hutch
door hutch Jul 11, 2013 om 00:15
Computers & telefonie

Notificatiemailtjes niet te openen

Zoals de meesten onder ons ontvang ik (de aangevinkte) notificaties van bepaalde onderwerpen (in mijn hotmailadres), doch kan ik die notificatiemailtjes (n-mailtjes) sinds 3 juli niet meer openen.

Voor alle duidelijkheid: het betreft het n-mailtje zelf en niet de link naar het onderwerp in dat mailtje.

Na het aanklikken (poging tot openen) van een n-mailtje krijg ik boven aan in 'Postvak in' de tekst: 'Outlook kan dit verzoek niet uitvoeren' te zien, met daarnaast een linkje (van Outlook): 'Netwerkstatus'.

Als ik op dit laatste linkje klik, krijg ik de tekst: 'Windows Live Hotmail – Feedback van gebruikers over onbeschikbare server' te lezen......

Het ligt in ieder geval niet aan mijn browsers (IE en FF).

De oude n-mailtjes van vóór 3 juli die ik nog heb, kan ik wel (nog steeds) gewoon openen, als ook de Kassa-nieuwsbrieven en de gewone mailtjes van de redactie.

Nadat ik mijn emailadres op de Kassa-site tijdelijk veranderd had in een andere, kon ik een toen ontvangen n-mailtje in dat nieuwe emailadres wel openen. Dit n-mailtje heb ik door gestuurd naar mijn eerste hotmailadres en daar kon ik deze ook gewoon openen.

Als ik mij aanmeld bij 'Windows Live Mail' met mijn eerste emailadres, is er ook niets aan de hand en kan ik gewoon alles openen.
Maar als ik inlog via het normale , doet zich dit probleempje voor.

Contact met 'Microsoft Feedback Service' heeft tot nu toe niets opgeleverd.
Ook de Kassa-redactie weet dit probleempje helaas niet op te lossen.

Het probleempje is begonnen nadat er wat was met de mailserver bij de Kassa-site.

Mijn vragen zijn :
- hoe kan ik de n-mailtjes wel geopend krijgen?
- ligt dit aan mij(n apparatuur) of aan de server bij de Vara?

Verandering van emailadres is geen optie.

Gr. Hutch

1184 5 Rapporteer

wendy-claire
door wendy-claire - Jul 11, 2013 om 03:03
619 Antwoorden / 29 Vragen

Je zou haast denken aan de server van Kassa.

Wijzig het e-mailadres nogmaals eens op de Kassa-site.

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2013 om 12:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heb je klik hier iets aan of aan: klik?

vr.gr.

hutch
door hutch - Jul 13, 2013 om 14:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wendy-Claire en Aurora1 bedankt voor het meedenken.

Het probleem is opgelost.
Ik heb IE9 geüpdatet naar IE10 en toen ook nog eens een n-mail eerst geblokkeerd en toen weer terug gezet als veilig.

Over het hoe en waarom en wat precies het probleem was weet ik niet, maar alles werkt weer naar behoren. En het gekke is, dat alles ook weer goed werkt onder FF.... (??), terwijl ik daar niets mee gedaan heb. Wat IE met FF te maken heeft is mij een raadsel.

Fijn weekend verder.
Gr. Hutch

aurora1
door aurora1 - Jul 13, 2013 om 14:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden Hutch en graag gedaan.
Misschien was intussen iets automatisch ge-update dat het nu met FF ook weer probleemloos werkt.

Ook een fijn verder weekend gewenst.
vr.gr.

wendy-claire
door wendy-claire - Jul 17, 2013 om 15:05
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=hutch schreef op zaterdag 13 jul 2013, 14:30]Wendy-Claire en Aurora1 bedankt voor het meedenken.

Het probleem is opgelost.
Ik heb IE9 geüpdatet naar IE10 en toen ook nog eens een n-mail eerst geblokkeerd en toen weer terug gezet als veilig.

Over het hoe en waarom en wat precies het probleem was weet ik niet, maar alles werkt weer naar behoren. En het gekke is, dat alles ook weer goed werkt onder FF.... (??), terwijl ik daar niets mee gedaan heb. Wat IE met FF te maken heeft is mij een raadsel.

Fijn weekend verder.
Gr. Hutch

Het was het meedenken waard geweest. Geen dank, graag gedaan!