emenem
door emenem Mar 11, 2016 om 17:32
Computers & telefonie

Nieuwe printer delen in thuisnetwerk lukt niet

Hallo,
Vandaag heb ik een nieuwe printer geïnstalleerd op mijn laptop (windows 7). Het is een Brother printer DCP-L2500D.
Alles werkt perfect. Alleen...we krijgen hem niet op de laptop (windows 7) van mijn man via het thuisnetwerk.
Alle benodigde vakjes bij thuisnetwerk en geavanceerd delen zijn aangevinkt. Alles zoals het was
bij onze laatste printer (nu ter zielen).
Het enige is dat als ik bij mijn laptop op 'C' klik en ik 'brother'en vervolgens 'delen'  aanklik en hem in de thuisgroep wil zetten,doet hij dat niet en blijft het slotje erbij staan. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken. Nogmaals: bij onze vorige
printers was er geen enkel probleem: ik installeerde het apparaat en mij man kon hem probleemloos via het thuisnetwerk gebruiken.
Zou iemand ons een tip kunnen geven hoe dit probleem te tackelen?
Alvast hartstikke bedankt,
emenem

2382 7 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2016 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je wel al geprobeerd om de printer ook op de laptop van manlief te installeren?

emenem
door emenem Mar 11, 2016 om 18:34
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hoi Edrick, hebben je 1e tip met succes uitgevoerd, zodat de 2e al niet meer nodig was.
Hartstikke bedankt voo je spontane hulp en goed weekend,
emenem

door emenem - Mar 11, 2016 om 17:47
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hoi Edrick. Nee. Nog niet geprobeerd, maar wordt nu 'uitgevoerd'. Zal even terugkoppelen of er daar misschien iets aan de hand is.
Alvast bedankt hè
emenem

door emenem Mar 11, 2016 om 18:32
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Edrick, ook even voor jou: hartstikke bedankt hoor voor de 1e (en 2e gelukkig niet meer noodzakelijke) tip.
Alles loopt nu gesmeerd!
Dankdank!!! en...
Fijn weekend, ook voor jou
emenem

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2016 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen
emenem
door emenem Mar 11, 2016 om 17:54
132 Antwoorden / 42 Vragen

Aha!!! Dit voor als het na de installatie van het Brother-schijfje op de laptop niet zou lukken..
Alvast hartstikke bedankt voor alle hulp

emenem
door emenem Mar 11, 2016 om 17:58
132 Antwoorden / 42 Vragen

We hebben geen wifi maar nog 'ouderwetse' kabeltjes tussen laptops en modem.
Dus het is zaak, op alle laptops/computers die van de printer gebruik willen maken
het hele schijfje (danwel de downloadversie van het net) te installeren vooraleer
via het thuisnetwerk vanaf welke laptop dan ook te kunnen printen? Begrijp ik dit goed?

Jo
door Jonkvrouwe dr. mr. Claudia PhD MSc Mar 11, 2016 om 19:07
10 Antwoorden / 1 Vragen

Mankeer niets aan mijn ogen.

edrick3
door edrick3 Mar 12, 2016 om 10:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jonkvrouwe: gelukkig voor jou! ;-) 'Probleem" van de grote letters wordt trouwens veroorzaakt door deze site die een gekopieerde tekst op deze manier 'verwerkt'.

marita567
door marita567 Mar 12, 2016 om 10:54
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@edrick3  + 10

Topantwoord

Ma
door Mat Matheij - Mar 11, 2016 om 17:53
986 Antwoorden / 3 Vragen

Printen via het netwerk is in het algemeen een redelijk eenvoudig geheel. Haal allereerst de benodigde software van het net. Kies voor de netwerk versie van de software en installeer deze op uw laptop en overige pc's. Verbind de printer met een vaste of Wifi verbinding met het modem.
Deze handeling geschiedt via de instellingen op het aanraakscherm.van de printer. Voer bij Wifi de Wep/Wpa code in die op het modem staat of wanneer u dat hebt aangepast een gekozen code. Wanneer u bij het downloaden twee software versies hebt gedownload behoudt de netwerkversie en verwijder de andere. Deze handleiding is van toepassing op de meeste merken.

emenem
door emenem Mar 11, 2016 om 17:59
132 Antwoorden / 42 Vragen

Sorry, had het antwoord per ongeluk in het verkeerde 'hokje'getikt.
We hebben geen wifi maar nog 'ouderwetse' kabeltjes tussen laptops en modem.Dus het is zaak, op alle laptops/computers die van de printer gebruik willen makenhet hele schijfje (danwel de downloadversie van het net) te installeren vooraleervia het thuisnetwerk vanaf welke laptop dan ook te kunnen printen? Begrijp ik dit goed?

Ma
door Mat Matheij Mar 11, 2016 om 18:23
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ja de printer software moet op alle aangesloten apparatuur geïnstalleerd worden zoals gezegd in de netwerkversie in uw geval bekabeld. Waarom u de laptops echter niet via Wifi aansluit is wel een raadsel. Anderszins kunt u bij het downloaden van grote bestanden beter een vaste verbinding gebruiken. U heeft het over een mogelijk meegeleverde cd echter ik adviseer meestal om van het internet te downloaden dan heeft U de laatste versie.

emenem
door emenem Mar 11, 2016 om 18:30
132 Antwoorden / 42 Vragen

Mat Matheij
Probleem opgelost. Hebben inderdaad op de andere laptop alles gedownload. En alles werkt nu perfect!
Hartelijk dank voor alle tips.
Fijn weekend,
emenem

freya
door freya - Mar 11, 2016 om 18:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

hmm....als je van tevoren weet dat je de printer wil gaan gebruiken op meerdere computers (en eventueel tablets/smartphones), waarom dan gekozen voor een printer met alleen een USB-aansluiting? Nu moet je laptop 1 altijd 'aan' hebben staan om vanaf laptop 2 te kunnen printen......

Veel printers hebben tegenwoordig een netwerkaansluiting, zodat je de printer op je router kunt aansluiten. Zo'n 'netwerkprinter' is dan eenvoudig door elk apparaat binnen je netwerk te gebruiken....
USB voor printers is zó jaren 90..... ;-)

emenem
door emenem Mar 11, 2016 om 18:54
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Freya.

Weet je, er bestaan mensen  die niet zo thuis zijn in deze materie, en voor hen is het geweldig dat jullie bij Vara Kassa er zijn.
Als ik dus met een probleem zit en dit bij jullie aankaart, vind ik het fijn als mensen me proberen (en kunnen) helpen.
Een reactie als de jouwe draagt niets bij.

emenem

freya
door freya Mar 11, 2016 om 20:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ach, misschien heb je er iets aan wanneer je in de toekomst nog eens een nieuwe printer moet kopen (en die tijd komt vast nog wel een keer). Wordt deze 'tip' toch nog nuttig.....

freya
door freya Mar 11, 2016 om 20:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Enne....even om misverstanden te voorkomen, mijn reactie was niet negatief bedoeld hoor. Natuurlijk ben je 'geholpen' wanneer mensen je vragen beantwoorden, maar ik probeer je juist iets verder te laten kijken dan je neus lang is, door je erop te wijzen hoe je dit 'probleem' in de toekomst eenvoudig kunt vermijden....

Ma
door Mat Matheij - Mar 11, 2016 om 18:30
986 Antwoorden / 3 Vragen

Uw antwoord bevind zich onder uw reactie op mijn installatieadvies. Veel succes.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2016 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi dat het gelukt is.

Goed weekend.