marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 14:00
Computers & telefonie

Nieuwe Kassa site van vandaag

Waar vind ik nu de antwoorden van andere forum leden ? ik zie wel de vraag maar niet de antwoorden

8485 90 Rapporteer

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Dec 3, 2015 om 14:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De antwoorden vind je onder het tekstvak. Heb trouwens wel de indruk dat er antwoorden zijn verdwenen.

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 14:09
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@carola.83

Dank uw wel , ik vind de site nu onoverzichtelijk .

Wat betekent het teken + en de - ?

valerius-2
door valerius-2 - Dec 3, 2015 om 14:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja ik stop ermee, met mijn leeftijd kan ik dus niet mij aanpassen aan de nieuwe vraag en beantwoord. Allemaal veel plezier ermee.

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2015 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo valerius-2, Daar kan ik me iets bij voorstellen. Het is er allemaal niet bepaald duidelijker en overzichtelijker op geworden. Met vr.gr.

mahadma
door mahadma Dec 3, 2015 om 14:24
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar ik snap je terdege. Groet.

eclipse
door eclipse Dec 3, 2015 om 14:37
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Valerius -2 jammer dat je gaat, maar begrijpelijk, want het is een zooitje, dit heeft niets met wennen te maken, ik zie trouwens mijn naam door jouw logo heen ?? bedankt voor je moeite. en energie die je velen gegeven hebt.. groet en denk er nog eens over he, à bientôt

Cookies
door Cookies Dec 3, 2015 om 16:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo valerius, In de hoop dat je de antwoorden nog kan lezen: begrijp best dat het je er mee kapt, site is erg gebruiksonvriendelijk geworden. Veel oudere vragenstellers en/of mensen die niet zo handig zijn met de p.c. zullen op dit forum af haken. Terwijl dat juist de mensen zijn die op dit forum graag hun vraag of probleem voor leggen.

tenormin
door tenormin Dec 3, 2015 om 17:01
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Had ook geantwoord op valerius-2, maar dat kan ik ook al niet terugvinden. Ben bang dat ik het ook niet meer kan volgen, voorlopig zit ik ook hier met grote vraagtekens in de ogen.

ma
door madras Dec 3, 2015 om 18:18
45 Antwoorden / 14 Vragen

Heb net ingelogd en dacht Wowww wat is dit,bij kassa zullen ze wel zeggen:Ach het is even wennen maaruhhh ben bang dat dit bij een hoop mensen niet gaat wennen want de hele boel is er verre van op vooruit gegaan. Dat ze de boel een keer in een nieuw jasje wilde steken oke,maar dit lijkt helemaal nergens op en denk dat niet alleen valerius-2 zal afhaken. Neejj Kassa deze vernieuwing is verre van gelukt.

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 18:22
1576 Antwoorden / 17 Vragen

het is helemaal niet leeftijd gebonden , ook ik zoek me het pleuris wat een afgang

ma
door madras Dec 3, 2015 om 18:29
45 Antwoorden / 14 Vragen

@marita567 Deze hele vernieuwing is inderdaad een afgang,kan ook nergens meer het dicussie vinden,als de lieden daar bij Kassa het gewoon laten zoals het nu is!! dan ben ik ook pleite Tjonge jonge vraag me af welke unit dit allemaal bedacht heeft.Het is niks/het word niks.Het enigste wat het opleverd is dat er een heleboel mensen afhaken,en het lijkt er op dat dat ook de bedoeling is

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 18:42
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@madras , uw kunt zoeken tot u een ons weegt , discussie`s en tips doen niet meer mee , omdat er te weinig mensen gebruik van maakte

reflecs
door reflecs Dec 3, 2015 om 20:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@madras, De oude discussies zijn nog te vinden via het zoekvak op de homepage, tenminste als je het onderwerp nog weet ;p. Gelukkig werken de oude links nu. Een paar uur geleden was dat nog niet zo (tenminste bij mij niet). Ik was al bang dat het hele archief niet meer toegankelijk was. Ben benieuwd of de regels wat betreft de vragen nu dan ook losser zijn.

diumenge
door diumenge Dec 4, 2015 om 09:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een verschrikking zeg deze nieuwe site. Wie heeft deze ellende bedacht?

tenormin
door tenormin Dec 4, 2015 om 11:28
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik in ieder geval niet @diumenge, snap er nog steeds niet veel van. Zoek me wezenloos. Maar voor nieuwelingen zal het wel een gekookt eitje zijn. Ik wens iedereen (en mezelf) veel tijd en "zoek de verschillen" op!

kooikers
door kooikers Dec 4, 2015 om 15:46
43 Antwoorden / 0 Vragen

Nu Kassa deze site 'vernieu(w)(l)d heeft houd ik het voor gezien, nergens ben ik een dergelijke onoverzichtelijke forum tegen gekomen, Kassa heeft dus de primeur. :( Je kan je wel aanmelden voor de nieuwsbrief alleen afmelden kan nergens. Ik wens Kassa succes ermee.

ka
door kama Dec 4, 2015 om 17:03
161 Antwoorden / 19 Vragen

Helemaal mee eens dat het allemaal veel onoverzichtelijker is geworden. Gauw terug naar een andere layout!

ma
door madras Dec 4, 2015 om 20:06
45 Antwoorden / 14 Vragen

Waar blijft de reactie van de geachte Kassa redactie??

costnix
door costnix Dec 5, 2015 om 22:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Deze 62 jarige snotneus heeft er ook veel moeite mee :-( Ik hoop, dat u niet definitief vertrekt. Uw mening en raad stel ik zeer op prijs.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Dec 3, 2015 om 14:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marita567,

Dat wordt dus even wennen.

Zoals Carola.83 al aangegeven heeft: je ziet eerst het tekstvak en als je naar beneden scrollt de reeds gegeven antwoorden.

Klik je daar op: 'Toon reacties' , dan kun je op een reeds gegeven antwoord reageren.

Allemaal lekker duidelijk, nietwaar?

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 14:14
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@edrick3 , Wat uw allemaal lekker duidelijk noemt ??? Maar zo als u al schrijft zal wennen zijn , en maar hopen dan dat het mij lukt .

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2015 om 14:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, dat 'lekker duidelijk' bedoel ik wél sarcastisch. Vind het maar niets.

mahadma
door mahadma Dec 3, 2015 om 14:25
11537 Antwoorden / 51 Vragen

De site heeft een aardbeving met 7 op de schaal van richter ondergaan, met alle schade denkbaar.

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 14:49
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@edrick3 , Ik zie nu pas dat u gereageerd hebt , ik krijg geen melding. U ook niet ? @mahadma , Dat kunt uw wel zeggen , de site is meteen met de grond gelijk gemaakt .

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2015 om 14:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita567, Er staat een cijfertje in je avatar rechts bovenaan als er een notificatie is; even op klikken.

eclipse
door eclipse Dec 3, 2015 om 15:07
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hallo Edrick, wat bedoel je met cijfertje en avitar ? je krijgt toch een link toegestuurd als er iemand reageert ? ik heb alles maar aangevinkt op de profi pag. . dus als ik je goed begrijp moeten we om de 5 minuten inloggen om te kijken of er een antwoordje op de vraag is ?? ik heb nog geen melding binnen hoor, dus ben bang dat het nooit komt ook, en ga toch echt niet telkens inloggen om te zien of er een + of - staat bij m n avitar, jammer jammer de site bloedt dood, goed bezig kassa....

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2015 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse, Als je bent ingelogd staat er rechts bovenaan de afbeelding die bij jouw gebruikersnaam hoort vóór het woordje 'Uitloggen'. Daar staat een cijfertje in. Even aanklikken en er staat een lijstje met reacties. Daar kun je dan op klikken.

gerbera
door gerbera Dec 3, 2015 om 16:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Gelukkig ben ik in mijn jeugdjaren padvinder geweest, heb daar leren spoorzoeken. Ben er achter gekomen dat de rubrieken met de drie streepjes links boven te vinden zijn. Gelukkig nooit te oud om te leren.

diumenge
door diumenge Dec 4, 2015 om 09:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke drie streepjes bedoel je?

tenormin
door tenormin Dec 4, 2015 om 14:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, kom je nog even terug? Waar staan die drie streepjes?

gerbera
door gerbera Dec 4, 2015 om 15:58
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Geheel links boven op de pagina in het zwarte vlak, onder het uitroepteken, staan 3 liggende gele streepjes (althans bij mij) Als je daar op klikt komt er een rolmenu met div. keuzes.

edrick3
door edrick3 Dec 4, 2015 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, bij mij staan die dus (ook) niet. ;-) Je hebt het blijkbaar over een I-phone of een tablet o.i.d.?

gerbera
door gerbera Dec 4, 2015 om 22:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Nee hoor echt over een desktop Win7 met IE 9.. Als je op deze pagina helemaal naar boven scrolt, maar dan ook helemaal naar boven, vindt je deze streepjes links in het zwarte veld onder het uitroepteken van Vara. Vanuit het rolmenu kun je de categorieën kiezen zoals deze voorheen links op de pagina stonden. Maar ben het verder met de meeste eens, dit is geen verbetering, eerder een puinhoop. Vragen van tig jaar geleden kom je regelmatig tegen tussen de actuele vragen. Ben eigelijk benieuwd wie aan de test hebben meegedaan en wat hun bevindingen waren.

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 22:50
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@gerbera , bij mij zijn er ook geen streepjes , maar als je gewoon klikt op het uitroepteken dan kun je alles zien .

gerbera
door gerbera Dec 5, 2015 om 14:48
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@edrick3 en @marita567, vreemd dan heb ik blijkbaar een streepje, sorry 3 streepjes, voor -;). Klik ik op het uitroepteken kom ik op een geheel andere site. Maar misschien kan de redactie duidelijkheid verschaffen waarom ik wel en jullie geen streepjes zien. ??? Ik heb ze echt niet zelf op mijn scherm getekend.

edrick3
door edrick3 Dec 5, 2015 om 15:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... dan heb ik blijkbaar een streepje, sorry 3 streepjes, voor -;)...... Positieve discriminatie?

gerbera
door gerbera Dec 6, 2015 om 12:15
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zal een nieuwe topic openen met foto's van de streepjes.

edrick3
door edrick3 Dec 6, 2015 om 20:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerbera, Wellicht heb je dat gedaan, maar kan het niet vinden. Zal wel aan mij liggen (of tóch aan de site?);-)

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Dec 3, 2015 om 14:14
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is een complete doodssteek van wat het was. Ik kijk het nog even aan, maar deze opzet gaat voor aanzienlijk minder publiek zorgen. Maar als dit zo blijft volg ik Valerius2, niet vanwege ouderdom maar ik ga zolas ze dat zo mooi zeggen: "Niet trekken aan een dood paard".

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 14:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@mahadma , Ik vind de site nu knap waardeloos , ik heb bij profiel aangevinkt dat ik een melding krijg wanneer iemand reageert maar ook dit werkt voor geen meter

mahadma
door mahadma Dec 3, 2015 om 14:29
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb ook na flink zoeken je reactie gevonden, geweldige verbetering! (sarcastisch)

eclipse
door eclipse Dec 3, 2015 om 14:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

hallo mahadma, ik krijg ook geen terug meldt links hoor, jammer , hoop niet dat iedereen valerius achterna gaat als dat zo mocht zijn VARA BEDANKT oops las iets over kapitalen die niet mochten ? maar goed als de vara zo `n grote fout maakt mag ik wel een mini foutje maken toch ? gr en bliif antwoorden aub Han

mahadma
door mahadma Dec 3, 2015 om 15:05
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb de redactie een privé mailtje gestuurd, ik heb met een aantal anderen de test versie gezien en geprobeerd. Er zijn inderdaad wat minuscule verbeteringen maar over het algemeen alleen maar verslechteringen.

fr
door franszelf Dec 4, 2015 om 13:54
35 Antwoorden / 23 Vragen

wat is dit een afgang, onduidelijk, onoverzichtelijk. als je zoiets verandert, moet het beter worden, niet vele malen slechter,

mahadma
door mahadma Dec 4, 2015 om 13:59
11537 Antwoorden / 51 Vragen

franszelf, het is zwaar wennen, ik ben met de kleurstellingen ook niet blij .......

tenormin
door tenormin Dec 4, 2015 om 14:51
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt wel of ik "aan het werk" ben; niet meer gepensioneerd. Wat is dit moeilijk geworden. En ook veel: dezelfde vragen die steeds voorbij komen, ik bedoel van dezelfde inzender. Jammer, dat worden nu echt de geraniums (eerst kopen)!

Topantwoord

crewmember
door crewmember - Dec 3, 2015 om 14:17
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ook niet echt duidelijk waar de antwoorden ophouden en de volgende vraag begint zonder de inhoud eerst te lezen.

He, wat jammer.  De werking van internet fora is in de afgelopen 20 jaar langzaam geperfectioneerd, en behalve het missen van wat functies was die van kassa dan ook conservatief maar prima.

Nu is het een onduidelijk gestyleerd zootje dat zo te zien, windows 10 zijn metro stijl poogt te benaderen.

eclipse
door eclipse Dec 3, 2015 om 14:53
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hoi crew, t is een zooitje he , jammer hoor, hoe zeiden ze dat telkens in het engels van verander niet als het goed werkt ?? maar goed dit is waardeloos, t is net de politiek he, verbieden ze de plofkip verzieken ze de vraag en beantwoord site... als dat de deal met gr links was ? maar5 goed benieuwd of ik ooit een antwoord krijg op mijn vraag, vrees het ergste...valerius, mahadma, balen al , jij baalt, wie moeten er straks nog de antwoorden die er toe doen geven dan ? mja misschien meldt ik me maar af, dit is niet te doen, lees enkel ergenissen, en mensen die verdwaald zijn op de site. groet han

getty
door getty - Dec 3, 2015 om 14:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik stop er ook mee. Ik vind het verschrikkelijk onrustig en onoverzichtelijk. En ben best altijd heel flexibel bij dit soort veranderingen. Dit is erg jammer. Heeft iemand dit van de vaste gebruikers kunnen testen?

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2015 om 14:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, er zijn een aantal 'vaste experts' in de gelegenheid gesteld om een paar dagen te 'testen'. Maar dat heeft natuurlijk allemaal verschillende meningen opgeleverd. En wat de redactie daar mee gedaan heeft? Jammer dat dit dus het verlies van gewaardeerde 'reageerders' gaat opleveren.

diumenge
door diumenge Dec 4, 2015 om 09:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik was daarvoor ook uitgenodigd, maar omdat ik de mail die bij deze account hoort niet heel regelmatig lees heb ik het testen gemist. Ik kan mij echter niet voorstellen dat de testers hier positief over waren?

mahadma
door mahadma - Dec 3, 2015 om 14:23
11537 Antwoorden / 51 Vragen

De meldingen nieuw antwoord werkt ook niet

ltmvz
door ltmvz - Dec 3, 2015 om 14:25
949 Antwoorden / 18 Vragen

De vreemde inlogtoestand is er nog steeds: je bent ingelogd en dan wordt er gezegd dat je moet inloggen. En dan is men ook nog trots. Dan kan ik ook wel trots zijn. RSS-feeds vinden de trotseriks ook niet meer nodig, blijkbaar.

zoekster
door zoekster - Dec 3, 2015 om 14:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bij mij staat het woord 'zoekster' zomaar midden op de pagina. Hoe is dat bij jullie? Ook ik denk erover ermee te stoppen. Niet alleen om hoe de site er nu uit ziet, denk er al een tijdje over, maar nu wordt het ook nog een zoektocht om hier een antwoord te plaatsen.

Ook ik meen, net als carola.83 dat er antwoorden zijn verdwenen.

Verder mocht ik de site testen, maar eerlijk gezegd heb ik me daar niet intensief mee bezig gehouden, omdat ik het saai vond. Ze hebben wel de letters die eerst miniscuul klein waren aangepast aan een goed formaat.

Ik kan overigens de preview niet vinden, jullie?

Nu zo'n 10 munuten later: O ik zie dat we nu de antwoorden achteraf kunnen bewerken. Dat is dan weer een plus.

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2015 om 14:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, geen preview, maar een 'potloodje bij je reactie, zodat je je reactie nog kunt wijzigen (hoe lang?)

mahadma
door mahadma Dec 3, 2015 om 14:34
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Zoekster, ik kan de preview ook niet vinden. Het enige is wat ik zie is een "bewerk" optie. Maar krijg voor geen meter, ondanks aanvinken van alle opties, geen enkele mail binnen. Ik heb het idee dat ze van deze rubiek af willen ........ Even gecopieerd, kwam verkeerd terecht, wat is dit een afgang

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2015 om 14:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je ingelogd bent staat er rechts bovenaan een cijfertje in je avatar en als je daarop klikt staat er bv wie er op je gereageerd heeft. Weer iets nieuws!

Cookies
door Cookies Dec 3, 2015 om 16:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Goed dat er nu een edit knop is, hoop wel dat er een maximum tijd is ingesteld. Preview is door de edit mogelijkheid overbodig geworden.

jpm
door jpm Dec 5, 2015 om 10:14
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik geef het wel enige tijd, maar erg duidelijk is het niet. Als het alleen maar 'wennen' is dan zien we jet wel. Het zou jammer zijn om die bekende namen van mensen te moeten missen waaraan ik me een paar jaar (5?) heb kunnen optrekken. De antwoorden gaven vaak prima oplossingen en daar gaat het toch om?

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 10:21
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@jpm uw antwoord is dubbel , bij mijn oproep aan alle forumleden vermeld u we moeten maar contact opnemen met de redactie als we het niet begrijpen. en hier geeft u zelf te kennen dat het niet erg duidelijk is , geef dit dan ook door aan de redactie ?

mahadma
door mahadma - Dec 3, 2015 om 14:32
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Zoekster, ik kan de preview ook niet vinden. Het enige is wat ik zie is een "bewerk" optie. Maar krijg voor geen meter, ondanks aanvinken van alle opties, geen enkele mail binnen. Ik heb het idee  dat ze van deze rubiek af willen ........

Topantwoord

ltmvz
door ltmvz - Dec 3, 2015 om 14:33
949 Antwoorden / 18 Vragen

@zoekster: de preview zal wel niet meer nodig zijn daar nu 'bewerken' mogelijk is: dat is toch wel een sprong vooruit!

zoekster
door zoekster Dec 3, 2015 om 14:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, daar was ik inmiddels ook achter, overigens vind ik je plaatje erg leuk, dat spreekt me wel aan ;-)

mahadma
door mahadma Dec 3, 2015 om 14:38
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Maar dàt is dan ook (denk ik) de enige uitzondering.

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2015 om 14:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ltmvz, Denk dat ik dat in het vervolg ook maar ga doen! ;-)

marita567
door marita567 - Dec 3, 2015 om 14:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb al mijn ongenoegen geuit naar kassa i.v.m de site . ik kreeg een automatische mail terug daar werkte wel de melding .

Maar als er iemand reageert op een vraag waarbij ik bij profiel heb aangevinkt melding ontvangen werkt dit voor geen meter .

di
door digioma - Dec 3, 2015 om 14:43
646 Antwoorden / 29 Vragen

Nare onoverzichtelijke site en waar vind ik een overzichtje met recente vragen en antwoorden? Was gewend hier allereerst even naar te kijken... Dat score-overzicht van mensen die het meest reageren (vaak alleen een opmerking die nergens toe doet) is totaal overbodig.

reflecs
door reflecs Dec 3, 2015 om 17:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo digioma, Recente vragen is nu https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ antwoord gezocht de bovenste drie (?) vragen en dan toon meer actuele vragen. Edit: dit is dan wel weer grappig. Het adres dat ik geplakt heb wordt hier automatisch een link.

zoekster
door zoekster - Dec 3, 2015 om 14:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

We kunnen elkaar plussen geven, daar dient die plus voor bij je forumnaam, ik heb op de plus van LMTVZ geklikt, om even te testen en zie, onder zijn plus staat nu een 1.

Inmiddels 2.

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2015 om 14:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, leuk (brrr), maar waar die huidige scores vandaan komen?

Redacteur
door Redacteur - Dec 3, 2015 om 14:53
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Beste mensen. Als je vragen hebt over functionele zaken binnen Vraag & Beantwoord, mail dan de redactie. Dat is handiger dan het hier te plaatsen:

Ga dus naar: kassa-online@vara.nl

Bedankt,

Kassa internetredactie

gjberghuis-
door gjberghuis- Dec 3, 2015 om 14:59
2 Antwoorden / Vragen

Ok dan stuur ik daar bevindingen naar toe.

zoekster
door zoekster Dec 3, 2015 om 15:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het lijkt mij juist handiger dat we elkaar hier even helpen en op de hoogte houden. Dat gaat een stuk sneller en je merkt meteen of je 'de enige' bent met een probleem. Laat ons hier maar even wat heen en weer kwebbelen.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 3, 2015 om 18:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Dat is handiger dan het hier te plaatsen:" Dat kun je wel zeggen dat dat een heel stuk handiger is, forum is onwerkbaar geworden opdat het totaal onlogisch in elkaar steekt, maar ach het ziet er hip uit hè..

diumenge
door diumenge Dec 4, 2015 om 09:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo is dat handiger? Vast en zeker omdat de nieuwe opzet zo onhandig is dat jullie zelf er ook liever geen gebruik meer van maken?

freya
door freya - Dec 3, 2015 om 14:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^

Als je notificaties wil ontvangen, kun je dat in je 'profiel' instellen. Dit staat standaard 'uit'....

Dus, ga naar Profiel > Bewerk profiel en zet ergens onderaan de gewenste vinkjes.

Klik daarna op 'Bijwerken' en de notificaties zouden moeten werken....

zoekster
door zoekster Dec 3, 2015 om 14:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Kun je evengoed nog aangeven bij welke vraag je een notificatie wilt en bij welke niet?

gjberghuis-
door gjberghuis- - Dec 3, 2015 om 15:01
2 Antwoorden / Vragen

Volgens mij zijn ze nu nog bezig met het werkend maken van de notificaties.

robigoal_1
door robigoal_1 Dec 3, 2015 om 15:02
8 Antwoorden / 2 Vragen

Dat zou mooi zijn!

mahadma
door mahadma Dec 3, 2015 om 15:13
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Krijg zonet de eerste notificatie binnen ............

gjberghuis-
door gjberghuis- Dec 3, 2015 om 15:29
2 Antwoorden / Vragen

Ik ook, krijg net een email notificatie binnen dat jij een reactie hebt geplaatst op dit antwoord. Dus dat werkt.

freya
door freya - Dec 3, 2015 om 15:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster

Nope, je kunt géén notificatie instellen 'per vraag'.....

Je kunt alleen notificaties instellen voor hele categorieën....

zoekster
door zoekster - Dec 3, 2015 om 15:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De sterren lijken overigens definitief verdwenen. Dat zal voor velen een opluchting zijn.

Voor mij niet, ik had ze nog willen inleveren bij AH voor een pak koffie, maar goed, tis net als met kadobonnen: ineens zijn ze over de houdbaarheidsdatum.

macwouter
door macwouter - Dec 3, 2015 om 15:16
825 Antwoorden / 9 Vragen

Heel leuk

marita567
door marita567 - Dec 3, 2015 om 15:22
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Meldingen werkt , ik word nu om mijn oren gegooid met de meldingen , als je bij profiel alles hebt aangevinkt krijg je ook de melding .

marita567
door marita567 - Dec 3, 2015 om 15:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Aangezien iedereen nu op mijn vraag heeft gereageerd i.v.m. de nieuwe site  , staat nu een hele lijst bij mijn foto en cijfer 50  hoe krijg ik dit lijstje verwijderd kan ik nergens vinden .

freya
door freya Dec 3, 2015 om 15:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Nope, dat lijstje kun je niet opschonen. Als je op een notificatie in het lijstje klikt, kun je het bericht lezen en zal het nummertje verlagen. Alje alles hebt gelezen, zal het nummertje verdwijnen....

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2015 om 16:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, valerius-2, ik heb nog lang niet uw leeftijd, maar ik snap er ook helemaal niets meer van. Denk nu dat een belastingformulier invullen makkelijk gaat. Ik ga ook maar even aankijken wat ik doe, zo is het plezier er wel af. Maar misschien blijft u het volgen en ook nog begrijpen. Net als b.v. "aantal vertoning" = 286. Ik zie geen enkele vertoning! ;-) Ja, tot nu toe een schertsvertoning.

Zie dat dit nu bij de verkeerde terechtgekomen is. Dus dat word waarschijnlijk: Bye Bye, kassa forum. ☻

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2015 om 16:33
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Zijn de rubrieken Discussie & Tips ook verdwenen?

gerbera
door gerbera Dec 3, 2015 om 16:50
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt, werd volgens de redactie te weinig gebruikt.

Cookies
door Cookies Dec 3, 2015 om 16:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, gelukkig wel.

tenormin
door tenormin Dec 4, 2015 om 19:05
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, we werden toch vaak "gedirigeerd" om naar discussie te gaan, volgens een mede-forumlid, toch?

Topantwoord

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 3, 2015 om 18:15
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ruim 1/3 van de pagina vullen met menu-balken en een mega grote top-image, is er nu echt niemand bij de redactie die ook maar enigszins denkt van uhm, dat is best wel onwerkbaar?

Over de rest zwijg ik maar heel braaf, maar heel knap dat ze het toch nog onlogischer hebben kunnen maken.

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 18:19
1576 Antwoorden / 17 Vragen

gelijk hebt uw , ik kom er ook niet wijs uit , wat een afgang

akkerdistel
door akkerdistel Dec 3, 2015 om 18:33
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Uhuh, snap het echt niet dat ze hiervoor ooit hun goedkeuring hebben kunnen geven.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 3, 2015 om 18:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zie je dus eerst voordat je überhaupt de antwoorden kunt zien. Daarnaast werkt de spellingscontrole (die van je browser) niet meer en wordt dus jouw IP-adres (voor eeuwig?) opgeslagen.

Edit: Kun je eindeljik een afbeelding toevoegen, wordt het weergegeven in het postzegelformaat.

Gelukkig kun je wel heel makkelijk jouw account 'verwijderen'..

Cookies
door Cookies Dec 3, 2015 om 19:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aangezien de afbeelding in postzegelformaat wordt weer gegeven, heb ik maar even een blote selfie als avatar gekozen. Waar is de opmaak als je reageert op een reactie?

akkerdistel
door akkerdistel Dec 3, 2015 om 19:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Rofl. Die zijn inderdaad verdwenen maar via BBCode [b]werkt dat nog wel[/b] echter naar links niet meer. Voorbeeld; [url=https://kassa.vara.nl]Test link 1[/url] [url]https://kassa.vara.nl[/url] . Vrij onhandig inderdaad dat dat niet meer kan.

diumenge
door diumenge Dec 4, 2015 om 09:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

.

tenormin
door tenormin Dec 4, 2015 om 19:10
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@akkerdistel, maar uw voorbeeld Test link 1, daar ontbreekt dan wel [url]=https://kassa.vara.nl] en dan kijken[/url], toch? Kan het natuurlijk nu niet meer terugzien, geen preview, maar wel veranderen als het niet lukt.

ho
door hopetobehelping - Dec 3, 2015 om 19:58
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Mooie waanzin dit.

Als Kassa met het forum wil stoppen kunnen ze dat toch gewoon doen in plaats van proberen het naar de klote te helpen.

Ik heb het wel gezien.

Als de overzichtelijkheid zo slecht wordt dan wordt het ook veel moeilijk voor mensen om antwoorden te vinden en dus ook veel moeilijker om hulp uit de antwoorden op het forum te halen.

Veel succes iedereen en het allerbeste.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 3, 2015 om 20:19
7182 Antwoorden / 3 Vragen

U ook het allerbeste gewenst @Hopetobehelping, jammer dat er zoveel weggaan, ik hoop dat men terugkomt als de site weer te verteren is.

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 20:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@hoptobehelping , Spijtig dat u weg gaat , u antwoorden waren zeer waardevol , maar begrijpen doe ik het wel . Op deze vraag die door mij werd gesteld zijn zoveel reactie`s dat mijn lijstje naast mijn profiel volledig vol loopt , ik krijg nog niet eens de kans om te lezen heb ik alweer een nieuwe melding EEN ECHTE AFGANG . hopelijk komt u na verloop van tijd terug . Met vr,gr.

tenormin
door tenormin Dec 3, 2015 om 20:35
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, als hopetobehelping zo reageert, dan is het mij ook volstrekt duidelijk: een tranendal. Maar er blijven natuurlijk altijd wel de connaisseurs: die gaan door tot het bittere einde. Wie weet, ooit lukt het ons allemaal. Cheerio!

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Dec 3, 2015 om 20:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een afgang deze vernieuwing.

Je klikt je suf om ergens te belanden. Geen overzicht meer van de vragen en de tekst van die vragen in één oogopslag. Dus snel even kijken is er niet meer bij.

Ook niet meer direct overzichtelijk de reacties op die vragen eronder vermeld.

Reageren op gegeven antwoorden en dan nog maar weer eens moeten klikken vind ik ook nergens op slaan.

Antwoordvak boven de antwoorden dus scrollen maar om te kunnen zien of je mogelijk het antwoord van iemand herhaalt.

Wonderlijk dat er nu kennelijk een + gegeven wordt of kan worden gegeven. Lijkt op een verkapte terugkeer van de groene en rode duimen.

Notificaties aanzetten deed ik nog maar heel zelden tot niet wegens vollopen van mijn mailbox. Nu het niet meer mogelijk is om dat alleen voor 1 vraag aan te vinken maar dat het voor hele rubrieken geldt zal ik dat ook niet meer doen.

Ik kan ook niet meer even snel "Mijn antwoorden" vinden. Dat vond ik wel handig gezien ik niet de notificaties aanvink(te).

De gebruikte kleuren maken het lezen van teksten lastiger vind ik.

Links onderaan stonden overzichtelijk een aantal rubrieken vermeld. Die lijken verdwenen. Kijk ik niet goed of is echt de optie "zoeken" die voorheen bovenaan stond verdwenen?

Veel loze ruimte die de pagina's vol maken.

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 20:27
1576 Antwoorden / 17 Vragen

aurora1 , ik ben het volledig met uw eens , wat een afgang . Ik zoek me de pleuris voordat ik ergens gearriveerd ben , is een verschrikking . Diegene die dit heeft uitgevonden mogen ze voor mij lozen . je moet al direct inloggen anders zie je niks , ook het lijstje bovenaan bij mijn profiel loopt bij mij compleet vol . Ik vind het ook niks , is waardeloze troep .

tenormin
door tenormin Dec 3, 2015 om 20:51
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik denk dat het over enige tijd wel een gewenning zal worden. Ik heb een verandering bij Tros Radar meegemaakt: ook daar (inclusief mezelf): we zochten ons 3 slagen in de rondte. Nu is het weer gewend, daar dan. Tot nu toe 2 pluspunten hier: de goede leesbaarheid en de door ons zoveel gevraagde "edit button". Maar voor de rest, speld zoeken in alle hooibergen van Nederland. De min punten ga ik nog niet benoemen: word een lange(re) lijst. ;-)

Topantwoord

richard83
door richard83 - Dec 3, 2015 om 20:35
386 Antwoorden / 28 Vragen

Wat is dit? Zal hier niet echt aan kunnen wennen hoor :( vorige was toch iets beter. dit gaat veeel leden kosten, zo als ik hier leest.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Dec 3, 2015 om 20:40
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@aurora1,

De zoekfunctie is nog wel rechtsboven op de homepage.

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 20:45
1576 Antwoorden / 17 Vragen

dank u reflecs ik kon dit ook niet vinden .

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Dec 3, 2015 om 20:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met anderen ben ik ook tot de conclusie gekomen dat her en der antwoorden/reacties verdwenen zijn.

Van mij had "Preview" mogen blijven om nog even je eigen reactie te controleren en te corrigeren indien nodig.

Naderhand in een gegeven antwoord wijzigingen gaan aanbrengen lijkt me niet bevorderlijk. Je zou dan steeds de gegeven reacties opnieuw moeten doorlezen om te zien of die mogelijk veranderd zijn.

Voor mensen die als nieuwkomer vragen stellen lijkt het me een dwalen in het bos te zijn geworden. Voor sommigen was het al ingewikkeld genoeg met de voorgaande versie.

@madras, wat bedoelt u met "unit" in de zin "welke unit dit bedacht heeft" ?

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 21:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@aurora1 , door deze vraag van mij zie ik al door de bomen het bos niet meer , is niet te doen .

aurora1
door aurora1 - Dec 3, 2015 om 21:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inmiddels meen ik ook ontdekt te hebben dat als ik via mijn profiel bij Mijn gegeven anwoorden kijk dat niets meer chronologisch op datum staat. Om precies te zijn, er staan zelfs geen data meer vermeld en (stokoud) en nieuw lopen doorelkaar. Geen touw meer aan vast te knopen. Dus even snel kijken of een vraagsteller een vervolgvraag heeft op een door mij gegeven antwoord is er niet meer bij.

Reageren op reacties van anderen via een apart vakje vind ik complete onzin. Het gaat hier om het beantwoorden van gestelde vragen/voorgelegde problemen, voor zover ik van deze rubriek heb begrepen. Ik denk dan ook dat ik niet in dat aparte vakje zal reageren, tenzij per vergissing.

De rubriek "Populaire vragen" staat ook opeens onder gestelde vragen en daarbij zitten stokoude vragen. Wat moeten we daarmee? Het is n.m.m. ook verspilling van ruimte onder recentelijk gestelde vragen.

marita567
door marita567 Dec 3, 2015 om 22:21
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@aurora1 , Bij mij is het helemaal hopeloos gezien mijn vraag scroll ik constant omlaag om het antwoord te zien . Bij mijn antwoorden staan er 3 met een datum en de rest niks . Dit is geen vernieuwing maar is gesloopt . Veel forumleden zullen vertrekken ,je hebt totaal geen overzicht meer . het lijstje naast mijn foto is helemaal een verschrikking , de antwoorden van nieuwe / oude vragen lopen hier ook door elkaar .

edrick3
door edrick3 Dec 4, 2015 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Jammer dat 'Mijn antwoorden' op datum verdwenen is. Je kunt niets meer nakijken. Oftewel: rommelig.

Topantwoord

ja
door januitgroningen - Dec 3, 2015 om 21:49
53 Antwoorden / 2 Vragen

Vreselijk! Ik zie meer websites opdoemen volgens dit principe. Veranderingen zijn vaak geen verbeteringen. Het navigeert niet fijn. En je bent het spoor zeer snel bijster.

tenormin
door tenormin Dec 7, 2015 om 00:30
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ze zijn zeker het spoor van de NS gaan navolgen, ook al een rommeltje. En medeforumleden: ik zie/lees dit NU pas!!

reflecs
door reflecs - Dec 3, 2015 om 21:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@aurora1,

Ben het helemaal met u eens.

Misschien dat antwoorden gegeven door nog niet klaar is? Er is nu echt geen enkele logica in te ontdekken.

Ik vraag me trouwens af of het niet verstandig is om te dubbelposten in http://kassa.vara.nl/nieuws/kassa-site-in-een-nieuw-jas, of ben ik nu te wantrouwig?

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Dec 4, 2015 om 07:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@reflecs, dank voor de tip over "zoeken".  Dat is ook weer via een omweg en die functie werkt tot dusver bij mij niet. Vragen op onderwerp zoeken werkt  bij  evenmin (zoekvak ergens midden op de pagina). Ook werkt het niet als je "buitenom" via internet een vraag zoekt als je toevallig het onderwerp ervan nog weet.

Wat betreft dubbel posten van commentaar (uw verwijzing), dat betreft een pagina waar je "vind ik leuk" e.d. kunt aanklikken. Daar heb ik niets te zoeken en ik vermoed ook dat er niets met de commentaren gedaan wordt/zal worden.

Het is haast een klucht. Als je antwoorden terug wilt zoeken moet je alsmaar scrollen en klikken en ben je veel tijd verder voordat je gevonden hebt watje zoekt. Voorheen ging je bij veel antwoorden heel gemakkelijk naar bijv. de (bijna) laatste genummerde pagina bij de reacties op een vraag.

Als je nu een vraag wilt zoeken dan moet je alle vragen doorlopen voordat je er bent met ook weer veel (te veel) scrollen en klikken, niet alleen door dit onhandige systeem maar ook door de vele loze ruimte en dus vele pagina's.

Om te reageren op uw tip is het zaak om te onthouden wat u schreef of anders toch maar door alle antwoorden heen scrollen omdat het reactievak bovenaan geplaatst is. Ik voel me niet geroepen om in aparte vakjes te reageren op reacties omdat ik dat systeem nutteloos en overbodig vind.

Mijn ogen zijn daar (de onrust van het voor je ogen langs schieten) niet blij mee, en mijn muis piept luidkeels uit protest wegens de overuren die hij maakt en steeds het punt van oververhitting bereiken......

Als het meezit dan gaat de redactie terug naar het vorige systeem. Mij staat vaag bij dat dat in het verleden ook al eens gebeurd is na een slecht gevallen vernieuwing.

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 07:50
1576 Antwoorden / 17 Vragen

aurora1 , Bij mij werkt het ook voor geen meter . Gisteren heb ik ook al mijn ongenoegen geuit naar kassa , ik denk dat ik dat vandaag maar weer ga doen . Ik zoek me rot over de hele site , ik kom de halve tijd op iets anders uit ., dus uw bent niet de enige . het beste lijkt mij dat iedereen klaagt , misschien gebeurd er dan iets .

reflecs
door reflecs Dec 6, 2015 om 14:08
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@aurora1, Bij mij staan nu de antwoorden in profiel chronologisch.

reflecs
door reflecs - Dec 4, 2015 om 08:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@aurora1,

U schrijft: ...Als het meezit dan gaat de redactie terug naar het vorige systeem. Mij staat vaag bij dat dat in het verleden ook al eens gebeurd is na een slecht gevallen vernieuwing...Als dat zou kunnen.... De vorige versie, met wat verbeteringen, was hiermee vergeleken prima.

Of een gewone en mobiele variant naast elkaar. Of meest recente reacties bovenaan. En zou graag willen dat bij het vernieuwen van de pagina je niet weer teruggeworpen wordt naar de top van de pagina.Van alleen al dat heen en weer gescroll krijg je een punthoofd.

Dit is overigens edit nummer zoveel, mis de preview.  Ik vind dat bij een reactie toch echt vermeld moet worden dat er iets veranderd is. Had nog wat witruimte bij een reactie van gisteren willen weghalen en zie dat dit niet meer kan. Kennelijk moet er dan toch binnen een bepaalde tijd bewerkt worden, dat is wel goed.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 4, 2015 om 09:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een ramp dit!

Topantwoord

ltmvz
door ltmvz - Dec 4, 2015 om 09:55
949 Antwoorden / 18 Vragen

Als je een bijdrage hebt geplaatst aan een onderwerp is het erg moeilijk geworden om te volgen hoe het verder gaat. Terwijl dat toch van wezenlijk belang is. Op vele andere forums kun je zelfs een onderwerp volgen waar je zelf niet aan mee hebt gedaan.

marita567
door marita567 - Dec 4, 2015 om 10:02
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Wat een verschrikking , diumenge plaatst 2 keer een reactie en ik krijg deze 6 keer wat een afgang .

Vanmorgen weer een reactie naar de redactie gegeven maar wat blijkt er word een verwijzing gegeven door de redacteur kassa-online@vara .nl maar ook dit werkt bij mij niet .

Ik roep alle forumleden op om te klagen bij de redactie misschien word dan deze bullshit teruggedraaid , bij mij werkt bijna niks , en als het al werkt is het met veel omwegen .

ltmvz
door ltmvz - Dec 4, 2015 om 10:41
949 Antwoorden / 18 Vragen

Vandaag exact 6 jaar geleden is er een laptop van een landgenoot verdwenen bij een reparatie. Zie "Populair in Computers en Telefonie" voor meer details. Het lukt mij helaas niet om de reacties te bekijken: de vraag is gesloten. Nu zie ik alleen het probleem. Ik zag wel dat de laptop €799 had gekost en gekocht was bij de Mediamarkt. Die probeerden zich ervan af te maken met smoezen.

hutch
door hutch Dec 4, 2015 om 12:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@LTMVZ, als je het om de antwoorden gaat, kun je die hier lezen: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:XSIJZpKbIhwJ:kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/laptop-verdwenen-tijdens-reparatie/+&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl (knippen en plakken; een linkje maken lukt niet in een reactie op een antwoord).

hutch
door hutch Dec 4, 2015 om 13:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Tja.... het wordt dus automatisch een link..... maar kan deze niet inkorten naar een linkJE

marita567
door marita567 - Dec 4, 2015 om 11:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@ltmvz

Op oude topics kunt uw niks meer zien zijn allemaal gesloten .

Cookies
door Cookies Dec 4, 2015 om 11:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt niet meer reageren, maar zijn wel te lezen.

Cookies
door Cookies - Dec 4, 2015 om 11:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik kan geen reactie(s) lezen en/of plaatsen bij http://kassa.vara.nl/nieuws/kassa-site-in-een-nieuw-jas. Zit daarover te mailen met redactie.

Welke browser gebruiken degenen die wel reacties kunnen lezen/plaatsen? Ik gebruik Chrome met Win10.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 4, 2015 om 12:22
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Komt door bepaalde scripts die -zeer waarschijnlijk- standaard in Chrome geblokt worden. Gisteren in Opera waren ze -na het volledig uitschakelen van uMatrix- wel zichtbaar, maar reageren onmogelijk. Vandaag is er helemaal niets te zien. Sowieso is het absurd wat ze nu daar allemaal aan scripts hebben meedraaien, terwijl dat hier (V & B) an sich meevalt.

Cookies
door Cookies Dec 4, 2015 om 15:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even met IE en Edge geprobeerd, nada, nada en nog eens nada?

reflecs
door reflecs Dec 6, 2015 om 12:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Tig keer geprobeerd met Firefox. Vandaag eindelijk gelukt met Internet Explorer. Wat ik eigenlijk liever niet gebruik.

marita567
door marita567 Dec 6, 2015 om 13:13
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , Wat een verschrikking , ik wil een reactie geven op het bovenstaande van uw krijg ik 5 keer achter elkaar pagina niet gevonden log opnieuw in terwijl ik al ingelogd ben wat een kl#ten site . Ik kan wel de reactie`s van kassa lik mijn vestje lezen maar zoals Carola.83 kan ik er geen plaatsen. Hebt uw niet gezien dat ik bovenaan dat lijstje sta met marita567 ( log out ) geen idee wat dat betekent .

reflecs
door reflecs Dec 6, 2015 om 14:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita567, Dat (log out) kunt u alleen zien. Onder dat bericht en boven de andere commentaren staat anders (log in). Inloggen en uitloggen. Dat slaat alleen nergens op omdat je dat inloggen/uitloggen al gedaan hebt rechtsboven bij Vraag en beantwoord. En ook als je daar ingelogd bent moet je nadat het commentaar is ingetikt inloggen, maar dan werkt het nóg niet. Misschien komt het omdat ik bij IE nog niet eerder op de nieuwe site had ingelogd of iets anders. Zou er maar niet al teveel tijd aan besteden. Veel te frustrerend.

marita567
door marita567 Dec 6, 2015 om 14:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , dank voor uw antwoord , ik word er doodmoe van , ik val van een probleem naar een ander probleem. gelukkig dat ik de felle kleuren niet meer zie .

marita567
door marita567 - Dec 4, 2015 om 11:14
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@carola.83

Ik gebruik IE in windows 8.1 maar ook met dit is de nieuwe site waardeloos , uw vraag krijg ik wederom 3 keer .

Cookies
door Cookies Dec 4, 2015 om 11:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als ik jou was, zou ik maar snel die notificaties uit schakelen. Heb dat zelf nooit aan, omdat ook bij de oude versie je mailbox vol stroomde. Ben met redactie aan het mailen over het niet kunnen lezen/reageren bij dat artikel.

Topantwoord

freya
door freya - Dec 4, 2015 om 11:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@**

Sterker nog, niet alleen zijn die oude topics gesloten (wat op zich prima is), maar bij de conversie naar de 'vernieuwde' website, zijn de antwoorden bij die oude vragen niet meegekomen...... Je hebt er dus helemaal niets meer aan......

En hoe ze het voor elkaar krijgen om die oude vragen weer 'populair' te krijgen, is mij een compleet raadsel.....

Cookies
door Cookies Dec 4, 2015 om 11:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet alleen populair, maar ook nog eens recent;-) Prima dat er eindelijk met een slotje wordt gewerkt, vraag me alleen af wanneer zo'n topic op slot gaat. Na 1 jaar? Na 5 jaar?

akkerdistel
door akkerdistel Dec 4, 2015 om 12:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Alles staat inderdaad volledig door elkaar (dat doen ze dan wel weer consequent op iedere plek), gelukkig kun je met ABP+ heel makkelijk elementen blokkeren, zodat je o.a. onder aan de pagina die grote blokken -met veelal oude topics- kunt 'verwijderen'.

marita567
door marita567 - Dec 4, 2015 om 11:37
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@ternormin ,

je hebt er een hele dagtaak aan , uw plaatst een reactie onder mijn vraag maar ik kom niet regelrecht bij u antwoord uit , ik moet helemaal naar beneden srcollen en dan mijn ogen goed de kost geven waar u naam staat .

marita567
door marita567 - Dec 4, 2015 om 13:47
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hoe werkt dit nou met het plus teken , bij mij springt het meteen omhoog meT 10 , is dit normaal ?

edrick3
door edrick3 Dec 4, 2015 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita567, Ja, als je als vraagsteller een beantwoorder 'plust' dan wordt dat aangemerkt als Topantwoord en geef je 10 punten. Het gegeven antwoord wordt dan geel.

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 16:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@edrick , Wat betekent dat dan als ik bij andere een 1 zien staan ? bij mij werkt alles met de 10 ik kan geen 1 of meer geven .

edrick3
door edrick3 Dec 4, 2015 om 18:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat iemand anders - NIET de vraagsteller - het antwoord 'geplust' heeft. Als je dus bij een vraag van iemand anders een gegeven antwoord aanklikt omdat je dat wel een juist antwoord vindt, dan komt er plus 1. Kijk maar eens naar de 2e reactie van Valerius. Daar heb ik op geklikt en dan is er 1 bijgekomen. Klik maar eens op de 3e reactie en je zult zien dat-ie dan geel wordt, omdat jij als vraagsteller er op klikt.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 4, 2015 om 18:06
7182 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita567, Omdat u de hoofdpersoon bent zal alles wat u plust met 10 punten omhoog gaan, als ik iemand in uw topic een plus geef gaat dat maar met 1. Vr, gr.

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 19:13
1576 Antwoorden / 17 Vragen

edrick en sjoppie bedankt voor jullie antwoord . dus dat betekent ook dat ik het een juist antwoord vind bij iemand anders , maar als dit antwoord geen oplossing bied dan krijg je daar punten voor ???? hopelijk is dit niet waar want dan is dit helemaal waardeloos . Ik vind deze site maar niks , teveel problemen

sjjoppy
door sjjoppy Dec 4, 2015 om 19:54
7182 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita567, ja, door een topantwoord te geven wordt de rangorde van die persoon verhoogd ;-)) Ik moet verder ook aan deze vernieuwde site wennen, het gaat wel langzaam.

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 20:19
1576 Antwoorden / 17 Vragen

sjoppie . door dat ik de vraag heb gesteld krijg ik helemaal geen melding dat uw een reactie hebt geplaatst , maar bij mijn foto heb ik ongelofelijk veel cijfers om die allemaal te zien moet ik zoeken en helemaal naar beneden scrollen . ik scroll me een ongeluk ., ik log in en ik word weer meteen uitgelogd .is niet te doen .

sjjoppy
door sjjoppy Dec 6, 2015 om 14:41
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Marita567. dat uitloggen kan komen doordat u iets te veel naar de rechterkant van uw foto klikt, tussen foto en pijltje klikken is al genoeg om uitgelogd te worden.

marita567
door marita567 Dec 6, 2015 om 14:54
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@sjoppie , ik klik op mijn foto en niet er tussen in , wat een ellende .

2g
door 2greyrooms - Dec 4, 2015 om 16:02
41 Antwoorden / 8 Vragen

Topantwoord

zoekster
door zoekster - Dec 4, 2015 om 16:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat ook loei-irritant is dat je alleen de eerste 3 antwoorden krijgt te zien, je moet een handeling verrichten om de andere antwoorden te zien. Maar waarom vraag je je af, je kunt toch op je vingers natellen dat nieuwe forumleden, of mensen die niet opletten alleen de eerste 3 antwoorden lezen en dan hun eigen antwoord posten. Waarbij je dus een goede kans hebt dat je honderd keer hetzelfde antwoord krijgt.

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 16:15
1576 Antwoorden / 17 Vragen

tot op heden begrijp ik er nog geen ballen van , om nu weer u reactie te zien moet ik helemaal naar beneden scrollen anders mis ik dit . Mama Mia wat een waardeloze site , het wekt bij mij alleen maar frustratie`s op

Topantwoord

wimmi20
door wimmi20 - Dec 4, 2015 om 16:25
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vernieuwing is niet altijd een verbetering.

Wat een nare site is dit geworden !

Misschien vinden mensen hem leuk die van puzzelen houden.

Ik heb sterk de indruk dat de site van RADAR en KASSA door hetzelfde bureau wordt onderhouden.

Dat zie je aan veelal dezelfde onderwerpen, die ook in het journaal zijn te zien, en in de krant zijn te lezen.

Volkomen overbodig deze nieuwsberichten op de site van de beide omroepen, slechts bedoeld om de site "vol" te krijgen.

Bovendien lijkt het wel of de site van RADAR sinds vandaag een iets andere opmaak heeft

Kortom : de nieuwe KASSA site ervaar ik als irritant en knudde !

Weggegooid geld.

pi
door pieterwolters - Dec 4, 2015 om 17:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Krijgen stagiairs tegenwoordig geen begeleiding meer? Je mag tenminste hopen dat deze site niet het werk is van een professional. Ik begrijp sowieso niet waarom de publieke omroep niet gewoon standaard forumsoftware als phpbb e.d. gebruikt.

Topantwoord

freya
door freya - Dec 4, 2015 om 17:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En wat ook zéér irritant is: je krijgt alléén notificaties wanneer iemand op jouw antwoord reageert. Een topic 'volgen' door de notificaties te 'volgen' is er niet meer bij. Je krijgt namelijk géén notificatie wanneer anderen een reactie bij een ander antwoord posten.....

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 17:30
1576 Antwoorden / 17 Vragen

volledig mee eens . ik moet constant ingelogd zijn wil ik iets zien , ook nu u reageerd zie ik toevallig een 1 staan bij mijn foto anders had ik uw reactie nog niet eens gezien 10 punten , Ik heb de neiging om iedereen die zich negatief uilaat over deze site allemaal aan te merken als topantwoord , dus bij deze .

freya
door freya Dec 4, 2015 om 17:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als het goed is krijg jij daar wél een notificatie van, aangezien jij deze 'vraag' gesteld hebt..... Wellicht zit daar nog enige tijdvertraging in....

Topantwoord

hutch
door hutch - Dec 4, 2015 om 19:27
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb gelezen dat er geen weg terug is. Ik (ook) had een stille hoop, dat de oude site aangepast terug kon komen.

'No way!'. We zullen het hier echt mee moeten doen.

Laten we alle onvolkomenheden noteren en deze in een mail naar de redactie sturen: kort, bondig.... en duidelijk.

Zelf heb ik er al een paar gestuurd.

Daarnaast wat ik persoonlijk irritant vindt, is dat onderaan elke vraag het vakje met 'Nieuw op Vraag & Beantwoord' en de 'populaire' vragen genoemd worden. Liever zie ik dat de ruimte geheel en alléén gebruikt wordt voor het onderwerp/topic/item.

Ook al die kleuren mogen van mij wel wat minder worden.

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 21:31
1576 Antwoorden / 17 Vragen

ik heb wederom een mail naar de redactie gestuurd de zoveelste dit is echt niet te doen .

sira
door sira - Dec 4, 2015 om 19:49
2326 Antwoorden / 24 Vragen
sira
door sira - Dec 4, 2015 om 19:50
2326 Antwoorden / 24 Vragen
sira
door sira - Dec 4, 2015 om 19:52
2326 Antwoorden / 24 Vragen
sira
door sira - Dec 4, 2015 om 19:54
2326 Antwoorden / 24 Vragen
sira
door sira - Dec 4, 2015 om 19:58
2326 Antwoorden / 24 Vragen
sira
door sira - Dec 4, 2015 om 20:02
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ik had deze reactie's nog niet eens gezien. Ik had al een mailtje gestuurd naar de redactie. Ik heb de Kassa site altijd overzichtelijker en prettiger leesbaar gevonden dan de Radar site, maar helaas, ik moet mijn mening hierover aanpassen. Met deze vernieuwing leest de Radar site heel wat prettiger en is overzichtelijker dan deze.

Als Kassa het zo laat (meestal krijg je als antwoord dat het een kwestie van wennen is), komen we elkaar misschien wel weer tegen op het forum van Radar, want deze aanpassing van Kassa is hééééééééééél slecht, of anders gezegd WAARDELOOS. Wat een gefröbel.

Ik heb wel uit betrouwbare bron vernomen dat we ons bij Kassa kunnen aanmelden voor een gratis vergrootglas, zodat we de avatars kunnen zien. Nog niet verder vertellen hoor.

Als Kassa de site zo laat (meestal zeggen ze dat het een kwestie van wennen is), wie weet komen we elkaar dan wel weer tegen op de Radar site.

sira
door sira - Dec 4, 2015 om 20:07
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Er gaat dus ook heel veel mis, want iedere keer dat ik mijn reactie plaatste, kreeg ik te zien dat de pagina niet gevonden was, maar nu sta ik er vele malen op. Wat een geklungel.

freya
door freya - Dec 4, 2015 om 20:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@Sira

Klopt, het gaat inderdaad (vaak) mis. Ondanks de foutmelding wordt de reactie toch geplaatst.....

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 20:48
1576 Antwoorden / 17 Vragen

bij mij gebeurd hetzelfde , ik kan niet antwoorden bah bah bah word weer een melding naar de redactie is waardeloods

Topantwoord

ro
door ronny530 - Dec 4, 2015 om 21:01
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Je moet wel gestudeerd hebben om vraag en antwoord in de nieuwe lay out te kunnen volgen. Hebben ze een webdesigner van de belastingdienst aangetrokken ofzo. Zelfs de spellingscontrole die standaard in firefox is aangebracht werkt niet meer.

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 21:14
1576 Antwoorden / 17 Vragen

er werkt niks goed , ik log in en ik word meteen uitgelogd . antwoorden gaat ook niet fatsoenlijk ik word er peu nerveu van

wi
door wilhelmina59 - Dec 4, 2015 om 21:06
512 Antwoorden / 0 Vragen

Ben nu helemaal het spoor  bijster en als ik zo eens lees ben ik niet de enige

Ben redelijk digitief maar hier word ik simpel van

wi
door wilhelmina59 - Dec 4, 2015 om 21:08
512 Antwoorden / 0 Vragen

Ben nu helemaal het spoor  bijster en als ik zo eens lees ben ik niet de enige.

Ben redelijk digitief maar hier word ik simpel van.

Succes allemaal

wi
door wilhelmina59 - Dec 4, 2015 om 21:09
512 Antwoorden / 0 Vragen

Ben nu helemaal het spoor  bijster en als ik zo eens lees ben ik niet de enige

Ben redelijk digitief maar hier word ik simpel van

Succes maar ik haak af.

Dubbelpost: sorry enig idee waarom?????????????

Juist

Omdat het allemaal zo duidelijk is.

hutch
door hutch - Dec 4, 2015 om 22:26
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Op 29 september 2006 heeft Kassa de Prix Italia 2006 gewonnen, een internationale prijs welke jaarlijks wordt toegekend voor de beste website van alle omroepen ter wereld. Dit vanwege het interactieve gedeelte van de site waar consumenten met elkaar over diverse problemen kunnen communiceren. Bovendien was de jury zeer te spreken over de technische constructie van de site. (Bron)

Die goede oude tijd...... Heb er zelf nog een item aan gewaagd destijds, klik * hier *.

Maar goed..... het is niet anders. Laten we met ons allen de schouders er onder zetten en samen maken we er wat van!! OK?

gerbera
door gerbera - Dec 6, 2015 om 12:19
7358 Antwoorden / 14 Vragen

de foto van de streepjes waar ik het over gehad heb

marita567
door marita567 Dec 6, 2015 om 12:26
1576 Antwoorden / 17 Vragen

vreemd maar die heb ik dus niet .

me
door mein33 Dec 6, 2015 om 14:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op de PC worden deze streepjes niet getoond.

gerbera
door gerbera Dec 6, 2015 om 14:47
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is dan vreemd want ik gebruik een PC (Acer desktop) en de foto is van de monitor genomen.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 7, 2015 om 16:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@GERBERA control + printscreen en plakken in Paint werkt beter ;-)

gerbera
door gerbera Dec 7, 2015 om 16:25
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik werk met Win7 en IE9. Och heb een goed fototoestel en dit ging wat sneller, maar bedankt voor de tip -;)

Topantwoord

lieddya
door lieddya - Dec 6, 2015 om 14:21
1 Antwoorden / Vragen

Wat een ramp is deze nieuwe site.

Het hele overzicht is zoek en nodigt uit om er maar mee te stoppen.

Dat kan niet de bedoeling zijn van deze nieuwe site.

marita567
door marita567 - Dec 6, 2015 om 14:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@lieddya

Uw bent niet de enige , is een behoorlijke afgang , ik krijg een melding dat uw een reactie hebt achter gelaten op mijn vraag , die heb ik kunnen lezen maar wel met omwegen .

de tweede melding was dat uw mijn vraag had geplust maar die kan ik niet vinden .

meld uw ongenoegen bij kassa-online@vara.nl

tenormin
door tenormin Dec 6, 2015 om 15:11
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik krijg net een melding dat ook ik door @ lieddya ben geplust, dank daarvoor, alleen, ik zie nergens iets. Ik wacht nu maar alleen op nieuwe vragen, het getal bij mijn profiel, als het een te beantwoorden vraag voor is zal ik een poging wagen: voor de rest: ik stop er mee. En ja, toen de RADAR site werd gemoderniseerd was het even zoeken, dat wel; en natuurlijk ook veel gekissebis, maar alles was in 3 dagen duidelijk. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat deze opzet duidelijk gaat worden. Zie "tig" keer dezelfde vraag voorbij komen met lees verder. Lees ik verder, gaat alles weer opnieuw beginnen. 't Is dat ik geen man ben: anders kreeg ik een baard.

gerbera
door gerbera Dec 6, 2015 om 15:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Troost u ook velen met u en mij zijn de weg kwijt. Heb mijn "glazen bol" geraadpleegd maar die tast in het duister. Mijn routeplanner slaat op hol, mijn bril beslaat maar ik houd er de moed in. Iedere keer dat het mij lukt iets te plaatsen geef ik mijzelf maar een plusje op een A4tje. Heb zelfs al 2 foto's kunnen plaatsen. En de herhaling van vragen is ook weer te verklaren. Krijg bij plaatsing van een reactie de mededeling dat de site met een lang scrip bezig is. En zo lang zijn mijn reacties toch ook weer niet. Maar nogmaals de moed er in houden en blijven lachen. Overigens kunnen vrouwen ook een baard krijgen dus pas maar op. -;)) Sterkte. gr. gerbera

gerbera
door gerbera - Dec 6, 2015 om 14:49
7358 Antwoorden / 14 Vragen

En als je op de streepjes klikt zie je dit rolmenu,

marita567
door marita567 - Dec 6, 2015 om 14:57
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@gerbera ,

Bij mij staat dat meteen bovenaan , ik heb geen streepjes of iets dergelijks , het menu zie ik meteen ik heb een laptop

Welk apparaat hebt uw ?

gerbera
door gerbera Dec 6, 2015 om 15:14
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar verschilt het per apparaat. Ik heb een simpele Desktop PC (Acer, Win7, IE9) . Ik moet op de streepjes klikken om het rolmenu te zien. Zal wel ergens aan liggen maar wat????????????????

marita567
door marita567 - Dec 6, 2015 om 15:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@ gerbera ,

ik weet waar het aan ligt : WAARDELOZE SITE

reflecs
door reflecs - Dec 6, 2015 om 15:37
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@gerbera,

Als ik het scherm van IE kleiner/smaller maak heb ik ook de streepjes. Heeft u het gemaximaliseerd?

gerbera
door gerbera Dec 6, 2015 om 16:39
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ja hoor, heb zelfs een zoominstelling van 125% want de oogjes zijn ook niet meer wat het geweest is. Maar langzaam maar zeker komen steeds meer streepjes in beeld. En nogmaals het werkt echt ook op een Desktop.PC

freya
door freya - Dec 6, 2015 om 16:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera

Die 'streepjes', waarmee je het menu opent, is volgens mij iets wat je op deze website ziet wanneer je een tablet (of ander mobiel apparaat) gebruikt. Het is een manier om zoveel mogelijk ruimte op je (kleinere) scherm vrij te houden.

freya
door freya - Dec 6, 2015 om 16:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm....en blijkbaar ook afhankelijk van de gebruikte browser en/of instellingen. In Chrome zie ik dat streepjesmenu wel, maar in Firefox weer niet.....

Cookies
door Cookies Dec 6, 2015 om 21:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gebruik ook chrome op desktop, geen streepjes. Wel op mijn tablet. Dacht dus ook dat je die streepjes alleen op phone of tablet zou zien. Vlg mij is het een fout vd site als je ze op PC te zien krijgt.

freya
door freya Dec 6, 2015 om 21:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, is geen foutje. Zie mijn antwoord van 17:38 uur, even verderop.... ;-)

Topantwoord

oversteek
door oversteek - Dec 6, 2015 om 16:25
9 Antwoorden / 12 Vragen

Ik dacht, een nieuwe site, leuk, nou, ik wordt er helemaal gek van, gauw terug naar de oude site VARA!!!!

oversteek
door oversteek - Dec 6, 2015 om 16:29
9 Antwoorden / 12 Vragen
marita567
door marita567 - Dec 6, 2015 om 16:43
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs

Als ik het scherm kleiner moet maken zie ik helemaal niks meer .

Ik ben nu al DIGIBEET maar met deze site word ik ook nog ANALFABEET .

@freya ,

ik gebruik Chrome maar ik zie geen streepjes , ook niet als ik het scherm kleiner maak .

@oversteek ,

Welkom bij de club

reflecs
door reflecs - Dec 6, 2015 om 16:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita567. U hoeft het scherm niet kleiner te maken :). Ik meende alleen een verklaring voor de streepjes op de pc gevonden te hebben.

marita567
door marita567 - Dec 6, 2015 om 16:59
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs ,

Oh , ik heb dit getest maar ik zie geen streepjes , ligt waarschijnlijk aan welk apparaat je gebruikt .

morgen mail sturen naar de site van kassa , ik heb een hele waslijst .

Nu weer iets nieuws , als ik klik op toon vragen krijg ik een paar vragen te zien voor de rest zit ik beneden in de zwarte balk , en gaat niet verder .

edrick3
door edrick3 Dec 6, 2015 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb ik al gerapporteerd en zou aan gewerkt worden. ;-)

marita567
door marita567 - Dec 6, 2015 om 17:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@edrick ,

hopelijk doen ze iets met de reactie`s van de forumleden anders word het : www.ikstonderbijenkeekerna.nl

Topantwoord

freya
door freya - Dec 6, 2015 om 17:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@marita567

Als de menu-items (Home   Nieuws   Gemist   enz.) naast elkaar op het scherm past, wordt dit zo getoond en heb je dus niet die streepjesknop (heb je dan ook niet nodig). Als je een scherm gebruikt met lage resolutie (of de browser in een venster draait), waardoor het menu niet meer naast elkaar past, wordt dat menu niet meer getoond, maar krijg je die streepjesknop in beeld, waarmee je het menu kunt openen.

marita567
door marita567 Dec 6, 2015 om 17:44
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@freya Dank uw wel voor de informatie.

Topantwoord

valerius-2
door valerius-2 - Dec 7, 2015 om 00:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik ben dus niet denige die zo iets niet leuk vind, en vooral voorde oudere  leden diew nu voorde 4 de keer een nieuwe site krijgen te zien.

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 07:26
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@valerius- 2 Ik heb voorheen al gemeld dat dit niet leeftijdsgebonden is , tot op heden vandaag sla ik me nog altijd een slag in de ronde om de antwoorden te vinden . ik vraag me nog altijd af welk hersenloos persoon dit heeft uitgevonden . Als digibeet moet ik nu opletten dat ik geen analfabeet word , lezen en schrijven gaat moeilijk . Maar toch fijn om uw terug te horen , geef de moed niet op . daarom had ik ook deze vraag geplaatst en zie nu de reactie`s , uw bent niet de enige . Uw kunt u ongenoegen uiten naar ( email sturen ) kassa-online@vara.nl

Topantwoord

ja
door januitgroningen - Dec 7, 2015 om 05:11
53 Antwoorden / 2 Vragen

Wie had het ooit kunnen bedenken, dat Vara Kassa, nu zelf onderdeel is geworden mbt het consumentenleed!

Topantwoord

me
door mein33 - Dec 7, 2015 om 11:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Deze site is ontworpen voor mensen die met de modernste speeltjes over straat lopen, starend op hun schempje en zonder nog iets van hun naaste omgeving op te merken.

De mensen die thuis achter hun, inmiddels ouderwets te noemen, PC zitten tellen niet meer mee, of de ontwerpers van deze site weten niet eens dat er nog een bevolkingsgroep is die niet van die moderne speeltjes (kan) bezit(ten).

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Dec 7, 2015 om 11:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mein33: Kassa wil het jongere publiek bereiken. Dat hopen ze o.a. te doen door al die 'gezellige' kleurtjes (ook op t.v.). Door nu ook de site meer af te stemmen (krakkemikkig, dat wel) op smartphone en tablet gebruik, elimineren ze daarmee meteen een groot aantal oudere bezoekers.

Ik moet Kassa dan wel teleurstellen: jongeren kijken nauwelijks nog naar t.v. en al helemaal NIET naar Kassa!

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 11:39
1576 Antwoorden / 17 Vragen

de reactie`s op mijn vraag is enorm dit had ik helemaal niet verwacht , ik plus alles .

Cookies
door Cookies Dec 7, 2015 om 11:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, hopelijk leest de redactie mee, kunnen ze wat wijzer van worden.;-) Als ze dan ook nog eens alle topics door lezen over die voorbeeldbrief, dan zien ze hoeveel mensen NIKS kunnen vinden en al niet eens weten hoe ze een vraag moeten stellen. Het lijkt op echt een eliminatieproces van bepaalde doelgroepen.

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 11:56
1576 Antwoorden / 17 Vragen

dat denk ik ook , ik zie nu toevallig dat uw gereageerd hebt , wederom geen melding . Vanmorgen een mail gestuurd was een waslijst, ik hoop dat iedereen dat doet .

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Dec 7, 2015 om 12:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita567, het is heel goed dat u de vraag heeft gesteld, dat blijkt wel. Naar mijn mening had de redactie zelf een centraal topic moeten maken waar de forumleden terecht kunnen met hun opmerkingen en vragen waar de redactie ook zelf reageert, verduidelijkt en updates geeft.

En een 'Hoe werkt dit" dat veel uitgebreider is en Veelgestelde vragen heeft. Deze vraag van u b.v.

Edit: dat is niet alleen overzichtelijk voor de gebruikers, maar ook efficiënter voor de redactie die nu allle (veelgestelde) vragen steeds per e-mail moet beantwoorden terwijl het ook éénmalig op de site zelf kan/ had gekund.

Om op die vraag nog eens terug te komen. Op https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ is te zien hoe het beter kan. Daar is gewoon één bescheiden regel voor Stel een vraag. Als er één regel is voor reageren/antwoord plaatsen scheelt dat alweer. Volgens mij kunnen al die mensen die reageren in die vragen over die hypotheekrente-brief ook gewoon de antwoorden niet vinden.

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 12:39
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , ik ben nog niet zolang op dit forum , voor mij en voor veel andere was dit ideaal , je stelt een vraag en je krijgt antwoord / oplossing zonder dat het geld kost. U en andere forumleden hebben mij al geweldig geholpen , ik heb op die paar maanden veel geleerd , nu moet ik een computercursus gaan volgen om deze site te begrijpen . Deze site is een en al een grote FIASCO .

reflecs
door reflecs Dec 7, 2015 om 13:04
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft in de tijd dat u hier actief bent ook anderen geholpen! :) Het maakt niet uit of je een beginner bent of wat meer gevorderd. Ik mis b.v. aurorora1 al een aantal dagen... U durft en kunt aangeven wat fout gaat. Anderen komen er helemaal niet meer uit en geven het op.

tenormin
door tenormin Dec 7, 2015 om 16:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik durf ook best aan te geven wat er fout gaat, alleen, heb geen idee meer wat er dan mee gebeurd. Was altijd erg leuk om "mee te doen", maar als ook oudere, ik kom nergens. Zodra ik op verzenden van dit bericht druk: ik krijg het van zijn lang zal ze leven niet meer terug te zien. En om nu spoorzoekertje te gaan spelen, daar heb ik ook geen zin meer in. Net als cijfers naast mijn profiel: zoals zojuist; Valerius-2 heeft u geplust. Erg aardig van hem, maar heb geen idee wat hij geplust heeft. En zo met alles: telkens vragen van mensen die zich herhalen en herhalen. Niet die mensen doen dat, maar na: lees meer, ga je weer naar hetzelfde en weer: lees meer. Gooi mij maar weg.

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 17:03
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , dank u voor uw compliment , ik ben in mijn hele leven al geen opgever geweest , maar nu zakt mij de halve tijd de moed in de schoenen . u mist aurora1 , diumenge ook niet , zoekster en sjoppie ook maar weinig , hopelijk geven ze niet op want dat zou zeer spijtig zijn hun antwoorden waren voor mij altijd waardevol net zoals hopetobehelping en alle andere .

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 17:11
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tenormin Nogmaals dit is niet leeftijdgebonden, voor mij is het ook een puzzelwerk , van dat lijstje word je helemaal door de site gestuurd het lijkt wel de marathon ,ik weet ook niet waar ik uitkom of waar ik zit , en het ergste is nog ben je ingelogd en je wilt reageren op een vraag dan krijg ik de melding u moet inloggen zeer verwarrend , als je nooit psychische problemen hebt gehad krijg je ze nu . maar geef de moed niet op .

Topantwoord

holstein
door holstein - Dec 7, 2015 om 12:24
922 Antwoorden / 16 Vragen

Heb het nu een paar dagen bekeken, maar kan er niet aan wennen, het overzicht is geheel verdwenen, kan er op de pc geen logica in vinden.

Misschien voor mobiel gebruik beter, maar denk toch dat de meeste kijkers en reageerders op de kassa site thuis achter hun pc zitten en de jongere mobiel gebruiker heeft volgens mij, met alle respect, weinig interesse in deze site, dus voor wie is dan deze verandering???

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 12:28
1576 Antwoorden / 17 Vragen

zoals u kunt zien bent u niet de enige , de reactie`s zijn enorm . mail de kassa en uit u ongenoegen heb ik ook gedaan kassa-online@vara.nl

holstein
door holstein Dec 7, 2015 om 12:33
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ga ik zeker doen.....

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Dec 7, 2015 om 13:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Tip:

Alexishoop is zo vriendelijk geweest een toevoeging voor Firefox en Chrome te maken waardoor bij Vraag en Beantwoord op de Kassa-site de gele achtergrond van de vraag veranderd wordt in een lichtgrijze. https://userstyles.org/styles/121487/kassa-style1

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 13:55
1576 Antwoorden / 17 Vragen

10 points ,

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 13:59
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , Is het niet beter dat ik opnieuw een vraag stel , met hoe verander ik de kleur van deze site , en uw antwoord met deze oplossing , dat ziet iedereen nu moeten de mensen naar mijn vraag gaan om dit te zien .

reflecs
door reflecs Dec 7, 2015 om 14:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Even denken.... Oh, hij staat er al ;). De reden dat ik de tip ook in uw vraag heb geplaatst is omdat ik verwacht dat hier de reacties toch wel blijven komen en dat deze steeds opnieuw bij Actuele vragen komt.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 7, 2015 om 16:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Is deze (letterlijk) pagina bij het openen bij jullie ook zo traag?

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 16:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

nee , niet bij mij als ik regelrecht open , maar wel als ik heen en weer moet gaan vanuit mijn lijstje .

Topantwoord

freya
door freya - Dec 7, 2015 om 16:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel

Dat komt omdat er inmiddels zo'n 100 antwoorden/reacties onder deze vraag staan. Dat belooft nog wat voor de écht lange vragen/antwoorden..... :-)