ge
door george159 Jun 15, 2018 om 21:56
Computers & telefonie

NLE blijft facturen sturen?

Ondanks dat ik tijdig, ruim een maand voor het verlopen van het contract dit heb opgezegd, (schriftelijk bevestigd via facebook en dmv print screen opgeslagen). Heb hun nog verzocht om retour adres te geven zodat ik hun spullen terug kon zenden, nooit ontvangen? Ondanks dat blijf ik facturen van
€ 39,95 ontvangen voor een volgende periode, (maand). Heb natuurlijk meteen contact met hun opgenomen maar hun blijven volharden dat ik evengoed moet betalen, dreigen al met incasso kosten van € 15,- !

Dit is onterecht, ik heb tijdig opgezegd, ( ruim een maand voor verlopen contract datum), zwart wit opgeslagen op computer), heb alle maanden via aut. incasso netjes betaald, en op 13 juni 2018, ( einde contract) was de internet en televisie verbinding ook meteen al door hen verwijderd.
Ik heb bezwaar ingediend maar het is net alsof ze het niet willen horen.
Wat kan/ moet ik doen zodat ze daarmee ophouden?

2168 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2018 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als het contract op 13 juni eindigde, hoeveel facturen hebt u dan nadien nog ontvangen? Het is nu pas 15 juni.

ne
door neodutchio - Jun 15, 2018 om 22:43
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Over welke periode gaat de laatste factuur? Betaalde u per kalendermaand, of ergens in de maand? Als er per kalendermaand gefactureerd zou zijn, is de factuur van 01-06-2018 tot 01-07-2018. U krijgt dan aan het eind van de maand het verschil terug.

diumenge
door diumenge - Jun 15, 2018 om 23:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Overdrijf je niet een beetje George159?

Gr
door Grunn1 - Jun 15, 2018 om 23:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Normaal betaal je het abonnement vooraf per maand.
Je krijgt dus op of voor 1 juni een factuur voor de maand juni.
Aan het einde van de maand juni krijg je een correctie van het teveel betaalde over de maand juni.
Het kan zelfs zo zijn dat je omdat je midden in de maand opzegt nog een factuur voor juli krijgt maar ook deze wordt dan achteraf gecorrigeerd.
Niet betalen zorgt voor extra kosten en die zal je moeten betalen dus betaal op tijd het teveel betaalde krijg je wel terug.

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2018 om 23:42
16816 Antwoorden / 108 Vragen

"Dreigen" met incasso kosten van €15,00? Ongewoon bedrag, begint 'gewoonlijk' bij € 40,00. Maak je niet een vergissing in datum? Want 2 dagen nadat je opzegging was ingegaan, (13 Juni 2018) kan natuurlijk niet. Denk meer dat @neodutchio in de buurt komt van 'de waarheid'.

marita5
door marita5 - Jun 16, 2018 om 07:30
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo George159 ,

dreigen al met incasso kosten van € 15,-

Herinnering- en aanmaningskosten De herinnering is altijd kosteloos.De eerste aanmaning voor termijnnota`s en jaarnota`s kost € 15,- Voor eindnota’s is de eerste aanmaning niet van toepassing. Bij de laatste aanmaning voor termijnnota’s worden de kosten tot €40,00 verhoogd. Voor jaar- en eindnota’s wordt het bedrag verhoogd tot 15% van het te vorderen bedrag met een minimum van €40,00.

Voor de eerste termijnnota geldt een afwijkende regeling. U vindt deze regeling onder het kopje 'Looptijd en opzegging' .

Lees hier de contractvoorwaarden ,

https://www.nle.nl/energie/sites/energy/files/NLE_Contract_Voorwaarden_2017M06D26.pdf

panter22
door panter22 - Jun 16, 2018 om 08:25
6599 Antwoorden / Vragen

Wat  die spullen van NLE betreft, je krijgt vanzelf bericht waar je dat naar toe moet sturen.
Wil je niet wachten:
https://forum.nle.nl/mijn-alles-in-1-contract-72/modem-en-hardware-retourneren-5935/index1.html#post35104

ge
door george159 - Jun 16, 2018 om 08:43
41 Antwoorden / 11 Vragen

Factuur is van 12 juni.en was voor de periode 13 juni tot 13 juli.
Aanmaning en dreiging met € 15,- incassokosten kreeg ik gisteren 15 juni al.
Mijn contract liep van 13 juni 2017 tot 13 juni 2018.
Ik kreeg altijd de 12e van de maand een factuur wat op de 14/ 15e van de maand aut. werd afgeschreven.

aurora1
door aurora1 - Jun 16, 2018 om 10:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En wanneer precies heeft u opgezegd en hoeveel facturen heeft u dan ontvangen? En worden /zijn die automatisch afgeschreven? Of baalt u alleen maar omdat het afsluiten direct gebeurde maar de administratieve afwikkeling meer tijd nodig heeft?

ge
door george159 - Jun 16, 2018 om 10:31
41 Antwoorden / 11 Vragen

Arora1, er is afgelopen jaar 12 keer het bedrag van € 29,95 afgeschreven en nu wil men een dertiende bedrag afschrijven van €39,95, en er staat dan ook nog bij dat het voor de volgende maand is, tot 13 juli.
23 april al via hun facebook messenger aangegeven dat ik niet wilde verlengen ivm. de verhoging van €10,- euro en op 7 en 8 mei jl. dit nogmaals herhaald en verzocht het contract NIET te verlengen!
Wat is dat trouwens voor een domme opmerking dat het te maken zou hebben met het direct afsluiten van het internet en TV. Had/ heb een nieuwe provider die meteen vanaf het eerste moment 13 juni perfect werkte! Of dat ik mij om hun administratie erger. Nee men wil ondanks dat het contract verlopen was geld afschrijven van mijn rekening. Dit valt bij mij onder de afdeling diestal. Maar goed dat ik de aut. incasso metaan na 12 juni geblokt heb!

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2018 om 11:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Geduld is een schone zaak ...

Niet betalen levert alleen maar problemen op. E.e.a. zal heus wel verrekend worden.

panter22
door panter22 - Jun 16, 2018 om 11:35
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een contract gesloten van 13 juni 2017 tot 13 juni 2018. Opgezegd in april en een bevestiging gekregen van de opzegging en de verbinding is afgesloten op 13 juni. Zelf gecontroleerd dat de verbinding afgesloten was?
Het abonnementsgeld betaal je vooraf, de bijkomende kosten achteraf.
Hoe hoog die bijkomende kosten zijn weet je pas na 13 juni. Want dan is de verbinding afgesloten.
De provider laat het abonnement daarom nog 1 maand doorlopen en verrekent die bijkomende kosten.
Valt er niets te verrekenen, dan krijg je die €39,95 terug.
Maar nu heb je de automatische afschrijving geblokkeerd, dus kan er niets worden betaald en krijg je direkt een betalingsherinnering.
Betaal dus die €39,95.
Lees de voorwaarden, artikel 16
https://www.nle.nl/alles-in-1/sites/tripleplay/files/NLEx_algemenevoorwaarden_1.0_Alles-in-1_2016M12D20.pdf

diumenge
door diumenge - Jun 16, 2018 om 11:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waren die € 15,00 incassokosten een mededeling dat je dat risico liep toen je contact met hen opnam of heb je daadwerkelijk via het reguliere kanaal al een aanmaning ontvangen? Als je die hebt ontvangen dan is dat waarschijnlijk omdat ze niet konden afschrijven. Al met al blijven ze dus geen facturen sturen, maar sturen ze één factuur en waarschijnlijk één aanmaning. Dit binnen een paar dagen tijd en in die tijd heb je ook bezwaar gemaakt, en lijkt het alsof ze dat niet willen horen. Denk je soms dat je de enige klant van dat bedrijf bent? Geef ze wat tijd.

- Volgens je eigen verhaal heb je netjes optijd opgezegd en hoef je je dus geen zorgen te maken.
- Het kan heel goed dat de technische verwerking sneller gaat dan de administratieve verwerking, zeker als je nu al een andere provider hebt.
- De opmerking van aurora1 is dus zeker niet dom. Het is daarbij behoorlijk onbeschoft om tegen iemand die probeert te helpen zo'n opmerking te maken.
- Het is dus niet zo vreemd dat er nog één rekening volgt, hooguit is het niet netjes dat ze dat niet even toelichten.
- Zie voor de mogelijke reden van het laatste factuur de opmerking van panter22.

wi
door wilhelmina59 - Jun 16, 2018 om 12:08
507 Antwoorden / 0 Vragen

Snuggere vraag
De laatste opdracht automatische incasso gestorneerd???
Of betaald u zelf dmv een bankopdracht.
Hou altijd rekening met een nota achteraf.
En zo te lezen de clou niet vermeld maar wel geschreven dat er in uw ogen onterecht is afgeschreven.
Als u van de laatste nota was afgebleven dan was alles goed gegaan.
Succes.

off topic: kan weer tikken..............

Ch
door Chunn - Jun 16, 2018 om 16:09
1 Antwoorden / Vragen

Dit is bij mij ook gebeurd. Contract opgezegd, verbinding werd op opzegdatum om 07:00 uur 's ochtends al verbroken en toch een factuur ontvangen. Ik heb het in eerste instantie laten gaan, wel incasso geblokkeerd bij de bank, tot er serieus gedreigd werd met een incassobureau. Contact opgenomen, kreeg ik vervolgens zonder tekst of uitleg een eindafrekening van ook € 1.33. Incasso weer laten blokkeren bij de bank en als reactie heb ik ze toen een rekening gestuurd van 50 euro wegens administratiekosten ivm het sturen van onterechte facturen. Nooit meer wat op gehoord.
Nu maanden later kan ik nog steeds inloggen en zie ik in mijn account dat beide facturen volgens hun nog steeds openstaan.

ge
door george159 - Jun 16, 2018 om 19:49
41 Antwoorden / 11 Vragen

Dank je wel voor de tip Chunn, ja ook ik kreeg vandaag opeens een rekening van € 1,33 gepresenteerd, wat nergens op gebasserd was??
Volgens mij doen zij maar wat om te proberen bij de vertrekkende klant nog wat te halen?
Maandag eens voorleggen aan mijn rechts bijstand verzekering!

edrick3
door edrick3 Jun 16, 2018 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je denkt toch niet dat je rechtsbijstandverzekering in actie komt voor € 1,33? ;-)

panter22
door panter22 Jun 16, 2018 om 20:26
6599 Antwoorden / Vragen

En die rbstand komt in het geweer voor €1,33?
Dat is het bedrag van de afsluitingsdag. €1.33 x 30 dagen = €39,90

diumenge
door diumenge Jun 16, 2018 om 20:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Edrick3 en @Panter22 +10

Thijs12
door Thijs12 Jun 18, 2018 om 10:25
521 Antwoorden / Vragen

Begin maar een rechtszaak tegen die rekening van 1,33. Want later met incasso kosten en verder zal het wel om een substantieel bedrag gaan. Dan loont het om daar een nieuw topic over te openen.
Succes .

PS. Doet me denken aan die Spanjaard met zijn gevecht tegen windmolens .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 18, 2018 om 10:07
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Beste George, waarom niet meteen uw Rechtsbijstandverzekeraar ingeschakeld in deze?

ge
door george159 - Jun 18, 2018 om 15:15
41 Antwoorden / 11 Vragen

Klacht is opgelost!
NLE heeft dreiging met incasso ingetrokken en een openstaande factuur die niet bestond/ die nergens op gebasserd was geannuleerd!
Jammer dat het zo gelopen is, verder was ik een tervreden klant van NLE! Voor diegene die mij geholpen hebben met een positieve bijdrage mijn dank!

tijger1
door tijger1 Jun 18, 2018 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u netjes die € 1,33 betaald?

josien hompes-de jong
door josien hompes-de jong - Jun 18, 2018 om 15:28