bo
door boron Mar 16, 2010 om 13:01
Computers & telefonie

Nieuw aanbod UPC: ineens extra "service"

Enkele dagen terug kreeg ik een mail van UPC dat ik in aanmerking kwam voor een verbeterd aanbod. heb momenteel internet 8 en TV Royaal + DVR.
Voor hetzelfde maandbedrag kreeg ik nu internet-25 en TV Royaal + DVR.
Uiteraard gebruik gemaakt van dit aanbod totdat ik vandaag de bevestiging kreeg; ineens was er draadloos internet a € 59,- bijgevoegd. Nooit aangevraagd en maakte ook geen onderdeel uit van het aanbod.
UPC gebeld (gelukkig niet via het 0900-nummer) en na een kwartier het antwoord dat ik dan maar het modem moet weigeren bij levering.

Zijn er meer mensen die zoiets meegemaakt hebben? Is het bij sommigen wel goed gegaan?
Ik ben bang dat die € 59,- gewoon wordt afgeboekt (kan het storneren, maar ja...) UPC kennende (ondanks de goede ervaringen tot nu toe).

595 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2010 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou verzoeken om schriftelijke bevestiging annulering draadloos internet!

Doe dit binnen de wettelijke termijn schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging!

Voorbeeldbrief annuleren overeenkomst op afstand binnen 7 werkdagen

http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven/Voorbeeldbrieven_Telemarketing/Voorbeeldbrief_Ontbinding_telefonisch_gesloten_overeenkomst_binnen_de_bedenktermijn_van_7_werkdagen

Niet aangetekende brieven lijken vaak miraculeus te verdwijnen bij bedrijven.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Boron,
Deze vraag is in de verkeerde rubriek geplaatst. Dit onderdeel van de Kassa-site is bestemd voor discussies over consumentenkwesties.

Heeft u een consumentenvraag, dan kunt u deze kwijt in onze rubriek Vraag & Beantwoord.

Wilt u hier rekening mee houden als u nog een keer een vraag wilt stellen op de site? Alvast bedankt.

Redactie Kassa-online
kassa-online@vara.nl

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarom zou de topicstarter iets moeten anuleren dat nooit aangevraagd is?
Laat Upc maar bewijzen dat je het het hebt aangevraagd.
Gewoon het modem weigeren aan de deur.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

sonjaatje schreef op woensdag 17 mrt 2010, 19:54: Waarom zou de topicstarter iets moeten anuleren dat nooit aangevraagd is?
Laat Upc maar bewijzen dat je het het hebt aangevraagd.
Gewoon het modem weigeren aan de deur.


t.s. moet niets.

Ik zou een aangetekende brief sturen en de overeenkomst annuleren omdat dit niet overeenkomt met wat ik heb afgesproken.
t.s. krijgt een niet kloppende overeenkomst toegestuurd.
Ik wil dan indien nodig rechtsgeldig bewijs van annuleren van foutieve overeenkomst bij een rechter overleggen, omdat ik te maken heb met een provider die eigen aanbieding niet goed verwerkt.
Ik zou dan ook vragen om een schriftelijke bevestiging dat er een foutieve overeenkomst is opgestuurd in combinatie met het toesturen van een juiste overeenkomst.
Deze schriftelijke bewijzen zou ik vervolgens minimaal 5 jaar bewaren, zodat ik over b.v. 2 jaar nog kan aantonen dat in 2010 een foutieve overeenkomst gestuurd is en ik niet alsnog opgescheept wordt met een rekening m.b.t. achterstallige betalingen.


ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@redacteur: waarom verplaatsen jullie niet zelf de verkeerd geplaatste topics??

Wat schiet je er mee op om achteraf te melden dat het topic verkeerd is geplaatst? Niets, volgens mij.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Proberen dit via de klantenservice op te lossen is zinloos.
Zij weten echt niet waar ze het over hebben, zijn arrogant en geven bij ieder telefoontje weer een ander advies. Als ze het daarna echt niet meer weten gaan ze eenvoudigweg over op leugens. Zelfs de supervisors. Vraag je die bij een volgend telefoontje weer aan de lijn om ze daarmee te confronteren, weigeren ze simpelweg aan de telefoon te komen.

Kortom:
Zolang het allemaal werkt, mag je je handen dichtknijpen, maar zodra er een probleem is waarbij je de klantenservice nodig hebt zal je probleem alleen maar verergeren en je frustratie toenemen.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

boron

Advies: het onterecht geïncasseerde bedrag direkt storneren.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Update:

woensdag en donderdag is postbode voor niets geweest, dus vrijdag naar het postkantoor om de niet-bestelde draadloze modem te weigeren. Afschrift van retour gevraagd als bewijs.

Gelukkig is UPC wel scherp... zaterdag direct een brief dat het pakket met het modem op te halen is op het postkantoor en tegelijkertijd een mooie briefkaart van UPC met daarop: U komt in aanmerking voor een verbeterd abonnement!!!! Hetzelfde dus wat ik enkele weken terug per mail kreeg.... ik moet dat "aanbod" nog even bekijken ;)

NIet te geloven...
ik zit al met spanning te wachten op de afschrijving en het correct verwerken van mijn geretourneerde modem.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inmiddels kleine twee maanden verder en, geheel volgens verwachting, is de geretourneerde modem toch in rekening gebracht. Het 020-nummer om de dure 0900 heen werkt ook niet meer en de wachttijd bedraagt ruim 10 minuten.

Wat een waardeloos bedrijf is het toch ook. Kan Kassa de heren van UPC niet weer eens ter verantwoording roepen? Als dit bij mij al mis gaat, hoeveel anderen zijn dan ook niet de dupe van deze prutsers? Hoe groot is de kans alle onzinnig gemaakte kosten terug te halen?

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


boron

Je schrijft: Kan Kassa de heren van UPC niet weer eens ter verantwoording roepen? Als dit bij mij al mis gaat, hoeveel anderen zijn dan ook niet de dupe van deze prutsers?

Als je dat wil bereiken, dan kun je het beste een mailtje sturen naar de kassaredactie:

http://kassa.vara.nl/secundair/contact/

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

boron

Je schrijft: Hoe groot is de kans alle onzinnig gemaakte kosten terug te halen?

Alle kosten verhalen is een utopie. Wel heb ik vanmorgen nog een bericht gelezen, dat iemand de helft heeft terug gekregen. Dat houdt dan in, dat je de werkelijke kosten gewoon moet verdubbelen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goed,

onze vriendjes gebeld en nu moet ik het retourbewijs kopieren met een begeleidende brief om het te versnellen.....

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

even mailen naar: Webcare@upc.nl
Dit is een "clubje" van UPC die problemen welke door de helpdesk, klantenservice of welke afdeling van UPC danook oplossen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 29, 2024 om 19:46
Vrije tijd & tuin
Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?

Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?

Ik heb op mijn balkon een prachtige coleuspant in een pot die steeds meer bloemetjes krijgt. De plant is een siernetel. Zo langzamerhand word de pot een beetje te klein, en vraag ik me af of het geen kwaad kan om een bloeiende plant over te potten 

Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer