be
door beautiful Jun 9, 2019 om 14:46
Computers & telefonie
Nieuwe printer print onduidelijk

ik heb een nieuwe printer gekocht Canon MG 3550 S
een testpagina afgedrukt ter controle
de tekst op deze pagina is niet goed afgedrukt
sommige woorden zijn vaag afgedrukt qua kleur en sommige woorden lijken over de andere tekst heen geschreven te staan
dit zelfde probleem had ik met mijn vorige printer ook een Canon de MG 4200 serie
ik heb alles al geprobeerd ook op de vorige printer
printerkop uitlijnen/reinigen etc
niets heeft geholpen daarom dacht ik dat de "oude"printer was overleden
nu de nieuwe printer hetzelfde euvel vertoont weet ik niet meer wat ik kan doen
de cartridges die ik gebruik zijn merkloze van 123 INKT
hier kan het niet aan liggen daar deze al enige jaren gebruikt worden met succes
de problemen met de "oude" printer spelen sinds 1 week
daarvoor totaal geen problemen ondervonden
wie weet hier raad op?

5549 15 Rapporteer

simon55
door simon55 - Jun 9, 2019 om 14:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer eens , als u de cartridges eruit hebt , deze schoon te maken. Neem n dubbel vel van n keukenrol , en haal de cartridges er rustig overheen , zodat de contacten weer schoon zijn. Bij mij hielp t prima , en heb ook dezelfde printer. Succes ermee.

sira
door sira Jul 29, 2019 om 21:04
2289 Antwoorden / 24 Vragen

De cartridges mogen ook op een schoteltje met een laagje lauw water worden gezet en daarna afdeppen met een tissue of een stuk keukenrol.

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2019 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Terug naar de winkel; garantie.

gerbera
door gerbera Jun 9, 2019 om 15:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

TS zal wel eerst de originele cardridges moeten plaatsen om uit te testen of het aan de printer ligt.

costnix
door costnix Jun 9, 2019 om 16:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De winkel kan zelfs moeilijk gaan doen als er geen Canon inktpatronen in de printer zitten.

ma
door malty - Jun 9, 2019 om 17:16
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Op de testpagina is de gekleurde tekst prima, het probleem zit kennelijk in de zwarte cartridge.
Ook de vette zwarte tekst is goed.
Zet de printinstelling eens op ‘Beste kwaliteit’ of anders een nieuwe zwarte cartridge erin.
Worden tegenwoordig geen cartridges meer meegeleverd bij een nieuwe printer?
Of heeft u de cartridges uit de oude printer gebruikt de cartridges zijn, naar ik zie, in de 3550 en de 4200 serie printer te gebruiken.
U kunt de zwarte cartridge met de spuitmondjes eens een nacht op een vochtig papieren zakdoekje zetten, dan wel in een bakje in plastic zakje want er kan veel inkt in het vochtig papier trekken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 9, 2019 om 18:12
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als dit problkeem zich ook voorded bij uw vorige printer dan lijkt het mij meer een probleem van de instellingen van uw PC of laptop.
Cartidges van de leverancier die u noemt kunnen m.i. niet het probleem zijn maar gelet op de service die men daar (op basis van mijn goede ervaringen) geeft kan het m.i. helemaal geen kwaad om de vraag ook aan hen te stellen.

Een mogelijke oplossing: alle printers verwijderen via het config > printer verwijderen scherm en dan de nieuwe printer opnieuw installeren.,

diumenge
door diumenge - Jun 10, 2019 om 08:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je in die nieuwe printer direct de merkloze cartridges gestopt? Wellicht dezelfde als van de oude printer?

costnix
door costnix - Jun 10, 2019 om 08:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft geprobeerd uw privégegevens te verwijderen, maar uw naam is goed leesbaar.
De identiteit van uw computer staat nog bovenaan de print.

marita5
door marita5 - Jun 10, 2019 om 09:50
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Beautiful ,

Lees hier eens de handleiding v.a pagina 235 ,

https://www.gebruikershandleiding.com/Canon-PIXMA-MG3550/preview-handleiding-650576.html

br
door brui0929 - Jun 10, 2019 om 10:41
629 Antwoorden / 10 Vragen

Gebruik de orginelen cartridge eens. Druk de test pagina opnieuw af.

gsm
door gsm - Jun 10, 2019 om 10:47
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Bij een nieuwe printer horen altijd speciale cartridges (meestal niet volledig gevuld) om voor de eerste keer te printen.
Deze zouden keurig moeten printen.
De oorzaak zit hoogst waarschijnlijk in een bijna lege merkloze cartridge van 123inkt.
Ik vind 123inkt trouwens veel te duur. Er zijn genoeg alternatieve- en veel voordeliger aanbiedingen te vinden op internet.
Je kunt de cartridges van deze printer eenvoudig controleren op een schoon stuk printpapier:
Druk de onderkant van de cartridge (de printkop) zachtjes 1 à 2 seconden tegen het papier.
Je moet daarna een mooie rechthoekige afdruk zien van de zwarte inkt kop of van de drie kleuren kop.
Is er maar een gedeeltelijke of vage afdruk, dan is de cartridge leeg en moet vervangen worden.

jo
door jorisw - Jun 10, 2019 om 11:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik mis wat informatie in de vraag van TS. Heb je direct de 123Inkt cartridges gebruikt, of eerst de meegeleverde Canon cartridges?

Overigens is dit wel een gewaagde uitspraak:

"hier kan het niet aan liggen daar deze al enige jaren gebruikt worden met succes"

a- 123Inkt zal hun producten ook wel eens wijzigen
b- de printerkop van de nieuwe printer is ongetwijfeld niet hetzelfde als van de oude printers.

Dus nooit bij voorbaat oorzaken uitsluiten als je een probleem wilt oplossen.

gsm
door gsm Jun 10, 2019 om 15:03
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Volgens mij zijn bij deze printer de patronen (cartridges) tevens de printkoppen.
Dezelfde patronen uit de oude printer op de nieuwe printer gebruiken geeft dan hetzelfde probleem als op de oude printer, die waarschijnlijk niets mankeerde.

be
door beautiful - Jun 10, 2019 om 17:22
25 Antwoorden / 19 Vragen

inmiddels werkt de nieuwe printer gelukkig naar behoren
de oude printer ga ik nog testen met 2 andere cartridges
het lag toch aan de cartridges deze bleken toch minder vol als dat ik dacht
iedereen heel erg bedankt voor het mee denken

panter22
door panter22 Jun 10, 2019 om 19:38
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je straks twee goed werkende printers. Bedankt voor het terugmelden.

pr
door printersetup - Jul 29, 2019 om 14:42
1 Antwoorden / Vragen

Initiate with downloading and installing Epson Connect Printer Setup Utility for Epson Printer Setup. Call the advanced printer setup team for assistance.

gerbera
door gerbera Jul 29, 2019 om 16:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Initiate with downloading and installing Epson Connect Printer Setup Utility for Epson Printer Setup. Call the advanced printer setup team for assistance.

Wat moet de TS met een setup van een Epson als het om een Canon gaat en het ook al is opgelost

sira
door sira - Jul 29, 2019 om 21:20
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Mijn gevoel zegt me dat de zwarte printkop niet goed is.

Familie van mij had recentelijk hetzelfde probleem.
2x een nieuwe zwarte cartridges geplaatst, omdat hij dacht dat de eerste niet goed was. Bij de tweede bleef het probleem zoals in uw voorbeeld. Bij hem bleek dat de printkop verstopt zat, maar in uw geval zal hij stuk zijn en dat valt onder garantie.

gerbera
door gerbera Jul 29, 2019 om 21:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Tis al opgelost op 10 juni, cardrides waren leeg.

sira
door sira Jul 30, 2019 om 08:40
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ja dat zie ik, maar als al die antwoorden en reactie's bij mij zichtbaar waren geweest, had ik niet geantwoord, ik loop al lang genoeg hier mee.
Maar de site is weer flut.
Op het moment dat ik iets plaats zijn vele antwoorden niet zichtbaar bij mij, daarna moet ik 3 à 4x opnieuw mijn reactie plaatsen, ook bij andere topics (melding met iets van dat token onjuist is) en ik krijg alweer enkele weken geen enkele melding binnen. Kortom waardeloos. En inmiddels vrees ik dat klagen ook geen zin heeft.

gerbera
door gerbera Jul 30, 2019 om 15:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@sira, bekend verschijnsel, moeten we maar mee leren leven;-))

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2019 om 22:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou je de voorgaande reacties lezen.

sira
door sira Jul 30, 2019 om 08:41
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Zie mijn reactie hierboven bij Gerbera