cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 23, 2018 om 08:52
Computers & telefonie

Normaal beeld tv op pc

Ik heb mijn tv SAMSUNG LEA32A330J1 op mijn pc aangesloten met een VGA kabel omdat er op mijn pc geen HDMI aansluiting zit.
Nu heb ik een iets groter beeld dan normaal, kan ik dat goed krijgen, resolutie veranderen gaat niet, word alleen maar groter.
Is er misschien een andere mogelijkheid, misschien andere aansluiting, om dit goed te krijgen.
Graag hoor ik van een van julie iets.
VRG COR

3311 8 Rapporteer

panter22
door panter22 - Mar 23, 2018 om 09:02
6599 Antwoorden / Vragen
cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 23, 2018 om 09:22
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo PANTER22 ik heb op mijn pc ook een dvi aansluiting met 9 pennetjes, zoals op de foto te zien is, is ongeveer even groot en loopt schuin af net als de VGA aansluiting, deze is niet blauw maar een beetje goud kleurig. Is dat wat, en dan het andere eind met HDMI aansluiting in de tv. Ik hoor het van u.
COR

marita5
door marita5 - Mar 23, 2018 om 09:37
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cor van GiersBergen ,

Als ik het goed begrijp , is het beeld op de pc te groot , kunt u dit niet via de instellingen van de tv verkleinen ?

U vermeld hier ook het typ nr van uw tv , is dit juist ? Ik kan de handleiding van uw tv niet vinden .

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 23, 2018 om 09:40
28 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat is juist, ik kan het niet verkleinen met de handleidingen van de tv.
VRG COR.

marita5
door marita5 - Mar 23, 2018 om 09:53
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Cor Van Giesbergen ,

Misschien heeft u hier iets aan :

Bij samsung-tv's vind je normaal een functie JustScan. Als je JustScan aanzet wordt overscan uitgeschakeld en zou je alle pixels die je tv uitzend moeten kunnen zien op het scherm.

bron : startpagina.nl

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 23, 2018 om 10:32
28 Antwoorden / 21 Vragen

hallo, als de hdmi kabel in de tv zit en het andere eind de vga aansluiting in de pc, geeft hij aan controleer u singjaal kabel. verder is het beeld zwart. En een justscan  knop op mijn afstandbediening kan ik niet vinden.
COR.

gerbera
door gerbera - Mar 23, 2018 om 11:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Lees hier over een DVI aansluiting; http://www.televisies.nl/tvpedia/wat-is-dvi/

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 23, 2018 om 12:00
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo, er zit geen DVI aansluiting op mijn pc, als ik vga aansluit op mijn pc en het andere eind hdmi in mijn tv, komt er te staan signaal controleren.
COR.

gerbera
door gerbera Mar 23, 2018 om 12:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kan toch echt wel lezen, dit schreef u zelf;
 ik heb op mijn pc ook een dvi aansluiting met 9 pennetjes,
En voor VGA naar HDMI heeft u een speciale omvormer nodig.

panter22
door panter22 - Mar 23, 2018 om 13:15
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb een wat oudere Samsung tv waar je een tv op kunt aansluiten. Nooit gedaan, maar wie weet werkt het op een nieuwe tv.
Het gemakkelijkst is auomatisch afstellen:
Druk op de knop Tools op de afstandsbediening.
Druk daarna op de pijltjestoetsen om "autom afstellen" te selecteren en druk daarna op de entertoets.
Wil dit niet dan:
Druk op de knop Source om de pc-modus te selecteren.
Druk dan op Menu
Daarna op Enter om beeld te selecteren
Selecteer de gewenste optie met de pijltjestoetsen en druk op Enter als je tevreden bent met de instelling. Daarna Exit.
Het scherm Grof/Fijn en  de Positie van het pc scherm kun je kun je op de tv aanpassen als die niet gelijk is met het tv scherm

ro
door ron503 - Mar 23, 2018 om 14:00
1229 Antwoorden / 0 Vragen

In de gebruiksaanwijzing van de tv staat beschreven welke resolutie de VGA aansluiting aankan u kunt de resolutie van uw videokaart op die resolutie aanpassen. Als de inhoud van het getoonde bureaublad wel klopt dan kunt u middels de beeldopties van de tv het formaat aanpassen.

f.weele
door f.weele - Mar 23, 2018 om 15:13
1085 Antwoorden / 27 Vragen

je kunt een adapter kopen van VGA naar HDMI op b.v. Ebay: klik hier

Le
door LeCorbeau - Mar 23, 2018 om 19:00
38 Antwoorden / Vragen

Weet niet maar denk dat je toch in je pc instellingen moet zijn om beeld aan te passen. Hoe hoog de resolutie op je tv wordt   hangt van je videografische kaart in je pc af .Is het beeld eerder korrelig als scherp?Welke resolutie heeft je tv? Je zou het beeld kunnen verkleinen door ctrl toets ingedrukt te houden en met wieltje van muis te scrollen naar je toe o.a En toch beeldscherm resolutie in je pc aanpassen want denk niet dat je veel opschiet als je dat op je tv doet. Ik zou zelf eerst eens moeten klooien en moeten zien hoe het beeld nu is voor je er iets zinnigs over kunt zeggen.