moeten controleren, maar leverde steeds geen producten op.

Zij claimen dat ze de bestelling reeds 3 keer verstuurd hebben. Het lijkt mij sterk dat een zending in NL 3 maal verkeerd kan gaan. Maar vandaag een email ontvangen waarin ze aangeven dat ik blijkbaar deze producten spaar en kijk hoe lang het duurt voordat zij stoppen met de bestelling opnieuw te verzenden...?!!

Het is een mooi wellis nietes spelletje geworden, merk ik... Ik ben er helemaal klaar mee en wens ze veel plezier met mijn 50 euro.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2010 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

aragorn schreef op vrijdag 29 okt 2010, 15:51: Ik ben blijkbaar niet de enige die producten besteld bij de console-specialist, meteen via i-deal betaald en vervolgens niets of slecht geleverd krijgt.

Op 29 augustus jl heb ik deze bestelling reeds geplaatst, maar nog steeds niets gezien. In de tussentijd wel 10 keer contact met hen gehad via email. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar.

Elke keer als ik aan hen vroeg wanneer ik de bestelling kon verwachten, zeiden zij dat ze het reeds verstuurd hadden. In de tussentijd 3 maal het adres moeten controleren, maar leverde steeds geen producten op.

Zij claimen dat ze de bestelling reeds 3 keer verstuurd hebben. Het lijkt mij sterk dat een zending in NL 3 maal verkeerd kan gaan. Maar vandaag een email ontvangen waarin ze aangeven dat ik blijkbaar deze producten spaar en kijk hoe lang het duurt voordat zij stoppen met de bestelling opnieuw te verzenden...?!!

Het is een mooi wellis nietes spelletje geworden, merk ik... Ik ben er helemaal klaar mee en wens ze veel plezier met mijn 50 euro.

Je bent idd niet de enige bij wie dit gebeurd. Ik heb na heel veel heen en weer gemail toen eindelijk mijn geld teruggekregen. De CS wil heel gemakkelijk de schuld bij de klant leggen terwijl het binnen zijn bedrijf gewoon niet klopt. Mijn advies is om het mailverkeer dat je hebt gehad met de CS goed te bewaren het komt misschien straks nog wel eens van pas. Ook kan het zijn dat de CS het nu wel snel wil oplossen omdat je nu hier je beklag hebt gedaan. Ben benieuwd hoe dit afloopt.