sl
door slack Sep 26, 2012 om 12:58
Computers & telefonie

Nieuwe accu wil niet opladen

Ik heb sinds kort een nieuwe accu in mijn laptop merk fujitsu. De nieuwe accu is een originele voor dit merk. Het feit dat zich voor dat de nieuwe accu niet opgeladen wordt. Alleen als ik de stroomstekker uit de laptop haal en hem er vervolgens weer in doe zegt hij even "accu wordt opgeladen" om er vervolgens na een seconde of 20 weer mee op te houden. Kent iemand dit probleem en zo ja wat zou de oplossing kunnen zijn? Bvd voor jullie reacties.

2751 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe vol geeft hij aan dat de batterij is?

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo slack,

Als de accu LEEG is en niet oplaadt zou ik er mee terug gaan.
Je hebt toch garantie?

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Li-Ion accu's zijn "intelligent".
Dat wil zeggen dat er een elektronische beveiliging in zit, die bepaalt wanneer de accu vol of leeg is, of hoe groot de lading nog is. Dit alles is om te voorkomen dat de accu explodeert.
Als de accu leeg geleverd is, dan is de kans groot dat de accu defect is.
Nieuwe accu's horen ongeveer half vol te zijn, want in die toestand kunnen ze het langst zonder opladen worden bewaard.

Probeer de accu eens eerst op te laden terwijl de laptop uit is en uit blijft.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem kan ook veroorzaakt worden door de stroom adapter.

Oudere adapters verliezen soms een deel van het leverbare vermogen.
Soms werkt de laptop dan helemaal niet meer, ook niet zonder accu, maar het kan ook zijn dat de adapter te weinig stroom levert voor de laptop en voor het opladen samen, zodat de accu uitgeput raakt of onvoldoende geladen wordt.
Een nieuwe universele adapter (ongeveer €40,-) zou in dat geval een oplossing kunnen zijn.
In dat geval zou de oude batterij misschien ook nog goed kunnen zijn en weer opgeladen kunnen worden. Laat de laptop, met de nieuwe batterij, testen aan een goede adapter in een goede computerwinkel.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 26 sep 2012, 13:12: Hoe vol geeft hij aan dat de batterij is?
hij geeft aan dat hij volledig leeg is

ve
door verwijderd - Sep 27, 2012 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

slack schreef op woensdag 26 sep 2012, 14:27:
winterman schreef op woensdag 26 sep 2012, 13:12: Hoe vol geeft hij aan dat de batterij is?
hij geeft aan dat hij volledig leeg is

Dan vlug terug met de accu.
Gsm geeft correct aan dat het ding niet leeg mag zijn.
ze worden idd (Half) geladen geleverd leeg dat is 99% defect.
Denk maar eens aan je telefoontje, je pakt het uit, duwt de batterij er in en het ding werkt zonder dat je hem hebt opgeladen.

lege Li-On is een defecte li-on