RM
door RMH Oct 9, 2018 om 14:54
Computers & telefonie
Nintendo switch na 1 jaar opeens betalen voor online gamen, mag dat?

Mijn zoon heeft al een jaar een Nintendo Switch.

Sinds 4 weken kan hij niet meer on-line gamen met spelen die hij al geruime tijd heeft en daarvoor wel on-line mee kon gamen.
Mag Nintendo opeens eenzijdig dit aanpassen, waardoor het gebruik van de Nintendo Switch dus opeens veel beperkter is dan dat hij aangeschaft is.
Een deel van de functionaliteit wordt opeens afgenomen en nu mag je er voor betalen (EUR 3,99 per maand) om dezelfde functionaliteit terug te krijgen.
Lijkt mij erg vreemd.

2880 4 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 9, 2018 om 15:11
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Lijkt mij op zich niet vreemd. Het zal ongetwijfeld ergens in de voorwaarden gemeld zijn. Ik zie dat er normaliter een abonnement voor aanwezig is. Kennelijk is er eerder bij degene waar het is aangeschaft sprake geweest van één jaar gratis.
Zie o.a. https://www.nintendo.nl/Nintendo-Switch/Nintendo-Switch-Online/Prijzen-1374627.html

I
k zie inmiddels ook de reactie van @mistery

my
door mystery - Oct 9, 2018 om 15:14
34 Antwoorden / 0 Vragen

Dit staat duidelijk op de nintendo site vermeld en ook in de papieren die er bij zaten dus dit zou geen verrassing moeten zijn.

Wat kost deze dienst?

Zowel de functionaliteit van de app als de mogelijkheid om online te spelen is gratis, totdat de Nintendo Switch Online-dienst van start gaat in 2018. Na de gratis proefperiode, zal voor de online-functies van de meeste games en de Nintendo Switch Online-app een betaald abonnement benodigd zijn.

he
door henk51 - Oct 9, 2018 om 17:32
90 Antwoorden / 0 Vragen

Goed lezen is ook een kunst op zich tegenwoordig lees goed het antwoord van   MYSTERY.
Als uw zoon zo'n gamefanaat is neemt u toch een jaarabonnement bent u geen 3.99 per maand maar ongeveer 1.67 kwijt omgerekend per maand scheelt ook al weer. Zeg hem wel op tijd op anders wordt hij automatisch verlengd voor 1 jaar

groeten Henk

lo
door lovewinnie - Oct 9, 2018 om 17:56
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is al jaar bekend dat er vanaf oktober betaald moest worden. Was dus voorbereid . Net zoals playstation en de xbox willen ze zo wat extra verdienen maar ook meer bieden. Na 7 proefdagen vandaag dus naar jaar abonnement afgesloten  Toch nodig wil je online spelen  Voor hele gezin is 35 euro voor jaar. Redelijke prijs.
Persoonsgebonden 19.95 maar dan kan er maar 1 persoon online. Voor die 15 euro meer kun je max 8 personen online laten spelen op de switch

Voor 1 oktober was het helemaal gratis. Gewoon op eigen WiFi. Dus niks te maken met 1 jaar gratis of iets dergelijks . Kan me voorstellen met weinig budget dat het echt wel balen is